BGC!
Szóval 9000. Aszongyák, akiknek olyan van, hogy az egy korrekt autó, a CC ritka már, és állítólag elavult,
Létezik két és kettőponthármas, szívó és turbó motorokkal, mindkettő mindkettővel.
A CD lépcsőshátú, a CS ferde. Az utánabiggyesztett E azt jelenti, hogy mindent belezsúfoltak, amit elbírnak a gumik.
91-ben kaptak egy ráncfelvarrást. 1997 Októberében leálltak a lépcsőssel, gyütt a 9-5-ös. 93-tól a vezetői lufi alap volt, még Angliában is(!)
Manapság a piacokon meglehetősen sok 9000van, mert bankárék, akik a biztonságok felül a presztízsért veszik az autót, nem a SAAB-érzésért, a 9-5-ös megjelenésével párhuzamosan villámgyorsan kihajítják a 9000-esüket, szóval, kínálat, az van.
Mondom az 1995-ös felszereltségeket, jó?
(közben ablakaim sz*raxanak, drukkolj, hogy ne fagyjon. Már sikerült hardverhibát okoznia a vinyómban a PiciPuha Ablakoknak(98)ááááááá.)
Nnna.
CS,CD:......ABS, szervókormány, 2 légzsák, elöl övfeszítők, fényszóró mosó/törlő, színezett lökhárítók, kéttónusú velúr kárpit, fűthető első ülések, négy fejtámla, pollenszűrő, elektromos ablakok, elektromos, fűthető tükrök, központi zár, EDU, a 3.0V6-hoz TCS. (Utánanéztem most a prospektusban. Ideírjam a fordulatszámmérőt is? :) )
CSE, CDE.... (ezeken kívül:)könnyűfém felnik, ködlámpák, két megvilágított sminktükör(ez ugye fontos :) ) bőr kormány, sebváltókar - és borítás, ha kéziváltós, tampomat, ACC (autóm. légkondi), faborítás, riasztóberendezés, hégy hangszóró, elektromos antenna.
AERO......... (a CSE-n felül méééég:) 2.3T 225 ló, kéziváltóval, 6.5x16 kkönnyűfém felniszínezett spoilerek, bőrhuzat, elektromosan mozgatható kagylóülések, memóriával a vezetőnél, SAAB audio 4x40W, szőke szilikonbaba az anyósülésre... ja ez nem, de ez olyan utólag magától-beszerelődő...
Ha esetleg a Griffin lenne az eseted, ahhoz mán 3.0V6, 5seb automata, full fa, memós vezetőülés, mindkét első elektromos, 4x40W audio.
Aszongyák a szakértők, hogy a következő gányos a verdában: nem igazán fullos rugózási komfort, melegedő fékeknél gyengülő fékhatás, ha törött és kikalapált autó, a javítás helyen erős rozsdahajlam, a turbó hajlamos kopni, és amit mondtam, 3-400.000 a felújított. ill az új gyári feltöltő ára. A befecskendező, a TCS, esetleg az ABS hajlamos gázongani, ilyenkor vagy nem indul, vagy csak mint a Trabant. a kerékcsapágyak hajlamosak berágódni, érdemes ezeket is átsasolni. A kipufogódob rozsdára hajlamos.
Nna. Mingyá' jövök vissza
Jajj! Kihagytam a legérdekesebbet!
Egy halálfej morfolódik át SAAB-emblémára!!!!!!
Most esett csak le!
Áááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááágrr!
Szerbusztok.
Idebiggyesztem tegnapi dühöngésem tárgyát, az anti-SAAB honlapot. Nem is kommentálom, de azért csak benyugtatózva nézzétek meg:
http://www.geocities.com/stowupland_2000/
Az hagyján, hogy szemet bántóak az idióta amerikai neonszínei, és abszolút primkó az egész,
érdekes pl. a Classic900, döntöttlámpásról, már a bemutatkozásnál mutatottk képek: arról, hogy milyen rozsdás, meg hogy milyen szar, meg hogy szétesik. Kritizálja a hátsó biztonsági övét, hogy milyen szar, és odavág három képet, hogy: 'A fényképek ezer szót mondanak'. Későbbiekban az AMERIKAI Saab-dealereket szidja. (Ehhez a SAABnak mi köze?) Még később az AMERIKAI vezérképviseletet. Aztán az ANGOLT. Tehát csupa olyan dolgot, amit pénzemberek mívelnek, nem pedig SAABék. Szegénykét le se sz*rta senki.
Hogy pedig nyomatékot adjon az ő nagy nyomorúságának, mindjárt belevágott a főlapra pár linket arról, hogy a svédek erőszakosan sterilizáltak embereket. Közvetlenül fölötte két link, a nácizmusról, és a holokausztról.
Értjük? SAAB->rossz = svédek-> rosszak = a svédek nácik, kiirtanak mindenkit ->miért pont az autójuk lenne jó?====> ugye, milyen szar a SAAB? ROSSZ A SAAB!!!
Képes ilyesmibe belemenni, hogy a saját 'igazát' bizonyítsa. (Hogy ne hagyjanak homályban arról, hogy kik a jó fejek, mindjárt ott egy link az AMERIKAI polgárjogokról. Fogadjunk, hogy a legközelebbi frissítéskor felkerül a 'A szar SAAB lerontotta a szegény GM-et!' című link.)
Tehát már beteges a SAAB-ellenessége a srácoknak.
örömmel találtam rátok és érdeklődéssel olvasom hozzászólásaitokat.
jómagam másfél éve használok egy 86 9000T-t, ami óra szerint 270000 km futott.
az, hogy az entrópia sajnos ebbe a kocsiba is jókorát harapott, nem vitás. egy hete éppen az ötödik ajtó zsanér-szerelvényének egyik tartócsapágya egyszerűen eltörött. a vezetékek és a biztosítéktábla egy hónapja pedig a szellőztetőventillátor 30A-es megszakítójának szétolvadásával köszönt be, azaz a biztosíték egyszerűen beleolvadt a foglalatba, annihilálva az egyik oldalon az érintkezőhüvelyt. szóval szomorúan látom, hogy a --tőlem telhetően-- gondos szervízelés ellenére ez sem fog örökké (vagy legalább még néhány boldog évig) tartani.
ugyanakkor ez a másfél év ajándék és örömautózást jelent számomra. ahogyan -történetesen- egy amerikai kollega nevezi kedvencét, ez nem egy "car", hanem egy "fine automobile". minden politikai töltet nélkül: a nyugodt erő.
A kocsi itthon lett vásárolva, a klíma pedig extraként lett beleszerkesztve. Igazad van teljesen fapad 2.0i. Egy kicsit elbizonytalanítottál, de ha nem tudok alkudni akkor lesz egy 93 előtti 900-as. A 9000-ről tudsz valami bíztatót, esetleg melyik a nem igazán jó évjárat stb...
Ó, köszönöm a bizalmat. Igyexem rászolgálni.
Ja. Épp dühöngök. Találtam egy amerikai, Geoities lapot. Anti-SAAB. Amerikanszkiék sziggyák az NG900-ast, a 9-5-öst. Szóval olyan autókat, amelyek amerikai hatásra, amerikai módszerekkel készültek, olyan hibáikért, amirt az amcsi gyártástechnológi okolható.
Ha egyszer elvetődöm a lehetőségek hazájába, kiosztok pár szimmetrikus p*csánrúgást a fikázóbajnokok között. (Mer'ugye okos ámerikánckik vagyung, nekung minden büdös, ami nem USA.)
Háá. Na mindjárt lehiggadok, és jövök vissza.
Szerbusztok!
Ígértem, hogy csak keveset karattyolok, a Picipuha ablakai és brúszőre (Ekcploiter) gondokodik róla, hogy be is tartsam, eddig harmadszorra fagyott meg valamelyik. Áááá.
Már betéve tudom, mit akarok mondani.
BGC, nem az 1994-es év 900-asairól fogják megmintázni az acélos megbízhatóság szobrát. A november 1.-i dátum kicsit javít a lehetőségeken, de érdemes szemérmetlenül alkudni- minden forintodra szükséged lesz a szervizelésekkor. A 95-ös év már kicsivel jobb lett, de mivel -tudtommal- a 900-as három gyártósoron készült, és ezeken nem egyszerre végeztek átalakításokat, így nincs pontos dátum az 'innentől frankó a verda'- időpontról.
Azt mondtad, hogy vezoldali lufi, ABS, klíma. Kérdésem: csak vezoldali a légzsák? Mert akkor csak 2.0i felszereltségű az autó, extraként fagyasztóval. Ha meg a kondi is széria, akkor vagy nemcsak vezetőoldali a légzsák, vagy pedig nem magyaroraszágon vásárolt. Bár tudtommal mindenhol adják a klímás kivitelekhez a másik lufit. Ez az egész sok rizsa azt jelenti, hogy (ha télleg 2.0i), akkor 'fapadosságon' is tucc alkudni, meg a 94-ességen is. A négyszázezer kilométert nem tudom garantálni, lehetséges, de a vége felé valószínűleg bentlakásos leszel a szervízben. Persze, lehet, hogy kifogsz egy 100%-os autót, de nem valószínű.
Megpróbáltam neked megnézni a saabnet.com-o a 'high mileage Saabs'-ot, de sajna, ettől is jégvirágos lett Kapu Vilmos kis fuseráldájának üdvöskéje, úgyhogy feladtam.
De, ha nagyon bátor vagy...
Ezt most elküldöm a következő hóvihar előtt.. : )
Hi all!!!
Itt vagyok újra.Látom ráharaptatok a w3.swi.hu/saab900hu-ra.Sajna én még gyűjtök a SAABomra,de már nem sokáig.Apropó,Svájcból hozott be már valaki `88-93 900ast???Én legalábbis onnan szeretnék.Sirályok vagytok csak igy tovább.
Már tudom honnan szerzek be hozzá tuning kit-et.
www.abottracing.com!!!
