Keresés

Részletes keresés

KocsisL Creative Commons License 2022.11.13 0 0 2975

Sziasztok!

Hőszivattyús, padló- és mennyezetfűtési rendszerben milyen beállításon, ill. fokozaton kellene mennie a keringető szivattyúknak? 

Leírás: https://cms.media.wilo.com/cdndoc/wilo194169/5238858/wilo194169.pdf

fiszti Creative Commons License 2022.10.22 0 0 2974

Köszönöm szépen.

 

Előzmény: peszleg2 (2973)
peszleg2 Creative Commons License 2022.10.22 0 0 2973

a feszültségfigyelőre mágneskapcsolót kell kötnie a villanyszerelőnek, az kapcsolja az áramot. Nekem tetszenek a késleltett visszakapcsolású relék, mert szerintem az áramszünetek, kilengések 1-2 perc múlva ismétlődnek.

Javasolom a hőszívattyú topicot.

Előzmény: fiszti (2972)
fiszti Creative Commons License 2022.10.22 0 0 2972

Elnézést kérek mindenkitől, hogy nem a padlófűtéses témával kapcsolatban teszek bejegyzést, próbáltam privátban, de sajnos onnan vissza pattant az e-mail.

Kedves peszleg2


a válaszodban ajánlottad, hogy ha lesz hőszivattyúnk, akkor feszültségfigyelőnk mindenképpen legyen. Jelenleg az elektromos bekötés következik és felmerült a kérdés, hogy milyen fesz.figy. lenne jó. 

A hőszivattyú ez lett:
https://midea.hu/category/7_Levego-vizhoszivattyuk/brand/9_MideaM-thermalmonoblokkhoszivattyuk/products/mhc-v10w-d2n8-be30-monoblokkos-m-thermal-r32-10kw-1-fazis-cmid002036

A gép 1 fázisú, a beépített fűtőpatron végett a max áramerősség 30A.
A legtöbb fesz.figyelő - höz max 10 - 16 A -t adnak meg, pl. ehhez és a hasonlók -hoz:
https://shop.traconelectric.com/product/NARV1/Feszultsegfigyelo-rele-1-fazisra-ACDC-110-240V--U-U--65-260V--t0-1-10s


Viszont találtam ilyet, nagyobb A értékkel, de ez olyan "ismeretlen" márkának tűnik nekem:
https://www.vilagitasok.hu/digitalis-feszultseg-kieses-figyelo-rele-1-fazisu-mn4-t861636?gclid=Cj0KCQjwqc6aBhC4ARIsAN06NmP0D8yNAvhFpoiExiX6gYyDFeFC8mXHsYejemCHaNsA95QykdhF8RQaAhiTEALw_wcB

Kérdésem az lenne, hogy jól gondolom, hogy ez is megfelelne a célra?
Vagy egyéb ötlet, javaslat ezzel kapcsolatban?

Válaszodat vagy bárki nálam hozzá értőbb válaszát előre is köszönöm.
További szép napot kívánok!

Üdvözlettel:
István

Előzmény: peszleg2 (2754)
halaloszto Creative Commons License 2022.10.16 0 0 2971

Nem azzal van gond, ha meleg a beton, hanem ha nem egyenletesen meleg. 

És a hő a betonban lassan terjed, órák mire felveszi a víz hőmérsékletét. 

Ha a 15 fokos betonba betolod a 45 fokos vizet, akkor a cső mellett hamar 45 fokos lesz, távolabb meg csak 15, és a hőtágulástól megrepedhet.

 

Ha 25 fokos vízzel kezded, vársz pár órát, aztán 30 fok, és így tovább, akkor nem lesz nagy hőmérsékletkülönbség.

Előzmény: NeomatiK (2970)
NeomatiK Creative Commons License 2022.10.15 0 0 2970

Nyáron amikor az ablakon át süti a Nap a betont, akkor 40-45 fokos is van a beton. Egy 35 fokos víz szerintem nem oszt, nem szoroz. 

Előzmény: pulsarxp (2969)
pulsarxp Creative Commons License 2022.10.15 0 0 2969

hát most fűtetlen a ház, és szerintem 12-14 foknál nem lehet több a hőmérséklete a betonnak.

