Keresés

Részletes keresés

tiger1342 Creative Commons License 2007.10.30 0 0 13201
Az rendben van, h nem érthet mindenhez első hallásra, mivel akkor lexikon lenne a neve. De hamár motordokinak vallja magát az ember, úgy illendő, hogy megkérdezi legalább egy - a témában jártas - ismerősét, ha maga nem tudja a választ. Ennyi erővel csak általános tanácsokat tud adni, amiket bármelyik tapasztaltabb motoros is megmondana... No, mindegy, én csak meglepődtem...:D
-----------------------------------
Más: bár nem vág szorosan a témába, de kibővölt a motor-parkom: A "jawaha" mellé vettem egy MZ TS 250/1-et!!:DD
Szép motoros időt mindenkinek! Szoci gépek hajrá!
Üdv!
t
Előzmény: miko? (13200)
miko? Creative Commons License 2007.10.30 0 0 13200

Jah,Motordoki...

 

Szerinted elképzelhető,hogy valaki minden gyár minden típusához értsen olyan szinten,hogy bemondott tünetekből vágja a frankót?

Szerintem kizárt dolog.

Aki "mindenhez ért",az leginkább semmihez igazán.

Aztán ebből lesznek az általános "nesze semmi fogd meg jól" válaszok,persze néha beletrafál.

Néha meg marhaságokat tanácsol,mint most is: tekerd erősebben...

 

hehe

Előzmény: tiger1342 (13199)
tiger1342 Creative Commons License 2007.10.30 0 0 13199
Bakker, hogy lehet ezt tanácsolni: http://totalbike.hu/technika/motordoktor/doki071030

Adta volna meg inkább a fórum linkjét az emberkének...
miko? Creative Commons License 2007.10.29 0 0 13198
Tóni bá,és TiborGo!

Ha már olaj,akkor -rajtunk kívül- kíváncsi lennék kik emlékeznek még erre:





miko? Creative Commons License 2007.10.29 0 0 13197
az olajoknak meg olyan a színe,amilyenre színezik, akárcsak a benzint és a gázolajat.
így pl. van ásványi 2T olaj világosbarna,de piros is,de ugyanakkor van itthon szintetikus 2T olajom sötétkék színben.
Előzmény: adingos (13191)
miko? Creative Commons License 2007.10.29 0 0 13196
a válasz a bicikli csapágyra egyszerű: nem babetta kerék van benne.
azt azonnal cseréld ki szerintem.
ilyen csapágy van pl. a Komarban kerékagyaiban is,utáltam a kónuszos állítgatását.

de amúgy is öszvér dolgok vannak a gépen,mert nem lehet 208/28-as,ha 1978-as évjáratú.
ráadásul rugózik hátul,tehát neked 207-esed van.
Előzmény: adingos (13189)
Kristóf 210 Creative Commons License 2007.10.29 0 0 13195
Mégvalami eszembe jutott:

Ha mégis rendszámozni, és forgalmizni kell a smkp-at azut csak azoknak az állatoknak köszönhetjük akik pofátlanul hazsnálnak mindenféle nagymotort segédmotor papirokkal, mert sajnos nem egyszer láttam már 125-ös endúrokat rendszám nélkül sőt a nagyon elkeseritő az amikor többek akár még a 250-es nagyrobogokat is smkpnak használják. (láttam már iylet) De amíg a rendör elereszt egy 5ösért addig nem kell félni, legfeljebb az hogy valamelyik barom halálos balesetet okoz/szenved és tele lesz vele a média.
Előzmény: Ricsi176 (13192)
Kristóf 210 Creative Commons License 2007.10.29 0 0 13194
Áhhh! erről már ezerszer volt szó a forumba idén, de mire ebben az országban bármiről törvénythoznak... ha terveznek is ilyet 2008 túl kora határidő lenne. szerintem
Előzmény: Ricsi176 (13192)
nebancsa_605_sri Creative Commons License 2007.10.29 0 0 13193
Én már nem lepődnék meg semmi ilyesmin, már azt is hallottam hogy az elektromos kerékpárokra is kötelező lesz a jogsi és a bukó. Egyébként volt szerencsém végignézni múlthéten egy nagymotor műszakiztatást.
- Kérem kapcsolja fel a lámpát!
- Jó, köszönöm, a műszakin átment.
Szóval az egész, lehúzás, mint minden más...
Előzmény: Ricsi176 (13192)
Ricsi176 Creative Commons License 2007.10.29 0 0 13192

Hali mindenki!

LENNE EGY FONTOS KÉRDÉSEM!!!