Oooo...a 94 -95 os 900 asok finoman szolva nem sikerultek vmi jol....
96 tol lettek kijavitva a gyermekbetegsegei...kerek 900 as nem tudom h. elmegy e 400 e ig . olyat meg nem lattam..:)Mondjuk a szivo tovabb birja, de mindenesetre alkudozzal:)
Szerinted egy 94-es 2000-es szívó 900-as 200.000 km-rel 2 millióért megéri?(lehet, hogy tudnék alkudozni)
Céges autó volt, elég sokszor vezettem, de már rég óta nem ültem benne.
Van benne: ABS, Vez.old. légzsák, klíma. Egy elég alap felszereltségű kocsiról van szó.
Ellehet menni vele 400.000-ig vagy az már kérdéses?
Ajaj. Rájöttem, miért szólnak hozzá olyan kevesen ide a SAAB 900-hoz. Mert teletömöm a marhaságaimmal, és nem nagyon akarnak ebbe a tömény hülyeségbe beleszólni.
Mi legyen? Hagyjam abba? A Volvón szinte sörözőhangulat van, én meg itt porosz adatterrort csináltam. :(
Ne haragudjatok.
Sajó! Köszi az infókat. Mégse kellett volna. Ma is csorog a nyálam. Áááá. Ez a sárga irigység. A fél fejem már hiányzik. Ekkora autó...!
No és mennyiért? (Nem is tudom, miért kérdezek ilyet. Egy Turbóra van csak pénzem. Turbórágóra. :( )<---nekem még a szmájlik se mennek. : )
Nna. Elfelejtettem, mit akartam.
Rijswand, Nnna. A motor, ha B-val kezdődik, azt jelenti, hogy Bensin-es. A 20 ebből a két literre vonatkozik, a 2- pedig az első generációs (ehte 900-as)motort jelenti. Az L bötű az alvázszámban sok mindent jelenthet, 1986-tól 93-ig a 8. jel, ha L, az a közteshűtött turbó jele (ja, ez meg befecskével jár ), de a 90-eseknek a tizedik helye is L-et tartalmaz, ez azt jelenti, hogy '1990' (mármint, ekkor készült :) )
Egyébként azóta is B-jelűek a mocik, kivéve a 2.2-es opeles dízelt, ami a 9-3-asba kerül. (Sajna nem tudom, de ez biztos a hajtásmód csúcspiacain elfogadott (Belga, Francia, olasz), de hogy Vikingéknél nem.... :) )
Nnna. A B motor öröksége a 99-nek, 80-ig, egy másik honlap szerint 82-i gyártották. A H-pedig 81-től.
Upc, most vaszem csak észre, hogy LH Jetronicod van. Ezt csak a 16-szelepesek kapták meg 1985-től 1993-ig bezárólag. A H-blokkjából készítették (amit meg a B-jéből :) )160-185 lovas, ha neadjIsten nem Turbós, akkor 125-128-ig teljesít.
Ez utóbbicsak 86-tól létezik, az S kivitelben.
Az előző motorod B-blokkos volt, erre utal a 201-is, mert 202-től már H-és utódai vannak. Ebben is K-Jet volt, ami az H-kban is, ez a CI-nek is nevezett alkatrész buzog 1988-is bezárólag az összes 8-szelepes SAABban, és mint mechanikus egység vált ismertté.
Az 1985-ben bemutatott LH-t a szigorodó emissziós szabályok ihlették. Mivel a levegőszűrést a kataliza míveli, az ő gusztusához kellett kalibrálni a keverék arányát, ez volt a 14.7:1.
Szerintem a neve nem pont ez, de persze lehet, hogy én tévedek ( Luftmassenmesser )
Ebben sem vagyok tuti biztos (még nem láttam élő SAAB motorteret :( ), csak azért gondolom, mert tudtommal a LH-Jet a levegő tömegét méri és a konvertált jelet külni az ECU-ba (Elektronikus (motor)vezérlő egység). Az L-jetronicban viszont légáramot mér, és ez vezérli a befecskendezést. Érdekes, hogy viszont a gyújtást nem kötötték rá erre a rendszerre, pedig asz'gondóná a júzer, hogy most neki ez jár. Biztos nem tartották elég üzembiztosnak.
De utálom magam, ha ilyen tantóbácsis vagyok. (Nehogy azt higgyétek, hogy most csinálom az agyam. Csak ha már ilyen jó társaság gyűlt össze, tényleg érdemes megtúráztatni az agyam.Meg akár még utána is nézek dolgoknak.)
Hát ha nem baj akkor:
SAAB 900 Turbo Coupe (3 ajtós) 2.0 APC-s
Évjárat: 1983
Műszaki vizsga: 2001. 06. 22
Elektromos ablakemelők és külső tükrök
Tetőablak(manuális)
gyári alufelnik, sport gyujtógyertyák
szervokormány, szervofék, négy tárcsafék
központi zár, fényszórómosó
fényezése fekete, eredeti gyári plüss üléshuzat
motor felújított állapotban (200 eFt-os nagyszervíz után)
futásteljesítmény: 215 ekm
Blaupunkt hifi
145 LE teljesítmény (szerintem, bár BlackStar elbizonytalanított).
nagyon szép, gondozott, folyamatosan szervízelt állapot
motorszám: B20125(S?)12ME006606
Képet sajnos nem tudok betenni, de képzeljetek el egy gyünyörű autót króm ablakkeretekkel.
BlackStar vmit nem ertek, az en ismereteim szerint 93 ig B motorok voltak,az enyemben pl B202 van.az L botu azt jelenti az alvazszamba..
Az elozoben B201 volt , befecskendzos, Bosch K -Jetronickal, ami ugye folyamatos befecskendezesu,
azaz allandoan nyomja befele a benyat, de megis sikerult vele neha 8 l/100 at elerni..
Ebben 16 szelep van esBosch LH Jetronic - Luftmengenmesser Hitzdraht , azaz a levego mennyiseget mero izzoszal (az szal ellennallasa valtozik ahogy a korulotte aramlo levego huti, az egesz vacak a szivocsoben van, a turbo elott, es ujonnan 1200 DM , hasznaltan 4-500 :( rablas...Nem keverendoo ossze a Lucas rendszerekben es K-Jetronicikban levo Luftmassenmesserrel, ami levego tomegaram mero.De lehet hogy forditva van, mert ezt mindig osszekeverem...:)
A softturbo LH val is csak max 150 paci , APC nelkul, ez 16 szelepes , turbo 180 gebe, Kat. nelkul, az olyan 10 et elvesz.Amennyire tudom keszult turbo egyszeru Lucassal is, es karburatoral is.
Hm. Elborult az agyam. Azért tartom így ferdén a fejem. Nna. Hogy mondják, ha az indián főnök a tanácskozáson eltér a témától? - Off, én beszéltem! :) Ááá. Ez még nekem is fájt.
Inkább mesélek a 900-as motorokról. Először vala a B-motor. Ezt még a 99-estől örökölte a 900-as, de jött rá a H motor, 82-ben, amikoris egy újíásnak nézett elébe az autó. A különbség a következő. Az 1972-től gyártott B-nek még acélöntvény szelepfedele, motorblokkból hajtott vízpumpája, és gyújtáselosztója volt, a H-nak a pumpát ékszíj hajtja, mint a generátort, a gyújtáselosztót pedig a szelepfedélből közvetlenül hajtják. A B-mocik Bosch CIS (K-Jetronic) befecskével piactól és évszámtól függően 110-től 118 lóig nyomott az autó,neadjisten turbóval meg 135-öt. A H-motor szintén nyóc szelepes, könnyebb példány, mint a B, befecskendezési és teljesítményadatok ugyanazok... Itt lapul a kezemben a gépkönyv (másolata), mindjárt elolvasgatom
(nem könnyű, svédül van)
No igen, Rijswand, épp most tárgyaltuk meg a saabnet.com chatjén, hogy az a másfél millás SAAB-motor, gyári, ami 4500 valamenni dolla', az ott, amciéknál is kissé izmos summa. Hát még a mi kis péndztárczánknak, ugye.
Mingyá jövök vissza, és regölök a 900-asok motorjairól.
Szerbusztok!
Eladó 900? Hogy csorgassam a nyálam, mi? :)
Télleg, mennyiért, mi van benne, mennyit futott, millen felszereltégi szint, mennyi az alvázszáma, motorszáma, milyen motorja van (ccm, széria, stb)?
(Ezt csak azért, hogy lássátok, tudok okosat is kérdezni, mert péndzem, az nincs :( :) )
De komolyan. Tök érdekes lenne ezeket tudni.
Sajó, légy szíves, utánanéznél?
Ha valaki esetleg ténylegesen eladó 900-ast keres forduljon hozzám bizalommal, pont van egy eladó.
'83 900 turbo coupe, fekete.
Bocsi a hirdetésért, de nem tudtam kihagyni, hogy segíthessek valakin, aki ilyet keres kétségbeesve.:)
NA, ismet netkozelben.
Ugy gondoltam, hogy most majd szinesszagos beszamolot kozlok a Luzerni Saab vilagtalakozorol, de nem jutottam el odaig, mas elfoglaltsagok miatt :((
A magyar saab arak botranyosak, bar ez vonatkozik a tobbi hasznaltautora is...
Erdemes keresgelni a www.autoscout24.de oldalon, es osszevetni az arakat a hazaiakkal...
Alkatresz tema.Az en altalam ismert legolcsobb, es megbizhato forras:
www.scandix.de tudtommal postaznak Mo.-ra is.
Turbo, 900 as hoz 93 ig, felujitva 980 DM, ami nem rossz.Valto komplett , felujitva , cserere,2500 DM. Termeszetesen garanciaval, zommel gyari alkatreszekkel.
A katalogusuk pdf ben letolheto. (Ez itt a reklam helye:)
Ja es mondja meg vki a volvosoknak, h. VOLVO hoz is vannnak ott cuccok...)
