Keresés

Részletes keresés

Csaba110 Creative Commons License 2011.10.17 0 0 2436

Szia Trike!

 

Légyszives ha kérhetnék egy rajzot dobnál fel és ha tetszik akkor még szétvágjuk a felnit és ujból megcsináljuk.

 

köszi :csaba

Előzmény: Trike. (2435)
Trike. Creative Commons License 2011.10.15 0 0 2435

Még nem hegesztetted be a küllőket?

 

Ha nem egy sugáron lenne a küllő két vége, hanem az agynál kvázi merőlegesen indulna és a felnin eltolva érkezne, akkor lendületesebb vonalakat kapnál. 

Előzmény: plzltn (2434)
plzltn Creative Commons License 2011.10.15 0 0 2434

Mai termékeny napunkat szöveg helyett 10 képben mesélem el:

 

plzltn Creative Commons License 2011.10.11 0 0 2433

Fiúk!

Legyen 5. :-)

 

Csabinak meg is írtam mailben, ha ő meg tudja ívelni, akkor csinálja.

Szombaton övé a lehetőség. :-)

 

(Csabi nem egy gyűtment, ő az, akiről a blogbam a leendő váz csinálójaként írok...)

Csaba110 Creative Commons License 2011.10.11 0 0 2432

Szia!

 

 

Szerintem is 5 db nem lehetne megívelni egy kicsikét a pálcákat a menetirány szerint?

 

Üdv:Csaba

Előzmény: plzltn (2427)
MECSI Creative Commons License 2011.10.11 0 0 2431

5 ! mert igy már dizájnelem

esetleg 3, mert funkcionálisan éppenhogy megfelel és dizájnban is elmegy.

4 semmiképp! teljesen hervasztó.

Előzmény: plzltn (2427)
Trike. Creative Commons License 2011.10.10 0 0 2430

"5"

Előzmény: plzltn (2427)
plzltn Creative Commons License 2011.10.10 0 0 2429

Köszi. Többfele is tárgyalva ezt az körvonalazódik, hogy ha nem találok kicsit nagyobb állót vékony kivitelben, akkor kipróbálom egyel, aztán majd elválik, kell e rá másik.

Előzmény: MECSI (2424)
plzltn Creative Commons License 2011.10.10 0 0 2428

GS 750 E '84-es

A papírjai sem elérhetetlenek, de ára van. Viszont egy épített váznak legálisan még inkább.

Előzmény: MECSI (2425)
plzltn Creative Commons License 2011.10.10 0 0 2427

Azért mégis csak kiraktam páratlanból is. Így melyik?

 

 

Előzmény: plzltn (2426)
plzltn Creative Commons License 2011.10.09 0 0 2426

Nem pont olyan lett, ahogy mondtad, bár még nincs lehegesztve. Csak összeraktam tessék-lássék, mutassa magát. 

Szebb lenne több ruddal, de akkor rontom a szerelhetőséget, és főként a fényező lehetőségeit. Páratlantól meg kicsit félek, bár azt is ki lehet számolni. 

Vélemény?

Előzmény: MECSI (2400)
MECSI Creative Commons License 2011.10.09 0 0 2425

egész formás váz, a motor miből van?

Előzmény: plzltn (2423)
MECSI Creative Commons License 2011.10.09 0 0 2424

én magam is agyaltam ezen, mert az én bicajomba 2,0 motor szeretne kerülni.

a kocsi hűtőjét arra méretezik , hogy az adott motor azt a nagy dög kasztnit mozgassa és dugóban se forrjon fel (itt besegit a ventilátor). maga a motor anyaga + a hűtőviz is okoz némi melegedési tehetetlenséget, nyélgáz esetén sem fog abban a pillanatban felforni a viz , hanem csak 1-2 percen belül. a felhalmozódott hőt meg elviszi a hűtőviz amikor már nincs nyélgáz, de mozog a gép és van menetszél.

feltételezem, hogy a dizel motorbicajjal nem akarsz majd mindig nyélgázon közlekedni, úgyhog szvsz nyugodtan rakj bele motorhűtőt, talán az egyik is elég lesz.

gondolom alacsony fordulaton fogsz csettegni, dugóban meg a ventilátor besegit(ha el nem romlik:-)) közlekedésnél meg már van menetszél.

azt nem tudom milyen csodák vannak a hűtőkben, de az tuti ,hogy egy sportmotor hűtője hatékonyabb mint egy nála 15-20évvel idősebb szerkezet.

nekem, pl. mikor szétdurrant a régi hűtőm a kocsiban (a gomba nem kapcsolta be a ventit, mikor teszteltem a gombát, hogy müxik-e :-)) a másik majdnem csak fele olyan vastag volt, és bele való. a bordázatuk teljesen más kiképzésű volt. A régiben kerek csövek voltak amibe műanyag spirálok voltak bedugva, az újra nem emléxem már de más volt.

