Keresés

Részletes keresés

V43 1279 Creative Commons License 2009.10.26 0 0 102
Akkor csak a hanghatás nagyon hasonló :-)
Előzmény: Törölt nick (99)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.26 0 0 101
Ezek már nem annyira kuriózumok:(
Mármint nekem:)
Előzmény: by-169 (97)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.26 0 0 100
Nyunyuka a mezőcsáti vonalon járt, és ezt írta róla az anyatopikban.
Előzmény: Törölt nick (93)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.26 0 0 99
"ugyanilyen pálya volt a régi 44-es (Sv-Pusztaszabolcs) vonalon."

Nem. Ott 48 kg/m volt, míg a 116-os túlnyomó részén 34,5 kg/m sínek vannak.

"Sőt a 42-esen és 45-ösön is vagy ugyanez van, vagy nagyon hasonló."

Még csak nem is hasonló, mert azok is 48 kg/m sínekből vannak.
Előzmény: V43 1279 (98)
V43 1279 Creative Commons License 2009.10.26 0 0 98
"Tovább Nyírmadáig nagyrészt 24 m hosszú "c" pálya"

Ezen csodálkozok, mert ugyanilyen pálya volt a régi 44-es (Sv-Pusztaszabolcs) vonalon. Sőt a 42-esen és 45-ösön is vagy ugyanez van, vagy nagyon hasonló.

Igen az egy jó kis csattogós rész, nekem tetszik. Kicsit morbid, hogy a fölötte lévő autópálya hídon 100 akárhánnyal száguldoznak, alatta meg 30-cal. De hát sok ilyen van az országban (Pl. Polgárnál a hosszú 20-as lassújelen).

Nekem 113b-n, 114-en 48-as sínek rémlenek, de 50-el többel nem igazán lehet rajtuk menni. 115-ös magyar része is elég siralmas: 50-es pálya jó pár hosszú 30-cassal. A román oldal tűrhető 50-es végig (2 lassújel van, egy 25-ös meg a nagykárolyi ívnél egy 10-es), rövid sínekkel. A Nagykárolyba forduló ív elég szűk, a Bz nyomkarimája is erőteljesen sír rajta.
Előzmény: Törölt nick (90)
by-169 Creative Commons License 2009.10.26 0 0 97

Van benne ilyen is meg Disgyőr 1890 BA
Előzmény: Törölt nick (91)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2009.10.25 0 0 96
Nem csak ott nem normális a péefté.
Előzmény: VT22 (95)
VT22 Creative Commons License 2009.10.25 0 0 95
Az a pft nem normális. Felfoghatnák már egyszer: ha nincs vonat, nem lesz vasútvonal, rájuk meg nem lesz szükség. Mit keres a nevükben a pályaFENNTARTÁS szó? Menjenek utat építeni ha zavarják őket a sínek.

Az egésznek csak két vesztese van: a vasútvonal amit szétlopnak és a környéken élők akik élvezhetik a teherautókat. Sebaj, majd épül 50 cm-es betonréteg az útra oda is. Aztán egy nap át sem rakják a követ.

Újabb szép példa, hogy az "ideiglenes üzemszünet" az életképes vonalaknál is a végleges bezárást jelenti.
Előzmény: Törölt nick (93)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2009.10.25 0 0 94
Nincs meg a sín, vagy más nagyobb bajok miatt nem engedik rajta a vonatforgalmat?
Előzmény: Törölt nick (93)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.25 0 0 93
Teherautóval viszik Mezőkeresztes-Mezőnyárád állomásra, ott rakodnak át vonatra. Ésszerű nem?:))) Amúgy a pft nem engedélyezi a vonatközlekedést a volt 88-as vonalon, azért van erre szükség.
Előzmény: Törölt nick (82)
Tastam Creative Commons License 2009.10.25 0 0 92

Hát kérem, kicsi a világ

Ezt hogy értsem?

Előzmény: Törölt nick (89)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.25 0 0 91
Asszem a debreceni kisvasutat is be kell gyalogolnom előbb-utóbb: azt hittem eddig hogy ott csak 23,6-os sín van, erre mit látok: fogalmam sincs milyen sín:)
(mintha "k" jelű, azaz 24,92 kg/m lenne)
Előzmény: by-169 (88)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.25 0 0 90
Nyíregyháza-Nyíregy Külső között az iparvágányok miatt korábban 48 kg-ra cserélve.
Tovább Nyírmadáig nagyrészt 24 m hosszú "c" pálya. Közben kisebb szakaszok cserélve 48-ra.
Nyírmada-Vnamény: 54 kg, hézagnélküli, másfél éves pálya...

Nyíregy-Nyírbátort teljesen jól leírtad, minden szavad pontos.
(azt hozzáteszem, hogy a 30 km/ó lassújeles rész 1920-as évek elejéről származó, 16 m-es "c" sínekből van).

Fehérgyarmat-Zajta és Mátészalka-Csenger között, valamint Tiborszállás felé és a román oldalon: nem jártam még egyiken sem, sajnos passzolom.
(tippelni azért tudok: 70 %-ban 48-as, 30 %-ban "c")
(térjünk vissza a témára bő két hét múlva, akkor már okosabb leszek)
Előzmény: V43 1279 (86)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.25 0 0 89
Hát kérem, kicsi a világ :)

(abban mi volt a ráció, hogy ha már átalakították a debreceni kocsikat 760-asra, akkor el is vigyék? Éppen Ceglédre, ami hasonló kaliberű kisv volt mint a debreceni...
Mert azt még megértettem volna ha valamelyik GV-re viszik)
Előzmény: Tastam (87)
by-169 Creative Commons License 2009.10.25 0 0 88

Igen pár helyen hosszabbnak tünnik a talpfa. Baloldalon.

