Keresés

Részletes keresés

gigabursch Creative Commons License 2023.08.18 -2 0 138556

Pontosan ezért vagyok kíváncsi az üzleti tervre.

Az arctalan, nímand minuszolók, akik még csak ennyit tudnak, nos őrájuk még nem.

Előzmény: tehtube (138553)
tehtube Creative Commons License 2023.08.18 -1 4 138554

Mégvalami eszembe jutott. Kár, hogy az a 4,9 milliárdot annó nem a Dulásba, vagy a Kossuthba rakták. 

Előzmény: tehtube (138553)
tehtube Creative Commons License 2023.08.18 -2 1 138553

Igen, ezek irányított tények. Mennyibe került, majd egy év vesztesége. Minden vállalkozás a kezdeti "beetetés" után tud nyereségessé válni. 

Egy általános státusz bemutatásával független értékelést lehetne közzétenni. Ha meg így irányítják az információkat, csakis a negatívumok hangsúlyozásával, akkor felmerül a kérdés, ugyan miért?

Előzmény: gigabursch (138548)
smith Creative Commons License 2023.08.17 0 1 138549

A 20 hajóból álló flotta idei bérlései a május 1.-től kezdődő szezonban 142 (azaz száznegyvenkettő) hajókiadás történt, átlag 4 nap időtartammal. Ez az 568 hajónap nagyjából a lehetséges, hozzávetőleg 108 napra számított időtartamra a kapacitás (2160 hajónap) nagyjából 26%-a.
Mondom én, hogy sikertörténet, csak a Mahart nem tud ennek örülni kellő mértékben...
Na de majd most, hogy családbaráttá alakítják...
https://telex.hu/belfold/2023/08/17/hadhazy-kiskore-luxus-folyami-jachtok-csaladbarat-atalakitas

gigabursch Creative Commons License 2023.08.17 -4 2 138548

Meg egy az elején, hogy 4,9 mrd Ft volt a beruházás.

Ez ítélethez elég kevés.

 

 

Feltételezem, hogy van üzleti terv, van a beruházáshoz kapcsolódóan megtérülési terv, stb, amihez kell egy üzemeltetési ráta.

Ennek tükrében érdekelnek a TÉNYadatok.

Előzmény: tehtube (138546)
gepesz Creative Commons License 2023.08.17 0 2 138547

tehtube Creative Commons License 2023.08.17 0 3 138546

Egy tény van a végén. Kérdés, igaz-e?

"...a flottáért felelős Mahart 2021-ben elismerte, hogy 100 millió forintnál is nagyobb veszteséget termelt ez az ágazat."

Ok, 2021 nem mértékadó a járványhelyzet miatt.

Előzmény: gigabursch (138542)
trizs77 Creative Commons License 2023.08.17 -5 5 138545

Ha a 15 új kishajóból 13-14 nem fut ki napokig vagy egy héten át főszezonban akkor onnan kezdve a magyarázkodás, hogy ez egyszer majd beindul csak még nem szoktak rá a magyar zemberek......................

 

 

tehtube Creative Commons License 2023.08.17 0 1 138541
smith Creative Commons License 2023.08.17 -2 4 138540

Hozod a cáfolatát kihasználtsági adatokkal?

Előzmény: Ep128 (138538)
gigabursch Creative Commons License 2023.08.16 0 0 138537

Hálásan köszönöm.

Ezt még végigolvasva is nehéz értelmezni.

Az utolsó előtti mondatod a kulcs.

Köszönöm!

Előzmény: scsabi (138536)
scsabi Creative Commons License 2023.08.16 0 3 138536

Nem csodálom, hogy mindenki belekeveredik az európai jogalkotás feneketlen összevisszaságába. Nézzük a hatályos szabályokat:

 

1) AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/1629 IRÁNYELVE (2016. szeptember 14.), a belvízi hajókra vonatkozó műszaki követelmények megállapításáról, a 2009/100/EK irányelv módosításáról és a 2006/87/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről. (egységes szerkezető szöveg 3 mód. 1. korr. CELEX: 2016L1629-20220101)

Az irányelv II. melléklete:

