Keresés

Részletes keresés

M63,008 Creative Commons License 2015.07.15 0 0 5636

Igaz, hogy nincsen rajta csillag, de azért nem rossz... :-)

Előzmény: Ambzso (5635)
Ambzso Creative Commons License 2015.07.15 0 0 5635

Itt egy nappali 1991 Velence

 

F. Nagy Imre

Előzmény: Norcy27 (5632)
Norcy27 Creative Commons License 2015.05.24 0 0 5634

Előzmény: Norcy27 (5633)
Norcy27 Creative Commons License 2015.05.24 0 0 5633

5év???jól eltelt az idő :D:D:D

köszi!

én is hozzájárulok akkor egy jó kis képpel :D

V63-035 Bp.Keleti

Előzmény: Sanyi a pók (5630)
Norcy27 Creative Commons License 2015.05.24 0 0 5632

jó a nappali is Zso :D:D:D

Előzmény: Ambzso (5629)
Rákóczi expressz Creative Commons License 2015.05.23 0 1 5631

Érdekelne,keskeny csíkos vagonokról illetve szerelvényekről fotók.

 

Sanyi a pók Creative Commons License 2015.05.16 0 1 5630

Üdv, itt Sanyi a pók!

 

Szia, kedves Norcy27!

 

5 éves lettél itt, az index vasutas fórumain, ezért jár neked a köszöntés:

 

Boldog, boldog, boldog születésnapot, kívánjuk, hogy legyen még, sok ilyen szép napod! :-)

 

De, hogy ne csak OFF legyek, dobjuk fel a topikot ezzel a kiváló képpel:

 

 

De szépen köszönjétek meg, különben nem kaptok többet. :-)))

 

 

Előzmény: Norcy27 (5628)
Ambzso Creative Commons License 2015.05.12 -1 0 5629

Tehát a 026-ról csillagosat ? Nappali miért nem jó, miért pont éjszakai kell? :D

Előzmény: Norcy27 (5628)
Norcy27 Creative Commons License 2015.04.13 0 0 5628

Sziasztok!

V63-026-ról keresek "vöröscsillagos" képet(ket).Tudna esetleg segíteni ebben nekem valaki?Nagyon hálás lennék érte.

Köszi!

solidpasi Creative Commons License 2015.04.10 0 1 5627

Anno, az 1970-es és 1980-as években gyüjtöttem az emlékeket...  

Az M41-esek akkoriban már nagy számban üzemeltek, és részben a mozdonyvezetők kezdeményezésére,  részben a felsö vezetés döntése alapján már részt vettek az olyan gyorsvonatok vontatásában is, amelyek jellegük szerint nem sokkal korábban a NOHAB-ok privilégiumának számitottak.  

Az emlitett tizensok-kocsis Bpest-Szegedi gyorsvonatok kapcsán is akadnak emlékek.

Az egyik legjobb emlék a 2188-as géphez kötödik,  egy szép fagyos januári napon,  Budapest - Szeged / Szeged - Kiskunfélegyháza - és vissza / Szeged - Budapest gyorsvonati fordulóban.  Az esti gyors Szegedröl Budapestre 15 kék kocsi volt. Kint minusz 10-en-fokok, mint időjárás.  Talán a legjobb alkalom az M41-nek a bizonyitásra.  Igaz, a gép szinte gyári uj állapotu volt akkor még.  

De tény, hogy bizonyitott :-)  Igaz,  bátran kellett tekerni a kontrollert, nem sok tartalék-fokozat maradt, de a menetrend betartva, fűtés biztositva.  Az üzemzavarok száma nulla,  az egy tökéletes élmény-szolgálat volt :-)  Gyorsitás kb 20 km/ó felett már csak a 14-15-ik kontroller-fokozatban, a 100-105 km/ó-t tereptől függően a 9-12. fokozatokban tartotta. Fűtés folyamatos, nem kellett sem szüneteltetni, sem az 1200V-os feszültség-korlátozást alkalmazni.  

 

Az M41 tipus konstrukciója eleve kisebb vontatási+segédüzemi teljesitményt szab meg, mint a motor névleges teljesitménye, elvileg nincs vontatóképesség-különbség a fűtéses és fűtés nélküli üzem között, illetve csak egyes kontroller-fokozatokban és csak bizonyos sebesség-tartományban fordulhatott elő  (elvileg)  a motor túl-terhelése a fűtés teljesitmény-igénye miatt.  Ez a teljes teljesitmény- és sebesség-tartomány csekély hányada csupán, a valós üzemelésben szinte észrevehetetlen.

A lényeg,  hogy jó állapotú mozdonnyal gyakorlatilag nem volt menetközben "érezhető" különbség a fűtéses és fűtés nélküli üzem között. Kipróbáltam, volt amikor feszültség-korlátozással, volt amikor kikapcsolt fűtés mellett gyorsultunk 100-ig, kb ugyanolyan módon.

De ez,  csak tényleg jó állapotú mozdonyra igaz.  Kopott, vagy rosszul szabályozott, turbo-hibás motorral, valóban nem birta a maximális vontatási teljesitmény +  fűtés teljesitmény lóerő-igényét.  

