Keresés

Részletes keresés

jakyg Creative Commons License 2017.12.05 0 0 124781

Szerintem is olyanra gondolnak, csak hát nincs hová menni, ez egy zsákutca.

A Tiszán érdekes lehet, de ott meg a hajó vezetéséhez kell a végzettség és némi gyakorlat is.

Alább csak kérdésre válaszolva mondtam, mekkora az elméletileg megengedett.

Előzmény: guberavera (124780)
guberavera Creative Commons License 2017.12.05 0 0 124780

Én inkább a "Canal du Midi"-n bevált rendszerre tippelnék. Ha már nyaralóhajózásról beszélünk.

Előzmény: jakyg (124779)
jakyg Creative Commons License 2017.12.05 0 0 124779

A Keleti-főcsatorna II. osztályú víziút, azaz papíron 57*7,5*1,6 m méretű, max. 500 t hordképességű hajóval járható a 0-44,7 kilométerek között (Tiszalök és Balmazújváros között), bár nem tudom, hogy a tiszavasvári zsilipnél hogyan lehet átjutni.

A legkisebb hídmagasságot nem tudom, az lehet elég szűk.

A valóságban nyilván feliszapolódott és a növényzet beszűkítette.

Előzmény: * BLERIOT * (124778)
* BLERIOT * Creative Commons License 2017.12.05 0 1 124778

Hát egy kis idézet a "mekkora hajóval" kérdéshez:

 

"Keleti-főcsatorna egy 98 km hosszú csatorna Tiszalök (Tisza) és Bakonszeg (Berettyó) között. A Tiszántúlvízgazdálkodását segítő csatornarendszer fontos része, a csatornában szállított vizet többek között mezőgazdasági területek öntözésére, halgazdaságok fenntartására, lakossági és ipari igények kiszolgálására, valamint a Körös-mente vízhiányának pótlására használják. Eredetileg hajózási funkciót is szántak neki, azonban a csatornán végül nem épült meg a hajózást kiszolgáló műtárgyak egy része....."

A többi   ITT  :)

 

A további már a privát elképzelésre bízva.....

Előzmény: trizs77 (124777)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.05 0 1 124777

Most a Keleti Főcsatornán

 

 

A nyaralóhajózás megvalósításához szükséges feladatok ellátására 4,66 milliárd forintot kap az állami tulajdonú Mahart Magyar Hajózási Zrt. 2017 és 2019 között a Magyar Közlöny szerdai számában megjelent kormányhatározat szerint.

 

Idén is kapnak segítséget

A dokumentum értelmében a kormány elindítja egy új turisztikai termék, a magyarországi nyaralóhajózás alapjainak és hátterének megteremtésével kapcsolatos programot.


A megvalósításhoz szükséges feladatok ellátására és a Felső-Tisza-vidék kishajóforgalmát segítő fejlesztések megvalósítására a Mahartot jelölték ki. A program előkészítéséhez, a műszaki tervezéshez és a közbeszerzések megkezdéséhez, hatástanulmányok elkészítéséhez és az engedélyezési eljárások elindításához az idén 100 millió forintot kap a társaság.


 A program jövő évi indításához - kikötői infrastruktúra fejlesztéséhez, vízi útvonalak kijelöléséhez, tíz hajó vásárlásához, képzések lebonyolításához, hajózási információs rendszer kiépítéséhez, illetve a későbbi új útvonalak előkészítéséhez - a 2018-as központi költségvetésből 2,79 milliárd forintot biztosítanak az állami tulajdonú vállalatnak.

 

A Keletit is bevonják

A Keleti-főcsatorna bevonása - új útvonalak kialakítása, kikötők létesítése, hajópark bővítése tíz hajóval - érdekében 2019-ben 1,77 milliárd forintot kap a Mahart a kormányhatározat szerint.
 A szükséges jogszabály-módosítások előkészítéséről a nemzeti fejlesztési miniszter és a belügyminiszter gondoskodik.

 

Mekkora hajóval lehet végig hajózni a Keleti Főcsatornát ?

 

 

guberavera Creative Commons License 2017.12.04 0 4 124776

Erre az ostoba sárdobálásra nincs valami másik fórum?

gumidani Creative Commons License 2017.12.04 0 4 124775

Természetesen eltekintek itt a rendőröket, vagy az orvosokat, vagy a taxisokat, vagy bármely más társadalmi csoportot sértő alantas általánosításoktól. 

Előzmény: FOMA (124772)
gepesz Creative Commons License 2017.12.04 -4 1 124774

Még ennyit és abba hagyom.