Az igaz, hogy 2008 tól vagy nem tudom mikortól műszakiztatni kellesz a Segédmotorokat??? (Mint pl Lengyelországban) Én több helyen hallottam már meg, hogy adózni is kellesz stb. Ez igaz? Vagy csak megint ijesztgetik a népet?

adingos Creative Commons License 2007.10.29 0 0 13191
Tudomásom szerint az olaj, ha ásványi akkor pirosas színű, ha szintetikus növényi eredetű, akkor sárgás-zöldes. Célszerü a szintetikusat használni, mert jobban keveredik, nem kokszolja el a gyűrűt, és nem rakodik le sehová sem. Ha szeretnéd hosszú élettartamúvá tenni a blokkodat, és rengeteget nyúzod a gépet, javaslok úgy kb 3-4 tankonként egy kv-s kanálnyi patikai ricinusolajat a benzinbe.
Ennek magasabb az égés foka, tehát nem ég el, viszont dupla a kenési tulajdonsága, ami csak javára válhat a mocinak.
Előzmény: subaaa (13187)
adingos Creative Commons License 2007.10.29 0 0 13190
Tulajdon képp az én mocim alváz blankettályán 208 - as szám van, 1978 as dátummal.
16-os kerékkel, hátsó telókkal,1 sebességes,kocka lámpával, km óra nélkül. Nos akkor ez tulajdon képp milyen is??????
adingos Creative Commons License 2007.10.29 0 0 13189
Előre is kösz.
De a biciklis csapágyas elsőkerekes dologra azért még várnék okos válaszokat.
Előzmény: miko? (13188)
miko? Creative Commons License 2007.10.29 0 0 13188
hi,
szívesen!
Aztán,ha elakadnál valamivel,akkor itt gyors segítségre találsz nálunk.
Nincs az a probléma,amivel valaki már ne szívott volna itt,és mind meg lett oldva!
:-))
Előzmény: adingos (13184)
subaaa Creative Commons License 2007.10.29 0 0 13187

Nekem most sikerült véletlenül 2 liter benzinhez 2 deci olajat öntenem.... Szal elég dús lett a keverék :(

Nem füstöl vele, meg semmi gond nincsen végülis, csak most azon izgulok, hogy ugye több olaj könnyebben eltömíti a fúvókát a porlasztóban, ha leülepszik.

Érdekességképpen kérdezném: nektek milyen színű a 2T olaj amit a benyához kevertek? Mert amit ma vettem, ESSO, ez cseresznyepiros, az előző (OMV) pedig sárga volt. S az OMV-vel nem nézett ki úgy a benzincső, mintha hat kiló rozsda jönne a tankból. Közbe az nem is rozsda csak motorolaj... :D

Az első kerék villájának a kilengésére tudtok valami frankót mondani? Mitől lehet?

bab1 Creative Commons License 2007.10.29 0 0 13186
Hello ! Úgy tudom, az adásvételinek ott kell lenni nálad, ha rendőr "szolgál" feléd, bár nyilvánvaló, hogy ha a biztosítást igazolod, az bizonyítja, hogy adásvétel során, adásvételi készítése mellett szerezted, mivel az a feltétele, hogy biztit köss rá. A többit lejjebb olvashattad. Valamint a kérdésre még konkrétan: más papír /gondolom motor papírjaira, forgalmira ilyesmire gondolsz tudtommal nem kell, gondolom azért mrt ilyen szempontból + a műszaki vizsga szempontjából kerékpárként kezelendő, s annál is csak a származását kell igazolni rendőri ellenőrzés során, meg lámpa működés stb. amit nézhetnek.  
Előzmény: ggabbroo (13182)
ggabbroo Creative Commons License 2007.10.29 0 0 13185
Köszi a gyors választ! Egy 210-est néztem ki! Hangilag teljesen jónak tűnik, húz is rendesen, tulaj szerint a végsebessége 55km/h(ez elképzelhető?), én olyan 40-45km/h-val mentem vele, nem akartam nagyon kínozni....
Előzmény: subaaa (13183)
adingos Creative Commons License 2007.10.29 0 0 13184
Hi !

Nagyon köszi a hathatós,gyors segítséget !!!
Hálám örökké üldöz !
Előzmény: miko? (13175)
subaaa Creative Commons License 2007.10.29 0 0 13183

A motor hangja nagyon sokmindent elárul, ha rendellenes hang van, akkor nagyon vigyázni kell!!!!! Véleményem szerint a babetták leggyengébb pontja a karburátor, erre kell nagyon odafigyelni, pl. ne csöpögjön semennyit, s hozza ki a motorból a maximumot, ne legyen alacsony se a benzinszint!