És úgy olvastam, hogy a beton tud tőle megrepedni ha nem fokozatosan van felfűtve. De kb 2 hónapos az esztrik, nem tudom mennyi realitása van ennek.

Előzmény: NeomatiK (2968)
NeomatiK Creative Commons License 2022.10.14 0 0 2968

Én nem tudom, mi ennek a fokozatosságnak a fizikai alapja, pláne ha a beton már megkötött. Meg aztán 35-40°C-nál melegebb víz nem menne egyébként sem a csőben és az aljzat hőmérséklete eleve kb. 20°C.

Nem tudom milyen káros esemény következhet be, ha erről a 20 fokról folyamatosan keringetve 35 fokig emeljük a fűtőközeg hőmérsékletét.

 

Előzmény: pulsarxp (2967)
pulsarxp Creative Commons License 2022.10.14 0 0 2967

Sziasztok,

jövőhéten ha minden jól megy, beüzemelik a kazánt. Egyszer olvastam hogy csak fokozatosan lehet a padlófűtésbe emelni a víz hőmérsékletet, de ennek mértékéről nem találtam infót. Hogy csináljam, mennyi időnként mennyit emeljek az előremenőn?

 

Törölt nick Creative Commons License 2022.10.10 0 0 2966

Köszönöm a szakszerű levezetést. :) 

 

Előzmény: NeomatiK (2964)
peszleg2 Creative Commons License 2022.10.10 0 1 2965

Szerintem utókeringetéskor a radiátor körön át fordul meg a víz (fordított áramlási iránnyal), ami megzavarja a nyomást a kazánba). Ezt könnyen ellenőrzheted a csőhőmérsékletekkel (fűtéskor radiátort elzárni, utókeringéskor kinyitni). ha tényleg ez a baj, egy visszacsapó szelep a radiátorosztóra megoldhatja.

Előzmény: Horysz (2962)
NeomatiK Creative Commons License 2022.10.10 0 0 2964

Három eset lehetséges.

 

Tn: napkollektorból jövő víz hőmérséklete

Tv: padlófűtés visszatérő ág viz hőmérséklete

Te: padlófűtés kívánt előremenő viz hőmérséklete

 

1. Tn < Tv < Te    - melegíteni kell napkollektor vizét

2. Tv < Tn < Te    - melegíteni kell napkollektor vizét

3. Tv < Te < Tn    - "hűteni" kell napkollektor vizét

 

1. eset nyílván nem játszik, mert kisebb energiával lehet a visszatérőt melegíteni a kívánt értékre.

2. esetben melegíteni kell.

3. esetben hűteni, keverni kell a visszatérővel.

 

Tehát 2. és 3. esetre kell megoldást találni.

 

A 2. eset miatt a kazán előtt kell becsatlakoztatni, hogy melegíthető, szabályozható legyen. Én így látom.

 

Előzmény: Törölt nick (2961)
Horysz Creative Commons License 2022.10.09 0 0 2963

A képet nem csatoltam fel, bocsanat.

Előzmény: Horysz (2962)
Horysz Creative Commons License 2022.10.09 0 0 2962

Sziasztok,

 

Tavaly költöztünk egy házba, ahol nem kondenzációs 24kw gázkazán van padlófűtéssel és 1 törölköző szaritó radiátorral.

Idén bekerult mégegy radiátor az előszobába 18 méter csővel, 2kWos.

 

Eredetileg nem volt keveroszelep a rendszerben, igy nagyon meleg ment a padlora, 1 ev alatt kiegeszitettem:

 

Uj osztók

Esbe 572 1"

Grundfos alpha2

És kapott egy evohome vezérlést a computherm majdani teljes kiváltására, egyelore párhuzamosan mukodnek.

 

Amiben kernem a szakertelmeteket, az a következő problema:

A kazan kb 52 fokon megy, padlo 39re keverve.

 

Ha nem megy a grundfos szivattyu, akkor tulmelegszik a kazan es leall a gyujtasa.

Ha megy a szivattyu mielott begyujt a kazan, sokszor nem indul el a kazan, E4 vizhiany hibakoddal.

 

Ezt kikuszoboltem egy okositott csotermosztat vezerlessel, azonban az evohome sokszor csak keringeti a maradékhőt, es ha ehhez kapcsolná be a kazánt, megint nem indul.

