Ha nem egy sugáron lenne a küllő két vége, hanem az agynál kvázi merőlegesen indulna és a felnin eltolva érkezne, akkor lendületesebb vonalakat kapnál.
Köszi. Többfele is tárgyalva ezt az körvonalazódik, hogy ha nem találok kicsit nagyobb állót vékony kivitelben, akkor kipróbálom egyel, aztán majd elválik, kell e rá másik.
Nem pont olyan lett, ahogy mondtad, bár még nincs lehegesztve. Csak összeraktam tessék-lássék, mutassa magát.
Szebb lenne több ruddal, de akkor rontom a szerelhetőséget, és főként a fényező lehetőségeit. Páratlantól meg kicsit félek, bár azt is ki lehet számolni.
én magam is agyaltam ezen, mert az én bicajomba 2,0 motor szeretne kerülni.
a kocsi hűtőjét arra méretezik , hogy az adott motor azt a nagy dög kasztnit mozgassa és dugóban se forrjon fel (itt besegit a ventilátor). maga a motor anyaga + a hűtőviz is okoz némi melegedési tehetetlenséget, nyélgáz esetén sem fog abban a pillanatban felforni a viz , hanem csak 1-2 percen belül. a felhalmozódott hőt meg elviszi a hűtőviz amikor már nincs nyélgáz, de mozog a gép és van menetszél.
feltételezem, hogy a dizel motorbicajjal nem akarsz majd mindig nyélgázon közlekedni, úgyhog szvsz nyugodtan rakj bele motorhűtőt, talán az egyik is elég lesz.
gondolom alacsony fordulaton fogsz csettegni, dugóban meg a ventilátor besegit(ha el nem romlik:-)) közlekedésnél meg már van menetszél.
azt nem tudom milyen csodák vannak a hűtőkben, de az tuti ,hogy egy sportmotor hűtője hatékonyabb mint egy nála 15-20évvel idősebb szerkezet.
nekem, pl. mikor szétdurrant a régi hűtőm a kocsiban (a gomba nem kapcsolta be a ventit, mikor teszteltem a gombát, hogy müxik-e :-)) a másik majdnem csak fele olyan vastag volt, és bele való. a bordázatuk teljesen más kiképzésű volt. A régiben kerek csövek voltak amibe műanyag spirálok voltak bedugva, az újra nem emléxem már de más volt.
A puding próbája az evés...leccgó. nyáron úgyis kiderül a tuti.
És méregettem is mindjárt. ...hát nem tudom, az valószínű, hogy nem használhatok ennyire meredek villaszöget, mert nekem a blokk eleje nem 110.nél, hanem 120-nál van. És nekem még annak a nyomorult hűtőnek is el kell férjen.
Írtam egy másik topicba egy kérdést, de téged is meghallgatnálak.
:
Üdv mindenkinek! (de rég jártam is erre...:-) )
Egy másik szakma idevágó részéből hoznék egy kérdést megvitatásra.
Arról van szó, hogy egy daihatsu dieselmotorját alkalmaznám egy motorkerékpárban, ahol nagyon számít a helytakarékosság. Dai eredeti hűtője nem is fér el. Választani kellene egy másikat. Egy Honda VTR 1000 motorkerékpár (2 tagú) hűtője lehet az egyik esélyes. Sokkal kisebb, keskenyebb, s mivel csak az egyiken van gyárilag (is) ventillátor, eredményül kevesebb, mint felén történik légkavarás.
A műszaki paraméterek:
Daihatsu: gyártva/tervezve a 70-es évek vége, 80-as eleje; 27 kW; (de azt hiszem ugyanezt a hűtőt használják a 66 kW-os motorú autóba is);
VTR 1000: 2000-es fejlesztés; V2 hengeres benzinmotor 81-102 kW altipustól függően; A hűtők nem is menetszél irányba állnak, hanem két oldalra néznek.
Nemost az én gondolat csapkodásaim:
Nyugodtan lecserélhetem Dai-ét a motoréra, talán még megtehetem, hogy elhgyom a ventillátor nélkülit is, csak az egyik felének használatával. Mert (kerekítéssel élve egyforma legyen a benzin-diesel üzem hatásfoka -- nem az...) a 27 kW-os motorból maximálisan felszabaduló hőenergia pont harmada a 81 kW-osból kiszabadulónak. És különben is a dai hűtője az én blokkomon eleve túlméretezett volt, az is lehetett volna kisebb. Sokkal újabb fejlesztés, lehet, a modern hűtő felülete kezelve van valami nagyobb hőátadó képességű anyaggal...stb. Vagy, a Hondán oldalra álló hűtők nekem menetirányba most még több hőátadásra leszenk képesek. Végül egy autóban sokkal valószínübb a tartós padlógáz állapota, pl egy autópályán, de egy csupasz motoron vélhetően ebből kevesebb van. Saját tapasztalatom szerint a stift gáz inkább csak rövid szakaszokra, eseményekre alkalmazott, mint pl egy előzés, gyorsulás, vagánykodás.
Nem cserélhetem le, mert a fizika az fizika. Ahol is a felületek nagyságától, ergonómiájától, anyagától függ a hőleadó lépességük. Csak azért lehet kisebb a mai hűtő, mert igen is egy korszerű benzinmotor annyival kevesebb hőt termel (jobb hatásfokú) hogy akár még egy öreg dieselt is lelép hatásfokban. És nagyon nem szabad a fenti kerekítéssel élni ebben az összehasonlításban.
Alkalmazhatom e az eredeti hűtő helyett a hondáét, és abból lehet elég az egyik? Szerintetek?
Én erre gondoltam, illetve ennek egy használt bontott blokkjára olcsón. : http://www.bikez.com/motorcycles/rieju_smx_125_4t_2005.php Sajnos én sem találtam bontott blokkot, ez igaz. Viszont akkor arra gondoltam, keresel egy másik gyártmányúét, mint mondjuk ezt: http://www.kepesmotor.hu/motorblokk/p734829 (első találat, de van ott még bőven) és belefaragod a vázadba. Hogy ne nehezítsd a dolgod, esetleg törekedj rá, hogy a lánckerék a te 50-esedével azonos oldalon legyen, meg kicsi legyen a blokk, higy egyáltalán beférjen, stb, stb. Meg lehet csinálni, ebben biztos vagyok.
Ha meg nem legálisan akarsz közlekedni vele (tehát a feltűnést azért kerülni akarod), akkor válassz egy 2 ütemű 125-ös bontott motorból származó működő blokkot. A lánca a jó oldalon legyen, így szopni már csak a mérettel kellhet, a kipuffal, meg a hűtővel. Esetleg lehetne egy RIEJU Spike SMX 125 blokkja?! Ha szerencséd van, bele is fér az 50-es vázba...