A nagy lapos felulet legaljan az a hosszanti vizszintes rozsdasodas szerintem mar belulrol indult ki. Ha ajto, akkor az ajtokarpitot erdemes levenni, es kiseperni a lefolyonyilasokon keresztul a felgyulemlett anyagot Persze, ezzel csak csokkentjuk a tovabbi rozsdasodast.
Egy ev alatt is sok minden gyulik ossze az ajtoban. Elobb utobb ez vizet kap, es mar ki is rohadt az ajto. A vizlehuzo gumicsik idovel osszehuzodik, es a ket vegen tud befolyni az esoviz.
Ha jol tudom, a regebbi Wartik kasztnija meg kapott valami cinkfurdot festes elott, es azok jobban birjak. Vagy romlott a felhasznalt acel minosege a gyartas vege fele (?).
A nagy lapos felületen szerintem kizárt hogy belülről rohadjon, valószínűleg meg van sérülve a festés és csak ilyen felületi rozsda lehet. Én a festési hibát lekenném valami átlátszó lakkal, hogy a víz ne érje a szabad fémrészt, és akkor valószínűleg nem fog újratermelődni ez a rozsdafolt.
Olaj: az útmutató tényleg nem írja, hogy mindenképpen kéne évente cserélni. Ilyen szempontból jobb a 2T, ott ezzel nincs gond :D
Ahogy ígértem, jöjjenek képek. Sajnos az elején és a vezetőoldali ajtón megjelent némi korrózió. Erre tudtok olyan megoldást, amit egy nem műszaki ember (én) is képes kivitelezni?
Akkor szerencséd volt. Mi a probléma amiért lehúzogatjátok?
A lehúzogatás nem csak a FET-eknek rossz. A trafót is bánthatja. Nem megöli, csak alattomos hibát generál benne. Olyat ami csak melegben, vagy csak terhelésre jön elő. Normál üzemben meg jónak tűnik.
Képzeld, a kedvenc szerelőnk (Klementinával így hívjuk, és ő is jelen volt) simán lekapdosta a gyertyapipákat. Először megijedtem de semmi különös nem történt. Azóta már én is csináltam. Lehet szerencsém volt vagy "erősek" a FET-jeim.
Tényleg kellenek rossz trafók? Csak Wb? Nekem, ha jól emlékszem van vegyesen többféle bontott, biztos nem fogom már használni őket. Talán 4T-hez való is. Egy rossz Lada trafót meg nem rég dobtam ki.
Bizony! 5l olaj + szűrő nem nagy kiadás a kedvenc járgányért. Az olaj higroszkopikus vagy , hogy is mondják azaz a levegőböl felveszi a vízpárát.Ha áll az talán még rosszabb mintha mennél vele rendszeresen.
Valószínűleg igazad van, ha valakinek a hobbija nem az autózás, hanem a szerelgetés. Ha ugyanis autózni szeret valaki, akkor jobb az elektronikus. Mindegy, hogy a magyar kisipari, vagy a gyári EBZA. Minden jobb, mint a megszakítós, ha sokat használod az autót. Ha időben kb. annyit megy az autó, mint amennyit karbantartod, akkor mind1. Egyébként nem hirhedten rossz a megszakítós gyújtása a Wartburgnak, ha gyári alkatrészek vannak benne. Nekem csak Zöldiben volt elektromos gyújtásom, az előtte lévő sárga touristban a megszakítós szolgált és nem volt emiatt gondom vele. De tény, hogy többet kellet foglalkozni az állítgatásával. És persze a fogyasztás, teljesítmény sem ugyanaz. Gyertyabeköpködés is eltűnik az elektromossal, még akkor is ha valaki kicsit rosszul kezeli a szívatót. :)
Ha másfél éve volt a csere, akkor már időszerű lenne az olaj+ szűrő csere. Évente kell vagy megtett kilométer alapján. Amelyik előbb bekövetkezik, tehát ha az autó csak 50km-t ment, de állt egy évet, akkor is csere.
Köszönöm :) Hát én csak hobbiwartburgos vagyok, megtehetem hogy ezzel bíbelődjek.
@Mabi_:
Nincs mit! Sikerült megcsinálni, most már nem ereszti az olajat? Remélem szerencséd lesz vele. Én mindig is kombit szerettem volna, de aztán végül sose lett (nem voltam elég türelmes).