 

Észrevételek: ha elzárom a kék golyóscsapot, akkor elindul ilyenkor

Ha elzárom a lenti visszatero golyoscsapot, szinten elindul.

Ha elzárom a radiatorokat, akkor is elindul.

 

A kazan sajat szivattyuja 3/3as allasban porog, ezt valtoztatva sem valtozik.

A grundfos 2es allando nyomas allasban, igy egyenletes a padlo hő.

 

Van valami otletetek? Megfordithatja a radiatorokban a keringesi iranyt a kulso szivattyu? 

 

Köszönöm elore is az otleteket.

Törölt nick Creative Commons License 2022.10.07 0 0 2961

Sziasztok. Padlófűtéses rendszerbe szeretnék lemezes hőcserélőt bekötni ( napkollektorról kapja a meleget, nem akarok puffer tartályozni)

szerintetek az előremenő vagy a visszatérő ágba lenne célszerű kötni a hőcserélőt ?  

3 járatú szelepem van az előremenő és a visszatérő között, kazántól független keringetővel, így a kazár üzemelése nélkül is forgatja a padlókört.

Köszi

 

  

rewin Creative Commons License 2022.10.05 0 0 2960

Köszönöm az infot :)

 

kipróbálom, majd megírom mi lett a vége :)

Előzmény: titusz99 (2959)
titusz99 Creative Commons License 2022.10.04 0 0 2959

csak a hidrováltót kell kivenni meg az összekötéseket megcsinálni.

a többi maradjon. azt nem tudom, hogy a kazán szivattyúja elbírná-e a padlófűtést, nem kisérleteznék vele.

 

Előzmény: rewin (2958)
rewin Creative Commons License 2022.10.04 0 0 2958

Köszi :) én is így érzem apám esetében :)

 

ebben az esetben a padlófűtés keverőszivattyúa maradjon? vagy azt is kiszedjem?, és simán egy kétútú szeleppel összekötve a két ágat tápláljam az osztógyűjtőt?

 

mivel most a design nem érdekel, 5rétegű rendszerrel gondoltam megoldani a dolgot (tudom, nem a legolcsóbb, de apám 100km-re van, nem rángatnám ide-oda :)

 

 

 

Előzmény: titusz99 (2957)
titusz99 Creative Commons License 2022.10.04 0 0 2957

ok.

Mellesleg apósom is fűtésszerelő (nyugdíjas), de tudom, hogy ilyen összetett rendszerben csak segédkezni tud, de azt jól.

Akkor marad, hogy hidrováltót kiszeded, egyenlőre a problémádat megoldja.

Azt majd később ha a kis-osztó is működni fog a gépészed eldönti, hogy mi legyen.

Egyébként az elégtelen működés oka, hogy a padlófűtésbe a vizet be kell nyomni.

A gázkazán-é elég, de a hidrováltóval azt kiütötted.

 

Előzmény: rewin (2956)
rewin Creative Commons License 2022.10.04 0 0 2956

Köszönöm a választ.

Fűtés szerelő csinálta (édesapám víz-gáz-fűtés szerelő) de ő idős szaki, és megmarad a hagyományos rendszereknél, neki a hidrováltós rendszerrel gyűlt így meg a baja, igazából megpróbálta logikailag összerakni, de úgy néz ki nem jött össze :) (ettől még imádom apámat, de hát az idő rohan előre :) :) :) )

 

a 3-as osztóból kettő lesz majd radiátor, illetve egy egy házbővítésre van előkészítve. Igen, tudom, ide kell majd még keringető hozzá, mert így kevés, de egyelőre ez a rész le van zárva.

 

a termosztatikus fej megvan, azt adták a keverőkörhöz, de kb felesleges betenni, mert soha nem megy 28-29 fok fölé a bemenő víz.

 

köszönöm az infokat, megpróbálom így javítani a rendszert, illetve ugyan itt gépész kerestetik :) :) 

Előzmény: titusz99 (2955)
titusz99 Creative Commons License 2022.10.04 0 0 2955

Gépész tervezte? (vagy fűtésszerelő?)

Gépész csinálta(szerelte)? (vagy fűtésszerelő?)

 

Annak a 3-as osztónak mi lesz a szerepe?

