Nekem az alapjárata vacak mióta megvettem két és fél éve, néha eléggé rázza a kasztnit. Mióta megvettem kűzdök az antipollution fault hibaüzenettel, először katalizátor + első lambdaszonda csere megoldotta egy darabig, aztán visszajött, ki lett cserélve a hátsó lambdaszonda, jó volt megint egy pár száz km-ig. Most kellett benne nekem is egy injektort cserélni, elképzelhető, hogy eddig is a rossz injektor miatt dobott hibát, viszont valószínűleg elfogyasztotta már az új katalizátort is, így a hibakód maradt. 9 liter alatt én sem tudok vele eljárni, de inkább tíz (agglomerációba járok dolgozni a belvárosból, illetve pályán is 10 inkább)
Nekünk ráncfelvarrott volt RFJ-s (140Le), barátunknak adtuk tovább, nekünk se volt, neki sincs gondja a motorral, én 10.000-ként cseréltem az olajat sk...
Köszönöm a választ, a fogyasztás idézőjelben nem lényeges, nem is akartam egy kétezres benzines motorram 6 literből eljárni. Csak, hogy van e valami olyan nyűgje ennek a motornak amitől tartani kell erre lettem volna kíváncsi :)
Lassan 10 éve nyúzom (előtte 6 évig más nyúzta) a 2.0 benzines RFN-t. Egy igásló. 305xxx km-nél még nem volt bontva a motorja. A fogyasztását még nem tudtam 9 liter alá vinni. Ennek ellenére nem bántam meg.
Természetesen ez is elromolhat, mint minden ilyen korú autó.
Miből gondolod, hogy a katalizátorral szenvedett? Az antipollution fault egy általános hibaüzenet. Nagyon sok hiba esetén ezt írja ki. Pl katalizátor esetén is, de ez csak egy diaggal kiolvasott hibakód alapján derül ki.
Nálam P0420-as hibakód állt a sorozatos antipollution mögött anno és a katalizátor cserével meg is szűnt.
Legutóbb pedig injektor csere lett a vége, mert az antipollution hibaüzenez mögött egy másik P-kód volt.
Szóval inkább olvastassátok ki diaggal, higy mi a pintos hiba, mert sok pénzt el lehet feleslegesen költeni a tippelgetéssel.
És nekem honnan kéne kitalálnom, hogy mi mikor volt. A számlán rajta kéne lenni, hogy milyen olajat tettek bele. Ki kell olvastatni gyári diaggal a hibakódot.
Minek veszel majmot, ha nincs pénzed banánra! Olajat nem rátöltögetünk, hanem cseréljük vásárlás után egyből. Igyanígy a vezérlést is. Az nem katalizátor jelző, hanem a motor általános hiba jelzője. Azt jelzi, hogy hibásan működik a motor. Hibát ki szokták olvastatni és megjavítani, nem törölni. A tippem, hogy kopott a motor, eszi az olajat, azért jelez hibát, mert nagy a károsanyag kibicsátása.
04.27.-én vásárolt 307 sw 2.0 (2002) szenvedett a katalizátorral (antipolution fault) egészen 05.27.-ig. A hibát kiütötték, szóltak hogy 2 nap és visszajön.
Vasárnapig (07.21) nem jött vissza.
Közben tankoltam Fuel Save Euro 95 üzemanyagot többször ugyanazon helyről (kb. 100 litert), utoljára szombaton 25 litert.
Vasárnap újra megjelent a hiba és van jelenleg is.
Kérdéseim:
-üzemanyag nem tetszik neki?
-nem teljesen ismert olajra 5W/30-at töltök ha kell 3 hónapja. Lehet ez a baj?
Baja nincs. Nem melegszik, a katalizátor jelzőn kívül mást nem rak ki (pl. STOP) és hála az úrnak megy, mint a veszedelem.
Segítséget kérnék, lassan másik autót szeretnénk vásárolni és a 307re esett a választás. Kizárólag sw jöhet szóba sok cuccunk és a gyerek(ek) + kutya miatt :) Vélemények a 2.0 benzinesről?
És még egy infó: 2014. októberében volt egy kuplungcsere, elvileg ekkor volt a váltóolaj is lecserélve 152550 km-nél (az pont kiadja a 60000-es csereperiódust).
2001. szeptemberi gyártású három ajtós 307-esünk van, 2.0 HDi (RHY), 5 fokozatú kézi váltós. 10 éve, 97630 km-rel vettük, most van benne 201900 km: viszonylag keveset fut nálunk, főleg városban, Budapesten (ennek a kérdéseknél lesz jelentősége).
