Az rendben van, h nem érthet mindenhez első hallásra, mivel akkor lexikon lenne a neve. De hamár motordokinak vallja magát az ember, úgy illendő, hogy megkérdezi legalább egy - a témában jártas - ismerősét, ha maga nem tudja a választ. Ennyi erővel csak általános tanácsokat tud adni, amiket bármelyik tapasztaltabb motoros is megmondana... No, mindegy, én csak meglepődtem...:D ----------------------------------- Más: bár nem vág szorosan a témába, de kibővölt a motor-parkom: A "jawaha" mellé vettem egy MZ TS 250/1-et!!:DD Szép motoros időt mindenkinek! Szoci gépek hajrá! Üdv! t
az olajoknak meg olyan a színe,amilyenre színezik, akárcsak a benzint és a gázolajat. így pl. van ásványi 2T olaj világosbarna,de piros is,de ugyanakkor van itthon szintetikus 2T olajom sötétkék színben.
a válasz a bicikli csapágyra egyszerű: nem babetta kerék van benne. azt azonnal cseréld ki szerintem. ilyen csapágy van pl. a Komarban kerékagyaiban is,utáltam a kónuszos állítgatását.
de amúgy is öszvér dolgok vannak a gépen,mert nem lehet 208/28-as,ha 1978-as évjáratú. ráadásul rugózik hátul,tehát neked 207-esed van.
Ha mégis rendszámozni, és forgalmizni kell a smkp-at azut csak azoknak az állatoknak köszönhetjük akik pofátlanul hazsnálnak mindenféle nagymotort segédmotor papirokkal, mert sajnos nem egyszer láttam már 125-ös endúrokat rendszám nélkül sőt a nagyon elkeseritő az amikor többek akár még a 250-es nagyrobogokat is smkpnak használják. (láttam már iylet) De amíg a rendör elereszt egy 5ösért addig nem kell félni, legfeljebb az hogy valamelyik barom halálos balesetet okoz/szenved és tele lesz vele a média.
Áhhh! erről már ezerszer volt szó a forumba idén, de mire ebben az országban bármiről törvénythoznak... ha terveznek is ilyet 2008 túl kora határidő lenne. szerintem
Én már nem lepődnék meg semmi ilyesmin, már azt is hallottam hogy az elektromos kerékpárokra is kötelező lesz a jogsi és a bukó. Egyébként volt szerencsém végignézni múlthéten egy nagymotor műszakiztatást. - Kérem kapcsolja fel a lámpát! - Jó, köszönöm, a műszakin átment. Szóval az egész, lehúzás, mint minden más...
Az igaz, hogy 2008 tól vagy nem tudom mikortól műszakiztatni kellesz a Segédmotorokat??? (Mint pl Lengyelországban) Én több helyen hallottam már meg, hogy adózni is kellesz stb. Ez igaz? Vagy csak megint ijesztgetik a népet?
Tudomásom szerint az olaj, ha ásványi akkor pirosas színű, ha szintetikus növényi eredetű, akkor sárgás-zöldes. Célszerü a szintetikusat használni, mert jobban keveredik, nem kokszolja el a gyűrűt, és nem rakodik le sehová sem. Ha szeretnéd hosszú élettartamúvá tenni a blokkodat, és rengeteget nyúzod a gépet, javaslok úgy kb 3-4 tankonként egy kv-s kanálnyi patikai ricinusolajat a benzinbe. Ennek magasabb az égés foka, tehát nem ég el, viszont dupla a kenési tulajdonsága, ami csak javára válhat a mocinak.
Tulajdon képp az én mocim alváz blankettályán 208 - as szám van, 1978 as dátummal. 16-os kerékkel, hátsó telókkal,1 sebességes,kocka lámpával, km óra nélkül. Nos akkor ez tulajdon képp milyen is??????
hi, szívesen! Aztán,ha elakadnál valamivel,akkor itt gyors segítségre találsz nálunk. Nincs az a probléma,amivel valaki már ne szívott volna itt,és mind meg lett oldva! :-))
Nekem most sikerült véletlenül 2 liter benzinhez 2 deci olajat öntenem.... Szal elég dús lett a keverék :(
Nem füstöl vele, meg semmi gond nincsen végülis, csak most azon izgulok, hogy ugye több olaj könnyebben eltömíti a fúvókát a porlasztóban, ha leülepszik.