AZ 1., 2., 3. ÉS 4. ZÓNA BELVÍZI ÚTJAIN KÖZLEKEDŐ VÍZI JÁRMŰVEKRE VONATKOZÓ MŰSZAKI MINIMUMKÖVETELMÉNYEK: A vízi járművekre alkalmazandó műszaki követelmények megegyeznek az ES-TRIN 2021/1 szabványban* foglaltakkal. https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/HTML/?uri=CELEX:02016L1629-20220101

2) 13/2001. (IV. 10.) KöViM rendelet a belvízi utakon közlekedő úszólétesítmények hajózásra alkalmassága és megfelelősége feltételeiről, az üzemképesség vizsgálatáról és tanúsításáról (ez az (EU) 2016/1629 átültető rendelete) 2. melléklet (Az 1., 2., 3. és 4. zónába sorolt belvízi utakon üzemeltetett hajók és úszómunkagépek szemleszabályzata) II. rész: (Hatályon kívül helyezte: 8/2022. (III. 11.) ITM rendelet 3. § b). Hatálytalan: 2022. III. 12-től.) -> vissza az 1)-re https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0100013.kov

3) European Standard* laying down Technical Requirements for Inland Navigation vessels (ES-TRIN) EDITION 2021/1 (European Committee for drawing up Standards in the field of Inland Navigation (CESNI)) https://www.cesni.eu/wp-content/uploads/2022/11/ES-TRIN23_signed_en.pdf

 

*A dolog pikantériája, hogy az Európai Parlament és a Tanács 1025/2012/EU rendelete ((2012. október 25.) az európai szabványosításról, a 89/686/EGK és a 93/15/EGK tanácsi irányelv, a 94/9/EK, a 94/25/EK, a 95/16/EK, a 97/23/EK, a 98/34/EK, a 2004/22/EK, a 2007/23/EK, a 2009/23/EK és a 2009/105/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv módosításáról, valamint a 87/95/EGK tanácsi határozat és az 1673/2006/EK európai parlamenti és tanácsi határozat hatályon kívül helyezéséről) (CELEX: 02012R1025-20230709) 2. cikk (') b) szerint: „európai szabvány” : valamely európai szabványügyi szervezet által elfogadott szabvány. I. melléklete szerint az európai szabványügyi testületek pedig a CEN, a CENELEC és az ETSI. (A CESNI még véletlen sem)

 

No, hogy a fenti zabkásahegy értelmet kapjon: az ES-TRIN egy jogszabály alapján kötelezően alkalmazandó műszaki előírás (de semmiképp nem szabvány).

 

Igen, az EU-jog ekkora kupleráj (és naponta kéne vele dolgozni).

Előzmény: gigabursch (138535)
gigabursch Creative Commons License 2023.08.16 0 0 138535

Kb ugyanazt mondtam.

Bár vannak szabványok, amik sehol nem szólnak biztonságról. :-)

 

Húhh, a végén még előkaparom a hazai jogi szabályozás szabványokra vonatkozó részét...

Előzmény: Töck Jenő (138531)
gigabursch Creative Commons License 2023.08.16 0 0 138534

Ahhh, ezt így nem tudtam.

Köszönöm!

Előzmény: Enzo (138529)
gepesz Creative Commons License 2023.08.16 0 2 138533

Töck Jenő Creative Commons License 2023.08.16 0 1 138531

"Szabvány NEM KÖTELEZŐ ÉRVÉNYŰ, azonban annak alkalmazásával a tervező egy halom felelősséget ráhárít a szabványgazdára."

 

Tudomásom szerint a szabvány nem kötelező, DE ha valaki eltér a szabványtól akkor BIZONYÍTANIA KELL, hogy amit csinál az egyenértékű a szabvánnyal vagy NAGYOBB biztonságot ad.

Előzmény: gigabursch (138523)
HG. Creative Commons License 2023.08.16 0 1 138530

2006-ban, tehát 3 évvel a leállítása után már vissza is kapta eredeti nevét, mint védett műszaki emlék. 

Előzmény: jakyg (138518)
Enzo Creative Commons License 2023.08.16 0 1 138529

"Hogy milyen néven tér vissza, az nincs lefektetve"

De igen. Ezen a néven lett védett műszaki érték.

 

Előzmény: gigabursch (138525)
zjakabfi Creative Commons License 2023.08.16 0 1 138528

A hajó neve most Beloiannisz.

