Igen, én is ezt hallottam, hogy tudnak furcsaságokat produkálni, ha döglődik az akksi. Most egyelőre megint jól működik minden, de ha hétvégén lesz időm, megnézem az akksisarukat, meg magát az akksit. Nálam van a kocsi lassan 4 éve, én ezalatt nem cseréltem akksit, úgyhogy már simán lehet 5-6 éves is (ha nem több).
Vagy ahogy már írták : akkusaru érintkezés, vagy testkábel kontakthiba, VAGY AKKUMLÁTOR !!!!!
Én tegnap reggel kb 20 km mentem, aztán haza. Induláskor semmi gond. Töltés OK. Egy fél óra múlva indultam és csak kattant a főrelé, a műszerfal kerregett, indításkor meg kialudt minden és csend...... Vettem egy profi akksit és du. beletettem . Pöccre indult és semmi baja, ma reggelre se ! Megnéztem ma reggel a régi akksit egy 38-as villással és nem is szikrázott valószínű cellazárlat pedig az előző tulaj vette bele 2 éve , egy nagyon "komoly" ZAP márkájút :))(agyhalott) . Ja és minden funkció dinamikus és stabil. (központi zár, izzók fénye, ...még az alapjárat is)
2001 Xsara SX 1.6 kombim van. Ezek a jószágok HIHETETLENÜL érzéknyek az akksi állapotára.
Én egy éven keresztül halgattam a nyikorgás (nyikkanást) gázadás-és elvételkor. Előtte a Speedy gyorsszervízben cserélték az egész kipufogórendszert. Megismerkedtem egy tuti szerelővel Budaörsön a Beleznayéknál és azt mondta, hogy az utángyártott rendszerbe vagy a régi tüzkarikát nyomatták vissza, vagy egy gagyi rézfonatosat. És úgy volt !!!!! Kicserélte a gyári teflonosra és azóta csend .... ! Hidd el, ha cseréltétek is nem a belevalóra.
Sürgősen várnák segítséget.Kérem írjon,akinek ötlete van, hogy mi lehet a problémám.
A xsaram 2001-es 1,6 16V benzines.
A problémám az hogy szaggat az autó. De nem állandóan,hanem időközönként.Mindegy, hogy hideg,vagy meleg a motor, független milyen fordulat tartományban hajtom, jelentkezik a probléma.Előfordult már többször, hogy alap járaton elkezdett a fordulatszám mutató ugrálni, mintha beakart volna fulladni.Sőtt volt amikor be is fulladt, még menet közben is, amikor mondjuk visszaváltáshoz, vagy utca sarokhoz közeledve benyomtam a kuplungot,és a fordulat leesett nullára.Ilyenkor gyors újragyujtas és imádkozás...:(
Ez történt velem is azzal a különbséggel, hogy utána el sem indult az autó és nem is reagált semmire. Pár telefon után sikerült kideríteni, hogy az akkusaru lehet a hiba forrása, amit sikerült is a parkolóban megtisztítani. Egyébként szintén Pécsen volt, de hát ez egy ilyen környék….
Mostanában sok az elektromos nyűg a kocsival... múltkor az indexkapcsoló kar, aztán a csomagtérzár, most meg újabb érdekes tünetet produkált.
Ma reggel kb. 20 km-ert mentem a városban (Pécs), több leállítás-újraindítással. Amikor utoljára indítottam be a kocsit, azt vettem észre, hogy gyújtáskor a visszajelzők közül csak az utasoldali légszák és az air bag sárga visszajelzők világítottak, és miután beindult a kocsi, a 4 műszer meg se mozdult (sebességmérő, fordulatszám, üzemanyagszint és hűtővíz), valamint a kis digitális kijelző is sötét maradt.
Felkapcsoltam a tompított fényt, ekkor a műszerfal világítás is bekapcsolt, valamint a tompított visszajelzője is világított. Az index viszont nem működött.
Bejöttem a munkahelyemre, feljöttem az irodába, 10p múlva visszamentem egy kolegámmal hogy megnézzük a biztosítékokat, de mielőtt kicseréltük volna, megint minden működött (egyébként az látszólag jó volt, de a biztonság kedvéért kicseréltem). Most megint el kell vele mennem, kíváncsian várom, hogy működik-e :/
Tapasztalt valaki hasonlót már, vagy van valakinek tippje, hogy mi lehet a baj?
Apropó! Még egy kérdésem lenne... Nyáron viszem műszakira a kocsit. Elől tuti cserélni kell a fékbetétet+tárcsát. Ahogy kerekek cseréjekor néztem, a hátsók még egész jó állapotban vannak, talán azokat még nem kell cserélni.
Milyen márkát ajánlotok?
Utána akarok nézni, hogy sacc per kb. mennyire számítsak, ha mindent cserélni kell.
A csavarnál levő rugó és a nagy tányéralátét között gyárilag van egy fieber karika. Ha az elporlad az idők folyamán, akkor szokott nyekeregni a csavaroknál. Filléres tétel, egy próbát megér. Bár ha szétszeded érdemes ellenőrizni a tűzkarikát is és a rugók hosszát. (azok is el szoktak fáradni)
A kipufogónál, ahol a tűzkarika van, található 2 db rugós csavar. Az a gond velük, hogy amikor gázadáskor/elvételkor bemozdul a motor->elmozdul a kipufogó--> a 2 korábban említett csavar nyikorog. Ha befújom WD40-nel, akkor egy ideig elhallgat, de amint kimossa az eső, megint elkezdi. A szerelő szerint csak az jelentheti a megoldást, ha azt a részt kivágja, és egy flexibilis csövet rak a helyére.
Ti találkoztatok már ilyennel? (Nem vagyok benne biztos, hogy csak ez a megoldás létezik...)