nekem angliában javították (ingyen), még mielőtt itthon bármiféle csere szóbajött volna, azt sajnos utána jelentették be. Mondjuk ez alatt vettem egy 350D-t és azóta a szekrényben áll az S1, javítottan :) De olyan szerintem nincs, hogy innentől örökre jó lesz a géped, mégiscsak elektronikáról beszélünk, az soha nem örök, főleg nem most, mikor a fogyasztó társadalomnak tényleg fogyó termékeket adnak :)
"Szóval a teendő csak annyi, hogy beviszed a gépet, megmondod hogy szarakodik, hibás, néha lila csíkos, de most épp nem jön elő pont vagy ilyesmi, ők beveszik és elszarakodnak 1 hónapot, majd ingyen adnak egy bontatlan új gépet."
Nos, én azon 1%-ba tartozom, akinek kijavították... Kell valakinek egy kijavított S1 az S5-ért cserébe? ;)
Naszóval, szerintetek a javított S1-be milyen CCD-t raknak? Ami meg tud hibásodni újra, vagy olyat ami nem fog soha többé csíkozni? Ez az infó hiányzik nekem...
Tehát az egyszer javított gépemet beviszem a fenti dumával (néha lila csík), akkor cserélik? ;)
Mondd, hallottad már azt a szót, hogy AMORTIZÁCIÓ???? Majd ha sikerül a 8000 expot és a 3 évet visszacsinálnod, akkor lehet beszélni a 95 ezer Ft-ról. Amúgy tényleg elég poénos, hogy csak az ár számít,... hát... vannak már 14 ezerért is gépek.
Ne haragudj azért, amit most mondok, de csak egy nő képes az ilyesmin megsértődni :-) Ahelyett, hogy nevetnél velünk mondjuk az aranyberakásos gépen -- amit írtál, abból tényleg ez következett :-)
Ja és amíg el nem felejtem neked is felajánlani: ha ragaszkodsz az S1-hez, én nagyon szívesen elcserélem az S5-ösödre, ha mégis csere lesz belőle. Lila csíkoknak se híre, se hamva :-)
"a Canon ezt pontosan tudja, vagyis nem karitatív tevékenységet végez, mégcsak nem is a jó hírneve az elsődleges, hanem teljesíti, amit meg kell tennie."
Azért biztos olyat is olvastál lejjebb, hogy 3 évnél régebbi gépeket is cserél, sőt, az újabbakhoz sem kell se számla, sem jótállási jegy.
Persze, nyilván ők úgy gondolják, hogy a kevés közvetlen anyagi veszteség ellenére hosszútávon ez az eljárás öregbíti a cég jóhírnevét, ami majd nyereséget hoz. Szerintem az ilyen üzlet az, amikor mindenki jól jár.
Már nincs kedvem írni, így csak annyit mondok, semmi olyat nem csinálnék és nem kérnék, ami jogilag nem engedélyezett (ez amúgy sem az én stílusom) és talán érzékelhető, hogy asztalborogatós sem vagyok. (Amúgy pedig nyerészkedőnek tekinteni azt az embert, aki él a jogaival... hm.. megkérdőjelezendő észrevétel vagy te még soha nem tettél semmit, amihez jogod volt.) Innentől kezdve pedig a minél többet akarni -elv megbukott.
Hagyjuk.
Én teszem a dolgom, intézem a problémáim és sajnálom, ha félre értettetek.