 

 

Szeretem az írásaidat hajózással kapcsolatos munkáidat.

 

 

gepesz Creative Commons License 2017.12.04 -2 2 124773

Dehogy szaladunk.

Csak én más álláspontot képviselek.

Pártállásra való tekintet nélkül, minden politikus TOLVAJ!

Hol van itt hazafi? Kossuth, Deák, Eötvös, Széchenyi....... orbán, gyurcsány, bajnai, mészáros?

Beruházás nélkül még az MNB-nél sem lopnak.

Előzmény: gumidani (124771)
FOMA Creative Commons License 2017.12.04 -2 2 124772

Nézd, az, hogy a politikusok "lopnak", az nyilvánvaló. (Valójában nem lopás amit művelnek, hanem jellemzően sikkasztás és hűtlen kezelés.) Ehhez nem kell vádaskodni - vádaskodnak ők eleget egymásra - elég átolvasni a közbeszerzési értesítőket, a tárca- és ágazati közlönyeket, értesítőket, majd elővenni egy számológépet, és körülnézni a szabadpiacon. Ezzel együtt kell élni, mert sokat nem lehet tenni ellene, a mostani kurzus pedig még csak különösebben titkot sem csinál belőle, pont azért, mert azt tehetnek, amit csak akarnak.

 

Viszont ha már hajós topikon vagyunk, akkor szvsz természetes, ha itt a hajózási utak és a hajózási infrastruktúra fejlesztését kívánjuk, nem pedig mondjuk stadionépítést. A Drukkerkocsmában valszeg meg azt preferálják a tiszai hajózás helyett. 

Előzmény: gumidani (124771)
gumidani Creative Commons License 2017.12.04 -4 4 124771

Baromira elegem van már a felelőtlen vádaskodásból, miszerint az épp hatalmon levők kizárólag a lopással foglalkoznak. Lehet, hogy azzal is, de azért időnként csinálnak egyebet is.

Nem kell nyilvánosan beismerni, de gondoljon mindenki arra, hogy a saját munkavégzése kapcsán milyen jogtalan előnyökre tett szert! Elég, ha csak az jelentkezik, aki még teljesen ártatlan. Bár, azok minden bizonnyal még írástudatlanok.

De tételezzük fel, hogy az adott döntéshozó(k)nak tényleg az az egyetlen céljuk, hogy minél többet ellopjanak a költségvetésből. Ehhez minek kellene szükségtelen beruházásokat kezdeményezni? Elméletileg bármelyik beruházásból lehet lopni. Persze vannak olyan kiadások, amelyek indokoltsága nehezebben ellenőrizhető. (pl. a tanácsadásért fizetett pénzek)

Lehet szaladgálni a moderátorhoz, hogy politizálok!

FOMA Creative Commons License 2017.12.04 -1 0 124770

" Lapos marad tőle a politikus zseb."

 

Milliárdokba kerülne, csak el tudnának belőle lopni néhány százmilliót, és a beruházásokra lehetne uniós pénzt kapni. A Mészáros biztosan ért a vízlépcső és kikötő építéshez is, a hajóépítéshez meg pláne. Persze pár év alatt összedőlne a dolog, mert az üzemeltetés már más kérdés.

Előzmény: gepesz (124768)
FOMA Creative Commons License 2017.12.04 0 0 124769

Fene tudja. Amikor még volt némi menetrendi forgalom, volt alkalmam bejárni a Tisza (és a Bodrog) hajójáratokkal lefedett részét. Szegeden volt az Óbuda m/s, Szolnokon a Szentes m/s, Tiszacsegén a Csege m/s, és Tokajon a Hegyalja m/s. Értékelhető utazási élményt egyedül a Csege nyújtott, ahol a hátsó fedélzet félig nyitott volt. Tiszacsegétől Kisköréig mentünk, majdnem telt ház volt, és eléggé hűvös idő, mégis az utasok nagy része hátul szorongott, ahol lehetett élvezni a folyót. A többi hajóval szerencsénk volt, mert jó idő volt, mindegyiken az ajtóban álltam szinte végig, mert csak ott lehetett élvezni az utat. A vízibuszok elsősorban közlekedési eszközök, a semminél jobbak, de turisztikai célra nem igazán alkalmasak.

 

 

Előzmény: zjakabfi (124767)
gepesz Creative Commons License 2017.12.04 0 1 124768

Értetlenkedik a fene.

Írtam is, hogy ez kellene, hogy legyen az első lépés.

