Keresés

Részletes keresés

zöldbanán Creative Commons License 2005.04.03 0 0 759

Az érzelmek és az indulatok beszélnek belőled, amik megfejtésére és kezelésére inkább Hellcat olvtárs az illetékes, ő a lélekbúvár, nem én.

 

A topikokban pedig kollektív lealacsonyítóan beszélsz rólunk és a munkánkról. Ez persze nem igaz, nem is gondolom így és példát sem tudsz mondani rá. Így aztán a kérdésed többi része is "oktalan".

Előzmény: marshaller2 (754)
marshaller2 Creative Commons License 2005.04.03 0 0 758
Bocs a helyesírási hibáért!
Előzmény: Gregor83 (756)
marshaller2 Creative Commons License 2005.04.03 0 0 757

Kedves Hellcat!

 

Mi is ismerünk pár kollégát aki régen marshaller volt....ma pedig egy-kettő pilóta,néhány irányító és néhány pedig repülőtér felügyelő lett.

Előzmény: hellcat43 (752)
Gregor83 Creative Commons License 2005.04.03 0 0 756
Munkájukat... Mert még valami dilettáns ebbe is beleköt :-))))))))))))))
Előzmény: marshaller2 (754)
Gregor83 Creative Commons License 2005.04.03 0 0 755

Engedd meg, hogz én adjam meg a válszt! Igen, láthatták, ha behajoltak középre és lekukkantottak a navigátor válla fölött... :-)))))))) Bár így problémás volt irányítani a gépet.

Előzmény: zöldbanán (753)
marshaller2 Creative Commons License 2005.04.03 0 0 754

Hello mindenki!

 

Ha már a pénzügyi dolgokról beszélünk meg a túlfoglalkoztatottságról(Hellcat)akkor meg kell említenem a Maléves túlfoglalkozatottságot is.Pár éve hallottam ,hogy világviszonylatban a Malévnél a legmagasabb az egy pilcsire jutó kiszolgáló személyzet létszáma(ide tartoznak a takinénik ,járműszerelők,irodisták stb. is!)Persze lehet ,hogy ez időközben már változott.

Tudom vannak akik nem veszik komolyan a munkályukat de ez nem ad okot a kollektív marshaller utálatra!És ugyanez igaz fordítva is!Pilóta uraknak tudom ajánlani a marshaller szolgálat behatóbb megismerését(persze barátilag).

 

Kedves Zöldbanán!

 

Valamelyik írásodban megemlíted ,hogy vannak marshaller barátaid is.A topikokban pedig kollektív lealacsonyítóan beszélsz rólunk és a munkánkról.Barátnak lehet nevezni azt aki így nyilvánul meg?Nekik is elmeséled ,hogy mennyire negatív módon gondolkodsz rólunk?

Üdv

zöldbanán Creative Commons License 2005.04.03 0 0 753

Olasd el a 677,678 és 680 hsz-okat. Ez nem a meglehetősen nagy tisztelettel való megközelítésről szól. Nekem személy szerint soha nem volt konfliktusom se velük sem a gépezet többi részével. Teljesen igazad van, hogy a mai áldatlan helyzet a BA és a Malév berkeiben évtizedek hibáiról szól, de ezek megközelítése az általam kifogásolt stílusban teljesen értelmetlen és felesleges, hatása valóban az ál/műbalhé szintjét súrolja (alulról).

 

A retró fotóidról az jutott eszembe, hogy a Tu-134 navigátor akváriumából fotózott marshallert láthatták-e ugyanakkor a pilóták is?

 

Üdv: ZB

Előzmény: hellcat43 (752)
hellcat43 Creative Commons License 2005.04.03 0 0 752

ZB az esetleges eletkort momentan nem pejorative gondoltam, hanem praktikusan csak arra lettem volna kivancsi, pl. a t. marshaller urak mennyire ismerik a dicso elodeiket? (A pilotak esetben ez bizonyos okokbol egyszerubb, legalabb is minimum 5-10 evig visszamenoleg meg valamennyire kovetheto). Szoval, hogy azonos nemzedek al-ellenteterol van-e nagyba szo, vagy valami furcsa, mesterseges mubalherol?