Azért ez egy jó kis topic... és gépet is kedvel(t)em.
az elméleted ott bukik, hogy ez egy hibás sorozat volt a sonynál ami a problémát okozza, amit beletesznek újat, az már nem fog szétesni.
az alapeset a javítás, de egyszerűbb egy újabb gépet adni, és ezzel az üffelek nagy része is elégedett. az pedig, hogy vered az asztalt, hogy ne új gépet adjanak, hanem több pénzt, mint az új gép ára, mert az jár, jogilag egy jogos követelés (lenne, ha nem tudnák javítani), de emberileg nézve nyerészkedés. lényegében egy leharcolt, 20e-t alig érő gép helyett akarsz 90+ pénzt kapni...
ja és igen, ez a baj velünk magyarokkal, ha egy cég korrektül bánik velünk (ki mondta, hogy a camera kft vagy a canon hungária? nyilván nekik az anyacég finanszírozza az egészet, nekik pedig a sony fizet keményen a hibájáért), akkor rögtön jön hogy kihasználni, mégtöbbetmégtöbbet.
el kell, hogy keserítselek, nem fogod visszakapni, ki fogják javítani ha sokat hepciáskodsz, ahelyett hogy kapnál egy új gépet. Amennyien már visszavitték, megkapod szépen valamelyik még épp működő CCD-t és vígan használhatod a következő hónapban, amikor újra mész vele a szervízbe :) De azért sok sikert.
Még valami, mert a megértéshez itt - úgy látszik - sokat kell írni.
Én valószínűleg vissza fogom kapni a 95 ezer Ft-ot a gépem eredeti árát, de ezt már nem fejtem ki, mert eddig sem értettétek, amit ítam, úgyhogy tök fölösleges.
Inkább én is "átmegyek baromi humorosba":
Ti csak adjátok el áron alul a 76 ezer Ft-et érő S5-öst... én meg veszek valami jobbat a 95 ezerért (amit kipótolok, stb.). ;)
Úgy látszik nem akarjátok megérteni amit mondok. Hát nevessetek.
Igazatok van, csak egy szőke nő vagyok, aki tud olvasni. ;) Vagyis pontosan tudnom, hogyha meg is javítják a készüléket, a kijavított részre újra jótállás van, ami újra be fog krepálni... és nem akarok még részletesebben belemenni, de egy idő után automatikusan kérhetem a ... áááááááááááá Miért akarok én bárkinek is segíteni?
Ti menjetek és legyetek hálásak. Én pedig visszakapom a régi vételárat, veszek egy vadi új S5-öst 15 ezerért olcsóbban és nem hiszem azt, hogy a Canon megőrült, mert "ingyen" osztogatja az S5-ösekt! Ennyire már nem vagyok naiv (mások igen). Kár volt, hogy elmondtam, már megbántam. :(
Ez a baj velünk magyarokkal... soha nem a lehetőséget látjuk meg, hanem, hogy hogyan lehet a másikat kinevetni.
Érdekes módon egyikőtök sem arra ugrott, hogy "több pénz vissza", "új gép" és még SD kártyám is lesz jogosan!! Rögtön a legrosszabb megoldásra (javítás, ami nem is rossz, csak időben tolja el a dolgot) ugrotok és kinevettek... tegyétek!
Felejtsétek el, amit mondtam és higgyétek azt, hogy csodát tett veletek a Canon!
306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
308/A. § (1) Ha a jogosult igényét menthető okból nem tudja érvényesíteni, így különösen, ha a hiba a jellegénél vagy a dolog természeténél fogva a 308. §-ban meghatározott határidőn belül nem volt felismerhető, a szavatossági jogok érvényesítésének határideje a teljesítés időpontjától számított egy év, tartós használatra rendelt dolog esetében három év. Ha a kötelező alkalmassági idő három évnél hosszabb, az igény érvényesítésére ez a határidő az irányadó. E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.
Mivel ez a hiba - ahogy látom - minden ilyen gépnél előjön, a Canon ezt pontosan tudja, vagyis nem karitatív tevékenységet végez, mégcsak nem is a jó hírneve az elsődleges, hanem teljesíti, amit meg kell tennie. De lehet, hogy rosszul gondolom. ;)
Bocsi, hogy félre érthető voltam. Nem akartam még hosszabban írni, így nem fejtettem ki, főleg mivel tényleg csak gondolatmenetnek szántam.