 

A legöregebb sin amit fotóztam a vonalon.

 

Egy mai. Most ment utoljára vonat legközelebb mikuláskor jár.

Előzmény: Törölt nick (85)
Tastam Creative Commons License 2009.10.25 0 0 87
 Az eredeti debreceni kocsik aztán - 760 mm-es nyomtávú forgóvázakkal ellátva - Ceglédre kerültek. A kisvasút átszegezésében apám is részt vett.
Előzmény: Törölt nick (85)
V43 1279 Creative Commons License 2009.10.25 0 0 86
Nyíregyháza-Nyírmada között pontosan milyen sínrendszer van? Annyit tudok róla hogy 48 kilós sínek vannak. Ugyanolyan a felépítménye mint a régi 44-esnek volt.

Nyíregyháza-Nyírbátor között csak "c" sín van? Van egy nagyobb rész az Electrolux ipvk-Nagykálló között ami 30 km/h-val járható. Nekem a többi rész is "c"-nek tűnt, de lehet, hogy azok 24 méteres szálak.

Fehérgyarmat-Zajta és Mátészalka-Csenger között 48 kilós felépítmény van, jól tudom?

Tiborszállás felé és a román oldalon milyen rendszer van?

Előre is köszönöm a válaszokat!
Előzmény: Törölt nick (85)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.25 0 0 85
A debreceni kisvasút érdekessége, hogy 1961-ben az addig alkalmazott 950 mm nyomtávolságról áttértek a 760 mm-re. Ma is láthatók olyan talpfák benne, amiken látszik a 950 mm-es leerősítés helye. (az észak felé eső sínszálat hozták délebbre egy kicsit, míg a másik szál a helyén maradt)

A nyomtávváltás indoka volt: a szabványtalan nyomtávolságra csak egyedi gyártású járművek kerülhettek, 1961-ig eléggé érdekes képet mutatott a járműállomány: mindenféle toldott-foltozott tákolmány közlekedett. A 760 mm nyomtávon az akkor újonnan beszerzett Mk48, Bax, BDax, Gah, Jah kocsik is közlekedhettek.

Az sem volt egy utolsó szempont, hogy 760 mm nyomtávra olcsóbb a talpfa, ráadásul betonaljat is gyártanak hozzá, míg 950-hez nem.
Előzmény: by-169 (84)
by-169 Creative Commons License 2009.10.25 0 0 84

333-as vonalról egy kép.

 

Előzmény: Rbatka (77)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.25 0 0 83
Nagyon szép felvételek! Igazi nosztalgia a Dél-alföldi idelátogatóknak:
1.: MD-t Délen nem látni már, pedig milyen sok szép emlék fűződik hozzá!
2.: Bzmot 351 volt a második sárga Bz 1997-ben a Dél-Alföld vonalain.
3.: M41 + Bx összeállítás: fenomenális!

Azt hiszem itt az ideje hogy ellátogassak a Nyírségbe...
Előzmény: 2241 132-6 (81)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.25 0 0 82
Mezőcsátról? Ez bizony jó hír.
Nyíltvonalon rakják meg a vonatot, vagy Mezőcsát állomáson? Ha nyíltvonalon, akkor körüljárni lemegy-e a szerelvény Mezőcsátra?
Előzmény: Törölt nick (79)
2241 132-6 Creative Commons License 2009.10.25 0 0 81
Üdv
Akkor néhány idevágó korábbi kép:

1. 6367sz. vonat Záhony után (09/03.21.)
2. 36114 Nyíregyháza 4-es felüljáró után (09/04.10.)
3. 36314 Nagyecsed (09/06.17.)



Rbatka Creative Commons License 2009.10.25 0 0 80
Köszi az infót!
Előzmény: Törölt nick (79)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.24 0 0 79
Ha valaki esetleg még nem hallott volna róla, már Mezőcsátról is szállít az Eurocom követ a kisújszállási elkerülő út építéséhez (eddig csak Recsk felől ment). 740-essel hordják a Mezőkeresztes-Mezőnyárád-Füzesabony-Tiszarfüred-Karcag-Kisújszállás útirányon.
Rbatka Creative Commons License 2009.10.24 0 0 78
IP jár? Esetleg az _is_
Előzmény: V43 1279 (74)
Rbatka Creative Commons License 2009.10.24 0 0 77
Megtennék a helyiek (valami 50 debreceni, nyíregyházi, stb. közlekedésbarát), hogy néha benyögnek valamit? Értem én, hogy minden kezdet nehéz, hiszen a Kunsági dízellel is így volt, de azért ilyen komoly érdeklődésre nem számítottam. Na hajrá, mindenki mondja el mindenkinek, hogy létezik ez a topik. Hamarosan átkerül a Nagyvasútba.
V43 1279 Creative Commons License 2009.10.21 0 0 76
Fedvény: IP Bz
Előzmény: V43 1279 (74)
V43 1279 Creative Commons License 2009.10.21 0 0 75
Hát eléggé.
Előzmény: Törölt nick (67)
V43 1279 Creative Commons License 2009.10.21 0 0 74
Ohat-Lök között IP jár.
A 109-en én eddig Bz+mellék összeállítást láttam.
Előzmény: benbe (16)
V43 1279 Creative Commons License 2009.10.21 0 0 73
Elég ritka és rövid rész az 50 benne, jobbára inkább a 100-as vonal melletti részen jellemző "ekkora" sebesség. Lassújel feloldó táblája az ív előtti útátjárónál van, arra már nem emlékszem pontosan onnantól hanyas.
Előzmény: Tastam (70)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!