Nézd, nekem nincs házimozim, valószínűleg nem is lesz, így a házimozizást csak néhány demóból, illetve a házimozisok elmondásából ismerem.
Ennek alapján nekem úgy tűnik, hogy a házimozinál első helyen a minél jobb basszus és a magas hangok visszaadása áll. Ugyanakkor a hifizők a rendszer linearitására törekszenek.
Egyetlen egy okból akár igaza is lehet Csárli kollégának: nem a hifi, hanem a házimozi topicban vagyunk. :-)
Még a "nyomtatott" HiFi-Piac-ban volt egy riport egy hifi guruval - azt hiszem Van den Hul-lal - aki nagyon szépen kifejtette, hogy a házimozi, a túlzott mély és magas hangjaival eldeformálja az emberek hallását. Aki hozzászokik a házimozi hangzásához, annak az élő zene, és az azt hűen visszaadó sztereó berendezések mélyei és magasai már szegényesnek tűnnek. Emiatt a házimozisok nem is gyakran járnak élő koncertre sem.
Ízlések és pofonok különbözőek, kár vitatkoznotok. Szerintem a kiegyensúlyozott hang visszaadás hívei soha meg nem győzik a házimozisokat és vice versa.
Veled ellentétben én eléggé szabatosan leírtam a véleményem a kis teljesítményű erősítő vérszegény megszólalásáról és a hangszín szabályzásról amivel sztem nem korrigálhatóa gyenge, vérszegény hangzás a hangszín szabályzóval! Ezt Neked kellett volna cáfolnod (már ha vitatkozni kívánsz velem), de a meglehetősen szürreális megfogalmazásodban ezt meg se kísérelted csak előadtál egy gondolat-kísérletet, amit semmi nem bizonyít! Képzeld, én is próbáltam az audio-kultúra nulla óra nulla perce a hangszín szabályzást különböző erősítőkön és mindig arra kellett jutnom, hogy ami gyenge, vérszegény, az a bass-t rátekerve sem lesz izmos-erőteljes a hangzása, csak a felső basszus kezd el kontrollálatlanul brummogni-puffogni vagy rosszabb esetben döngeni mint a vashordó. Ez még csak nem is rendszer függő - bármely erősítő hangfal kombináción így van. Épp a hangszín szabályzók elvéből következően - a legmélyebb basszusra nem igazán van hatással, csak a közép alját - a basszus tetejét "tolja meg", tehát csal! Hogy ezt sokan nem tudják/nem veszik észre és bedőlnek a gyártók marketing szövegének, attól még ez így van (legalábbis az integrált erősítők 99%-ánál). A grafikus ekvalizátoroknál egy picit jobb a helyzet, mert ott legalább van lehetőség kicsit pontosabb beavatkozásra, persze mindennek isszuk a levét a fázis-frekvencia viszonyok torzulásában!
Természetesen magadnak úgy q..rod el a hangzást ahogy akarod, ahhoz semmi közöm, viszont mikor nagy hangon öblögetsz butaságokat és ezzel ismeret-terjesztesz, akkor engedtessék meg, hogy közbe szóljak és nem is a Te érdekedben, hisz rólad láthatóan lepörögnek az észérvek, hanem azok érdekében akik olvassák a butaságaidat és nem tudják megítélni, hogy az ténylegesen butaság!
Zenei mániám nincs - szeretem a tartalmas zenéket! Hogy ez Neked magas - arról én nem tehetek! Úgy tapasztalom, hogy veled nincs semmiféle közös halmazunk a zenehallgatás illetően!
"egy kis teljesítményű erősítőre hiába kötsz rá nagyobb hangszórót, hangdobozt , nem történik semmi."
A füstjeleket leszámítva. A hangerővel eszetlenül bánva a "gonosz törpék" csúnyán tönkre tudják tenni akár többszörös teljesítményűnek megadott hangdobozok magas- és mélyhangszóróit. 100x ki lett tárgyalva, milyen módon. Aki nem érti, és nem hiszi, annak majd segít a szerviz. Jó kis tanulópénz.
Hol ajánlják, a Dörmögő Dömötörben?:) Az erősítők 99%-ában nincs megfelelően működő védelem, és onnan kezdve ez a "jótanács" a gyakorlatban sokkal többet árt, mint használ. Netán azt képzeled, hogy alapból van egy limit, aminél az X wattos erősítő nem képes számottevően magasabb teljesítményt leadni, hiába tekered a hangerőt, a "mélyhangszín" szabályozóról nem is beszélve?:):))