En ifjabb koromban azt lattam (es erre is tanitottak kokemenyen korbaccsal), hogy amikor egy rg szerelo megkozeliti a rg-et, a cpt-nak meglehetosen nagy tisztelettel kell tarsalognia az adott urral. (Ergo a crew tobbi tagjanak is.)

Na mar most, az integeto ugye 1-el lejjebb levo paria a kasztban, mert integetni elvileg es neha gyakorlatilag a szerelo is tud, de forditva ugye… De ez egy igazi mu (al) balhe, hiszen az egesz repules a munkamegosztasrol szol, es nem arrol, hogy a kofaragok es a balettancosok egy szakszervezetbe tartoznak-e (Copy Right Mr. Jeno Rejto aki one hundred years szuletett etc.).

Lelektanilag a dolog magyarazata egyszeru: bizonytalan malev, penzugyes balfaszok kezere adott, szakszerutlenul vezetett Ferihegy, kiszervezett iranyitas (bar ez gyakorlatilag helyes dontes volt). Nem fogom itt kiszolgaltani pl. azt a sorivo-barat cimborat, aki elmagyarazta, hogyan kell varakoztatni (guritani) a rg-t, ha epp nincs szabad allohely. En azt hiszem, a BP balfasz vezerkara sem gondolhatja komolyan, hogy ennek nincs hire Hungary hatarain tul…

Előzmény: zöldbanán (750)
zöldbanán Creative Commons License 2005.04.02 0 0 751
nemkem=nekem
Előzmény: zöldbanán (750)
zöldbanán Creative Commons License 2005.04.02 0 0 750
Szia Hellcat, nem láttalak ezer éve. Amikor a fotóid még nem minősültek retrónak, akkor már tudtam, hogy pilóta akarok lenni. Szerettem ezeket és a hasonló akkori PR fotókat, nemkem is volt egy pár. Kérdésedre vissztérve, 83-ban repültem először (UM-ként), a fotókat is arra az időszakra tippelném.
Előzmény: hellcat43 (749)
hellcat43 Creative Commons License 2005.04.02 0 0 749

A tisztelt veszekedo marshaller es pilota urak kozul ki hany eves volt eme retrograd fotokopiak keszitese idejen?

Amugy a marshaller system az Erdei kiralysag idejebol maradt fenn. Bizonyos funkcioira igen is szukseg van (bizonyosakra meg nem - lasd topic). Ennek meghatarozasahoz valami szakmai vezetesre (is) szukseg lenne. Erdei megerte a penzet (Btk), de a gazda szeme hizlalja a joszagot elv alapjan, ketsegtelenul rendben tartotta a kis hazikupit. Meg egy kis tulfoglalkoztatas aran is.

 

marshaller2 Creative Commons License 2005.04.02 0 0 748

Ismerős a Fokker-70-es kapitány úr....Ma is szart bele mit mutogatok neki!

Viszont őt leszámítva ma egy frankó nap volt.Nem hallottam reklamációt,nem volt dugó,nem ordított senki........viszont volt rampáshiány!Pontosan kilencszer mentem fel a hídra docking system kapcsolót tekerni.A kedves rampáslány épphogy kiért mire beáált a gép.Ja és szerelők sem siettek.(milyen felesleges voltam).Pedig ma nagyon gyengusz volt a forgalom......