 

Ha így maradna és bejön a hideg akkor fagyoskodni fogtok.

 

Szerintem:

a hidrováltót a kazánhoz javasolták, ez rendben van.

a padló keverőköre rosszul lett megválasztva, hidrováltóhoz nem jó.

a törölközőszárítós radiátort a 3-as osztóra kellett inkább volna kötni (ha jól működik a padlófűtésed, kevés lesz neki a meleg, mint ahogy most is).

a 3-as osztóhoz hiányzik egy szivattyú.

a visszacsapók feleslegesek.

a padló keverőköréből hiányzik a termosztatikus fej (jelen állás szerint talán még jó is)

a hidrováltó bekötése nem oszt-szoroz. Működik az így is meg fordítva is.

 

Hogyan javítható

keverőkör cseréjével (keverő szelepes, 2 utú szelepre ).

talán működő képes lehet ha az osztó-ra átkötöd a visszatérőt és az előremenőt a gyűjtőre a termosztatikus szeleppel együtt.

kiveszed a hidraulikus váltót és összekötöd az előremenőket és a visszatérőket.

Előzmény: rewin (2950)
Szucsy89 Creative Commons License 2022.10.04 0 0 2954

Sziasztok!

Vizes padlófűtéssel lenne problémám. Kb. 1 hónapos a rendszer, (egy Ariston 24-es kondencáziós kazán működteti) alatta van 6 cm szigetelés, erre 6 cm estrich, és arra vegyesen laminált és csempe. A kazán 45 fokon van, a termosztátok 21-22 fok között, és egyszerűen nem meleg a padló (csak bizonyos helyeken)! Mi lehet a gond?

halaloszto Creative Commons License 2022.10.04 0 0 2953

Mivel nincs burkolva, nincs hideg, és a ház rendesen szigetelt, 28 fokos vízzel ki lehet fűteni. Minden ok, ilyen kell legyen. 

Minnél jobban szigetelt a ház, annál hidegebb padlóval ki lehet fűteni. Neked soha nem lesz tapintásra a padlód, ehhez most szokj hozzá. Cserébe nem lesz magas a gázszámlád.

 

Sokan vannak, akik 80as évek beli házakban láttak először padlófűtést szigeteletlen b30 fallal, gerébtokos ablakkal, szigeteletlen betondfödémmel. És jólesően emlékeznek a zoknin át langyos padlóra. Az évi 3-4000m3 gázszámlára meg nem emlékeznek. Nekem a 140m2-re évi 1100m3 gáz megy el főzéssel melegvízzel, és a legnagyobb hidegben is csak ott langyos a padló, ahol a melegvíz megy a fürdőbe. Ki lehet bírni.

Előzmény: rewin (2952)
rewin Creative Commons License 2022.10.04 0 0 2952

Üdv

 

20-21 fok. amivel nem lenne gond, csak épp az az anomális zavar, hogy jelenleg még nincs burkolva az estrich, és pl a betonon egyáltalán nem érezni hogy van fűtés (a húgoméknál is padlófűtés van, az érzést ismerem milyennek kellene lennie)

 

plusz az,hogy a törölközőszárítós radiátorban nincs kb semmi meleg 3 m-re a kazántól, az egész sokat mond, hogy vmi nem stimmel :(

 

 

 

Előzmény: halaloszto (2951)
halaloszto Creative Commons License 2022.10.03 0 0 2951

A lakásban milyen a hőmérséklet?

 

Előzmény: rewin (2950)
rewin Creative Commons License 2022.10.03 0 0 2950

Tisztelt Fórumozók!

 

Az alábbiakban kérném a segítséget.

Van egy fűtési rendszerünk, ami az alábbi módon néz ki:

 

- Bosch kondenzációs kazán

- ebből egy hidrováltóba megy 

- a hidrováltó előremenő secunder oldal két részre oszlik:

1. egy 10 körös padlófűtés modul saját sziattyúval, bypass átkötéssel

2. egy 3 körös későbbi bővítéshez használandó osztóhoz. (ez most le van zárva.)

- a visszatérő ágon két visszacsapó szelep van, hogy a padlófűtés modul, és a későbbi bővítés visszatérője ne üsse egymást,

- a visszatérő secunder ág ezután közösítve, és egy iszapleválasztón át vissza a hidrováltóba, majd onnan be a kazánba.

