Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

egoaxa Creative Commons License 2000.12.15 0 0 1463
Dizel csak a 9-3 TiD
2171 ccm motor - 115 LE
16 szelep SOCH teknologia
nagy nyomású injektor
0-100 - 10,9
60-100 - 8,3mp
város - 8,9l
oszágút - 4,6l
vegyes - 6,2
gyári adatok

Nem túl sikeres...

Előzmény: hurkatöltő (1462)
Törölt nick Creative Commons License 2000.12.14 0 0 1461
háde akkor most csak annyit, hogy szombaton mégse jó.
de azért nézhettek nekem dísztárcsát :))))

byez
thom

h i r d e t é s
egoaxa Creative Commons License 2000.12.14 0 0 1460
mán megint hülyeséget irtam
szonbat=szombat
:o+
BlackStar Creative Commons License 2000.12.14 0 0 1459
:)
Előzmény: eugen73 (1454)
BlackStar Creative Commons License 2000.12.14 0 0 1458
Visi!
Hát persze, hogy injektoros! attól géellííííí.
:)
Legközelebb nem csapom ennyire össze, de az egyik régi hozzászólásnál lejárt a bejelentkezés, amíg lepötyögtem a dolgokat, szóval most igyekeztem.
De legközelebb nyitok 1 másik ablakot is, hogy ki ne dobjon, és akkor hosszabb lehet.
Előzmény: Visi (1450)
Törölt nick Creative Commons License 2000.12.14 0 0 1457
még délig sincsenek open???
Előzmény: egoaxa (1455)
csick Creative Commons License 2000.12.14 0 0 1456
Köszi a lehetőséget.

Először megnézem azt a példánytot, amit szeretnék becserkészni. Ez valamikor a napokban lesz. Elvisszük a Szikihez megtudni róla, amit érdemes. Remélem érdemes lesz, mármint megvenni. Addig még itt-ott cserkészem a netet is. Aztán remélem csatlakozhatok a Saab-osok táborához. Már egy kicsit az is vagyok: készül a 81-es 900-asom, a lakatolás lassan csutkára kész, kapja a fényt, meg a többit.
Ha valakit érdekelnek 83-as 900-as alkatrészek (motor 2000ccm, futómű, turbó, kasztni darabok, belső dolgok, mittodoménmivanmegbelőlemég) vidéki fellelhetőséggel, az írjon magánba, azt hamarabb megkapom (csinti@westel900.net).

Hali!

Előzmény: egoaxa (1436)
egoaxa Creative Commons License 2000.12.14 0 0 1455
Menjunk szonbat reggel!!!
Viszont, sajnos attol tartok hogy akkor mindenki zárva. Esetleg a Popovics??..:???
eugen73 Creative Commons License 2000.12.14 0 0 1454
Utalva kedves Visi Kartarsunkra mereszkedem megjegyezni, hogy van `GLis` is, ezt biztos forrasbol tudom :-)
Előzmény: Visi (1450)
Törölt nick Creative Commons License 2000.12.14 0 0 1453
Ahoj Nép!

lenkeyb, ha van lehetőség, akkor én is mennék (keresek valami tisztességes dísztárcsát :)) )

Hol és melyik nap, nomeg mikor találkoznátok? (diszkréten hozzátenném, hogy a szombat délelőtt nekem is megfelelő(bb) lenne)

byez
thom

Előzmény: lenkeyb (1449)
csick Creative Commons License 2000.12.14 0 0 1452
Visszatértem!

És 1.x is thanx a gyors válaszokért, este lesz alkalmam mindent végignézni.
Végül még 1x köszönöm.

csick

copfy Creative Commons License 2000.12.14 0 0 1451
2208495
Előzmény: egoaxa (1440)
Visi Creative Commons License 2000.12.14 0 0 1450
Koszonom szepen kedves Blackstar a kifejtest, bar kicsit hianyosnak tunt :)))) Mellesleg en lattam sima C jelzesut is ez a leirasod szerint nem letezik. Most mi is a helyzet? Leloptak mogulle a D-t vagy tenyleg van ilyen? Masik eszrevetel, hogy a GLi-rol en eddig ugy tudtam, hogy az i-njaktorost jelent. Tevednek? Bocsi a kekeckedesert, de hamar egyszer leirjuk, akkor legyunk pontosak.... :)
Mas: Ugy tunik, hogy husvetkor (ha meg megy az auto), akkor azzal megyek haza. Nem lesz akkortajt tali? ;) Remelem idejeben kerdeztem meg? ;)))
Megint mas: Mizujsag amugy a Svedorszagi kirucanassal? Nekem az is jo, ha husvetkor (mikor jovok vissza), beugrunk megnezni ;))))))
Előzmény: BlackStar (1445)
lenkeyb Creative Commons License 2000.12.14 0 0 1449
Hahó mindenki!!!