VAG Creative Commons License 2005.04.02 0 0 747
Marhaller   :-)))))))
Előzmény: IL-96 (742)
kiskockas Creative Commons License 2005.04.01 0 0 746
Ja, és abban sem vagyok biztos, hogy ott ahol külön frekin kapod meg a hátratolási engedélyt, tolásirányt stb. egy jó kis rush hour idején nem vársz többet, míg szóhoz jutsz a frekin, mint itt, míg odaér a kockás. Ez csak felvetés, nincsenek ilyen irányú tapasztalataim, csak abból indulok ki, hogy gyakran egy sima tekszi klírenszre is hosszú perceket vár a kitolt induló, míg a GRD-on elmormolnak, majd visszaolvasnak néhány atc engedélyt.
kiskockas Creative Commons License 2005.04.01 0 0 745
Szia totagas! Ez a tényeken alapuló vita jól hangzik!:-) Először jöjjön az, amiben teljesen egyetértünk: a 70-es állóhelyekről történő indításnál tényleg teljesen felesleges a jelenlétünk. A többivel viszont már vitatkoznék: sajnos az a nagy helyzet, hogy, bár nem vagyunk egy LHR vagy FRA de mivel egy valaki van Ferihegyen, aki folyamatosan szolgálatban van, Ő pedig Murphy, ezért ha 2 gép van, az többnyire már bonyolult forgalmi helyzet. És nem azért mert ez nem mindannapos dolog bárhol a világon, hanem azért, mert adott esetben egy push back résztvevői - pilóta, vontatós, szerelő, és gyakran még az irányító sem - nincsenek tisztában az előtéri forgalmi szituációval. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem lehetne megoldani azt, hogy tisztában legyenek vele, de amíg ez nem történik meg, addig kell az előteres. És akkor ez még csak 1 sima hátratolás, minden trükk nélkül. (44, 45 ről 70esekre, kurfli erre, kurfli arra, 43ról 44 mögé, stb. stb) és ha ez egyszer valamikor megváltozik, vagyis nem lesz előteres a tolásnál, hiába fogod azt várni, hogy a vontatós megcsinálja ugyanezeket a flikk-flakkokat. És nem azért, mert Ő csak akkor ügyes, ha egy kockas Transporter megy mellette, hanem mert nem fogja vállalni a felelősséget. A beállító rendszer megint olyan dolog, hogy nagyon jó, ha működik. A 2A-n bekapcsolni elvileg a rampás feladata. Ezt vagy megteszi, vagy nem. De azért elég jelentős részében az eseteknek az állóhelyre ráforduló gépet az előteresen kívül senki nem várja. Ha akkor kezdenél el rádiózni a toronnyal, hogy ugyan már kerítsen valakit, mert valamiért nem megy a rendszer, nem tudom mikorra állna a gép a helyén. És akkor még nem volt be nem fékezett csomagos kocsi, helyére vissza nem tolt földi áramforrás, bamba cateringes autós stb. Konkrétan velem történt meg, hogy a 45ösön műszaki hiba miatt nem ment a beállító rendszer. Beintegettem a gépet, megállítottam, ott ahol kell. Aztán a kapitány intett, hogy ez így nem jó, és magától előrébb gurul még bő fél métert. Mert hát Ő jobban tudja. Aztán kiért a rampás, hívott egy vontatót, ami visszatolta oda, ahol én megállítottam, és már rá is lehetett rakni a hidat, és kinyitni az ajtó. Kb. 10 perc volt, onnan, hogy megállítottam, addig, míg el tudott kezdeni kiszállítani. Felesleges egy csomó mindenen vitatkozni, mert mindenki tudja, hogy rossz, fölösleges, változtatni kéne, lehetne másképp, jobban csinálni, mégsem csinálják. És az viszont úgy érzem igenis az én és a munkám lebecsülése, hogy pl. van olyan Fokker kapitány, aki a beállásnál következetesen, balra fordított fejjel, direkt rám se nézve meredten bámulja a megállító vonalat, és mikor odaér megáll. Nem használja a karjelzéseket, nem köszön, mintha ott sem lennék, mutogathatok bármit. Vagy az, aki középső ujjal kéri az 1es hajtómű indítást. Lehet, hogy Ti számos helyen megfordulva több más, esetleg jobb eljárást ismertek meg, tapasztaltok. Azt viszont, hogy egyes kollégáitok mit művelnek Ferihegyen, mi tapasztaljuk nap mint nap. Ennyi a történet, és nem több. A szabályokon pedig se Ti, se mi nem tudunk változtatni, de ez nem jelenti azt, hogy nem kell őket - legalább részben - betartani. Hibák pedig mindig lesznek.
Előzmény: totagas (740)
Gregor83 Creative Commons License 2005.04.01 0 0 744