De akkor ha valakit érdekel (hátha hasznos lehet) bővebben:
Tartós fogyasztási cikknél (ebbe esik bele a digitális fényképező is 10.000 Ft felett) 1 év jótállás van (kivéve, ha a cég ennél többet önszántából nem vállal) és utna jön még a szavatosság. A szavatosság kb. ugyanolyan jogokat ad, mint a jótállás. Tehát javítás vagy ugyanolyan gépre cserélés. 1 év jótállás + 2 év szavatosság = 3 év "garancia".
Értelem szerűen, ha kijavítják a hibát, akkor éljen :-), mert szeretem a gépem. Ha nem tudják kijavítani, akkor cserét kell felajánlaniuk. Ha nincs raktáron egy ugyanilyen gép (aminek kicsi a lehetősége), akkor marad a visszafizetés. A visszafizetés során pedig az eredeti vételárat kell megfizetnie a forgalmazónak, ami az én esetemben magasabb, mint egy jelenlegi S5-ös ára. Vagyis ha végső esetben a pénzt kapnám vissza, akkor valószínűleg beslattyognék egy boltba, magam venném meg az S5-öst és még az SD kártyá(k)ra is maradna pénzem.
Talán így érthetőbb volt. :-)
Amúgy köszönöm a választ. Akkor az S5-ös is megbízható gép. Ez jó hír. Igazából nem szeretnék komolyabban, mert a kihajtható LCD nálam a kedvenc funkció, ehhez ragaszkodok a legjobban, ilyet pedig nem könnyű találni ennyi funkcióval együtt + árban is kifizethető magasságokkal.
ott hibás a feltételezésed, hogy a garanciád 2 éve lejárt, tehát ennyi erővel a Canon mondhatná, hogy így jártál, vegyél másikat vagy javíttasd a saját pénzeden a szervízben. Egy szavad nem lehetne, bármilyen más terméknél így van. Ehelyett kapsz egy teljesen új gépet. Ez kb. olyan, mintha egy 37 centis TV-re azt mondaná a gyártója, hogy cseréli garancián túl, mert belátják hogy egy gyári hibás alkatrész került beszerelésre, és ez rontja a cég renoméját, így inkább kicserélik és kapnál helyette egy 92 centis plazmát, mert már csak azt gyártanak.
Minden esetre a lehetőség adott, te döntöd el, hogy élsz-e vele.
gondolom azért akarják eladni, mert így lesz egy eladható gyakorlatilag új gépük a leharcolt és többéves s1 helyett, aminek az árához már csak keveset kell hozzátenni, hogy valami komolyabbat vehessenek.
Sajnos az én gépemnél is megjelent a pixelhiba és a lila elszineződés (még filmezés közben is), pedig még nincs 3 éves a gép és "csak" 8000 képet készítettem vele.
Azt hiszem nem érdemes vele várnom, mert még lejár a garancia és nem szeretnék "hálás lenni" a Canonnak.
Ahogy írtátok, (esetleg) kicserélik egy S5-re.
Közben garanciális dolgokkal kapcsolatban is olvasgattam... egyfelől, ha kijavítanák (én nagyon szeretem ezt a gépet), akkor onnantól újra indul a garancia. Másfelől néhányan írják, hogy a Canon milyen nagylelkű, mert sokkal jobb, mint az S1. Csakhogy árban alatta van az S1-em eredeti árának (és az ár a mérvadó, nem a készülék technikai megoldásai)! Vagyis csere esetén hogy úgy mondjam a Canon jár jobban. Mert ha nem tud javítani és nem tudja ugyanolyanra kicserélni, akkor a számlán szereplő árat kellene visszaadnia (nekem mondjuk a számla is megvan még).
Tehát ha valakinek semmilye sincs a gépéhez (számla, jótállási jegy), akkor az lehet, hogy hálás lehet a Canonnak, de én kezdem úgy érezni, hogy a Canon nem is olyan hálás... főleg, hogy rögtön egy SD kártya vásárlással kellene kezdenem az S5-ös használatát.