Említette nekem a Baas, hogy a hétvégén ki szeretne menni valamelyik bontóba!
Én valószínűleg vele tartok, ha ez szombat reggelre esik, mert semmi dolgom nincs.
Aki akar jöjjön velünk!!!!!

Balázs

egoaxa Creative Commons License 2000.12.13 0 0 1448
Ötlet!
SHS szolgáltatás: a vidékiek alkatrészbeszerzéseiben segíteni
egoaxa Creative Commons License 2000.12.13 0 0 1447
Mégeccer valaki ilyet kérdez... :o)))))
Előzmény: BlackStar (1445)
baas Creative Commons License 2000.12.13 0 0 1446
Visi:
Ettől féltünk....
:D
BlackStar Creative Commons License 2000.12.13 0 0 1445
Visi!
Végre egy kedvenc kérdésem.
:)
(most csak röviden, majd kedden jó hosszan is kifejtem... :) de 1x úgyis fönn lesz az egész, eddig összegyűjtött összes duma a klubhonlapon... :) )
(bájdövéj, évforduló van: 51 éve, és 1 napja, hogy a SAAB 92-est elkezdték sorozatban gyártani :) )

GL,GLs, GLi, C, i, S, SE... :)
GL: eredeti jelentése Grand Luxe, még a 99-asektől, és még régebbről származik, az alapfelszereltséget jelenti, ami pedig azt, hogy (persze piactól függően) szervókormány, asztbesztbentes fékbetétek, önjavító lökhárítók, halogén izzók, fényszzóró mosó-törlő, hátsó ködlámpa,(ez utóbbi nem minden piacra ment) hátsó gyerekzár, dönthető hátsó ülések, pollenszűrő, hátsóablakfűtés, vezetőülésfűtés, térképolvasó lámpa, gyújtáskulcsmegvilágítás.... kihagytam volkna valamit? Egykarbis, és 4ajtós az 1980 Genfében bemutatástól ezt a nevet viseli.
Csak négyfokozatú váltóval.
2 litykós, 100 lovat tud 5200on, 162Nm-t 3000-n, nem készült belőle katalizás. (1 forrásom szerint azonban 85-től 86ig, bizonyos piacra volt 1karbis, katalizás, asziszem ez dajcsland. )

(egyébként 88tól csak katalizás mocik kaphatóak.)

GLs: 2 karbis, már magasabb felszereltségű, 108 lovat tud 5200on, és 164 nyújtón métert 3300on.
Ebből nem készült katalizás.
A GLen felül nem sok pluszt tud, 5 fokozatú a váltója, rendelhető autómata, meg napfénytető, meg van belőle páratlan számú ajtós is. 84ben leálltak a gyártásával. Asziszem ilyet rohaszt N. úr is a Dob utcában.

GLi: 110-115-118 lovat tudó autók. Azért ez nagy fór pluszban. :) felszereltségben is, ehhez már gázos legéscsillapítókat adnak, meg alacsonprofilú abroncsokat (lágprofildäck, hogy okuljatok :) ) de még csak sima velúr kápritot, mint a GL(s) hez. Rendelhető autómata váltó, meg napfénytető, meg légkondi is.
Speckót tud a dolog, hogy amelyik GLi-n az i egy nagy I, (GLI) az katalizás :) A katalizás az csak 110 lovat tud, a katalizálatlan 115 lovával szemben (de persze, ez is piactól függ, pl az amcsik naggyon finnyásak, ott még a 140 lovas 2.1 16V is csak 136 lovat tud, meg Svájcbban is, meg még pár heléyen, egyébként 140-et. Jó, mi? :) )

Ja! azért ne örüljetek korán, mert ennek az angyali állapotnak 1984-ben, a 9000es +jelenésével vége. Minján mondom, de addig is:

EMS/GLe: 110, 115, 118 lovat produkáló erőforrásokkal felszerelt autók. Befecskendezősek.
Naggyon fullosak ám, sok olyant tudnak, amit a turbó nagytestvér is. Pl. az alapból autómatát. (A GLe/GLE megint utal a katalizára.) Luxusvelúr kárpit, színezett üvegek, elöl motoros aBlack, központizár, az utasülést is fűtik, még a délebbi változatokon is.
(Bájdövéj: Axának is ilyenje van, a kutyákat utólag szerelte bele :) )
Még egy ravaszság, amit az EMS tud (és az XMS nem háháhá. Fáratt vagyok :) ) az pedig a szabadonfutó. Ez a kétütemű örökség eredetileg a kétüteműeknél a kényszerolajozós miatt a motorféküzemmódban kenézhiányos jhelyzeten hivatott segíteni, hogy így is kapjon kráftstoffot a motor. Ezt kipróbálták a benzinesekben is. (hogy mér? jó kérdés. De a jó választ még egyenlőre nem tudom :) )

Noéesaztán a Turbók.
Ez olyan rohatt hosszú, hogy nem is kezdek bele, csak 1-2 infót róluk.
Felszereltségben a GLE szintjét tudják, pluszban még sok minden, pl. spojlerek, felnik, elektrotükrök (bozonyos piacokon ezzt mátr az GLE is tudja). És pláne a turbó+, extracomaggal, mibe naptető bőrkááprit, elsőülésháttámláján zsebek, specc felnik járnak.
Légkondi tudtommal csak amcsiban jár difóltban a géphez, ihol rendelni kellett, még a CD be is.
Turbó: 145 ló, 235 Nm,
83 tavaszától 16 szelep turbó, 160 ló,
közteshűtővel 175/5300, beleépítve a T16Sbe.

Nnna.

CD: ritka madár, 20 centivel hosszabb hátsó lábtér, a 9000es megjelenésével kihal, turbós, de még hátsó motorosalakot, olvasólámpát, függönyt, lábtartót is ad.
4 ajtós persze.

(közben 83ban frankfurtban bemutatják a gyönyházszínű állólámpás convertiblét. Megegyeztünk Axával, hogy egyszer a 300 darabból egyetegyet elrablunk, ugyanis a helyzet az, hogy naggyon khirrául figyel a kisautó.Nomeg ritka de nagyon, ritkább pl. mint a Ce, de erre még visszatérünk. (Ruby és Carlsson kiadások kaliberén van :) )

Nnna.
84 őszétől ezek a jelek eltűnnek, helyettük jön a
900 (ez a karbis,) 900i (ez a be fecskés) 900T (+ pl. karbi) és a T16.
Ezekből mindent lehet 3,4,5ajtóshoz, 900i akár 2 ajtóshoz is illik.
Ritka madár a T8/2ajtós. és egy 8szelepes turbó, de közteshűtővel, 155 lóval zúz. :)

Nna. 86tól van a konvertible, ez a T16mocis, és a 2 ajtós ból lett összedobva báj dö Valmetban, úgy írják, hogy Uusikaupunkki, és úgy ejtik, hogy Nystad :) (azért akkoris jobb az Igló és a Spisskánováves esete :))
Egyébként 89 szeptemberétől mexűn a 2ajtós, gondolom mind kellett a nagyonnépszerű kabrióhoz :), ami ekkpor már 10.000nél jár. (és nekem 1 sincs, bár én akkoris 3ajtósat kérek :) )

Ja,kihagytam az Aerót, amit amcsiban SPGnek, szpesölperformanci gruppnak hívnak, :) 84 óta köszöni, létezik, ez az autó a T16S motorját kapja, az autót meg Rijswand, neki is ilyen kistraktorja van.

86 őszétől átszabják a nózikat, innetnpl jön a Thomcsika-féle ájerodinamikus vonulat (ez egyesek szerint a közelgő recenzió jele :) )
88tól a 900S borzolja a jelzéseket megérteni vágyók idegeit, ez LPT-t azaz alacsonnyomású vastüdőt tud, és 16 szelepes (de figyelem! csak 1985 köbcentis.)

Aztán 1990től kihalnak a nyolcszelepesek, de helyettük jön a T16S "Aeró" convertible, meg az ominózus 2.1 16V, ami soha nem kapott turbót.
Az alapmoci meg a 16 szelepes turbó, turbó nélküli kivitele lett, 126 fős ménessel.