Kérdés:

 

Mennyir az előírás szerinti gurulási sebesség?

 

Ma délután a Lufti CRJ majdnem belerohant a kockás autóba.

 

A 13L-re érkező Laky Zsuzsi meg kb. 100-ra gyorsított az A4-en, hogy beelőzze a 13R-ről leforduló Eagle Aviation A310-t, aztán pofára fékezte magát, mert mégis a 310-t engedték be előbb U-ra.

IL-96 Creative Commons License 2005.04.01 0 0 743

Megmondom én minek kell:-). Annak hogya azt mondja a torony a szerencsétlen IL-86 nak hogy stand 78 miközben az állóhely foglalt ráadásul az is lesz mert jön a VIP101 akkor legyen vki aki elviszi 76-ra. A pilota már beállva a 76-oson kérdezgette a tornyot hogy akkor legyen szives már megerősíteni az állóhelyét....Ez is Ferihegy:-)

IL-96 Creative Commons License 2005.04.01 0 0 742
Banán! Te mit csinálsz pl CDG-n ha esik a hó és nem látod a vonalat?:-DD Láttam ott egyszer összegurulni egy görög 734-et meg egy BMI Baby B735-öt, nagyon körülményesen tudták csak kikerülni egymást de még akkor se jött ki marhaller. 
Előzmény: zöldbanán (726)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.01 0 0 741

24-én Londonba utaztam a reggel 9:55-kor induló
repülőgéppel a Ferihegy 2/A terminálról. Életemben először repültem
egyedül.
A Ferihegyi reptér személyzetével egyáltalán nem vagyok
megelégedve, a becheckolást végző hölgyön kivül mindenki(határőr,
csomagátvizsgálók) olyan buta, illetlen módon viselkedett, és senki
sem köszönt, hogy egyszerüen felháborító, ilyet nem lehetne
megengedni! 

Külön köszönöm S. P. határőrnek az
irántam tanusitott "kedvességét". Ugyanis a határőr pultjához
véletlenül oldalra mentem és nem előre, ott akartam odaadni az
utlevelemet. Megkérdezte, hogy mi a francot képzelek én, hogy ő minek
van ott, portás, vagy mi a f*sz. Ezután odavágta az
utlevelemet és valamit morogtt, de az 100%, hogy nem jó utazást
kivánt. Most tehetek én róla, hogy nem tudom mi a rend, mivel
életemben először repültem? Az ilyen mentalitásu ember mit keres ott?

A csomagvizsgálónál pedig az előttem levő külföldi turistára ráorditott
az ott levő alkalmazott, mert véletlenül nem hosszában, hanem
keresztbe rakta oda a táskáját a gépre. Amit valószinüleg én is
megkaptam volna ha az ő helyében vagyok, mert honnan is tudjam
hogy mi a teendő? Kiirva semmi nincs, az alkalmazottakba pedig egy
szemernyi segítőkészség és lojalitás sincs az utasok iránt. Csak nem
tudom akkor miért dolgoznak ilyen helyen? OK, hogy fő a biztonság, de
szerintem azért nem szabadna, hogy a biztonsági intézkedések és az
alkalmazottak viselkedése után arra gondoljon az ember, hogy jó
messzire el fogja a jövőben kerülni a ferihegyi repteret. 
Talán segíteni kellene az utast, mivel nem mindenki repül hetente, van
akinek ez csak sokkal ritkábban adatik meg!