 

Az  M63, mint sokat vitatott és sokak által csak "le-ócskázott" tipus pedig, abban a korban valoban döbbenetes képességű gépnek tűnt.  Persze ez is csak jó-állapotú gépre igaz.  De szerencsés voltam, én megtapasztaltam, hogy mit tud a "dizel-Gigant" amikor rendben müködik.  Élmény volt....:-)

A M61 és M62 tipusokhoz képest is feltünő kapacitás többlet, és kifinomult müködés adta az élményt.

Teljesitménye csak ritka helyzetekben volt igazán kihasználható, illetve azt az akkoriban fura élményt adta, hogy nem kell egész úton az utolsó-fokozatban "padlógázzal" dolgoztatni, ahogy a valóban nagy és nehéz vonatoknál a Nohabok és Szergejek dolgoztak akkoriban. Azoknál a vonatoknál, ahol az M62 szinte szünet nélkül maximumon dohogott és csak épp-hogy tartotta a menetidőket, az M63-ason egy pillanatra sem kellett igénybe-venni a legmagasabb  kontroller-fokozatokat, s felgyorsulás után a gép laza "középforulaton" dolgozó motorral is könnyedén vitte a vonatot,  pesze hogy fűtéssel együtt, meg-se-kottyant neki.   Szabályozása persze automatikus volt, a mozdonyvezető csak a legnagyobb teljesitményű fokozatokban tudott "játszani" vele. Az  1-16. fokozatokban fix vontatási teljesitményt adot a szabályozás, ezekben nem volt "fel-nem-használt fűtési teljesitmény", a motor szabályozása alkalmazkodott a vontatás+segédüzem+fűtés teljesitmény-igényéhez. A kontroller  17.-ik fokozata valojában nem fix fokozat volt, hanem szabályozási sáv, amelyben fix motor-fordulatszám mellett, adott fűtési- és segédüzemi teljesitmény-igény mellett,  finoman lehetett növelni a vontatási teljesitményt,  jol megközelitve vagy éppen elérve a motor-teljesitmény maximumát.  Túlterhelés nem következhetett be, automatikus szabályozás gátolta meg.  A 18.-ik kontroller fokozat valóban rugózott-,  rögzithetetlen kontroller-fokozat volt, a motor a maximális teljesitményt adta, fedezte a segédüzemek (változó) igényét, s "ami maradt", az automatikus szabályozás révén a vontatásban hasznosult.

A tényleges forgalomban igazából sosem volt szükség a 17-18  fokozatok használatára, de jólesett velük játszani,  néha még az utasok által is szóvá-tett élmény-gyorsulásokat produkálva... :-)

Nagy kár, hogy az M63-asok sorsa ugy alakult, ahogy alakult, velük tényleges üzemvitel (vontató-képesség)  tekintetében is, és müszaki-kultura-ügyben is sokat vesztett a MÁV,  igaz, meg sem próbálta megbecsülni ezeket a hatalmas gépeket, talán legfeljebb a Szombathelyi személyzet dolgozott sokat a tipus életben-tartásáért, bizonyos korszakban. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: smnks (5600)
giszik Creative Commons License 2015.02.02 0 0 5625

Régi iskolai tablóképek Püspökmolnáriból (kéthetente tovább bővül a sorozat!): http://kugi.blog.hu/tags/tabl%C3%B3k%C3%A9p

P.stephenson Creative Commons License 2015.01.14 0 0 5624
krikori Creative Commons License 2015.01.01 0 0 5623

Én is szeretném elkérni a nyilvános e-mail címemre a két fotót, saját élvezet céljából. Előre is köszönöm!

Előzmény: Mozdonyvezetö (5621)
Norcy27 Creative Commons License 2015.01.01 0 0 5622

ezt elkérhetném eredetiben méretben?

kardcy@gmail.com

Előzmény: Mozdonyvezetö (5621)
Mozdonyvezetö Creative Commons License 2014.12.31 0 0 5621

Beköszöntő '15 elé....

 

Kelenföld 1980 május

 

 

Balatonszéplak 1975 máj. 24

 

BUÉK!

m0L Creative Commons License 2014.10.24 0 0 5620

Jaj, de jó!Szeged-rókus

Előzmény: alkotasu (5614)
alkotasu Creative Commons License 2014.10.21 0 0 5619

:-))

 

Háát,... gondoltam nehogy túl hamar küldjön a szomszéd forgalmi szolgálattevő egy másik vonatot, ami időnek előtte feldarabolná a vacsorának szánt kondát...

Előzmény: kihúzóvágány (5618)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.10.20 0 0 5618

Miért? A szomszéd állomás forgalmi szolgálattevője a böllér?

Előzmény: alkotasu (5617)
alkotasu Creative Commons License 2014.10.20 0 0 5617

Igazad van!

Menesztette a disznókat. A szomszéd állomás forgalmi szolgálattevőjét vajon értesítette erről? :-)

Előzmény: kihúzóvágány (5615)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.10.19 0 0 5616

Az oszlopokon a betáplálási tápvezetékek voltak, talán még ma is ugyanott van a betáplálás.

