De ne halogasd, mert ha így tankolsz és folyamatosan kifolyik egy kicsit a gázolaj, a lökhárítót megeszi és eldeformálódik. Jó pár Ford lökhárítójának sarkán látni, hogy kiáll, ez mind amiatt van. Megszívja magát gázolajjal és megdagad. Az pedig nem jó, mert komplett lökös csere.
Egyébként szét lett szedve darabokra, kimosva, átfújatva, de nem jártunk sikerrel. Úgyhogy komplett csőcsere volt, mivel abban van egy hülye szelep, ami megadta magát, de most simán teletankolom, egyszer sem csap vissza a pisztoly.
Számos műhelyben jártam, de sehol nem tudják megmagyarázni a következőket.
Három hónapja vettem az autót Hollandiából (5 éves) és mivel a gumik elég gyenge állapotban voltak, vettem egy új szettet. Azóta a köv. problémám van: Kb.200-300 km után kezd húzni jobbra az autó. Futószöget állíttattam, semmi változás. Megcseréltem a két első kereket, ezzel helyre is jött, enyhén balra kezdett húzni, tehát a gumikra gyanakodtam, de meglepetésemre 200 km után ismét jobbra kezdett húzni gázadáskor. A futószög tökéletes , ismét leellenőriztettem. Valami generálja a hibát, nem tudunk rájönni. Volt már valaki hasonló helyzetben?
Olyan kérdésem lenne, hogy kicseréltem a kulcsban az elemet de még mindig kiírja hogy key battery low replace soon. Van vkinek ötlete hogy ez miért lehet? (2011 Ford C max titanium 1.6 kulcsnélküli indítós)
Szeretnék érdeklődni, tuti jártatok már úgy mint én, hogy a Start/Stop-os Cmax indító kulcsomban lemerült az elem. Ki is cseréltem de az autó még írja, hogy ki kell cserélnem az elemet. Ez elvileg a kulcs újratanításával megoldódik. Az lenne a kérdésem, hogy erre a problémára van-e valami "házi" megoldás!
Ford C-max automata váltós, használt autót szeretnék vásárolni. 2011-13-ig. gyártottat.
Mozgáskorlátozott vagyok a kuplung kinyomása nehézséget okoz ezért gondoltam automatát, és magas építésű autó könnyebb a beszállás. Mi a tapasztalat, egy 2.0 TDCi 85KW-os mennyit fogyaszt?
Hogy lehet a könyöktámaszból kivenni az usb csatlakozót? Valami érintkezési hibája lehet, vagy kontakthibás, mert ahogy mozgatom a pendrive-ot rácsatlakozik, de aztán azonnal szét is kapcsol.
Ha figyelsz rá és próbáltad, biztosan nem az a gond, amit én írtam. Ugyan van levegőztető rendszer, de nem hinném, hogy nagyobb a keresztmetszett,mintha rést hagynál a pisztollyal. Ráadásul ha sapka nyitásnál szusszan egyet, akkor a levegőztető biztosan nincs nyitva...
Nincs esetleg szűrő a beömlő csőben(betöltő nyílás-tank között)? Hátha ott akadt el valami, és nem akadálytalanul jut el a benya a tankig...
nem azzal van a baj, próbáltam már többféle módon, épphogy benyomva, teljesen benyomva, elfordítva. Mindegyik kúton visszacsap. Ha nagyon lassan nyomom /tegnap teletank 12 perc.../ akkor semmi baj, de akkor is hallani egy folyamatos kutyorgást a tankból.
Voltam egy másik szakinál, aki szerint az egyik cső van beledugva, csak nem tudtam beállni, mert ezer autó volt nála. Csak jövőhéten tud ránézni.
Szerelő véleményét kérem! Már 2 éve szívok. Egyszer már kifejtettem, most tömören. 1.8 Benzin, CSDB, Focus C-Max, 2004. 226E?? km.
Autó teljesítménye lényegesen romlik a teljes fordulat tartományon, + hangja megváltozik gyorításnál (alacsony fordulaton dohog) ~20 fok környezeti hőfok felett ÉSüzemmeleg motornál. Néha rángatott/hezitált is. Télen no problem!!!
Rángatás/hezitálás megszünt szívócsonk cserére(csappanytú hiba). De a teljesítmény nyáron kaka. Fogyasztás nem változik szignifikánsan.
Pillangó tiszta, gyertyák rendben.
Legújabb firmware újratéve, hátha belepiszkáltak. KAM(adaptált adatmemória) reset után jobban megy, de akkor sem az igazi. Tehát nem mondanám biztosan, hogy rossz adaptávióval (szenzorok) van dolgunk.
Korrekciós értékek rendben. O2 látszólag OK.