Életemben először jártam a Heathrow repülőtéren, de mégsem volt
semmi problémám az eligazodással köszönhetően az ottani személyzet
kedves, udvarias és segítőkész viselkedésének köszönhetően. Példát
vehetnének róla a ferihegyi alkalmazottak, de ugyancsak példát
vehetnének a Malév dolgozóiról is, akik kellemessé tették az utamat a
profi és segítőkész munkájukkal.


 

totagas Creative Commons License 2005.04.01 0 0 740

 

Szia marshaller2,

 

Félre az érzelmekkel, maradjunk a tényeknél:)

 

Kell a kockás!  Nélkülözhetetlenek vagytok  rossz időben, bonyolult forgalmi helyzet stb esetén. Ez így van rendjén.

 

De! Fönntartom a véleményem, hogy egy normál beálláshoz,  hmű indításhoz, push-back-hez a gurulás megkezdéséhez nem kell külön előteres! Felesleges.

 

És ez nem a Ti személyes lebecsülésetek vagy a munkátok el nem ismerése!!!

 

Míg a nem egyszerű emberek ( értsd: pilóták) számos helyen megfordulnak, és a gyakorlatban tapasztalják, ti többnyire csak a ferihegyi eljárást ismeritek.

 

Nem veletek van a baj hanem a szabályokkal.

 

Köszönöm a meghívást.

 

Szia.

 

 

 

Előzmény: marshaller2 (739)
marshaller2 Creative Commons License 2005.04.01 0 0 739

Azt hiszem az összes kolléga nevében köszönöm neked a munkánk nem elismerését!

 

70-es állóhelyek....vannak ugye a földbe süllyesztett áramforrások...na ezeket nem mindig sikerül belőni mert kedves kolléga nem hajlandó megállni a stop jelzésre....jöhet a vontatott áram.Ez nem plusz költség???

A lekövetésről pedig annyit,hogy nem nekem kéne lekövetni a gépmozgást hanem a gépnek azt csinálni amit mutatok neki!!!!!A gépet pedig pilóta irányítja!Ő pedig nem ismeri el a munkánkat tehát nem is érdekli mit mutatok neki!Külföldön is így csináljátok?Csak azt ne mond ,hogy ott nem dolgozik előteres.

 

Másrészről ha akarod legközelebb ha nincs rampás aki kezeli a beállítórendszert akkor nem leszek ott és Te nem fogsz tudni beállni!(PONTOSAN)

Télen havas betonon hol is van a fehér vonal???????????

A 2B-n már megoldották pár éve a beállítóredszer kezelését(átvette az apron).Ezzel kiküszöbölték a rampáshiány miatti beállási nehézségeket.

 

Érdekes módon a külföldi pilóták képesek az előteres jelzéseit tökéletesen lekövetni,és ott állnak meg ahol kell,Ott fordulnak ahol kell,és azt csinálják amit a kockás mutat nekik!

 

Neked is csak azt tudom barátilag ajánlani(zöldbanánnak is),hogy ismerd meg a munkánkat a mi oldalunkról is.Ha van kedved és időd akkor gyere le hozzánk az egyszerű emberek közé és tölts el velünk egy napot!Lehet ,hogy változna a véleményed.Két tornyos lány megtette ezt és ővelük nagyon jó együtt dolgozni!

 

Előzmény: totagas (738)
totagas Creative Commons License 2005.04.01 0 0 738

 

Sziasztok, néhány észrevétel az előtérről:

 

Az érkező gépeknél  tényleg nincs semmi szükség az előteres kollégákra.

 

A csöveknél ott a docking system, a külső állóhelyeknél  pedig a felfestett fehér "stop" vonal elegendő támpont a megálláshoz.