A puding próbája az evés...leccgó. nyáron úgyis kiderül a tuti.

Előzmény: plzltn (2422)
plzltn Creative Commons License 2011.10.08 0 0 2423

Aztán ma kipakoltam  akocsiból:

 

 

És méregettem is mindjárt. ...hát nem tudom, az valószínű, hogy nem használhatok ennyire meredek villaszöget, mert nekem a blokk eleje nem 110.nél, hanem 120-nál van.  És nekem még annak a nyomorult hűtőnek is el kell férjen.

 

 

amúgy ez is 1800 mm tengelytáv. 

Előzmény: plzltn (2421)
plzltn Creative Commons License 2011.10.08 0 0 2422

MECSI, neked mi a véleményed?

Írtam egy másik topicba egy kérdést, de téged is meghallgatnálak.

:

 

Üdv mindenkinek! (de rég jártam is erre...:-)  )

 

Egy másik szakma idevágó részéből hoznék egy kérdést megvitatásra.

Arról van szó, hogy egy daihatsu dieselmotorját alkalmaznám egy motorkerékpárban, ahol nagyon számít a helytakarékosság. Dai eredeti hűtője nem is fér el. Választani kellene egy másikat. Egy Honda VTR 1000 motorkerékpár (2 tagú) hűtője lehet az egyik esélyes. Sokkal kisebb, keskenyebb, s mivel csak az egyiken van gyárilag (is) ventillátor, eredményül kevesebb, mint felén történik légkavarás.

 

 

A műszaki paraméterek: 

Daihatsu: gyártva/tervezve a 70-es évek vége, 80-as eleje; 27 kW; (de azt hiszem ugyanezt a hűtőt használják a 66 kW-os motorú autóba is); 

 

VTR 1000: 2000-es fejlesztés; V2 hengeres benzinmotor 81-102 kW altipustól függően; A hűtők nem is menetszél irányba állnak, hanem két oldalra néznek.

 

Nemost az én gondolat csapkodásaim:

Nyugodtan lecserélhetem Dai-ét  a motoréra, talán még megtehetem, hogy elhgyom a ventillátor nélkülit is, csak az egyik felének használatával. Mert (kerekítéssel élve egyforma legyen a benzin-diesel üzem hatásfoka -- nem az...) a 27 kW-os motorból maximálisan felszabaduló hőenergia pont harmada a 81 kW-osból kiszabadulónak. És különben is a dai hűtője az én blokkomon eleve túlméretezett volt, az is lehetett volna kisebb. Sokkal újabb fejlesztés, lehet, a modern hűtő felülete kezelve van valami nagyobb hőátadó képességű anyaggal...stb. Vagy, a Hondán oldalra álló hűtők nekem menetirányba most még több hőátadásra leszenk képesek. Végül egy autóban sokkal valószínübb a tartós padlógáz állapota, pl egy autópályán, de egy csupasz motoron vélhetően ebből kevesebb van. Saját tapasztalatom szerint a stift gáz inkább csak rövid szakaszokra, eseményekre alkalmazott, mint pl egy előzés, gyorsulás, vagánykodás.

 

Nem cserélhetem le, mert a fizika az fizika. Ahol is a felületek nagyságától, ergonómiájától, anyagától függ a hőleadó lépességük. Csak azért lehet kisebb a mai hűtő, mert igen is egy korszerű benzinmotor annyival kevesebb hőt termel (jobb hatásfokú) hogy akár még egy öreg dieselt is lelép hatásfokban. És nagyon nem szabad a fenti kerekítéssel élni ebben az összehasonlításban. 

 

Alkalmazhatom e az eredeti hűtő helyett a hondáét, és abból lehet elég az egyik? Szerintetek?