Gondoltam
- lambda szondára (van benne már egy kis DC offset). Tehét lambda 1-nél nem 0.45, hanem mondjuk 0.5 ezért mindíg szegény vagy dús... kb 1-2 Hz-es szinusz megvan, jelszint tartomány (magnitudó) renden. Műszerrel nem mértem, csak high speed OBD.
- EGR szelepre. Nyitva marad, akad, vagy nem zár megfelelően. Azért gondolom, mert a külső hőmérséklet(ambient), és a beszívott levegő hőfoka a szívosorban (MAP-IAT) 20-45 fokkal magasabb értékre is beáll. Ugye itt már befolyásolhat a visszavezetettforró gáz. Léptetőmotorja rendben. Tisztításnak még nem álltam neki. Füst nincs!
- Katalizátor hővédő pajzs hiányzik! Esetleg befűt ott ahol nem kéne. Adagoló, szenzor, valami ilyesmi. Mit gondoltok? Lehetséges, hogy a hőpajzs befűt mondjuk az injektoroknak, vagy hasonló hatás...?
- Üa. nyomást nem mértünk, de azt kizárnám. Integrált szűrős. Nemrég láttam egy 7 éves kiberhált integrált szűrőt, nem volt különösebben koszos...
- Katalizátor kb. félúton van az OBD alapján. Torlónyomást nem mértünk, de mit számítana az a 30 fok környezeti hődifi(tél-nyár) egy 4-500 fokos elemnél.... CO rendben. Esetleg tömítetlen/repedt leömlő???
Fontos: Motor nemrég gyűrűzve, hengerfej felújítva. Melegen ugyan nem mértem kompressziót, de hidegen rendben.
Gyertyákon nincs nyoma szegény vagy dús keverékre utaló nyomoknak. Nincs kiugró henger vagy missfire. Nengerek közt nincs áthúzás, legalábbis nincs átégés/sérülés.
- Vízpumpa, MAP(IAT), EGR, O2, hőmérők még nem voltak cserélve.
Kezdem nagyon unni, feleslegesen nem vennék 100E-es EGR-t, és egyéb drága okosságokat csakúgy "miértne".
ODB2-őn lekérve a hőfokokat, stb (PID) nincs statikus vagy végértéken álló bemenet (szenzor) dinamikusan változó mennyiségeknél.
Holnap KAM reset, majd próba lehúzott O2-vel (Upstream, első), majd lehúzott EGR-rel, majd lehúzott MAP(IAT)-vel.
Már jártam pár helyen, de azt látom, hogy nincs nagy kedv $$$-) az ilyesmihez. Lenne műhelyem, már rég rendbetettem volna... :(
Hideg motornál a blokkból (zárt termosztátnál) hogy tudom leengedni a hűtő vizet??? Alul van valahol a csavar, tudom, de azt nem hogy melyik. Az olajét tudom. Ez az EGR tisztításhoz kellene.
Remélem valaki ír pár sort. 1 liter kitűnő hazai pálesz, vagy 2* 6-os Hein&#ken sör felajánlva értékelhető, eredményes tippért cserébe!
Nagyon benyomod a pisztolyt! Kétféle vagy többféle keresztmetszet van a cső(adagoló pisztoly) végén kialakítva. Nálam is volt ilyen, mióta figyelek arra, hogy kisebb legyen a cső keresztmetszet(nem tolom be annyira) mint a nyílásé, nincs ilyen gondom. 55E, vicces.
Tehát amikor csutkán benyomod a pisztoly, nem marad rés, amin tudnának távozni a gázok a kiszorítás miatt.
A cmax-om kitalálta h "lemerülőben van a kulcsban lévő elem, cserélje minél hamarabb" (kulcsnélküli indításos a masina). Na én már tettem bele két új elemet is de csak ragaszkodik hozzá és nem tűnik el a hibaüzenet. Vmi 5let h hogy kéne ettől megszabadulni, mert a használati nem ír semmiféle hibatörlési procedúráról csak h ki kell cserélni az elemet ?
egy magyar használati útmutató engem is érdekelne, Grand C-Max 1.6 diesel, 2011. illetve olyan kérdésem van, hogy ezeknél is van rádió kód? ha nem kaptam hozzá, akkor mihez kezek ha valamiért esetleg ki kell venni az akkut? köszi!
a közösségi portálon csináltam egy csoportot, ha van kedvetek csatlakozni alább a link:
https://www.facebook.com/groups/769245126528490/
A célom, hogy összegyűjtsünk mindenféle problémát, ötletelést, amivel segítjük a másikat, összeszedjük azokat a szervizeket, szakikat, fanatikus hozzáértőket, akiknek szívesen a kezükbe adjuk autónkat.