210-es lesz az új jószág, vagy netán 207-es?? Vagy nagykerekű?

Ahoz, hogy szabályosan közlekedhess vele (nem úgy mint én.... :D ), ahoz tudtommal három dolog szükséges:

1. Segédmotoros kerékpárra alkalmas vezetői engedély
2. Bukósisak
3. Biztosítás.

Sok sikert az új járgányhoz!!

Előzmény: ggabbroo (13182)
ggabbroo Creative Commons License 2007.10.29 0 0 13182

Sziasztok!

 

Nagyon úgy néz ki, hogy nemsokára én is Babetta tulajdonos leszek!:) Azt szeretném megkérdezni tőletek, hogy mikre kell odafigyelni vásárláskor, illetve hogy szükséges-e, hogy a motor rendelkezzen valamilyen papírral vagy elég csak egy adásvételi?

Tóni bácsi Creative Commons License 2007.10.29 0 0 13181
Így bizony!

Ahogy már sokszor leírtam, a legjobb célszerszám pl. a Lada olajszűrő betét ki-behajtó. Nekem olyan van. De bármelyik megfelel, amelyiknek a befogó hevederén beállítható a lendkerekünk átmérője!
Előzmény: miko? (13180)
miko? Creative Commons License 2007.10.29 0 0 13180

Háát...,

a motor hajtásláncánál fogva a dugattyú nekifeszítésével a hengerfejnek tuti,hogy soha nem rögzíteném semmilyen szerelési helyzetben a főtengelyt.

Előzmény: Hosszú01 (13174)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.10.29 0 0 13179
Kedves Aranyos Tiborunk!

Már én is nagyon vártalak, nagyon jó, hogy újra itt vagy köztünk! :-)))

Üdv: Tóni bácsi
Előzmény: Törölt nick (13160)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.10.29 0 0 13178
Csá!

Azért mielőtt belebonyolódsz egy blokk szétborításba, tedd a következőt:

Vedd le a kuplung (bal) oldali fedelet, és figyeld mi történik! Ha gázadásra forgásba jön a kuplungdob és meghajtja a bordásszíjon keresztül a vezérlő dobot, ennek ellenére a személyszállító eszköz továbbra is a megállóban marad, akkor valóban a belső szabadonfutó szarakodik. :( De mielőtt még szétszednéd, ellenőrizd az olajtöltetet a váltóban! Rengeteg baj okozója a nem megfelelő mennyiségű és minőségű hajtómű olaj. :( Ha mostanában nem volt cserélve a váltó olaj, melegítsd be a gépet, engedd le az olajat, és töltsd fel friss, jó minőségű (0,8 dl) hajtómű olajjal!!! Ha így sem indul el normálisan, jöhet a blokk szerelés.

Arra azért felhívom a figyelmedet, hogy volt már itt aki tapasztalta, hogy a vezérlődobot úgy is be lehet tenni, hogy a csőtengely végén lévő két kiálló rész nem illeszkedik rendesen a helyére!!! Ez hasonló jelenségeket produkál(hat)!!!

Tóni bácsi
Előzmény: Hosszú01 (13171)
miko? Creative Commons License 2007.10.28 0 0 13177
Hali,
asszem nem értetted meg a dolgot.
Szabadonfutó cseréhez ugyanis szét kell húzni a blokkot.
Majd összerakni.
3 óra alatt sem lehet tisztességesen megcsinálni.
A blokk szerelésről Kettőtizes blogján kapsz ízelítőt.
Előzmény: Hosszú01 (13171)
miko? Creative Commons License 2007.10.28 0 0 13176
Szia Tiborom!

Hiányoztál ám!
Előzmény: Törölt nick (13160)
miko? Creative Commons License 2007.10.28 0 0 13175
hali,
szereléshez doksik,segédletek: ITT és ITT!
Előzmény: adingos (13170)
Hosszú01 Creative Commons License 2007.10.28 0 0 13174
Hosszú01 Creative Commons License 2007.10.28 0 0 13173
a kép itt van bocsi..
Hosszú01 Creative Commons License 2007.10.28 0 0 13172
Szevasztok!
A lendkerék levételéhez, kaptam egy kis ügyes alkatrészt, ezt tenném közzé, akinek ez új lenne.Ezt a gyújtógyertya helyére kell becsavarni kézzel, erre felfekszik a dugattyú, és megakadályozza a lendkerék elfordulását. A fényképen a jobb oldali az..:DDDDDD

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!