"Tovább Nyírmadáig nagyrészt 24 m hosszú "c" pálya"
Ezen csodálkozok, mert ugyanilyen pálya volt a régi 44-es (Sv-Pusztaszabolcs) vonalon. Sőt a 42-esen és 45-ösön is vagy ugyanez van, vagy nagyon hasonló.
Igen az egy jó kis csattogós rész, nekem tetszik. Kicsit morbid, hogy a fölötte lévő autópálya hídon 100 akárhánnyal száguldoznak, alatta meg 30-cal. De hát sok ilyen van az országban (Pl. Polgárnál a hosszú 20-as lassújelen).
Nekem 113b-n, 114-en 48-as sínek rémlenek, de 50-el többel nem igazán lehet rajtuk menni. 115-ös magyar része is elég siralmas: 50-es pálya jó pár hosszú 30-cassal. A román oldal tűrhető 50-es végig (2 lassújel van, egy 25-ös meg a nagykárolyi ívnél egy 10-es), rövid sínekkel. A Nagykárolyba forduló ív elég szűk, a Bz nyomkarimája is erőteljesen sír rajta.
Az a pft nem normális. Felfoghatnák már egyszer: ha nincs vonat, nem lesz vasútvonal, rájuk meg nem lesz szükség. Mit keres a nevükben a pályaFENNTARTÁS szó? Menjenek utat építeni ha zavarják őket a sínek.
Az egésznek csak két vesztese van: a vasútvonal amit szétlopnak és a környéken élők akik élvezhetik a teherautókat. Sebaj, majd épül 50 cm-es betonréteg az útra oda is. Aztán egy nap át sem rakják a követ.
Újabb szép példa, hogy az "ideiglenes üzemszünet" az életképes vonalaknál is a végleges bezárást jelenti.
Teherautóval viszik Mezőkeresztes-Mezőnyárád állomásra, ott rakodnak át vonatra. Ésszerű nem?:))) Amúgy a pft nem engedélyezi a vonatközlekedést a volt 88-as vonalon, azért van erre szükség.
Asszem a debreceni kisvasutat is be kell gyalogolnom előbb-utóbb: azt hittem eddig hogy ott csak 23,6-os sín van, erre mit látok: fogalmam sincs milyen sín:) (mintha "k" jelű, azaz 24,92 kg/m lenne)
Nyíregyháza-Nyíregy Külső között az iparvágányok miatt korábban 48 kg-ra cserélve. Tovább Nyírmadáig nagyrészt 24 m hosszú "c" pálya. Közben kisebb szakaszok cserélve 48-ra. Nyírmada-Vnamény: 54 kg, hézagnélküli, másfél éves pálya...
Nyíregy-Nyírbátort teljesen jól leírtad, minden szavad pontos. (azt hozzáteszem, hogy a 30 km/ó lassújeles rész 1920-as évek elejéről származó, 16 m-es "c" sínekből van).
Fehérgyarmat-Zajta és Mátészalka-Csenger között, valamint Tiborszállás felé és a román oldalon: nem jártam még egyiken sem, sajnos passzolom. (tippelni azért tudok: 70 %-ban 48-as, 30 %-ban "c") (térjünk vissza a témára bő két hét múlva, akkor már okosabb leszek)
(abban mi volt a ráció, hogy ha már átalakították a debreceni kocsikat 760-asra, akkor el is vigyék? Éppen Ceglédre, ami hasonló kaliberű kisv volt mint a debreceni... Mert azt még megértettem volna ha valamelyik GV-re viszik)
Nyíregyháza-Nyírmada között pontosan milyen sínrendszer van? Annyit tudok róla hogy 48 kilós sínek vannak. Ugyanolyan a felépítménye mint a régi 44-esnek volt.
Nyíregyháza-Nyírbátor között csak "c" sín van? Van egy nagyobb rész az Electrolux ipvk-Nagykálló között ami 30 km/h-val járható. Nekem a többi rész is "c"-nek tűnt, de lehet, hogy azok 24 méteres szálak.
Fehérgyarmat-Zajta és Mátészalka-Csenger között 48 kilós felépítmény van, jól tudom?
Tiborszállás felé és a román oldalon milyen rendszer van?
A debreceni kisvasút érdekessége, hogy 1961-ben az addig alkalmazott 950 mm nyomtávolságról áttértek a 760 mm-re. Ma is láthatók olyan talpfák benne, amiken látszik a 950 mm-es leerősítés helye. (az észak felé eső sínszálat hozták délebbre egy kicsit, míg a másik szál a helyén maradt)
A nyomtávváltás indoka volt: a szabványtalan nyomtávolságra csak egyedi gyártású járművek kerülhettek, 1961-ig eléggé érdekes képet mutatott a járműállomány: mindenféle toldott-foltozott tákolmány közlekedett. A 760 mm nyomtávon az akkor újonnan beszerzett Mk48, Bax, BDax, Gah, Jah kocsik is közlekedhettek.
Az sem volt egy utolsó szempont, hogy 760 mm nyomtávra olcsóbb a talpfa, ráadásul betonaljat is gyártanak hozzá, míg 950-hez nem.
Nagyon szép felvételek! Igazi nosztalgia a Dél-alföldi idelátogatóknak: 1.: MD-t Délen nem látni már, pedig milyen sok szép emlék fűződik hozzá! 2.: Bzmot 351 volt a második sárga Bz 1997-ben a Dél-Alföld vonalain. 3.: M41 + Bx összeállítás: fenomenális!
Azt hiszem itt az ideje hogy ellátogassak a Nyírségbe...
Mezőcsátról? Ez bizony jó hír. Nyíltvonalon rakják meg a vonatot, vagy Mezőcsát állomáson? Ha nyíltvonalon, akkor körüljárni lemegy-e a szerelvény Mezőcsátra?
Ha valaki esetleg még nem hallott volna róla, már Mezőcsátról is szállít az Eurocom követ a kisújszállási elkerülő út építéséhez (eddig csak Recsk felől ment). 740-essel hordják a Mezőkeresztes-Mezőnyárád-Füzesabony-Tiszarfüred-Karcag-Kisújszállás útirányon.
Megtennék a helyiek (valami 50 debreceni, nyíregyházi, stb. közlekedésbarát), hogy néha benyögnek valamit? Értem én, hogy minden kezdet nehéz, hiszen a Kunsági dízellel is így volt, de azért ilyen komoly érdeklődésre nem számítottam. Na hajrá, mindenki mondja el mindenkinek, hogy létezik ez a topik. Hamarosan átkerül a Nagyvasútba.
Elég ritka és rövid rész az 50 benne, jobbára inkább a 100-as vonal melletti részen jellemző "ekkora" sebesség. Lassújel feloldó táblája az ív előtti útátjárónál van, arra már nem emlékszem pontosan onnantól hanyas.