Előzmény: gigabursch (138525)
smith Creative Commons License 2023.08.16 0 0 138527

Amíg falu IS viseli e nevet, hát nem is tudom. :-D

Előzmény: gigabursch (138525)
gigabursch Creative Commons License 2023.08.16 -2 0 138526

Örülök, hogy épít(t)ettél, viszont mindettől függetlenül a két fogalom nem csereszabatos.

 

Ez pediglen nem okoskodási kérdés, hanem tény.

Előzmény: guberavera (138524)
gigabursch Creative Commons License 2023.08.16 -3 1 138525

Hogy milyen néven tér vissza, az nincs lefektetve, megjegyzendő, hogy bármilyen név alatt elfér az hogy "ex Belioanisz".

 

 

Az meg már a személyes véleményem, hogy egy tömeggyilkos kommunista nevét lobogtatni nem nyerő és nem illdomos és sajnos még mindig túl sok tömeggyilkos, kommunista aljadék nevét viseli itthon túl sok közterület, de nem egy közintézmény is, pedig jogszabály kategórikausan tiltja, kizárja.

Előzmény: smith (138520)
guberavera Creative Commons License 2023.08.16 0 3 138524

Csak segíteni akartam, én már építettem hajót (régiből újat) gondoltam számít. 

De Ti úgyis mindent jobban tudtok :)

Előzmény: gigabursch (138523)
gigabursch Creative Commons License 2023.08.16 0 0 138523

Szabvány NEM EGYENLŐ Jogszabállyal.

 

Szabvány NEM KÖTELEZŐ ÉRVÉNYŰ, azonban annak alkalmazásával a tervező egy halom felelősséget ráhárít a szabványgazdára.

Előzmény: guberavera (138519)
gigabursch Creative Commons License 2023.08.16 0 0 138522

Teljesen egyetértek.

Amint valaki tudja, hogy pontosan hol van a jogszabályi szöveg és azt értelmezzük, akkor leszünk csak okosabbak.

 

 

Annak idején emlékszem arra, mikor a segghülye vastagkeretes rendőrségi szóvivő barom, aki a Kék Fény és az Ablak rendszeres vendége volt (direkt nem mondom ki a nevét!), nos ez a alulképzett barom elkezdte az utólag beszerelt pótféklámpák kapcsán magyarázni az Ablak című műsorban, hogy a pótféklámpák egy hosszú tömött sorban veszélyesek, mert túl hamar villannak be és emiatt a gépkocsisor rossz ritmusban kezd el fékezni.

 

 

Előzmény: gumidani (138513)
smith Creative Commons License 2023.08.16 0 0 138521

Továbbá pedig:
24. FEJEZET
A TRADICIONALIS VIZI JARMUVEKRE ALKALMAZANDO KÜLÖN RENDELKEZESEK

Előzmény: guberavera (138519)
smith Creative Commons License 2023.08.16 -1 0 138520

Fájdalmas lesz látnod, ha ezen a néven fog visszatérni a tóra? Pedig jobb, ha barátkozol a gondolattal.

 

Előzmény: jakyg (138518)
guberavera Creative Commons License 2023.08.16 0 1 138519

A belvízi hajók műszaki követelményeit meghatározó európai szabvány ES-TRIN 2017/1-es kiadás

 

19.07. cikk
Propulziós rendszer

1. A fő propulziós rendszeren felül a hajókat egy második, független propulziós rendszerrel is fel kell szerelni, hogy a fő propulziós rendszert érintő meghibásodás esetén a hajó saját erejéből továbbra is kormányozható maradjon.

2. A második, független propulziós rendszert külön géptérben kell elhelyezni. Ha a két géptérnek vannak közös térelválasztó elemei, ezeket a 19.11. cikk 2. bekezdése szerint kell kialakítani. (A 19.11 a tűzvédelemről szól.)

Előzmény: jakyg (138512)
jakyg Creative Commons License 2023.08.16 -1 0 138518

Nyilván nem. A görög kommunista utolsó neve üzemben a Balaton volt.

Előzmény: smith (138517)
smith Creative Commons License 2023.08.16 0 0 138517

Minthogy BALATON néven ismereteim (és a hajóregiszter) szerint a Vanyolai kft. üzemeltetésében üzemel hajó, így nyilván rá utaltál.

Előzmény: jakyg (138516)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!