JA es a www.auto-forum.de oldalon is csencselnek saab tulajok, szerintem meg lehet veluk faggyuzni a dolgot, MO.-ra valo elkuldessel..
BGC kerdesere: erdemes lenne utanananezni, tekintve h. joval olcsobbak Nemeto.-ban a regebbi Saabok, foleg ha jo helyen veszed.:)
Kerdes mekkora buntetovam van rajta - en vmi 70% rol hallottam - es milyen szigoruak a muszaki vizsgalatok, allitolag egy nemet TUV on atment auto mar nem felel meg csak ugy nekik...
BlackStar, a 4 ajtoson a hatso lampa testeleset megeltem egyszerketszer, kulon drottal letesteltem mindkettot a vazra vegul..
Nekem gumibakos felfuggesztesem van, bar ebbe allitolag mar hidraulikus jarna, de az elozo barkacsolo kedvu tulaj utan.....
Egy biztos, alkatreszt csak vegszukseg eseten szabad a hovatalos saab markakersekedonel venni...
No igen.
A B.B.-Tét.-K. úti kút az sájz. A JET szerintem jó, bár nem tú sokszor tankoltam eddig ott. A Mol érdekes stratégiát követ. Nem túl jó a benzinjül, és drága, de eddig még egyszer sem vertek át vagy próbáltak meg átverni Mol-kútnál, és a srácok is mindig jó fejek. Az Aral viszont a legjobb. Eddig akárhányszor tankoltam ott, mindig volt valami zűröm, pl kevés volt a pénzem, vagy egyáltalán nem volt nálam,(tudjátok, hülye vagyok) egyszer több száz! forintot engedtek el valahol nagyon messze, Kispesten, vagy nem is tudom, egy osztottpályás úttest mentén... (:. De a legjobb, amikor az ürömi Aral felé haladván, eleredt az áprilisi eső (idén volt egy óóóriási eső) és a kockaLadám (az orosz puszta musztángja) ablaktörlői a télen önkéntes nyugdíjba vonultak. Az esőtől viszont semmit sem láttam, így befonultunk fedett helyre, a kúthoz. Ott nem volt szabad hely, csak tankolós, az egyszem nemtankosat egy nagy Merdzsó állta el, biztos a tulajé. Mondom, bemegyek, megkérde, odaengednek-e. Bent a Merci gazdija azt mondta: 'Ja, bocs pajti, már odébb is állok...' Aszittem lenyelem a fejem. Odaálltunk, odajött a töltőkezelő segíteni, szóval megoldottuk, bár Kedvesem már nagyon unta, gyorsan összedobtam, ahogy éppen állt, és húztunk. Csak az egyiket tettem föl, és a motortengelyre ezért visszafelé járt, és a végállása függőlegesen volt. Szóval, segítettek mindenben, és még csak pénzt sem fogadtak el.
Egyébként, amíg Kedvesem Albertfalván lakott (tegnapelőttig :) ),addig a Fehérvári-Kondorosi sarki Aralnál tankoltam, meg az Dózsa György-i, és az Irinyi úti Mol-nál. Ezek jó helyek.
Nna, itt vagyok ahogy ígértem. Megint biztosított szeretetéről a brúzör, úgyhogy kezdhetem elölről. Nos. A 900-asok számairól volt szó. Az alvázszámokért nézzétek meg a w3.swi.hu/saab900hu lapot, vagyétek úgy, hogy ez kötelező :) , és ott lehet infókat olvasni erről. Nna. Alvázszám. Két helyen van, jobb oldalon, az 1979-81-ig gyártottaknál csak alapinfók, 81-től teljesebb kép. A változásokat is regisztrálják kis lemezkével. A bal oldalon a színezés, kétszínűek esetén is, és a kipufogógáz-ellenőrzésről tájékoztató.
Más helyen az alvázszám, 81-ig a bal hátsó ülések alatt, 81-től a csomagtartó alatt.
A motorszám 81 előtt a bal oldalon, az orrban, a kerékdobtól befele van. 81-től a benzinvezetéke, a gőzvisszavezető előtt.
Huh. Ez elég tömörre sikerült. De sikerült megírni, még mielőtt fagyott volna!!! {: )
I'll be back!
Nnna. Éppen vidul az agyam. Éppen egy vagon új infót zsebeltem be a 900-asokról. Ilyenkor vidulok! Ó)
Ja igen. Készítek Myacis kollega hatására egy SAAB-ártrendet, amit a legutóbbi öt évben megjelent autósújságok használtautó-áraiból kerül ki, természetesen korrigálva eladott autóárakkal. Ez persze sokáig fog tartani, de sebaj...
A reklám után folytatjuk....
Bocsi a késésért, csak az op. rendszerem, meg a brúzerem, mindkettő azonos manufaktúrától származik, éppen hűsítő fagyással örvendeztetett meg, de hál'Istennek, az előző hozzászólásom legalább eljutott hozzátok.
Nnna, ígéretemhez híven előkapirgáltam a 9000-esek dolgait, és ihol a következő látszik:
'blablabla... Felújítótt/új feltöltő: Gyári: 305.350/448.540 Ft. Birner Hungária: - '
(De az első lükhárító itt is 152.300). Egyébként az újság 1998/26-os AutóMotor, tehát az előzőhöz képest szinte friss... :)
Lehetséges persze, hogy ezek illen méregdrága árak, és bontóból egy számjeggyel kevesebbért el lehet hozni dolgokat. Ki tudja? Utánanézek.
No igen.
A turbófelújításról csak annyit tudok, amit leírtam, de most utánasasolva az AutóPiac 1996/19-es számába, a következő adatokat mondják az új alkatrész-árakról:
Komplett motor: 1.555.781 Ft, Tengelykapcsoló-tárcsa 18.476 Ft, Generátor 168.846 Ft, Önindító 264.000 Ft, Garnitúra fékbetét 14.437, Féktárcsa 14.979 Ft, Bal első sárvédő 53.900Ft, Fényszóró 50.078 Ft, Komplett első lökhárító 109.000 Ft, tehát hangsúlyozom, 1996-os árakon.
Hmmm. Tovább tarhálok a memóriámban. Valahol van egy másik cikkem egy 9000-esről, ahol a turbókról van szó.
Ezt inkább elküldöm, mert még lejár a fél óra. Addig keresgélek, jó? :)
BlackStar:
Az a 300k / felújított turbo az kicsit soknak tűnik nekem, fél éve néztem utána, akkor Volvohoz 140-160k között újítottak fel egy turbot. Ha nem márkakereskedésben veszed, hanem valami megbízható szerelôvel rakatod be a feltöltôt, akkor 200k körül az is megoldható. 500k az kb a gyári biturbo csere ára...
Azt a Shell kutat a BB-T-K sarkán messze el kell kerülni, kaka a benzinjük, csaknak, hazudnak és hülyének néznek. Az egyik kollégám szokott CSAK OTT tankolni, aztán meg pucolhatta az egész üzemanyag-ellátó rendszerét.
Akkor már inkább a JET kút 200 méterrel odébb, vagy az ARAL az Hengermalom és Budafoki sarkán. Ott csak a kut számlálója csalt, amíg nem reklamáltan, de megjavították...
No igen. Egyszer tankoltam Kagylóék B.B.-T.-K. stb utak kewreszteződésében álló kútjánál. A kockaLadám autópályán, hátszélben, lejtőn nem mente meg vele a 120-at. Még a tajga rémét is megviselte az az anyag.
Szerintem ne tankoljatok ott SAABot.
Most látom csak, hogy 900 S-et keresel, 83-ból.
Valószínűleg GLS-re gondolhatsz, mert 1983-ban csak GL, GLs, GLi, GLE, Turbo volt csak.
A GLS viszont a következőket tudja (juteszembe, nem nagyon off, hogy mindenféle szakbarbárságot írok ide?) :
ötsebességes váltó, szervókormány, aszbesztmentes fékek, acélfelnik, önjavító lökhárítók, halogén fényszórók, helyzetjelzők, hátsó ködlámpák, tolatólámpa, gyújtással kikapcsolódó fényszórók, fényszóró mosó- és törlők, ablaktörlő intervallum-kapcsolóval, bbelülről mechanikusan állítható tükrök, buktatható belső tükör, gyerekzár a hátsó ajtón, háromajtós esetén nyitható hátsó ablakok, fűtött hátsó ablak, vontatószemek, állítható első hát és fejtámla, velúr belső, fűtött vezetőülés (USA+ EU-GB, de ez többre is igaz), elöl automata biztonsági övek, az utasülések fölött kapaszkodók, óra, megtett távolság mérő, térkép-olvasólámpa, gyújtásmegvilágítás, (US - nappal is égő lámpák), kesztyű- és csomagtartó megvilágítás, pollenszűrő, lehajtható hátsó ülés, kompakt szerszámkészlet, kárpitozott csomagtartó.
Szóval, nem keés dolog.
Mindjárt jövök vissza!
Nnna, valahol ott hagytam abba, hogy hogyé' aggyák a 900-asokat.
Nos, nem ingyen, ide is eljutottam, és hogy mennyire nem ingyen, arra is kitérek. Például idén április idusán egy 900 16V turbo, 2001.-es vizsgával ABS, alufelni, központi zár, szervókormány, légkondi, ülésfűtés, elektromos tetőablak, oldalablak és antenna, 1,29M.
Sok, ugye?
Tavalyelőtt egy 83-as GLi-t még 380.000-ért hirdettek, egy 84-es Turbo 16V 650.000-ért kelt el, egy 82-es Turbo 85-ös APC motorral 420.000-ért. Nos, ezek a régiek kihaltak (már csak olyan fanatikusnál vannak, akiknek eszük ágában sincs eladni), és megdrágultak, vannak helyettük az öt-tíz évvel fiatalabb, méregdrága újak. Pl.idén, április elején egy 88-as, szemre GLE vagy Turbo, (az elektromos ablakok miatt gondolom, ekkor azokon volt széria) 1,10M.