 

Sokszor megfigyeltem, de nyilván ti ezt jobban tudjátok, hogy  külső állóhelyre való beálláskor a gépek önállóan kezdik meg a befordulást, a karjelzés -kis késéssel- csak leköveti a gép mozgását. Teljesen szabálytalanul:)))

 

 A legtöbb külföldi reptéren egy ember - a rampás vagy a szerelő-  asszisztál az indulásnál  (hmű indítás, a push-back, gurulás megkezdése) nincs külön előteres ... és működik a dolog.

 

Nyilván a Ferihegyi AIP szabályozza az  eljárást, de ideje lenne felülvizsgálni.

Olyan szolgáltatásért fizetnek feleslegesen a légitársaságok amire nincs szükségük.

 

Természetesen nem lehet megszüntetni  de legyen az opcionális szolgáltatás , nem pedig  egy elavult, kötelező jellegű , felesleges eljárás.

 

További jó munkát!

kiskockas Creative Commons License 2005.04.01 0 0 737
ímél ment
Előzmény: marshaller2 (736)
marshaller2 Creative Commons License 2005.04.01 0 0 736

Ez a másfél a nemodafigyelős ,internetezős,számítógépenstratégiaijátékotjátszósközben radartnemfigyelős kockások közűl kerűl ki?Közben mi meg lent magyarázkodósat játszós mindigkésős sárgák vagyunk?

Persze akinek nem inge.......vannak még hibák...persze bennem is!De nem lenne szabad megbélyegezni közülünk senkit mert kinek a pap, kinek a pap lánya(persze csak ha 16 alatt van):)))Szerinted ennyi,más szerint annyi!nézőpont és felfogás kérdése

Előzmény: kiskockas (735)
kiskockas Creative Commons License 2005.04.01 0 0 735
30-ból másfél, vagy 300-ból tizenöt. Mit számít?
Előzmény: marshaller2 (734)
marshaller2 Creative Commons License 2005.04.01 0 0 734

Kiskocka nálunk az 5% másfél embert jelent:)))

 

Lesz majd nagy hüttyögés amikor a 12 új ember betanulást fog végrehajtani és nem

messziről foja az újját lengetni.Szerények lesznek és tisztelettudóak.....egy darabig,de mindenképpen lassabbak a "régieknél".

kiskockas Creative Commons License 2005.03.31 0 0 733
Pontosan e miatt az 5% miatt írtam konkrét példát, és nem általánosságban. És sajnos 5% pont elég ahhoz, hogy rossz fényt vessen a többire - és ez nem csak a pilcsikre, hanem az előteresekre , és mindenki másra is vonatkozik.:-( És szerintem azt az 5%-ot nem kéne védeni, mert nem érdemli meg. A probléma pedig probléma marad.
Előzmény: VAG (732)
VAG Creative Commons License 2005.03.31 0 0 732

Ha nincs ott a rampás miért nem ordítasz????????

Ha nincs vontató miért nem ordítasz??????????

 

Ordít akkor is, csak más frekvencián... :-)

 

Egyébként a Budapestre üzemelő légitársaságok közül a Malév az egyetlen, amelynél a személyzet késői érkezését jelentő késési kód kiadását rémisztő felháborodás, az "mi itt voltunk időben, mindenki más hazudik" bizonygatása (és nem egy megtörtént esetben konkrét k...vaanyázás) kíséri.

 

Azt viszont mindenképpen meg kell jegyezni, hogy a probléma a Malév személyzetek közül is mindig ugyanazzal az 5 %-kal van, a többiekkel az ég világon semmilyen baj nincs. Igaz ez is pont 5 %-kal több, mint a többi légitársaság esetében (kivéve a moldávokat, meg az Air France-t :-) ). 

Előzmény: marshaller2 (727)
kiloviktor Creative Commons License 2005.03.31 0 0 731
marshaller2 Creative Commons License 2005.03.31 0 0 730
De azt hiszem befejezem ezt a témát mert van kolléga (ha merem így nevezni)akinek gyönyörű a szemellenzője(lásd lovaknál).Rugalmasság nulla!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!