Előzmény: V43 1060 (5601)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.10.19 0 0 5615

Szerintem meg ez a tipikus "menesztés"!

Előzmény: alkotasu (5614)
alkotasu Creative Commons License 2014.10.19 0 1 5614

Na, dobjuk fel a topikot ezzel a képpel:

 

 

A bakter a palacsintasütőjét föl-le mozgatva adja a "távolodj tőlem" jelet a kondának... :-)))

smnks Creative Commons License 2014.07.03 0 0 5613

Üdv itt is, Drusza!

Ezek a Somogy ill. Zselic fordák akkor személyzetileg UD-sek, vagy pécsiek voltak?

Amúgy saját, diákkori emlékeimmel egybevetve látszik, milyen gyakran cserélődtek a fordák a telephelyek közt! Én a Zselic pécsi stokkját többnyire Nohabbal láttam, gondolom, hámánosok hordták. A Somogyot volt, hogy Nohabbal láttam, de volt, hogy rendszeresen a 079-es Szergej vitte Rezsóval. Gondolom, ekkor Fradisok vitték.

 

Fűtőkocsiilag én úgy emlékszem, hogy a 80-as évek elején a 20-ason szinte mindig Rezsó volt a Szergej után, a 30-ason többnyire kazán, de azért előfordult Rezsó is.

A 29-esről még 87-ben azt mondta egy bennfentes, hogy a tapolcai vonatok esetében még a Csörgő után is oda kéne kapcsolni a kazánt télen, mert a pálya nincs alkalmassá téve villamos vonatfűtésre. Lehet, hogy ezt csak a Füred - Tapolca szakaszra értette, mert -ha jól tudom- a fűzfői már akkor csörgős inga volt(?)...

Előzmény: Tamás410 (5610)
smnks Creative Commons License 2014.07.03 0 0 5612

Szervusz, Molinári bácsi!

 

Semmi gond! De most én is csak véletlenül néztem be a Restibe.

Igazából nem mindjárt jöttem rá, hogy mire vonatkoznak soraid! :-))

De aztán megfejtettem! Igazából elég, ha csak a címsor végére viszed a nyilat, kattintasz egyet, mire kijelölődik, majd nyomsz egy entert. Ezzel a "lank" -kal nem is kell vesződni feltétlenül!

Előzmény: Molinári bácsi (5611)
Molinári bácsi Creative Commons License 2014.07.03 0 0 5611

Igazán "gyors reagálású hadtest"... Éppen időben válaszolok!

 

Elindul mind a kettő, csak amikor megjelenik, 4 szám a vége, és egyszerűen oda kell még bigygeszteni a "lank" szót, persze idézőjel nélkül!

Előzmény: smnks (5589)
Tamás410 Creative Commons License 2014.07.03 0 0 5610

Szervusz Druszám !

 

 

 

Csak emlékeztetőül:-)..kérdésedre:-)

 

Déli-pu- Pusztaszabolcs-Dombóvár-Gyékényes...M62-072-180-as + Vfk.-008. - akkori Somogy-exp.

83-84-et írtunk..:-)

 

Pécsre az akkori  Zselic - exp. - Dombóváron a kaposvári rész leakad..:-) M62-246-247 (legtöbbször) - a

Vfk. számát talán a pécsiek tudják.

 

Illetve még a kanizsai,tapolcai,szombathelyi rész ment Vfk.-val. Mivel,akkoriban a szombathelyieknek volt

jól működő M63-as gépük volt,hogy a Saváriát azzal továbbították!

 

 

 

Előzmény: smnks (5589)
division by zero Creative Commons License 2014.06.04 0 0 5609

Én 41-es villamosra tippelnék.

Előzmény: Andras 777 (5608)
Andras 777 Creative Commons License 2014.06.04 0 0 5608

Üdv.Mindenkinek!

 

Nem igazán régi a kép,arra lennék kíváncsi,hogy meg tudnátok e tippelni,hogy hol készült ez a kép?

Vasúti pálya van rajta,és fotó is.

Persze tök pontosan nem lehet megmondani,de nagyjából az országban vajon merre,meg ilysemi(?)

 

Lehet,hogy lesz aki egyből tudni fogja,de mindenesetre nekem tetszik a kép,és tudom hol készült.

 

 

Sziasztok! :)

 

Central 01 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 5607

90 %,hogy Kotor-Alsódomború(ma Horvátország)az emeletráépítés előtt.Ennek az épületnek nincs névtáblája,ún vak(befalazott) körablak van rajta,egyéb részletek pld.a forgalmi irodánál lógó petróleum lámpa is egyforma és az épület mögötti fák is szinte ugyanolyanok a két képen.

 

http://vasutallomasok.hu/index.php?o=showlanc&l=5459&f=1870

 

Előzmény: Balázs177 (5606)
Balázs177 Creative Commons License 2014.05.17 0 0 5606

 

A fortepan.hu oldalon a található egy másod,vagy harmad osztályú Déli Vasúti felvételi épület kép.Sajnos névtábla nélkül.Esetleg valakinek van ötlete,hogy melyik állomás lehet??

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!