Na, ez csak olyan gondolatmenetféle volt, amit gépre/be vetettem.
A kérdésem az lenne, hogy ha olyan jó az S5-ös gép, akkor miért akarják olyan sokan eladni, ahogy megkapják a csere után, sokszor még áron alul is. Vagy csak nekem tűnik úgy és ez véletlen?
Mert ha az S5-ös jó gép, akkor persze (függetlenül a fentebbi gondolatmenettől) én is örülnék egy cserének.
azért ezt az 4 éves gépet full extrásnak nevezni kicsit erős. Nem rossz gép, de bőven túlhaladt rajta már az idő. Ráadásul 5 év után meghibásodik, garancián túl cserélik neked, felajánlanak érte egy teljesen új gépet, amit elfogadhatsz, ha tetszik és akkor még fel is vagy háborodva. Hát... Csak rámutatásképp, bármilyen másik cégnél kukázhatnád 1 év után a géped, gari lejárta után. Ellenben nem látom a tiltakozásod, hogy egy S5-öt kapnál helyette (ha lenne készleten), pedig sokkal jobb, mint az S1, nem kategóriájába cserélnék...
nem egészen értem a felháboroás okát. az szinte részletkérdés, hogy az s1 és az sx100 valóban elég közel áll egymáshoz, de annyi volt, hogy felajánlották, megkaphatod azt, és akkor nem kell várni, vagy az neked nem felel meg, de akkor plusz idő. nem erőszakolták rád, nem kötelező elfogadni...
Azért én kiváncsi lennék fogyasztóvédelemben jártas topikolók információjára, de én úgy tudom, nem kötelessége cserélni vagy javítani a gépet jótállási időn túl a Kamera Kft-nek. Ha így van, akkor szerintem inkább örülj az SX 100-nak, vagy vegyél egy újat, ha nem tetszik.
Sajna beadta a kulcsot nekem is a gepem.Bevittem a Kamera Kft.be. Mondtak hogy az elbiralasi ido 3 het aztan tovabb nem tudjak mert nincs tobb S5 os egyenlore es felajanlottak az SX 100 as.Akkor lettem egy kicsit ideges. Lord nem ertem hogyan irhattal olyat hogy az SX 100 as tudasaban megveri az S1 est. Megnezted mit is tud az a szar gep.Olyan szinte mikor bednam szinte full extras automat javitani aztan adnanak helyebe egy teljesen alapszerias autot. Akkor koszi szepen nem kerem inkabb javitsak meg vagy csereljek azonos osztalyu vagy kategoriaju gepre. Hogyan lehet gyartani manapsag optikai kereso nelkuli gepet.Aztan ha lenne is rajta biztosan nem digitalis lenne.Sorolhatnam meg a negativumait az SX 100 as nak. Nem kellene ha kettot adnanak belole. :-(
mert gyári hibás, tök mindegy hol vetted, van-e gari papírod, stb.
Kicsit visszább olvasol itt, akkor láthatod, hogy rakás embernek behalt a gép, először lila csíkozás, utána már csak tök feketeség. Én is így jártam, de nekem még az előtt kijavították angliában ingyen, hogy bejelentette a Canon, ez gyári hiba, így minden S1-et vissza lehet vinni és garancia időn túl is javítják. Na most ez a javítás általában nem szokott megtörténni, hanem ingyen és bérmentve adnak cserébe egy S5 IS-t. Bár itt épp legutóbb egy Sx100-at ajánlottak fel, de tudásban persze az is bőven veri az S1-et.
Szóval a teendő csak annyi, hogy beviszed a gépet, megmondod hogy szarakodik, hibás, néha lila csíkos, de most épp nem jön elő pont vagy ilyesmi, ők beveszik és elszarakodnak 1 hónapot, majd ingyen adnak egy bontatlan új gépet.