 

a problémám:

- azt vesszük észre, hogy a fűtési energia nagyrészt a hidrováltón keresztül megy vissza a kazánba, nagyon lassan megy a padlófűtés felé.

- amikor a kazán bekapcsol, kb 20sec alatt eléri a beállított fűtővíz hőmérsékletet (40fok) majd kissé tovább megy, és 45 foknál lekapcsol.

- éppen ezért a padlófűtés előremenő hőmérséklete nagyjából soha nem megy 30 fok fölé, de inkább 28 fokon áll.

 

a másik anomália:

a padlófűtés modulban az alábbi körök vannak kötve (balról-jobbra)

1-2 gyerekszoba

3-4 hálószoba

5-6 nappali

7-8 étkező

9 fürdő

10 törölköző szárítós radiátor.

 

a bypass átkötés el van zárva.

 

namost a törölközőszárítós radiátor nagyjából hideg, pedig ott van a legrövidebb csőszakasz, kb 2m

 

hiába próbálom állítani a boschban levő szivattyú karaktrisztikát, a padlófűtés modul saját szivattyújának karakterisztikáját (BRH amúgy), sehogy nem akar normálisan működni.

a torlókkal ugyan ez az eredmény, hogy gyakorlatilag nem változik semmi.

 

 

kérdéseim:

 

létezik, hogy a hidrováltó ebben az esetben nem kell a rendszerbe?

vagy kell a hidro, de a padlófűtés modul saját keverő szivattyúja nem kell bele?

 

Köszönöm a hasznos tanácsokat.

üdv

gabor

Tie Creative Commons License 2022.09.19 0 0 2949

Félreértesz. Eszem ágában sincs ELSŐDLEGESEN a gázzal fűteni a puffert. 

Viszont ha valamiért mondjuk az éjszaka közepén fogy el a pufferbő a melegvíz, amikor épp nem feltétlenül érek rá begyújtani a kazánba (vagy mert épp nem vagyok itthon, vagy mittomén), akkor azért tudjon a gázkazán is fűteni, HA NAGYON SZÜKSÉGES. Mondjuk három-négy óra hosszára, amíg begyújtom a faelgázosítót. 

És ha már, akkor legyen az is a lehetőségekhez képest precízen belőve. 

Előzmény: peszleg2 (2948)
peszleg2 Creative Commons License 2022.09.19 0 0 2948

olvasd el a faelgázosítód használatiját. Azért kell az a bazi nagy puffer, hogy ne forrjon fel a vized ha már egyszer begyújtottál. Ha te gázzal akarod felfűteni a kályha tárolóját, akkor be se gyújts.

Előzmény: Tie (2947)
Tie Creative Commons License 2022.09.19 0 0 2947

Adott esetben érdekes lehet a közepe is. Ha finomabb vezérlést akarok kitalálni, akkor a gázkazánnal nem a tetején lévő vizet nézem, ami hipp-hopp elfogyhat, hanem mondjuk azt, hogy a felénél milyen meleg. Ha mondjuk a tetejénél 55 fokos, a felénél is még 55, és csak a legaljánál 25, akkor mondjuk van 350-450 liter fűtésre alkalmas víz a pufferban, akkor még nem indtom el a gázkazánt, de ha mondjuk felül még van 55 fok, de a felénél már csak 30, akkkor hamarabb ráindíthatom ennek ismeretében a gázkazánt, így biztos nem fogy el a pufferből a melegvíz, hanem mire elfogy, addigra betermel a gázkazán is utólag. 

Persze jó lehet simán az is, amit írsz, hogy csak a tetején nézni, oszt kész.

Előzmény: peszleg2 (2946)
peszleg2 Creative Commons License 2022.09.19 0 0 2946

Ha rögtön puffernél rakod a csőre (10 cm-en belül) az érzékelőt és még le is szigeteled, akkor ha nem áramlik a víz, akkor a puffer tetején lévő hőmérsékletet fogja adni. Ha áramlik a víz, akkor a vízhőmérsékletet. Neked ugyse a puffer közepének a hőmérséklete a fontos, hanem az a magasság, ahonnan kimegy belőle a víz a padló felé.

Előzmény: Tie (2945)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!