@59th_Roy:
Hallottam én is ezekről a hamis olajokról, nem tudom hogy rendes boltban mekkora rá az esély. A MOL olajban az biztosan jó, hogy a magyar ipart támogatjuk vele. Nem hiszem én se, hogy maga a márka rosszabb lenne mint bármelyik másik.
Gyújtás: hát elölhűtősnél én se sűrűn kívánnék magamnak gyújtásállítást... Elvileg meg lehet csinálni valahogy a maszk kiemelésével és feltámasztásával a csövek lekötése nélkül, de jobb ha nem kell vele próbálkozni.
Nekem is elektronikus a gyújtás, igaz az enyém elölhűtős és azért alakítottam át, mert ennél gyárilag is elektronikusat terveztek beszerelni. Méghozzá azért, mert az addigi könnyű hozzáférhetőség jelentősen bonyolultabb lett az előrekerült hűtő miatt. Meg lehet csinálni ezen is a gyújtásállítást, de már nem az az útszéli móka.
Szia! Azért tettem be a második linket is a 15w40 olajról mert az jobb bele. Amúgy meg a MOL nak nem rosszak az olajai, csak sokan lenézik.Inkább egy Mol, mint egy márkás amiről kiderülhet ,hogy hamisítvány. Rengeteg hamis olaj van a piacon..
Tisztelem benned, hogy igy kitartsz a hagyomanyos gyujtas mellett. Azt gondolom, ez adja a savat-borsat vagy maskeppen a feeling-jet az igazi wartis veteranozasnak.
Amennyire tudom, a wartival kapcsolatban ket altalanos problema merult fel az atlagos warti hasznalok koreben, legalabbis ezeket emlegetik a multbol: a gyujtasalitgatast es a motor melegedeset.
Trabinal pl. sokszor hallottam, hogy bekopi a gyertyat, es emiatt egyhengerezik.
Köszönöm neked is! Igazából csak egy kicsit (1 L) utántölteni akarok most, mert eresztett a teknő és valamennyi elfolyt. 1,5 éve volt benne olajcsere, de akkor a szerelőre bíztam, most meg be akarom szerezni és tölteni magam.
Én amúgy csak ugatom a Wartburg-témát, azért szeretek ide járni ötletekért. Eredetileg apósomtól vettem át egy 90-es 4T Tourist kombit (telekre dolgozni), de eléggé le volt harcolva és egy idő után inkább túladtam rajta. Viszont a csomagtér mérete annyira megragadott, hogy megkedveltem és újra egy ilyen mellett tettem le a voksomat, csak ez 89-es. Mit ne mondjak, erre is kellett már költeni rendesen, de nem bánom, mert szeretném, ha jó állapotban lenne a srác.
Megengedem :) Ha neked az fontos, hogy pontosan 3,00 mm-re gyújtson a holtpont előtt örökre, akkor azt valóban nem fogja teljesíteni a megszakítós alaplap. De azért azt remélem csak viccnek szántad, hogy lemegyek a frissen beállított kocsival Debrecenbe, aztán ha hazaértem akkor állíthatok gyújtást. Szerintem már eltelt 2000 kilométer nálam a legutóbbi állítás óta, és nem érzek semmi változást. Nem kizárt, hogy pár tized mm-rel már arrébb vannak, de nem kritikus. És ez már több mint fél év nálam, mivel hobbiautóról van szó. Ha évente egyszer be kell állítani, azt kibírom.
Nincs semmi baj az elektronikussal, nekem is volt már bent, teljesen jó volt. De hobbi használatra semmi jelentősége nincs, főleg annak aki tud amúgy magának gyújtást állítani.
Csak ket dologra szukseges figyelni elektronikus alaplapnal:
Gyujtast allo motornal nem szabad rajta hagyni, es jaro motornal nem szabad lekapni a gyertyapipat. Mindet esetben szeteghet a teljesitmenyfokozat FET-je.
Azért engedd meg hogy a sok ezer kilóméteres utánállítást kétségbe vonjam. Én kb 500kilóméterenként állítgattam amíg megszakítós volt indikátorórával, hengerenként hát kurva strapás. Megy akkor is mikor össze vissza állnak a megszakítók. Ja és gyári új ndk megszakítókkal csináltam nem kopott bontott szarokkal.
Mióta feltettem 10éve az elektronikusat csak egyszer kellett levenni a fedelet, mikor blokkot cseréltem a kocsiban mert a tűgörgők szétrepültek. Na akkor át lett téve a következő motorra és azóta is megy. Összesen kb 30ezer kilométert mentem vele.