Az expresszben látam egy 84-es SAABo, autó, klíma, stb. Aláírva: alkatrésznek :(
Bár lehet, hogy érdemes megvenni, és technikai kannibalizmussal javíttatni a 900-asunkat (ha van.)
Azért azt is tisztázni érdemes a futott kilométerek, a garázs csillagossága és a kasztni állapota után, hogy millen is az a felszereltség?
GL < GLs < GLi < GLE < Turbo < CD (de ez utóbbiról álmodni sem célszerű)
Hmm. A kérdésre még mindig nem válaszoltam, úgyhogy... mindjárt!
Hoppá, majdnem benéztem, Laazlo is szólt.
Szóval fényhiányos a műszerfalad? Aszongyák az álmoskönyvekben, hogy ezek a dolgok megoldhatók kontaktsrével, valamint a csatlakozók összerőltetésével.
Aszt mondod, 7 éves az autó. Tehát 1993-as.
Mondom a hibákat. Szóval. Karosszéria rozsdamentes, csak ott nem, ahol törött. Nézesd meg, hogy a régi tulaj nem törte-e meg nagyon.
A gyújtórendszerrel nem nagyon lesz bajod, mert az egészet kicserélték 90-ben, mert az eredeti elég gyík volt. Az új sokkal jobb, bár már olvastam panaszkodást erről. A kuplung főhengerével lehet baj, a TCS dolgaival, indítási bizonytalanságok lehetnek, a légkondi elromolhat, az autó, ha hajtják, hajlamos enni a féktárcsákat, és fékbetéteket, de az elektromos részekről is lehet rosszakat mondani- hiába, a drótok nem svédacélból vannak. A turbó miatt nem érdemes nagyon nyomulni, mert élettartama 80-250.000 kilométer, és egy felújított 300.000 Ft, egy új inkább fél milla.
Túl vagyok az első meghibásodáson. Jókora dugulásokat okozott a benzin az egész rendszerben mindenhol. A szerelő srác első kérdése, miután átvizsgálta az autót, a következő volt: Miért tankolsz orosz benzint egy ilyen autóba? Hmmmm. Agip kútnál tankoltam, ez még hozzátartozik...Szépszép. Nem is dühöngök tovább.
Ahoi
Szerbusztok!
Már rég voltam itt. Elsőször válaszolok Myacis kérdésére, ahogy tudok, jó?
Nna. Én sem vagyok nagyon ott az aktuális piaci helyzetben, de egy 1983-as, tavaly hirdetésben, egy 900S, szervós-riasztós-rádiós, barnametál SAABot 440.000-ért hirdettek. Azóta kicsit följebb csúszott a SAAB-ok presztízse, (érdekes, a 9-5-ös miatt), magyarán elszabadultak az árak, valamint az azóta eltelt 6+8 hónap alatt összegyűlt infláció, valamint az autó amortizációja összegezve körülbelül 5-600.000Ft lehet, de nem gyűzűm hangsúlyozni, hogy az autó műszaki állapota nagyon befolyásolja az árat.
Mindjárt elmondom, hogy mire érdemes számítani.
Ja, most jut szembe, hogy még a tempomat is beszart, semmilyen nyomogatásra sem reagál. Lehet, hogy van egy külön bizti-je? A német nyelvű műszaki leírásommal monggyyukk nem sokra megyek: ich spreche keine deutsch (ez így jó?).
Van ötletetek? Ciao!
Csatlakoznék az észrevételedhez, amennyiben az elektromos kütyükkel szokott esetleg baj lenni: a 7 éves 9000-esemnél - amit már kerek 3 napja birtoklok - is már tapasztaltam egyet-s-mást. Nyilván azzal nyitottam, hogy elvittem egy (nem SAAB márka-) szervízbe a gépet, az elektromos tetőablak, a reflektor kapcsolója meg egy ajtó-nyitás jelző lámpi van kifeküdve. Érdekes módon ezekhez már nem akartak hozzányúlni, csak autó-elektro-műszerész kell hozzá. Amúgy, ez eléggé biztató, ha összesen ennyi hibája lenne 118 ezer km-nél!
Más: eléggé sok linket találtam a net-en, csak a Yahoo-kereső talált vagy 50-60 használható SAAB-os helyet! Elég sok szervezetbe lehet is regisztráltatni magát az egyszeri tulajnak, kár, hogy eléggé költséges ez a játék: pl. a brit club 33.50-et kér a háromnegyedéves tagságért, igaz, ezért állítólag küldenek egy "Driving SAAB" című újságot is. Tudtok-e valamit, miről is beszélnek, láttátok-e már a lapot? Sajnos, a trollhattani regisztráltatás is csak hitelkártyaszám megadással érvényesíthető...ezzel még várnék egy pöttyet!
Üdv mindenkinek, tetszik ez a pálya................
Pár nap eltelt azóta, hogy ezt a mailt írtad, de én csak most találtam bele ebbe a fórumba... Hétvégén veszem meg életem első SAAB-ját, egy 1993-as 9000 CS-t 118 ezerrel a kerekeiben. 2.3-as 16 szelepes gyomrocska, automata váltós és sok extrás kivitel Svájcból. A lényeg, hogy csak német nyelvű gépkönyve van, amit én nem sűrűn értek. Tudsz-e esetleg abban segíteni, vajon hol lehetne szerezni legalább egy angol, ne-adj-isten honi nyelven kiadott műszaki leírást? Akár utánvéttel is szívesen megvenném, stb. Más: mi a tapasztalatod, adott esetben mire kell figyelni, érdemes-e márkaszervízbe először elvinni?
Szerbusztok!
Ez a váltófelfüggesztés érdekes dolog.Nemrég olvastam egy honlapon, hogy a motorfelfüggesztés gázoskodik, viszont ottt hidraulikus felfüggesztésről van szó. Lehetséges persze, hogy a motor ilyen ágaskodóós típus, és akármilyen felfüggesztésre is akasztják, akkoris lecibálja önmagát. Hmm. Ritka érzés. Valamiben nem vagyok biztos. Lehet persze az is, hogy a '86 után készült példányoknak módosították a felfüggesztését. Majd utánanézek.
CSatlakozom. A turbo nslsm ijitott, de a avalto makrancoskodik...a kettes syinkromgzuruje megadta magat..kidobalja gazelvetelkor..es mindezt alig 175 e km utan..felhaborito:)
Ja es a jobb oldali motorfelfuggesztes is megadta magat.Ugy latszik ez tipushiba, mert az elozo 900 omnal is ez a gumibak hagyta el magat..
Annak a valtoja 315 e utan allt be, igaz, h. az utols kb 30 e soxor kupplung nelkul volt, mert lusta voltam munkahengert cserelni...
Ja, tudjátok-é, hogy a SAAB logója megváltozik?
Eddig, ugye, mint már tudjuk az emblémában az összecsúsztatott két kör közepén egy balra néző aranykoronás vörös griff-fej van. Ez Skáne megye átszínezett logója. Mondjuk Trollhättan és Göteborg is Västra Götalandban van, de ennek inkább történelmi okai vannak, pl Skáne svédül Scania, nna, már megint jó sokat dumáltam mellé, asse tudom, hol tartottam), szóval, és alul pedig a Scania felirat van, ami a Scania csoporthoz való tartozást jelenti, de amióta a Scaniát megvette a Volvó, az a Volvó, aminek a személygépkocsigyártásbéli névhasználati jogát meg a Ford szerezte meg, de a Volvó Eu-szankciók miatt nem fuzionálhat a Scaniával, pedig mindkettő az EU-piacon a TOP5-ben van és együtt, ha jól emlékszem 32,4 százalékot birtokolnak - ez elég harapós mennyiség, akkor is, ha nem emlékszem pontosan. Nnna. Szóval embléma. Az új logó más lesz. Kör alakban egyszerűen a Griff-fej és aláírva a SAAB felirat. (Egyébként az előzőt Carl Fredrik Reutersvärd tervezte a SAAB-Scania csoportnak. )Ha igazak az értesüléseim, az újat Augusztus 14.-én vezetik be hivatalosan is.
Szerbusztok!
Ááá, Bolas, ne is mondd, nem vagyok olyan okos, így pl. a 9-7-es SAABról is csak annyit tudok monani, hogy a GM-tervezte autós modellstratégia részének szánják, hogy a BMW-7-es kategóriájába törjön be. Hiába, a szuperluxus kategória nagyon elő akar törni. Így pl. hogy a 7-es Bömösbe is szerelnek holmi olajos motrot (ld. az dr. Anisits-féle 740 turbódizel, ami állva hagyja a benzineseket, csak feleannyit fogyaszt) és ettől tisztátalan lett a 7-es (ez mondjuk nem igaz, de lényeg, hogy korunk elektronikai színvonalán bármi megvalósítható, és ezért lesznek nesokára ezek a guruló paloták). Nnna. Most jól elfelejtettem, hol tartottam. Áá. Ja. Hogy a bajorok tervezik a kilences Bömöst, ezenfelül megvette a Rolls-Royce-ot, a Foxvágené a Bentley, a Ford bírja az Aston-Martint, a Merdzsó fapadosnak tartja az új S-klasszét, és nemsokára előrukkol az S két sorbakapcsolt motorjával, 12 literrel és 24 hengerrel meghajtott, gránitbetétes műszerfalú, hangvezérelt Maybach-hal... Szóval a SAAbot is bele fogják hajszolni ebbe a(z értelmetlen) presztízsversenybe.
Közben naponta 200.000 ember hal éhen, de azért csináljanak csak sok jó drága kocsit, a legfelsővezetőknek. :(
A GM meg minek erőlteti a SAABot ilyen idétlen hajkurászásba. A SAAB eddig a biztonságáról volt híres, most a GM belehajtotta a nagyobb piaci részesedésért a fiatalos karakter, sportosság kifejlesztésébe. Közben, mint a talajvíz, jönnek fel a biztonság bűverejét most felfedező gyártók, szóval, amerikanszkiék lehetnének kicsit nyitottszeműbbek is.
