Szerintem már akár lehetne egyszerre fej is, meg írás is, akkor sincs több dolog, amit el lehetne mondani. Vágj bele most már! Meg se várd a tél végét, holnap kezdj is neki a fűtésszerelésnek! :)
Nyilt égésterű kombi cirkómat 1-2 havonta ki kell pucolnom, mert folyton kikapcsol. Nagyon finom szemcséjű port söprök ki az égéstérből. Ez a gázban lehet, vagy a kéményből jön vissza valami?
Hát felénk a zöldövezetben azért egy szigeteléssel ilyen jó eredményt elérni nem tudunk !
A főfalak 38-asak, azaz 25-ös tégla keresztben+25-ös tégla hosszában (így jön ki a kb. 38-as keresztmetszetű fal, legalábbis így informáltak róla).
Jól informáztak: Ez egy hagyományos kisméretű téglából épült38 -as fal ami a valóságban 40 cm vastag.
Már 15 éve sem elégítette ki az akkori hőtechnikai elvárásokat. A jelenlegit meg pláne nem elégíti ki.
Számolgatni ugyan lehet, de egyszerűbb ha leszigeteled egy 10 vagy 12 cm-es hőszigeteléssel. De lehet mán megírták neked !!
Lehet ennél jobbat !!
"jelenlegi max. hőigényét (21,8) és a házfelújítás utáni max. hőigényt is (5,3).
Tudnátok ehhez az 5,3-as hőigényhez ajánlani fali gázkazánt?"
Nos itt valami nem stimmel !
A 21,8 kw -ról nagyon nagyon jó szigeteléssel lehet csak az 5,3 re lemenni. Valószinű az a 28 -as érték a fals.
Fogadjuk el az 5,3 -at ahhoz bármely kisteljesítményü gázkazán jó. De mivel melegvizet is ezzel akarsz gyártani, így csak egy 24 kW-os jöhet számításba.
Márka?, Amelyik neked szimpatikus !!
De javaslom : hozd rendbe a jelenlegi fűtési rendszert,ű
kezdjél szigetelni - falak, fődém, majd jönnek az ablakok, aztán ha készen vagy és még van pénzed jöhet egy modern gázkazán, ami természtesen már csak kondenzációs !!
1974-ben épült 110m2-es megörökölt családi házam felújítása előtt állok. Pince nincs. Padlás van, de a tágulási tartályon kívül nincs ott semmi. Vizesedés sehol sem látható, sem a falakon, sem a lábazaton. A főfalak 38-asak, azaz 25-ös tégla keresztben+25-ös tégla hosszában (így jön ki a kb. 38-as keresztmetszetű fal, legalábbis így informáltak róla). Tájolása: É-i oldalon csak egyetlen 60*120-as ablak van, a nagy ablakfelületek a K-i és NY-i oldalon vannak. A ház teljes felújításon kell hogy átessen: tető (jelenleg pala van), nyílászárók (jelenleg dupla gerébtokos van), falszigetelés (jelenleg semmilyen sincs), födémszigetelés (fastukatúros és jelenleg nincs szigetelve), fűtéskorszerűsítés (jelenleg 24KW-os THERMOFÉG fali gázkazán van aluradiátorokkal+1db konvektor, de mindegyik használaton kívül van már legalább 10 éve, ill. 5 éve).
A hőszigetelés topikban a nagyon segítőkész olvtársak megírták, hogy milyen szigetelési rendszert ajánlanak, sőt egyikőjük kiszámolta -15 Celsiusfokos külső hőmérsékleten a ház jelenlegi max. hőigényét (21,8) és a házfelújítás utáni max. hőigényt is (5,3).
Tudnátok ehhez az 5,3-as hőigényhez ajánlani fali gázkazánt? Olyat, amelyik megbízható, Vas megyében van szervízellátottsága, de az ára nincs az egekben? (vízkivételi hely közvetlenül a gazán mellett lesz és csak 1 fürdőszoba lesz).
Nekünk fél éve immergas van, hiba nincs vele természetesen, de ha hálózati víznyomás magas, akkor érdemes betenni víznyomáscsökkentőt (+3ezer forint), mert különben szakadhat a gumitömítés a HMV és a fűtéskör között.