Na, és akkor a 900OG utolsó rúgása, hogy 92-b3n új neveket kap (illetve rencerezik a neveket) a 2.0 injektoros, a 2.0 turbó, a 2.0 S és a 2.1 S, ami hiába S, nem LPT :)

Volt még a CE, ami a commemorative editiont jelenti, fullos, kéziváltós, csak fekete, háromajtós, és belül bronz színű bőrrel.
325 (v 375?) darab készült.
Ritka madár, a küszöbön a sorszám olvasható.
Nnna, mi volt még?
Ja, az SE.
Ez csak az Ng tudja, a legjobban felszerelt kivitel. (persze piaconként ez meg főleg eltér, mert amíg a kaliforniai kivitelbe már az S kiviteltől jár pl a légkondi, addig a nagybritonék még az Se hez is csak felárért kapják, mert az angolok szerint, ami felesleges ketyere, az csak leromolhat. :) jó, mi? )
nna. A Ng felszereltségei (ááá, itt csak 4 évről volt szó :) ) 2.0i, S, SE, 2.5/V6 (ez is egy SE, de megkapta (érstd: ráerőszakolták) a zoppel véhatosát) az i a fulll fapad, csak lápatörlője, meg ilyesmije van, az SE meg fullos. De kb. 400 táján már ezt leírtam. Leírjam még egyszer? :)
Nna.
Össszeszedem a gondolataimat, addig ezeket elküldöm.

Előzmény: Visi (1438)
trbvszkij Creative Commons License 2000.12.13 0 0 1444
ICQ: 101277556
MuzX Creative Commons License 2000.12.13 0 0 1443
Személyesen :)))
Bocs, ha nem derült volna ki elôbb...
Előzmény: egoaxa (1442)
egoaxa Creative Commons License 2000.12.13 0 0 1442
MuzX - te az Ivan vagy?
Előzmény: MuzX (1437)
MuzX Creative Commons License 2000.12.13 0 0 1441
12912925
Előzmény: egoaxa (1440)
egoaxa Creative Commons License 2000.12.13 0 0 1440
Van valakinek ICQ szama?
egoaxa Creative Commons License 2000.12.13 0 0 1439
Visi Creative Commons License 2000.12.13 0 0 1438
Kedves klubtarsak! Megtudna nekem mondani valaki, hogy a 900 kulonbozo tipusai (ugymint GL, GLs, GLi, C, i, S, SE) miben kulonboznek? Vagy legalabb adhatna valaki egy linket. Mind a motorbeli, mind felszereltsegbeli elteresek erdekelnenek!!! ( Blackstar a labda fel van adva ;)
Ja, hamar ir valaki, akkor irhatna 9000-rol is ugyanilyen temaban! Aztan ha jol sikerul, akkor fel lehet tenni a klub honlapjara is, es meg ... (no jo.. abbahagyom az almodozast).
MuzX Creative Commons License 2000.12.13 0 0 1437
Sziasztok!

Axa, küldtem egy mailt adatfrissitéssel, meg egy képet a Saabomról!

MuzX

egoaxa Creative Commons License 2000.12.13 0 0 1436
csick

Üdv!

Van két használható katalógusom a 9000-röl, ez egyik elég részletes, sok ábrával, adattal.

Ha érdekel írj.

Előzmény: csick (1433)
lp Creative Commons License 2000.12.12 0 0 1435
A jó hír az, hogy megvannak az írásaink...
Előzmény: BlackStar (1434)
BlackStar Creative Commons License 2000.12.12 0 0 1434
Hát igen! Télleg színvonalas volt, amiket mi írtunk bele.
Azokért télleg kár... :)
Előzmény: egoaxa (1430)
csick Creative Commons License 2000.12.12 0 0 1433
Üdvözletem minden jólelkű Saab-osnak!

Most ippeg csak belibbentem, csúnya módon csak azért, hogy egy kis segítséget kérjek. Kutakodtam a neten, de nem találtam semmi használható infót 1988-as évjáratú 9000-ekről. Főleg technikai infók és külső-belső képek érdekelnének. Ha tudtok tuti tippeket, plíz osszátok meg velem!

Kösz

Csick

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!