Érdekességképpen kérdezném: nektek milyen színű a 2T olaj amit a benyához kevertek? Mert amit ma vettem, ESSO, ez cseresznyepiros, az előző (OMV) pedig sárga volt. S az OMV-vel nem nézett ki úgy a benzincső, mintha hat kiló rozsda jönne a tankból. Közbe az nem is rozsda csak motorolaj... :D
Az első kerék villájának a kilengésére tudtok valami frankót mondani? Mitől lehet?
Hello ! Úgy tudom, az adásvételinek ott kell lenni nálad, ha rendőr "szolgál" feléd, bár nyilvánvaló, hogy ha a biztosítást igazolod, az bizonyítja, hogy adásvétel során, adásvételi készítése mellett szerezted, mivel az a feltétele, hogy biztit köss rá. A többit lejjebb olvashattad. Valamint a kérdésre még konkrétan: más papír /gondolom motor papírjaira, forgalmira ilyesmire gondolsz tudtommal nem kell, gondolom azért mrt ilyen szempontból + a műszaki vizsga szempontjából kerékpárként kezelendő, s annál is csak a származását kell igazolni rendőri ellenőrzés során, meg lámpa működés stb. amit nézhetnek.
Köszi a gyors választ! Egy 210-est néztem ki! Hangilag teljesen jónak tűnik, húz is rendesen, tulaj szerint a végsebessége 55km/h(ez elképzelhető?), én olyan 40-45km/h-val mentem vele, nem akartam nagyon kínozni....
A motor hangja nagyon sokmindent elárul, ha rendellenes hang van, akkor nagyon vigyázni kell!!!!! Véleményem szerint a babetták leggyengébb pontja a karburátor, erre kell nagyon odafigyelni, pl. ne csöpögjön semennyit, s hozza ki a motorból a maximumot, ne legyen alacsony se a benzinszint!
210-es lesz az új jószág, vagy netán 207-es?? Vagy nagykerekű?
Ahoz, hogy szabályosan közlekedhess vele (nem úgy mint én.... :D ), ahoz tudtommal három dolog szükséges:
1. Segédmotoros kerékpárra alkalmas vezetői engedély 2. Bukósisak 3. Biztosítás.
Nagyon úgy néz ki, hogy nemsokára én is Babetta tulajdonos leszek!:) Azt szeretném megkérdezni tőletek, hogy mikre kell odafigyelni vásárláskor, illetve hogy szükséges-e, hogy a motor rendelkezzen valamilyen papírral vagy elég csak egy adásvételi?
Ahogy már sokszor leírtam, a legjobb célszerszám pl. a Lada olajszűrő betét ki-behajtó. Nekem olyan van. De bármelyik megfelel, amelyiknek a befogó hevederén beállítható a lendkerekünk átmérője!
Azért mielőtt belebonyolódsz egy blokk szétborításba, tedd a következőt:
Vedd le a kuplung (bal) oldali fedelet, és figyeld mi történik! Ha gázadásra forgásba jön a kuplungdob és meghajtja a bordásszíjon keresztül a vezérlő dobot, ennek ellenére a személyszállító eszköz továbbra is a megállóban marad, akkor valóban a belső szabadonfutó szarakodik. :( De mielőtt még szétszednéd, ellenőrizd az olajtöltetet a váltóban! Rengeteg baj okozója a nem megfelelő mennyiségű és minőségű hajtómű olaj. :( Ha mostanában nem volt cserélve a váltó olaj, melegítsd be a gépet, engedd le az olajat, és töltsd fel friss, jó minőségű (0,8 dl) hajtómű olajjal!!! Ha így sem indul el normálisan, jöhet a blokk szerelés.
Arra azért felhívom a figyelmedet, hogy volt már itt aki tapasztalta, hogy a vezérlődobot úgy is be lehet tenni, hogy a csőtengely végén lévő két kiálló rész nem illeszkedik rendesen a helyére!!! Ez hasonló jelenségeket produkál(hat)!!!
Hali, asszem nem értetted meg a dolgot. Szabadonfutó cseréhez ugyanis szét kell húzni a blokkot. Majd összerakni. 3 óra alatt sem lehet tisztességesen megcsinálni. A blokk szerelésről Kettőtizes blogján kapsz ízelítőt.
Szevasztok! A lendkerék levételéhez, kaptam egy kis ügyes alkatrészt, ezt tenném közzé, akinek ez új lenne.Ezt a gyújtógyertya helyére kell becsavarni kézzel, erre felfekszik a dugattyú, és megakadályozza a lendkerék elfordulását. A fényképen a jobb oldali az..:DDDDDD