Ha te azt tudnád, hogy hány ilyen koncepciót dolgoztak már ki?

Hány konferencián, megbeszélésen, bejáráson vettem már részt?

Sok évvel ezelőtt a Tisza parti községek még össze is fogtak, hogy hajóállomásokat, kikötésre alkalmas stégeket raknak ki.

Akkor egy pár résztvevő faluvezető megorrolt rém a kérdéseimért.

Ki üzemelteti, ki vizsgáztatja, tartja karban, telelteti...stb?

Most valaki újra lenyúlható pénzt lát benne. Számomra a végeredmény borítékolva.

A vízlépcső szitokszó! Nagyon nagy munka a Tisza hajózhatóvá tétele. Csak a kapcsolt infrastruktúrára gondoljatok. Mikor térülne ez meg?  Lapos marad tőle a politikus zseb.

Fantaszták vannak, de az kevés lesz.

Előzmény: gigabursch (124766)
zjakabfi Creative Commons License 2017.12.04 0 0 124767

Minden jóban van valami rossz elvet húznám a helyzetre.

 

 

Előzmény: gigabursch (124766)
gigabursch Creative Commons License 2017.12.04 -2 0 124766

Vízibuszon utazzon, akinek hét anyja van.

 

Fél óra után megöl az unalom és még a zaj is tönkretesz - De legalább nem látsz semmit

Tudom sokan rajonganak ezekért a hajókért - én nem.

 

Amúgy meg:

Ha cél a hajós turizmus fejlesztése, és ennek eredőjeként a csongrádi vízlépcső megépülne - akkor miért is ez a nagy értetlenkedés?

Ugyanis épp ezen a fórumon épp elég sokan leírták már, hogy mi a tiszai hajózás-fejlesztés legfőbb gátja. A gát hiánya.

Előzmény: v_peti (124734)
siófoki35 Creative Commons License 2017.12.03 0 0 124765

Csak tavasztól őszig áll meg.

Előzmény: uni-cum-laude (124749)
FOMA Creative Commons License 2017.12.03 0 0 124764

Kis főváros, kis folyó, kis sétahajó.:-)

 

smith Creative Commons License 2017.12.03 0 1 124763
svábler27 Creative Commons License 2017.12.02 0 0 124762

Sajnos csak ez van.

Előzmény: svábler27 (124755)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.02 0 0 124761

Ennek örülök.

 

Úgy 5-6 éve már nem jártam ott, akkor elszomorított a lepukkant környék.

 

Előzmény: zjakabfi (124760)
zjakabfi Creative Commons License 2017.12.01 0 0 124760

Én tavaly voltam ott, és tudtam enni. Évekig nem állt meg ott a hajó, de pár éve újra megáll, fel lett újítva a kikötő környezete, és az épület is. Még a Némethné adta át.

 

 

Előzmény: trizs77 (124739)
zjakabfi Creative Commons License 2017.12.01 0 1 124759

De megáll, és jövőre is megáll. A 70-es vonal nyári menetrendjében (március-október) naponta néhány szobi zónázó, és hétvégén az összes szobi mentesítő megáll ott. A menetrend is jelzi egy fekete pöttyel. Még a vonatszám is más, amikor megáll (nyár), és amikor nem (tél).

 

 

Előzmény: FOMA (124748)
zjakabfi Creative Commons License 2017.12.01 0 1 124758

Érdekes sztori. Te is hajóval mentél?

 

Egy apró korrekció: Bp-Esztergom hajójárat van. Igaz nem napi 3, de napi 1 volt idén is májustól augusztusig hétfő kivételével naponta.

Előzmény: trizs77 (124743)
jakyg Creative Commons License 2017.12.01 0 0 124757

Nagyobb méretben nincsen meg? Ha megvan, küldd el e-mailben, s felteszem.

Előzmény: svábler27 (124755)
zoli07 Creative Commons License 2017.12.01 0 0 124756

Meg is lepődtem 

 

Előzmény: guberavera (124754)
svábler27 Creative Commons License 2017.12.01 0 0 124755

 Üdv: Mindenkinek!Kérném ha lehet a regiszterbe,köszönöm.

guberavera Creative Commons License 2017.12.01 0 0 124754

Meg fogsz lepődni, javítják!

Előzmény: zoli07 (124753)
zoli07 Creative Commons License 2017.12.01 0 0 124753

Köszi! Miért van ott?

 

Előzmény: guberavera (124752)
guberavera Creative Commons License 2017.12.01 0 0 124752

Jól láttad.

Előzmény: zoli07 (124751)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!