Ez a sportosítás csak a négyszer nagyobb gyártókapacitású Volvónak sikerült (ha nem is a 460-nal, de a C70-el például, vagy láttátok már az új 70-es reklámot különféle német adókon? Én nem, de hallottam róla) szóval, a Volvónak sikerült a fiatalítás, Peter Horbury, az ifjú titán designer segítségével. Ezekkel akartatták a SAABot is versenyezni, de félek, hogy csak az egyéni karakterét fogja elveszteni ettől.
Na sebaj. eleget dühöngtem mára. Illetve, erre a hozzászólásba. Mindjárt jövök vissza.
Én leborulok nagyságod előtt!
Komolyan, nekem nagyon tetszenek az infóid.
Végre többet megtudhatok "másik svédről" is..
Nem tom mennyire és mi igaz abból, hogy állítólag lesz 9-7-es Saab is.
(a srác aki mondta, 900-asa van. gondolom csak nem kamuzik. Állítólag valahol olvasta.)
Én ebben nem hiszek, de te hátha jobban utána tudnál nézni!
Megint itt vagyok, asziszem vagyok oly' szemét, és egy újabb ötvenes tömbök okozok itt a hozzászólásaimmal.
Nna. Lehet, hogy nem is tudtátok, de én elmondom, hogy az első kiadású 900-asokon a kézifék még az első kerekekre hatott.
Ja, kiahgytam a hibákból, hogy az néha a hátó lámpa testelése is hibádzani szokott. Ez is csak az első generációsonkál, és csak négyajtósokon.
Hmm. Most meg jól elfelejtettem, mit is akartam.
Mint Syrax kollega is utalt rá, hogy SAABéknál -ha van -, akkor általában az elektromos rendszerrel van baj. A kontakthibákkal szoktak példálózni, ilyenkor állítólag vagy kontaktfolyadék, vagy csatlakozócsere. Ez főleg a gyújtókábelre igaz. (Itt is látszik, hogy a Lada gyárban milyen autókkal álmodtak a tervezők, mert pl. a 2105-ben, amit pl. én is birtokolok, nemesen öntöződik a Volvo-tól lopott formavilág a az eredeti kereklámpás örökségével, de fölismerhető a SAAB-ot utánozni akarás is. Hiába, ahol hideg van, ott hidegben bevált autókat kell másolni. Erre utal a hátsó tengely megoldása, a nagy, kockalámpa, extraként törlővel, odalt az index, a szögletes forma, a 2107-es nagy hűtőrácsa(Volvo) és műszerfala(SAAB és Volvo), stb.)
Szóval kontakthiba. Állítólag a 900-asook igazi svédacélból készültek, és nemigen rozsdásodnak.
A motor vibrációit érdemes megfigyelni, úgymint a turbóét, ha padlógáznál sötéten(vagy akár világosan is) füstöl, akkor csere, vagy felújítás.
Azt is mondják, akiknek van, hogy a turbó a mechanikusan működőek közül az érzékeny pontja az utónak. Főleg a turbós autóknál van a recsegő váltó, és csúszó kuplung, ez a kopott szinkrongyűrűk miatt van, a másik pedig a tengelykapcsoló kopása miatt. A motor felfüggesztése is hajlamos eltöredezni, ilyenkor gázadáskor felemelkedik az eleje (a motornak)
Gázos még a kormány holtjátéka, de ezt állítólag ezt orvosolták, (még valamikor az 1985-ös javítgatáskor, talán.)
Némelyik példány hajlamos ereszteni a hőcserélőnél a hűtővizet, pont a pedálokra.
A félrehúzó kézifék, az olajfolyás a motornál és a váltónál, még jellemző hibái a típusnak.
A kézifékre mindjárt visszatérek.
Retek!
Nekem sose sikerálnak a táblázatok. Irbumburzum.
Nna. Mint plátói SAAM-mániás, azt kérdeném valakitől, akinek tényleg van 900-asa, hogy ... szóval. Aszongyák a madarak, hogy (1996 közepén) egy komplett 900-as motorért 1.555.781 forintot kérnek, áfástul. Ugye ez nem igaz? Vagy hogy egy szem gyári első lökhárító 109.000, egy önidnító 264.000, vagy hogy egy szem fényszóró 50.100 forintba kerül?
Mert ha igen, elég sokkoló.
(Nem tudom, észrevettétek-e a stratégiámat. Hozzászólók vagy hússzor egymás után, és a gyors növekedést észrevéve, több embernek támad kedve hozzászólni...
Tényleg, mi az, hogy 'infantilis'? :) )
Szerbusztok!
Kicsit pangunk, nemdebár?
(Mos'nemazé' hogy példálózzak, de itt van ez a Volvó - vagy mi -, ahol mindenki beír mindent, ami eszébe jut. Vagy csak azért ez a csönd, mert ledermedtetek a sok hülyeségemtől? :) )
Nnna. Képzeljétek, bár nem egészen idevágó, láttam egy elborult viking honlapot, a Nordic SAAB tuningcégét. Hogy ne is mondjak semmit.
Biztos unatkoztak a srácok télen, mert a garázsba zárta őket egy kisebb hóvihar, (bár biztos emiatt lettek híresek az északi építészek, pl Alvar Aalto, vagy az IKEA, és ezért olyan szép a SAABok belseje), szóval, a fickók tuningolnak SAABokat. Először stílszeróen a 900-ast jellemezném, bár ez sajna új kivitelű. Sebaj, az se rossz, (tudjátok, ha 1994 november elseje után készült. Ez egy keddi nap volt, akkor állították üzembe a svéd minőséggel elkészített gyártósort, az addigi helyett.) Nnna. A 2.0 Turbót kissé megizmosítják 220 lovasra, 1.600 dollárért, vagy 235-re 2.520-ért. Kipufogó gyanánt rábiggyesztenek az autóra egy hétcentis kéményt, amire addig van garancia, amíg a tied az autó. A cső vége három colos, egy ezresért. Féket is erősítenek, pl. a 330 miliméteres féktárcsák árát is csak kétezerötszáz
dollár választja el az 'ingyen'-től. 225-ös, tizennyolc colos gumik, darabja, majd félezer.
De ez eddig olcsó is, meg lassú és erőtlen is.
A SAAB 9-5 Aero Nordic 3. lépésben tömött kivitele a következőt tudja:
300 LE/440 Nm
Csipptuning, szoftver, légszűrő, verseny katalizátor, rozsdamentes kipufogórendszer, négycolos kéménnyel, vagy kettő hármassal
2756 Dolla' + adó + száll. ktg.
Hali mindenki!
Nekem foleg a turbositas miatt tetszenek a SAAB-ok (csakugy, mint nehany Volvo es az Audi - pl. a regi kedvenc: a 200-as). Volt mar a "csaladban" egy 9000-es, 2.3 Turbo, ezert batorkodtam irni:) Ami megfogott benne: a kenyeztetes - amit meg a hatso utasok is elvezhettek -, a stabilitas es az "onbizalom". Foleg itthon, nem gyakori a 200 loero koruli teljesitmeny, amivel normalis sebessegek mellett mindenfele manovert meg lehet csinalni, nem beszelve a nyomatek-karakterisztikarol! Ja, es a turbo futyulese se mindennapi feeling. Olvastam az uj, valtoztathato kompresszioju motorrol, amitol fogyasztascsokkentest remelnek. (Ezert is tetszik a fenti harmas, mert mindig kitalalnak vmi ujat. Kar, hogy pl. az Audi nem keszitette el az 5 hengeres es az 5 szelepes ujitasai utan a "25V" jelzesu motort. Tok jol nezett volna ki. ) Szoval, hogy szavam ne felejtsem: Artani nem art, de ha nem "elvezetbol" vezeti az ember a "hagyomanyost", meglepoen kis ertekek jonnek am ki. Gondoljatok bele: egy Trabi padlogazon, teljes terhelessel megy 100-at, a 9000-esnek itt me'g nem is kene a 3-at kapcsolni:) Szoval igencsak reszterheles ez neki. Hogy vmi rosszat is mondjak (bar ne kene!), az elektromossag es elektronika tekinteteben me'g lehetne mit javitani a megbizhatosagon! Eddig mindenki dicserte a regieket, hogy elnyuhetetlenek, es vki erdeklodott az ujabbakrol. Haaat, a bonyolultsagnak is megvan az a'ra, de a "vas" maga tenyleg eleg idotallo. Van tapasztalatotok a "TCS Control"-fe'le hibauzenetrol? Ilyenkor motor leall, vezeto elolvassa a muszerfalat, tudomasul veszi:), aztan a gyujtast le, ujraindit, fekpedalt megnyom a fedelzeti szamitogep szorakoztatasara:) es - kuplung fol, visszaengedve 5-be - mar mehetunk is tovabb. Tempomat hasznalata mellett gyakori.
Mara ennyi, mert nekem is tart me'g a vizsgaidoszak...
Szerbusztok!
Blacs?
Hm.
Nna, valahol ott hagytam abba (tényleg, abbahagytam? :) ) a mesémet, hogyha bemegyünk Trollhättanba a gyárba, lehelyezünk az asztalra röpke tíz millát, már össze is rámolnak nékünk egy pl. 900-ast, 90-est, vagy -legjobb tudomásom szerint- akár 99-est is. A 2.0-ás moci készülhetett egy darab vagy kettő karburátorral (ez volt a 'dubbla förgaser'), vagy pedig befecskendezéssel. Ezek teljesítményei 95, 110, és 120 lovak voltak (vannak) (meg az már tárgyalt 1.8-as, ugye.)
1969-ben kabriót is csináltak a 99-esből. Svédországban nagyon népszerűek lehettek ezek a járgányok, tekintve, hogy pl. Norrbottenben télen, rendkívül mérsékelt a hőség. :)
Nemsokára kihozták az EMS kivitelt, amihez pl. elektro albalkok, tükrök, és fűtött székek jártak.