Minap lekettyent a 20000-es szerviz-visszaszámláló. Legutóbb ezt a szervizt (olajcsere, szűrők cseréje, 2017. július, 184400 km) az a szerelő (vagy a fia) csinálta, akitől anno vettük az autót, és azóta mindig hozzá hordtuk, teljesen korrekt fazon volt, de sajnos már kiöregedett, a fia meg sajnos nem volt annyira korrekt, mint az apja, szóval idén már nem vittük oda... Mivel a Haynes könyv megvan, és tele vagyok szerszámokkal a motorom miatt, sőt, van egy 306-os a családban, amin már csináltam itthon olajcserét, "mi baj lehetne" jeligére megcsináltam ezen is...:-D Nos, az olajcserével nem is volt semmi baj! Légszűrőnél már kiderültek "turpisságok" (letört fülek a házon, kábelkötegelővel megkendácsolva), utastér légszűrőnél a hangszigetelő hiánya nagyon üvöltött (szerelő srác mikor látta, hogy el van szakadva a patentnél az anyag, egyszerűen kidobta, nem cserélte le, nem javította meg, és persze nem is szólt róla: én kérdeztem rá, hogy azzal mi lett). Amivel viszont megszívattam magam, az a benzinszűrő. Haynes írja, hogy engedjük le. Kitekertem a csapot, valami talán ki is csorgott (de már ebben se vagyok biztos, viszont) valamiért azt hittem, hogy akkor lehet tovább menni, és nyithatom: hát tele volt gázolajjal. Én barom (utólag vagyok csak okos), meg így ahogy volt, beleraktam az új szűrőt. Legalább leszívhattam volna, vagy valami.:-( Nem mentség, hogy a benzinszűrő ház is kábelkötegelővel van kendácsolva, és lötyög is, de azért gyanús. Szóval akkor és ott potenciálisan keveredett a régi szűrőből kifolyt üzemanyag a házban lévő szűrttel, és ennek eredményeképpen elő is jött egy "Antipollution fault", meg az a hiba, hogy a kulcs elfordításával nem áll le azonnal a motor: utólag teljesen érthető. Sőt, aztán menetpróbán 3000 fölé nem is forgott, ill. dobott egy P0230-as hibát (ami szerencsére nem volt igaz, mert a szivattyú ment). Hálistennek ezen a fórumon megtaláltam a hiba pontos leírását, és a megoldást is rá (8 év távlatából is köszönöm Jena307-nek), és mivel ultrahangos mosóm is van, kiszedtem az inkriminált mágnesszelepet, elmosogattam, visszaraktam, hibakódot töröltem (kínai Bluetooth ODBII): azóta pöcc-röff, vidáman veszi a lapot, és leáll, ahogy kell! Öröm-bódogság! Azért biztos, ami biztos teletankoltam OMV MaxxMotion-nel, meg kapott egy Wynn's dízel tisztítót a tankba, amiről közben azt olvastam, hogy valójában semmit nem ér, de ha már megvettem (hirtelen felindulásból), reméltem, hogy nem árt... (Ugye nem árt?)
A fenti alaposan kifejtett előzmények után jöjjön két kérdés, mert sajnos egy újabb probléma jött elő kb. 24 órán belül...:-(
1) harmadik fokozatban (ez az, amit a városban a legtöbbet használ a párom) ma este az utolsó km-en hazafelé fura hangja lett az autónak. Motorféken sokkal hangosabban "süvít", mint szokott, és ez a hang gyorsításkor is megjelenik. Mentem egy kört, váltóboton hármasban finom vibrációt érzek. Kettesben semmi, és teljesen szokásos hangja van. (Akkor is megvan az a süvítés, amikor az ember ráengedi a kuplungot motorféken derékszögű kanyar előtt, de az korábban is volt: normálisnak gondolom, nem ilyen nagyon hangos/feltűnő valami.) Négyesben sem igen hallom rendellenesnek... De ez a hármas, az necces! Ha jól értelmezem a szerelő matricáját, amit a motortérbe ragasztott még régen, 212000 km-nél lenne esedékes a váltóolaj csere. Ezt egyelőre kihagytam, hiszen az még odébb van, de most para van, hogy baja lett a váltónak?
2) tudtok ajánlani megbízható szerelőt Budapesten, aki ezt váltó-kérdést meg tudja szakérteni, és viszonylag rövid határidővel (legkésőbb jövő hétre) orvosolja is? Ha már elviszem az autót szervizbe, meg kéne nézni a futóművet is, mert a régi szerelőnk évek óta ígérgette (!), hogy kicseréli az egyik toronycsapágyat, mert kattog parkoláskor, de persze soha nem csinálta meg, sőt, időközben az egyik kutyacsont is nagyon zörögni kezdett ismét (Budapest: szétrázza a futóművet).
Természetesen most nagyon ég a pofám, mert én nyúltam utoljára az autóhoz (ráadásul nem is elsőre sikerült megoldani egy "rutinfeladványt"), és erre pont utána romlott el még valami... Hiába mentegetem magam azzal, hogy a váltóhoz én ugyan nem nyúltam, azért csak meg kellene oldanom mielőbb a családi béke érdekében.:-)
Rendes 7 személyesből pl. C8/807 volt V6-os 3 L-es mocival. Nem mondanám effektív sportosnak, de azért azzal a mocival már elég jót lép és anno Evasion-al még versenyeztek is, akkor a nagytestvérből is lehet kicsit sportosabbat faragni, adott esetben. Nagy bálnához képest meglepően jól fekszi az utat, pláne egy kis "upgrade" után. Szerintem, de ez csak egy vélemény. ;-)
Elvittem az injektorokat kitakaríttatni, remélem, hogy jó lesz, mert jövő héten indulnék Horvátországba. Nekem a 2. hengerre hisztizett, de az antipollution fault a katalizátor+2 lambdaszonda csere óta velem van, talán ez is megoldódik...
"Bocsánat a buta kérdésért, ha a pl találok egy Bosch tárcsát ami jó, akkor ahhoz Bosch betét is kell?"
Az, hogy TRW/Lucas vagy hogy Bosch, jelen esetben a fékrendszert jelöli, nem azt, hogy milyen betétet vagy tárcsát kell beletenned. (aztán, hogy gyárilag valóban pl. Bosch volt beleszerelve, az egy dolog) Ha kompatibilisek egymással az utángyártott fékalkatrészek, akkor mindegy, hogy milyen gyártmányúak. (pl. egy Bosch rendszerű féknyeregbe nem fog passzolni a TRW/Lucas fékrendszerhez való fékbetét)