 

 

plzltn Creative Commons License 2011.10.07 0 0 2421

 

Előzmény: plzltn (2420)
plzltn Creative Commons License 2011.10.07 0 0 2420

Ni már mit vettem alkatrésznek:

 

 

Ami nincs a motoron rajta, az ládában volt.

plzltn Creative Commons License 2011.10.04 0 0 2419

Én erre gondoltam, illetve ennek egy használt bontott blokkjára olcsón. : http://www.bikez.com/motorcycles/rieju_smx_125_4t_2005.php Sajnos én sem találtam bontott blokkot, ez igaz. Viszont akkor arra gondoltam, keresel egy másik gyártmányúét, mint mondjuk ezt:  http://www.kepesmotor.hu/motorblokk/p734829 (első találat, de van ott még bőven) és belefaragod a vázadba. Hogy ne nehezítsd a dolgod, esetleg törekedj rá, hogy a lánckerék a te 50-esedével azonos oldalon legyen, meg kicsi legyen a blokk, higy egyáltalán beférjen, stb, stb. Meg lehet csinálni, ebben biztos vagyok.

Előzmény: riejumate (2418)
riejumate Creative Commons License 2011.10.03 0 0 2418

Nézegettem ezeket... de nem találtam meg , hogy milyen típus van ezekbe. Van ötleted?

Előzmény: plzltn (2410)
Joejoe1974 Creative Commons License 2011.09.22 0 0 2417

Néha szaklapok is akkora baromságokat tudnak írni,hogy fáj annak aki ért a témához.

Előzmény: plzltn (2416)
plzltn Creative Commons License 2011.09.21 0 0 2416

Ezen nincs mit csodálkozni, saját esetemben is láttam ezt. (pedig velem szaksajtó foglalkozott...)

Amúgy hiszed, nem hiszed, ~9.990.000 Magyar lakós pont ennyit ért belőle, ennyi érdekli, és csakis ezt érti. Erre való a Bors (is).

:-)

Előzmény: Trike. (2415)
Trike. Creative Commons License 2011.09.21 0 0 2415

Még nem, de előbb utóbb...

 

A cikk aranyos, annyi sületlenséget ír, hogy, már fáj :)

Előzmény: plzltn (2414)
plzltn Creative Commons License 2011.09.21 0 0 2414

Trike!

Tegnapi Bors-ban volt. :

http://www.borsonline.hu/news.php?harom-ev-alatt-epitette-meg-zsolt-a-csucsmocit-foto&hid=47006

 

Kollégád! :-)

Ismered őt és/vagy a motorját?

Előzmény: Trike. (2409)
riejumate Creative Commons License 2011.09.19 0 0 2413

Köszönöm!

Nem muszáj legalisnak lennie :) talán nem lesz olyan feltűnő ha mégis akkor meg mindegy :)

Joejoe1974 Creative Commons License 2011.09.19 0 0 2412

A lánc oldala sem nagy gond,nekem is meg kellett fordítani a hátsó kereket a motorban :)

Előzmény: plzltn (2410)
plzltn Creative Commons License 2011.09.19 0 0 2411

a mérettel kellhet, = a vázba beféréssel kellhet

Előzmény: plzltn (2410)
plzltn Creative Commons License 2011.09.19 0 0 2410

Ha meg nem legálisan akarsz közlekedni vele (tehát a feltűnést azért kerülni akarod), akkor válassz egy 2 ütemű 125-ös bontott motorból származó működő blokkot. A lánca a jó oldalon legyen, így szopni már csak a mérettel kellhet, a kipuffal, meg a hűtővel. Esetleg lehetne egy RIEJU Spike SMX 125 blokkja?! Ha szerencséd van, bele is fér az 50-es vázba...

Előzmény: riejumate (2408)
Trike. Creative Commons License 2011.09.18 0 0 2409

Ha legálisan közlekedni akarsz vele, akkor M.o.-on kívül próbálkozz :)

Előzmény: riejumate (2408)
riejumate Creative Commons License 2011.09.18 0 0 2408

Üdv mindenkinek!

Nem egy teljesen felspécizett motort szeretnék összerakni hanem egy meglévőt átalakítani motorikusan.

Egy gyári RIEJU Spike X 50-em van 2006-os AM6-os blokkal. Szeretnék bele 125-öst vagy 250-est rakni. Milyen típust ajánlotok és mi kellene még hozzá?

Nagyon jó lenne tudni...

 

Előre köszönök minden választ!

 

Joejoe1974 Creative Commons License 2011.09.17 0 0 2407

Nem,a váz festése még a megvételkori állapot.A tankról kapartam le a nagyon vastag festéket,ami már nem gyári volt,és oldotta a benzin!

Előzmény: plzltn (2405)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!