1977-ben aztán megjelent a két litykós, turbón át szipákoló 145 lovas kivitelt is (figyi a ravasz névváltasztást, ez volt a Turbo. :) )Aztán úgy döntöttek, hogy az autót kicsit megjáratják a szántófődön is, ez lett a 99 Turbo Rally,1978 január 16-án mutatták be, kevesellték is ezt a másfélszáz önjáró kolbásznyi erőt, kis piszkálással épp 240-re tornázták fel a teljesítményt, hogy szebben szóljon, mindjárt nyomott is vagy 369 Nm-t 3500/percnél. Ez főleg akkor szép, ha elképzeljük a legelső generációs 900-tól mindössze kispolszkinyi orrával eltérő autócskát, amint annyit nyom, mint a mostani 9-5 Aero (illetve 1 Nm-rel kevesebbet, de 10 lóval többet). Az első ávben még csak dekázgattak vele, de aztán Stig Blomkvist megnyerte vele a svéd rallit. Aztán a szabályok megváltozásával hagyták inkább ezt a dolgot.
Héló!(csakazértse Szerbusztok!)
Mi ez a pangás?!
Példálózzak a Volvóval?
Nna!
(dühöngés off, agyunkra indítózzunk)
Ahogy végigböngésztem ezt a lapocskát, fölmerül, hogy miért propelleres a SAAB hűtőrácsa.
Nagyon egyszerű. Rijswand kollega alant közölt egy képet pl. a Varangyról. Ha megnézitek, a nóziján középen van egy kis kockoid, a széle meg a többi. Nna, ez a többi a légcsavar lapát, a közepe meg az agy. Nos, ahogy ez az odők során módosult, és, hogy a kockoid széle illeszkedjék a lámpa belső részéhez, megdöntötték. Aztán, -őleg az amerikai exprot SAABokon, a szélét megtriplázták, és besüllyesztett lámpát kapott, az amcsi szokásoknak megfelelően. (Az amerikaiknaak félelmetes érzékük van ahhoz, hogyan kell egy autól elrondítani - a SAABokat azért nem sikerült, bár próbálkoztak szépen.)
Itt egy kep, ahol lebuktathato a Varangy:
LAtszik h. a 99re epitette Varangy mennyivel nagyobb mint a96 os
Az elso 99 es amin 99 kaszni volt - akkor meg Gudmind - 1967 juni 5 -en keszult el, mindossze 5 honappal a piacradobas elott..
Es nem is Saab volt ay elsokre rairva, hanem
azaz Daihatsu, amely marka nem volt ismeretlen a svedeknel, de egy sem futott beloluk SE-ben, es a nevet a saab sportkocsik betuibol ki lehetett rakni...
Ezeket aztan a messzi eszakon ill. Kelet-Europaban (!) teszteltek, mert ott bekenhagytak oket az ujsagirok...(Nincs vkinek fenykepe 60 as evekbol, Mo-n, sved rendszamu autorol?)
Ami nem ment ki az utra, azokat egy regi hangarban korbe korbe vezettek, amik birtak..
Igy tortent az elso baleset 99 eseel, az egyik kormanyozhatatllanna valt, es falnak ment..
1967 nov 22 hivatalosan is bejelentettek a Saab 99 et, 400,000 tervezesi munkaora es tesztek utan...
De 1969 ig nem volt kaphato valojaban. Addig kiadtak, h. ugy mondjam betatesztre peldanyokat, kivalsztott vevok, es Saab alkalmazottak vehettek a 99 esbol, es a Saab felugyeletevel hasznalhattak, de ugy h. folyamatosan jelentettek a Saabnak..
Az 1969 es modellben csak egyfele mocui volt, a 1709 ccm, 80 lovas, es az elsokben meg volt a ketutemukbol (a la Watrburg) orokolt szabadonfuto/zar..
A Saab 99 et 1984 ig gyartottak, a vegen 90 jelzessel meg 1987 ig az utodjat, mar a 900 darabjaival. 590,000 99 keszult 84 ig...
Mesélek a 900-as rokonságáról, jó?
Nnna. A 900-as közvetlen előjét, a 99-est 1967 őszén mutatták be, soros négyes, 80lovas motorral. A SAAB ekkor már erősen hajtotta a négytárcsafékes autók gyártását, és a lámpatörlőt is elfogadottá (és elvárttá) tette Svédországban (1970-ben vagyunk! Ekkor kezdék idehozni a Zsiguljikat, amiket épp akkor butítottak le hátul dobosra). Mondjuk, az északi időjárásban azért naaagyon praktikus dolog az ilyesmi. :) Szóval a SAAB innovatívkodott már akkor is. De pl. az önjavító lökhárítók se rossz dolgok. Ennél az autónál kezdték el gyártani 1971-ben az ülésfűtést.
Ja. Az első kétülésközött-kulcsos is a 99-es volt. Ez az autó tekinthető nagyon sok okból is a mai SAABok (illetve az igazi SAABok) szellemi ősatyjának. Az egész valahogy úgy kezdődött, hogy ...
1963 őszén elkezdtek vikingék egy nagyobb autót akartak tervezni, ami szakított volna az eddigi, golyóautós hagyományokkal, és csak az autófeelingje lett volna hasonló (pl a SAAB96 és a 99 azért valahol hasonlít)
Hatvannégy április másodikára (ez tutifix, az előbb néztem utána) az összehozott tervekre az igazgatóság és a főmérnökök rábólintottak, és mindjárt adtak neki egy kódnevet is: Gudmund (ez a név volt a svéd naptárban, csak onnan tudják ennyire biztosra a dátumot :) )
Szóval, fejlesztgettek de rájöttek, hogy tesztelni is kéne. Akkortájt dívott a Saab 96-os, egy igazi golyóbis, és ennek a kasztniját szerelték a leendő99-es alvázára és motorjára. Ő lett a 'Varangy' Ezt pedig közben tesztelgették,(1966-ban járunk) ami furcsa volt, mert különbözött az eredeti 96-ostól, ráadásul nem a 96-os kétütemű, hátomhengeres motorja (Wartburg :) még hasonlíott is a pupos ezreshez. Vajon ki álmodott kivel..? :) )
buzgott benne, hanem egy négyhengeres, négyütemü, soros erőforrás. Ezeket a teszteléseket főleg éjszaka végezték, hogy nehogymá valaki megszimatoljon az itt készülő finomságból valamit, és ráadásul mindig kísérte egy sima mezei 96-os. De egyszercsak levillantotta őket a svéd Expressen újság valami okostojása, és kiderült a titok.
67 közepén ráhúzták az első prototípus kasztnit. Az összeszerelsét egy régi repülő-összeszerelőben végezték, a Vinterpalatset-ben (Téli Palota) mert a festék a plafonról mintr hó hullott le és borította el a padlót.
Ekkor kezdték el nyúzópróbázni az autót, Skandináviában, a dühöngő mínuszokban, kelet-Európában, és még sok szép helyen.
Hmm. Hajnali öt van. Holnap illetve ma este folytatom.
Ismét itt vagyok, és jelentkezem a kívánt linkkel:
http://www.saabnet.com/tsn/ssl/
Az legfelső, amit a Bangor Daily News-ből ollóztak ki, valahol megvan maga a cikk is. Ha megtalálom, a részleteket is közlöm.
Mindjárt jövök vissza, addigis elküldöm ezt!
Szia BlackStar!
off
korábbi kérdésedre válasz! 4 évig Stockholmban!
Amuyg én azt hittem te Svédben, élsz de ha tudnál jönni a talira akkor ezek szerint nem :)
Akkor honnan a tudás?
On
A tali nem Kistarcsán hanem Nagytarcsán lesz..Amugy nem rábeszélni akarlak, de szerintem gyere m jok azok a Volvok is :))
És beszélni attól még lehet Saabról is !
Tényleg, jöttök erre a találkozóra? Mert én lehet, hogy kisasolok. Bár Kistarcsa nagyon messze van, Volvok miaat newm is néznék ki, csak és kizárólag SAABok miatt... :)
Hm. Még akartam valamit mondani.
Nnna. Megint itt vagyok. Feljogosítva éerzem magam. Nnna. RAF2 kérdezte, hogy honnan veszem ezeket az infóimat. Eszembe jutott egy tök ari honlap. Neked jó, mert tudsz svédül, de a többiek nem valószínű, úgyhogy akkor ajánlok pár kifejezést. Szóval, ez a honlap a surf.to/saab.
Vigyázzatok vele, mert egyetlen hivatkozás sincs aláhúzva, úgyhogy pl. a BILARNA (az autók)-on belül látjátok felsorolva az eddigi SAABok neveit, nos, azok mind hiperlinkek. Nnna.
Ennek ellenére MINDENKINEK ajánlom, mert nagyon király, és tömve van infóval. Mindenfélével.
Néhány kulcsszó: Hem:'home', Länkar:linkek, allmänt: általános, inleding: bevezetés,ej tillgänglig: nem hozzáférhető, till bilarna: autóba(ig),finns ej: nem létezik, mâtt: méret, Ár-för-ár: évről évre (nem is tudom, milyen karaktert használjak, hogy ne tévelyedjen el teljesen) évről-érvre tre,fyra, fem dörrar: 3-4-5-ajtós, Välj ársmodell: kb. válassz modellévet (a modellnek a modellévét, nem csak úgy általánosan. De majd úgyis rájöttök :) ) visa: mutasd! som begagnad: használtan, gamla/nya: régi/új, svaga punkter: gyenge pontok.
Ha bármit nem értetek, kérdezzetek!