Most költözöm társasházba, ahol Baxi Mainfour 240f kazán gondoskodik a melegvízellátásról, és a fűtésről. Számomra telejesen új dolog ez mert előtte konvektor, és kandalló volt csak.
Egyedül a kimenő vízhőfokot hogy mennyire állítsam, az még nem tiszta. Lapradiátor van mindenhol, és persze már mindenhol olvasgattam de semmi konkrétum.
Tehát ebben kérném a segítségeteket, melyik a legoptimálisabb hőmérséklet.
Még egy kis segítség kellene:apósoméknak van egy Ariston Genus Premium kondenzációs kazán.A szerelő egy Computherm termosztátot szerelt be hozzá(vezeték nélküli).
Nem igazán vannak megelégedve a vezérlésével,mert eléggé hagyja lehűlni a lakást,és csak akkor kapcsolja be a fűtést.Lehet ez az olcsó termosztát hibája?Ha igen,akkor tudnátok valami normálisat javasolni(vezeték nélkülit).
Azt hiszem ilyen:talán Q3,de a készüléken nincs rajta tipus.
Ha falra van szerelve a CalorMATIC 400, akkor a szervímenüjében a termosztát funkciót kell választani. Gyári beállítása az, hogy nem veszi figyelembe a szoba hőmérsékletét és csak a külső levegő hömérséklet és a meredekségi görbe alapján kiszámol egy fűtővíz hőmérsékletet ami általában túlfűtés okoz. tehát a használati útmutató alapján betudod állítani. Ha nem sikerül, írj egy e-mailt és segítek.
Korábban már több helyen nézegettem, de nem találtam választ rá, hogy mennyire birja az AlSi hőcserélő a "hősokkot"? Értem ez alatt, hogy előfordul épp melegvizet készit a tárolóba a kazán 85C előremenővelk, majd után az éjszakai takarék után bekapcsol a nappali üzem, mikor is a hideg padló és vagy emeleti radiátoros körök12-18C fokos vizét hirtelen ráengedi a kazánra, mivel bekapcsol ezen körök valamelyikének szivattyúja. Már többször előfordult reggel.
Veszélyes üzem?
Másrészről kombi kazánoknál pl. 80-90C fokos fűtés közben, kinyitva a melegvizet, bár a hőcserélő miatt mérsékelt hatással, de mégiscsak 12-15C fokos vizet kaphat a forró kazán...
Van egy kéményes kombi kazánunk(Vaillant atmoTEC pro VUW 240/3-3 XE),és hozzá egy Calormatic 400-as termosztátunk vezetékes külső hőmérséklet érzékelővel.
Az a gondunk vele,hogy mindig túlfűt a rendszer a beállított hőfokon 3-4 fokkal.Sőt tapasztaltunk már olyat is,hogy a helységben 19 fok volt,a termosztátot levettük 10 fokra,és mégis néha bekapcsolt a kazán.Kint -4 fok körül volt.
Jelenleg kb 70m2-t fűtünk vele,és decemberben bő 3 hét alatt 300m3-t evett gázból,úgy hogy átlagban 20-21 fok volt a lakásban.Külső szigetelés,és hősz.ablakok vannak.
Nekem ugyanez a jelenség volt. Ne hagyd magas nyomáson, mert vaz egész kazán tönkre fog menni tőle. Nálam a tágulási tartály volt a ludas. Kicserélték egy külső nagyobbra, amivel jól megy és esetleges kazáncserénél az új kazánhoz is jó.
Egy kis segítségre kérek, ma reggelre az Immergas eolo star kazánom víznyomása nullára csökkent, ezt visszaállítva a fűtésnél a nyomás 10 perc alatt eléri a 3,5 bart és a biztonsági szelepből csöpög a víz. Amikor a nyomás visszacsökkent, újra bekapcsol a fűtés ée ugyanez a jelenség. Azt a tippet kaptam hogy valószínűleg a tágulási tartály a ludas, cserére szorul. Mi a véleményetek?