Mindkét felvetésed abszolút jogos, de ezen kívül roppant érdekesen alakulhat minden lemezjátszással kapcsolatos mechanikai alapkérdések sora is, amelyek a tű-barázda kiindulási pontú, és mindeddig zárt rezonánskör "kinyitásával" kapcsolatos kérdéseket érintik...
Bocs, de ez az az adapter amivel a T4P hangszedőt be lehet tenni félcolos shellbe (nekem is van), de én azt nem tudom, hogy lehet a T4P karra felszerelni a félcolos hangszedőt.
Őszintén szólva én csak olyan adaptert ismerek, melynek segítségével a fél colos felerősítésű shellbe lehet betenni T4P hangszedőt is.
Olyan adaptert viszont én még nem láttam, amivel T4P karba fél colos hangszedőt bele lehetne tenni. (A már említett behátárolt műszaki paraméterek miatt is)
Egyébként annak idején léteztek nagyon jó T4P hangszedők is, még MC is (Ortofon, Technics) , melyek ára mára már eléggé húzós.
Sztem vedd fel velük a kapcsolatot amikor Nálad a lemezjátszó és Ők - vélhetően - segítenek, hogy milyen megoldást lehetséges a tű/hangszedő cserére. Sztem nem "lehúzósak"!
Félcollos hangszedőből jóval nagyobb a választék, szóval elsőre jó ötletnek tűnhet egy fél coll - t4p adapter, de vannak azért itt gondok. A t4p szabvány nem csak a felszerelés fizikai valóját szabványosítja, hanem a tűnyomóerőt, antiskatinget , engedékenységet is. Emiatt a t4p karokon ezek gyárilag be vannak állítva egy értékre, és nem is lehet őket változtatni. Ha ezt figyelembe vesszük, akkor a fél collos kínálat igencsak leszűkül, magyarán nem nagyon éri meg vele mókolni. Érdemesebb beszerezni egy normálisabb t4p hangszedőt... vagy ha mindenáron, akkor egy normálisabb lemezjátszót...
Tulajdonképpen egy értelme van digitális forrásból analógot csinálni, mégpedig azt, hogy nem neked kell. A felvétel (kevés kivétellel pl Bauer Studios) digitális, erről kár lenne vitát nyitni. A hangfalból meg analóg jön ki, szóval mindenképpen kell bele egy konverzió.
Két eset lehetséges, egy frankó studió DAC alkalmazásával ez még a studióban történik, és te analógot kapsz kézhez hanglemez formájában, és a DAC nem a te gondod, vagy digitálisat kapsz kézhez (CD, SACD, FLAC egykutya) és megoldod magad, ahogy tudod. Szép dolog a választás lehetősége...
Amikor pedig nem csináltak, pedig csinálhattak volna - mert még párhuzamosan létezett az LP és a CD, de akkor a CD volt a sikk - akkor meg azon füstölögtünk!:((((
Semmi értelme nincs, illetve van, a profitmaximalizálás. Így ugyanazt a felvételt egy másik adathordozón is el lehet adni jó drágán. Amíg van aki megveszi ennyiért addig nyomni is fogják ezeket a lemezeket ezerrel.
Hát ez jó kérdés. Meg kellene kérdezni a lemezgyárakat, akik a 70-es évek eleje óta egyre inkább, majd a 70-es évek vége óta szinte kizárólag digitális maszterről dolgoznak, sowieso.
Nem "majd drága lesz", hanem már most drága az új nyomású LP. Túlnyomó részük leginkább arra alkalmas, hogy a fiatalabb korosztály számára nevetségessé tegye a furán nagy méretű korongokkal és finom bánásmódot igénylő pörgetőkkel szöszmötölő vénembereket;)
Majd amikor meglátjuk a hangminőséggel tutira nem indokolható árcédulát, egyből kapcsolni fogunk, mi az "értelme"... és itt lényegtelen részletkérdés, hogy a lakklemez-vágás minőségét meg tudja-e közelíteni a durvább hőhatással járó, ki tudja, mennyire átgondolt lézeres technológia.