Aha, ez a jellemző, hogy svédéknél már mióta alap a biztonság, mások meg csak mostanában, divatból követik. Chris Nilsson, a SAAB vezető biztonságtechnikai mérnöke a tavalyelőtti EuroNCAP törésteszt után, amikor a három évtizedes rutinú SAAB-fejlesztőgárda (oda ugyan nem engedik a jenkiket!) terméke, a 9-5-ös, megalázta az 5-ös Bömöst, a Toyota Camryt, meg a Volvo-S70-est, utána szerényen azt nyilatkozta, hogy bár lemosaták a pályáról a többit (Ebböl a Volvo a harapós, a biztonsági övet ugyanis egy Volvo-mérnök találta ki, asziszem 1949-ben, de erre ne esküdjetek meg! én sem teszem.. :) )
Nna, szóval aszondta ez az ember, hogy sikerük ellenére a Saab továbbra sem hisz az ütközéstesztekben, és inkább a valós szituációkban 'összejött' erednményeket tartja mérvadónak. Ezért is törtek össze egy rakás 9-5-öst, sőt! Vikingéknél északon a 900-asokhoz adtak egy fekete dobozt is, ami rögzítette a balesetet megelőző körülményeket. Ebbe persze a biztosítók is beszálltak... Már vagy nyolc éve elemzik ezeket a dolgokat.
Van a SAABNET.COM-on fönn egy oldal azokról, akik a SAABnak köszönhetik, hogy még élnek. Van pár nagyon harapós kép, pl, egy klasszikus 900-assal a srác lemászott az útról. Totál összetörte az autó orrát, pont ugyanolyanra, mint amilyen a prospektusban van, hogy lennie kell, és minden komolyabb nélkül megúszta. Légzsák nélkül.
A másik eset még durvább. Egy autó, talán 9000-es, (csak a felniből gondolom, más ugyanis nem felismerhető a képen, pl. hogy milyen színű is volt az autó) bekerült két kamion közé. Két ellentétes irányba menő kamion közé. A benne ülő nő csak kisebb zúzódásokkal megúszta. Törés nélkül.
Valamint a 70es evek elejen szeriaban adtak a 4 tarcsafeket, a harompontos ovet, fejtamlat, es az ovre figyelmezteto lampat.Es brutalis utascellat, nayg lokharitokat...A motorbolcso mar akkor is ugy volt kialakitva, hogy frontalis utkozesnel az utaster ala csuszik, es nem bele a vezeto + az utas lababa...
Ezek a dolgok mas cegeknel, mar a nyolcvanas evekben megjelentek:) - vagy akkor sem..:)
Ami zavaro, az a 87 utani modellekben , az USAban biztos, mashol nem tudom, a folyamatosan ego muszerfalvilagitas.Este, varosban, megteveszto lehet, mert azt hiszed egnek a lampaid...
Na, megint itt vagyok.
Tényleg, van valakinek SAAB gépkönyve, használati utasítása, prospektusa?
Vagy pl. leírása a műszerfalról?
Mert ha van, akkor lefénymásolhatná(m), beszkennelhetné(m), és/vagy elküldhetné nekem, mert eddig nem sok műszerfalat láttam. Szintén jó lenne mindenféle műszaki leírás is.
Hm. Akartam valamit.
Ja igen. Nagyon gáz, hogy itt hülyeségekkel töltöm az indexet? Ha igen, szóljatok.
Öt percet vártam, és nem szólt senki. Akkor folytatom. :)
Tudjátok-e, hogy a SAAB volt az első, 1969-ben az ülések közé tette a gyújtáskulcsot (azóta is hihetetlenül fíling!), biztonsági okokból. Például az akkori autók közül a Zaporozsec (bár az szerintem később volt) meg a kis DAF volt széles körben hírhedt a balesetet okozó slusszkulcsaikról, amelyekk kettéhasították a sofőr térdkalácsát ütközéskor.
Há már így belejöttek az ergonómiába, 1970-ben elkezzdték gyártani a fényszoró mosó/törlő-t, amit azóta is hagy sikerrel nyúnnak a különféle gizdázó gyárak (négykarika, háromágúcsillag, és társaik, u.i. most divat lett a biztonság)
Egy évre rá kitalálták az ülésfűtést is (ki érti, hogy miért nem valami dél-olasz gyártó? :) )
Egyébként, édesapám volt Helsinkiben, már vagy huszonöt éve, és ott látott az utcai parkolóban spec. akkutöltő/vízmelegítő csatlakozókat. Praktikusak.
A SAAB aztán '97-ben szellőztetni kezdte, hogy az üléseket is szellőztetni fogja. :)
Érdekes, hogy svédéknél húzó ventilláort építettek be, amíg a friccek jobban szeretik a nyomó ventillátort.
Jaaj! Most látom csak, millen rút lett a táblázatom :(
Na sebaj. Ha valami nagyon fúrja az oldalatokat, úgyis megkérdezitek...
Ja. Piacok.
Szóval. Van az amcsiknak egy olyan kis lámpájuk a műszerfalon, ami mutatja, mikor kell felváltani :)
A SAAB követi az aurea mediocritas elvet, amikor az összes piacra egy darab hátsó ködlámpával jelenik meg. Odaát ugyanis egy se szokott lenni, a szigetországban meg mindjárt kettő. Mindenesetre az egy darab lámpát könnyebb megkülönböztetni a féktől.
No igen. Meg az államokban sokkal több szín rendelhető, meg ilyesmik.
Hmm. Akartam még valamit.
Már éppen hozzá akartam szólni a SVC (Saab Variable Compression) motorokról, erre Rijswand kollega idestesz egy hivatkozást... :)
Sebaj, ezesetben tovább süketelek a SAABos dolgokról.
Nnna. Akkor egyik kedvencemről, az új 900-asról fogok mesélni, pl. olyan érdekes(?) dolgot, hogy hogyan változik a SAAB900 tulajdonosok ígényessége és - ennek megfelelően a piacokon a SAAB-900-as felszereltsége.
Legyen mondjuk az amerikai, az angol és a magyar piac, ami alig tér el a svédtől, pl. nem adják alapáron még az SE-hez sem a fűthető ülést, Svédországban már az S-hez is jár. Na ja.
Rajzolok egy táblázatot a motorokról, a fekszerektslgekről, meg az ajtókról:
_________________________________________________
Anglia:
3 ajtós 5 ajtós nyitott
2.0i i, S i, S (XS) S
2.3 S S, SE SE
2.0T S,SE S,SE SE
2.5V6 SE SE SE
Magyarország
3 ajtós 5 ajtós nyitott
2.0i i,S i,S,SE -
2.3 S SE SE(de 97töl már nem)
2.0T SE S,SE SE(ez is csak 96-ig)
2.5V6 - SE SE
Egyesült Államok
3 ajtós 5 ajtós nyitott
2.0i ilyen az államokban egyáltalán nincs
2.3 S S S
2.0T SE SE SE
2.5V6 - SE SE
Érdekes különbségek mutatkoznak azonban a betűk mögött rejlő felszereltségek. Például érdekes, hogy az amcsiknak 4 év garancia járt, az angoloknak egy, és bizonyos alkatrészekre még kettő. Az angol szervízintervallum 12.000 mérföld, az USÁban 10.000. Ez például a szigetország kisebb évi hőingásának köszönhető.
Egyébként sok kisebb eltérés van még, így pl. hogy a tempomat nagyon ritka Albionban, de nagyon gyakori jenkiéknél. Ez utóbbiban például tilos a két részből, egy normál és egy nagylátószögűből összetett tükör a vezetpoldalon, és rá kell írni, hogy 'a tárgyak, amiket a tükörben lát, a valóságban távolabb, az ön háta mögött vannak.'
Anliában ez a tükör széria, és nincs is összefirkálva. Az angolok nem is szeretik a Sensonic váltót, ami odaát gyakori. Tudtommal nálunk nem volt rendelhető.
A tengerentűli kivitelekben a könnyűfém felni, légkondi, és a tempomat, valamint az ülésfűtés széria, de angliában csak az SE szinthez jártak, az ülésfűtés még ahhoz se, csak mint extra.
1997-ben még megpróbálkoztak ott bevezztni a hátsó ülésfűtést de rá se bagóztak a szászok,inkább ejtették.
Egy honlapon olvastam ennek az okát. A britek szerint ugyanis a légkondi, és az ülésfűtés szükségtelen extrák csak, mert csak 'még egy felesleges dolog, hogy tönkremenjen'- ugyanezt állítják még az elektromos ablakokról is.
Érdekes, hogy az Államokban széria a nappal is üzemelő tompított. Ehhez azért hozzátenném, hogy (leendő) apósom egy hete járt a keleti parton, és az ottani kollegái kezébe nyomtak egy 900SE slusszkulcsot, hogy 'Nesze, furikázz egy kicsit'. Persze, nem dobott egy hátast se... :)
Ja ige, és ott azt látta, hogy nem divat az nappal is működő lámpa. Azyt szintén látta, hogy a 'mezei' SE is motoros ülésállítással, meg minden ínyencséggel készül.
Egyes vélemények szerint az európai futóművek keményebbek, mint az amerikaiak, a sportfutómű meg főleg - ezt is csak hallomásból tudom, mert eddig csak kettő darab SAABban ültem, és mind a kettő kiállítási darab volt. :(
Hm. Aszem, ezt most elküldöm.
Hallottatok az új Saab találmányról, a változtatható kompresszióvezérlésről?
Állítólag "félbe van vágva a motor" és 4 fokkal lehet állítani a főtengely helyzetét a hengerfejhez képest, tehát változik a felső holtpont.
Ezzel a kompresszió 8-14 változtatható ha kapcsol a turbó akkor leejti a kompressziót, ha pedig állandó fordulaton "autópályán" forog a motor akkor növeli ezzel is kímélve a motort.
Állítólag egy 1.6-os motorral próbálkoztak és így sikerült 200 le feletti teljesítményt kihozni a motorból.
En nem teszek ki tablat (igaz, most nincs is mire) -
inkabb veszek egyet. Az sokkal praktikusabb... :)
Tenyleg, az swi-s Saab 900 honlap tulajdonosa,
fenntartoja, uzemeltetoje jelen van korunkben?
