Igen, ezek irányított tények. Mennyibe került, majd egy év vesztesége. Minden vállalkozás a kezdeti "beetetés" után tud nyereségessé válni.
Egy általános státusz bemutatásával független értékelést lehetne közzétenni. Ha meg így irányítják az információkat, csakis a negatívumok hangsúlyozásával, akkor felmerül a kérdés, ugyan miért?
A 20 hajóból álló flotta idei bérlései a május 1.-től kezdődő szezonban 142 (azaz száznegyvenkettő) hajókiadás történt, átlag 4 nap időtartammal. Ez az 568 hajónap nagyjából a lehetséges, hozzávetőleg 108 napra számított időtartamra a kapacitás (2160 hajónap) nagyjából 26%-a. Mondom én, hogy sikertörténet, csak a Mahart nem tud ennek örülni kellő mértékben... Na de majd most, hogy családbaráttá alakítják... https://telex.hu/belfold/2023/08/17/hadhazy-kiskore-luxus-folyami-jachtok-csaladbarat-atalakitas
Ha a 15 új kishajóból 13-14 nem fut ki napokig vagy egy héten át főszezonban akkor onnan kezdve a magyarázkodás, hogy ez egyszer majd beindul csak még nem szoktak rá a magyar zemberek......................
Nem csodálom, hogy mindenki belekeveredik az európai jogalkotás feneketlen összevisszaságába. Nézzük a hatályos szabályokat:
1) AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/1629 IRÁNYELVE (2016. szeptember 14.), a belvízi hajókra vonatkozó műszaki követelmények megállapításáról, a 2009/100/EK irányelv módosításáról és a 2006/87/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről. (egységes szerkezető szöveg 3 mód. 1. korr. CELEX: 2016L1629-20220101)
2) 13/2001. (IV. 10.) KöViM rendelet a belvízi utakon közlekedő úszólétesítmények hajózásra alkalmassága és megfelelősége feltételeiről, az üzemképesség vizsgálatáról és tanúsításáról (ez az (EU) 2016/1629 átültető rendelete) 2. melléklet (Az 1., 2., 3. és 4. zónába sorolt belvízi utakon üzemeltetett hajók és úszómunkagépek szemleszabályzata) II. rész: (Hatályon kívül helyezte: 8/2022. (III. 11.) ITM rendelet 3. § b). Hatálytalan: 2022. III. 12-től.) -> vissza az 1)-re https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0100013.kov
*A dolog pikantériája, hogy az Európai Parlament és a Tanács 1025/2012/EU rendelete ((2012. október 25.) az európai szabványosításról, a 89/686/EGK és a 93/15/EGK tanácsi irányelv, a 94/9/EK, a 94/25/EK, a 95/16/EK, a 97/23/EK, a 98/34/EK, a 2004/22/EK, a 2007/23/EK, a 2009/23/EK és a 2009/105/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv módosításáról, valamint a 87/95/EGK tanácsi határozat és az 1673/2006/EK európai parlamenti és tanácsi határozat hatályon kívül helyezéséről) (CELEX: 02012R1025-20230709) 2. cikk (') b) szerint: „európai szabvány” : valamely európai szabványügyi szervezet által elfogadott szabvány. I. melléklete szerint az európai szabványügyi testületek pedig a CEN, a CENELEC és az ETSI. (A CESNI még véletlen sem)
No, hogy a fenti zabkásahegy értelmet kapjon: az ES-TRIN egy jogszabály alapján kötelezően alkalmazandó műszaki előírás (de semmiképp nem szabvány).
Igen, az EU-jog ekkora kupleráj (és naponta kéne vele dolgozni).
"Szabvány NEM KÖTELEZŐ ÉRVÉNYŰ, azonban annak alkalmazásával a tervező egy halom felelősséget ráhárít a szabványgazdára."
Tudomásom szerint a szabvány nem kötelező, DE ha valaki eltér a szabványtól akkor BIZONYÍTANIA KELL, hogy amit csinál az egyenértékű a szabvánnyal vagy NAGYOBB biztonságot ad.
Hogy milyen néven tér vissza, az nincs lefektetve, megjegyzendő, hogy bármilyen név alatt elfér az hogy "ex Belioanisz".
Az meg már a személyes véleményem, hogy egy tömeggyilkos kommunista nevét lobogtatni nem nyerő és nem illdomos és sajnos még mindig túl sok tömeggyilkos, kommunista aljadék nevét viseli itthon túl sok közterület, de nem egy közintézmény is, pedig jogszabály kategórikausan tiltja, kizárja.
Amint valaki tudja, hogy pontosan hol van a jogszabályi szöveg és azt értelmezzük, akkor leszünk csak okosabbak.
Annak idején emlékszem arra, mikor a segghülye vastagkeretes rendőrségi szóvivő barom, aki a Kék Fény és az Ablak rendszeres vendége volt (direkt nem mondom ki a nevét!), nos ez a alulképzett barom elkezdte az utólag beszerelt pótféklámpák kapcsán magyarázni az Ablak című műsorban, hogy a pótféklámpák egy hosszú tömött sorban veszélyesek, mert túl hamar villannak be és emiatt a gépkocsisor rossz ritmusban kezd el fékezni.
A belvízi hajók műszaki követelményeit meghatározó európai szabvány ES-TRIN 2017/1-es kiadás
19.07. cikk Propulziós rendszer
1. A fő propulziós rendszeren felül a hajókat egy második, független propulziós rendszerrel is fel kell szerelni, hogy a fő propulziós rendszert érintő meghibásodás esetén a hajó saját erejéből továbbra is kormányozható maradjon.
2. A második, független propulziós rendszert külön géptérben kell elhelyezni. Ha a két géptérnek vannak közös térelválasztó elemei, ezeket a 19.11. cikk 2. bekezdése szerint kell kialakítani. (A 19.11 a tűzvédelemről szól.)