Nagyon igeretes kis site, a technikai informaciok/
modelltortenet rovatban viszont van egy csomo
pontatlansag.
akkor még én se vagyok reménytelen eset, hiszen Skoda Formanom volt februárig, most meg egy 15 éves Seat Ibizával közlekedem. De majd kiteszem rá a táblát, hogy
Ezekbol a klasszikus 900asra kb 250 db ot gyartottak, az USAban 1 db van, nemetoban allitolag vagy 20 db, belgimban 1, a tobbei svedo. A kereskedo szerint ujonnan kb 10 e. USD...
Hasznaltan "csak" 18000 SEK, azaz kb 4000 DM...lehet h. kene venni egyet?:)
Akkor mar nem is kell lakast vennie az mberner, hanem kedvenc jarmuveben lakhat..:)
Ami meg a szerintem a 96 bol maradt, az a "Fasten seats belts" felirat, ami meg a 9-3 ban is ua. csak a helye valtozott meg, atkerult kicsit balra, es kicsit foljebb.
Szerbusz RAF2!
Mondd, hol lakol Svédországon belül? Most is?
Bocsánat, megint offtopickodom.Nna, szóval ott hagytuk abba, hogy megkülönböztetni, a 900 ast és a 9-3ast kívülről.
Hátulról a legegyszerűbb a helyzet. Ha a rendszáma két hátsó lámpája közöttt van, akkor 9-3, ha alatta, akkor 900.
Oldalról segítség, hogy a 900-asok nagy többségének van egy (majdnem) körbefutó krómcsík, aminek jeleléte biztossá teszi azt a kilencszázát. :) Ha domborodik a csomagtérfedél, akkor az 9-3as. Ha pedig a hátsó lökhárító a vége felé egy keményebb ívben törik meg, és nem összeszűkül, akkor az megintcsak az újabb modell.
Ugyanez áll az első karosszériaelemre is. Ha elszűkül, és finomabb ívben fordul felfelé, akkor az a kétnullás, ha pedig derékszögben, belül rejtve a ködlámpákat, akkor 9-3.
Ez utóbbi Viggenje és Aerója is könnyem megkülönböztethető, a Viggennek ugyanis felül van az ütközésvédő csíkja.
Egyébként viggen azt jelenti, "a villámlás" (az "a" elől, az fontos. Mindenki elrontja mind a hazai, mind a külföldi -svéd szakirodalomban)
Ja. Belül is eltér a két SAAB, a 900, és a 9-3. Első blikkre leginkább az alapfelszereltségűek megkülönböztethetőek. A régien három-, az újnak négyküllős a kormánya.
Nos. Hát ilyen egyszerű.
Ja igen. Írod még, hogy a 9000-es modell eredetileg az Alfa Romeo 164, Fiat Croma és a Lancia Themával együtt lett kifejlesztve, mert ezek a gyárak a biztonsági autótervezéshez kértek ménöki segítséget a SAAB-tól. Ez meg is látszik
az említett márkákon, főleg az utóbbi kettőn, mert ott erősen hatott a viking befolyás.
Ja. Mesétlem már, hogy a március 21.óta új vezető tervezője van a SAABnak?
Ő pedig Michael Mauer, amióta Einar Hareide távozott tavaly szeptemberben. Mauer korábban dolgozott a MCC SmartGNbh design studióban,
1995-1998 SLK Mercedes, SL, A-class.
Einartól származik a Saab rekléámszlogene, amit manapság lehet is látni az utcákon: "The world is full of look-alike cars. We didn't need another one." - "A világ tele van egyforma autókkal. Nincs szükség még egyre. "
Csak úgy mondtam.
Nnno. Még írok.
Kikukkolok a vizsgára gyakorlás melléktermékei alól.
SAAB!
Hol is hagytam abba?
Ja. Hogy miért pont 900 és nem 9-3?
Nos. Ez elég egyszerű. A kettő között nagyon sok különbség van. Nna. Ugye tudod, hogy (lehet, hogy mist kiábrándító leszek), hogy amikor elkezdték gyártani az új 900-ast, azt az Opel Calibra padlajára építették. A V6os motorokat pedig Angliából hozták, a Vauxhall, az Opel ottani leánkája rámolta össze és Opelekbe szánták eredetileg. A 900-asba azonban csak 2.5ös V6 került, mostanában már háromliteresek a féltucat dugattyús aggregátok. A 9-5ös V6osa pedig a világ első széria asszimetrikusan töltött turbójú motorja. Ezt az Ecopowert csak az egyik hengersor (ha szemből nézed, akkor az elülső) hajtja meg, (közös a turbó eleje és a kipufogócsonk) de mindkét sort tölti, 0,25 barral. A nyomásszabályozás is ravaszdi, mert elektronikus vezérlésű fojtószelep végzi, nem pedig a szokásos bypass (megkerülő) szelep.
Egyébként a motorvezérlés Trionic, ami saját fejlesztésű, és adatbuszon keresztül társalog pl. az automata váltóval. Ennek kezdeményeit is megtalálhatjuk a 900ason.
Nnna. Motorok.
A 9-5ösben mint tudjuk, lehet
__________________________________________
név motor lovacska turbó neve
2.0 B205E 150LE GT17
2.0 B205E 190LE GT17(+trim kit)
2.3 B235E 170LE GT17
3.0V6 B308E 200LE GT15
2.3Aero B235R 230LE TD04HL-15T
_____________________________________________
Nnna. Ezek a számok azt jelentik, hogy B mint benzin, GT mint Garrett Turbo, E mint alacsony nyomású turbó (ejtsd: ECO), a B után levő két szám a köbtérfogatot, a harmadik a motorgenerációt jelenti, ami ha 5-ös, akkor negyedik generációós motorról van szó. A 8-ast nem kell komolyan venni :) Érdekesség, hogy a TD04-est a Mitsubishivel együtt fejlesztették ki.
De azért megjegyezzük a kedvencemet is, a 185 lovas 900ast, amiben 2.0 B204L, magas nyomású T25M Garrett-turbó fúv. A 4es itt harmadik generációs motort jelent.
Ja! Tudom már. Arról volt szó, hogy mi a különbség a 900 és a 9-3-as között.
Honfoglalásunk 1104. évfordulója tiszteletére kb. ennyi helyen változtaták meg a 900-ast. Így, a jelzésen kívül van, ami látszik, meg van, ami nem.
Ami nem:
Új ülések, új műszerek, módosított, közvetlenebb kormányszerkezet, lágyabb, de megerősített, részben új futómű, módosított kerékfelfóggesztés(a megnövelt rugóutak hatására stabilabb, konfortosabb azz autó), oldallégzsákok, aktív fejtámlák, új, merevebb, ütközésbiztosabb karosszériastruktúra (Jaj. Félek magamtól), hatásosabb zajszigetelés, profi hifi, stb.
És ami igen: Módosult csomagterfedél, hűtőmaszk, hátsó lés első lökhárító, fényszórók, hátsó lámpák, új hely a rendszámnak, stb.
Miről lehet első blikkre megkülönböztetni:
Előlről:
A hűtőmaszk a 900nál vékony keretű, a keret vonalainak szélei párhuzamosak, mindenhol egyformák. Ha kicsit vaskosabbak, a lyukak rajta pacaszerűbbek, akkor az egy 9-3.
A beömlők a lökhárítón sokkal beszédesebbek. Az összes kilencszázasnak kocka alakú ködlámpája van, csak egyszerűen belevágva a karosszéria idomba, és a rendszám alatt van egy nagyobb, téglalak alakú lik, mögötte hűl a turbó, a légkondi, no meg a motor hőcserélője.
A 9-3ason szép, ives kinti szélű lámpák, nagyobb, szélesebb járatban.
Jaj! Mennyit írtam!
Mindjárt folytatom.
BlackStar
Sziasztok, picit meglepődtem, hogy ilyen jól beindult a topic, míg nem netezhettem. Hajrá, így tovább.
Wilde, szívesen mesélek neked, és ígérem objektíven fogom értékelni az autót, persze még így is dicshimnusz lesz. Nem tudom mennyire közérdekű, ezért inkább emailben küldöm. A skodát meg ne szégyeldd, nekem is favoritom volt a SAAB előtt...:)
Blackstar, hihetetlen, mi mindent tudsz. Respekt. Szerintem írj még, engem mindenesetre igencsak érdekel.
trbvszkij
Szervusz wilde, (booorn to be wiiild.. :-))
szal egy csöppet figyelmesebben olvass, nekem ugyanis sajna soha nem volt Saabom :-(( A vectrához viszont annál több közöm van, jelenleg egy V6-oshoz, a dízelmocihoz meg egy astrában volt szerencsém. Persze erről inkább az OPEL topikban...
Szal ízlésünk azért egyezik, bár úgy lenne ahogy írtad... (persze előbb egy 700-as VOLVOM LESZ! :-)
Jajj, de orulok nektek! :))
Lelkes Saab-fanatikus vagyok jopar eve, kulonosen a klasszikus
900-asnak ('78-'93) vagyok nagy baratja... azon belul egesz konkretan
pedig a '86-'93 kozotti utolso, dontott orru szerianak. Osszel egy ilyet
szeretnek venni, haromajtos kupe, vagy ket ajtos kabrio valtozatban.
Akinek regi 900-asa van (Rijswand, lore, Sajó, trbvszkij es a tobbiek),
nagyon orulnek, ha megosztana velem a tapasztalatait. Kivancsi
lennek peldaul a hajtaslancra, milyen preciz a valto, milyen hangos
a motor, hogy huz, valamint arra, hogy milyen a rugozasa/uttartasa,
mennyire feszes, mennyire kenyelmes... egyelore csak ennyit
kerdeznek, aztan lesz meg sokminden... :)
Az eddigi autoimrol annyit, Skoda 120 es Opel Vectra 1.7D... :)