A ház előtt parkoló 900 turbón Sabb900club és "sweden" matrica, és czz-934-es rendszám. :)
Üdvözletem Lenkey mesternek, lehet hogy hamarosan másik Saab is parkol majd itt. :))
Ha az itthoni naggyűlés beleegyezik a saab-mániámba (öcsém mellémállt, ő is imádja. :)), akkor ez a Gergely Marci féle darab feltétlenül érdekelne!
azért írjatok, jó dolog-e első autónak egy saab. Bevallanám, hogy eddig csak Kispolát, Skoda120-at, Fiat Brava 1.6-ot vezettem (de egyiket se sokat. :)), meg egy Citroen ZX 1.9TD-n tanultam, szóval tapasztalat nincs sok, de olyan veszettül szép a Saab! :)
Na leállok, pls. írjatok sokat, bátorítsatok, meg ilyesmi. :)
Csókolom!
McWan. Mármint megvagyok a vizslámmal, kivánchee vomuk sikerále.
Nnna.
Holnap őrsgyűlünk. Abban a gyíkságban?
(állítom, ez kerül legtöbbe a SAABozásban.)
Hozom a hűtőmaszkomat, mert nekem ez van. :)
Ja! meg hát hozom a dizájnelemeimet! (az alternatívokat, a komolytalanokat meg a többit is. :) )
Kisvar!
(1) Itt nemrég nagy téligumi infóözön dúlt. Úgy kb. 300 hozzászólással ezelőtt.
Egyébként érdemes végigolvasni a topikkot az elejétől a végéig, mert sok érdekes dolog búvik meg itt. Pl. kb fél éve sok 9000es tudnivalót küldtek.
(2) Gáz: Kb. 400 hozzászólással ezelőtt meg gázoltunk. Több kollega is hajta a SAABját ilyen módon, ezekről is sok infó található itt.
Ács Petya vagyok, 19 éves.
Az a helyzet, hogy már majdnem 2 éve megvan a jogsim, de autóm még nincs, és most úgy alakult, hogy 300-400e körül tudna egyet a család venni. (merthogy öcsém is hamarosan levizslázik) És nagyon tetszett mindig is a Saab 900.
Itt óbudán a ház előtt áll egy sötétbordó, turbós, gyönyörű, és 1 utcával arrébb láttam egy 1981-es évjáratút (rá volt írva, mert eladó 310000-ért)
Szóval nagyon szimpi az autó, de kicsit félek (+ a család is), hogy a fenntartása sokba kerülne majd. Kicsit nagy a motorja, és az ugye sokat fogyaszt, rozsda, ilyenek.
Szóval kérlek segítsetek, hogy kb. milyen fogyasztásra (ja, látom 9-12, háááát... :) és szerelési, fenntartási költségekre számíthatok, ha Saab-ot veszek.
Köszi!
Petya
Friss Saab tulajdonosként néhány kérdéssel fordulok Hozzátok. A kérdések amatőrnek tűnhetnek, s ez nem véletlen, roppant keveset értek az autókhoz. Mindazonáltal remélem, hogy akad néhány segítőkész író-olvasó, aki az autós terminus-technikusból nem túl mélyen merítve útba tud igazítani.
Az autó főbb paraméterei: 9000, 2.0, 1993, kézi váltós. Nyári gumik vannak rajta, de télit szeretnék rá venni. Vajon mit érdemes inkább, egy szett téli gumi önmagában és évente kétszer cserélni a gumit a felniken vagy felnit is vegyek hozzá. Használtan hol érdemes felni keresni? Kifejezetten Saabhoz keressem vagy a felni egy univerzális alkatrész? Mi lehet reális ár?
Gondolkodom a gáz berakásán is. Valakinek van-e az autójában gáz és milyenek a tapasztalatai? Melyik gázos szervízt ajánlanátok? Egy kereskedőnél van néhány elfekvő, eredeti Saab gáz-felszerelés, ezt berakja-e nekem valamelyik gázos szerviz, s érdemes-e ezt inkább, vagy talán mégis a szerviz által forgalmazott felszerelést válasszam?
S végül az is érdekelne, hogy a Ti tapasztalataitok szerint mennyire lopják a Saabokat? Ezt azért is fontos tudnom, hogy kössek-e cascot az autóra.
elôzmény:
A tegnapi napon délután 5 körül a belvárosban elszakadt a gázbowdenem. Gyorsan szükségjavítás, kutyapóráz az elszakadt bowden helyére. Sajnos csak a tükörig ért el, igy az ablakon kinyúlva kellett adagolni a gázt.
Egy kicsit hideg volt, igy kesztyüt kellett húznom.
Fél hat, a SZIKI mühelye van a legközelebb ahol akad bontott alkatrész. Telefon, még nyitva és van bowden, mehetek.
(a Csaba-R : csak rendeles, egy hét :o))) )
Irány az Újpalotai út 10. Útközben randevú Baas-al.
A bowden király , csak a gázpedálhoz nem illik, mert más kialakítású a bowdenhez csatlakozó vége. Olyan bowden meg nincs.
Szikszai telefonál Popvics úrnak. Érden sincs ilyen bowden. Elökerül egy bontott pedál ami sajnos olyan mint az enyém. Egy ötlet: megoldás a gázpedál átalakítása. Sziki úr hat órakor nekiáll hegeszteni, kalapálni. Pár perc alatt kész, addig melegedünk a mühelyben.
Sziki úr -mint mondja- még marad kb. husz percet, ha gondolom beszerelhetem a mühelybe, ne az utcán csináljam, sajnos az ö emberei már rég elmentek. Az átalakítás remekül sikerült, minden stimmel, tiz perc alatt kicseréltem.
Addig Sziki úr COt mér Baas díjnyertes autóján. Természetesen az új autókat megszégyenítô értékeket mutat a müszer. A motor tökéletes. Rövid konzultáció milyen javítások kellenének, idôpontegyeztezés.
Közben valaki érkezik egy elkészült autóért, és egy pár bontott alsó lengökarra van szüksége amit a fönök valahonnan a fagyból elôbányász.
NA akkor jöttünk el. Nem tudom mikor, talán fél hét is volt.
Az egész kaland 4 ezerbe került: 3 a bowden, 1 az átlakított pedál.
Nekem eddig nem volt tapasztalatom a mühelyével, de a tegnapi délután nagyon meggyôzô volt.
Aki késô délután szeretne autót szerelni az szerintem bátran fordulhat hozzá.
Mint mondta: Neki nincs ideje a klubozáshoz. A műhelyben van reggeltöl estig, hétvégén meg örül ha nem lát autót.
Van egy eladó SAAB 900.
A 10. klubtagé. Nagyon olcsón!
Most lakatolva, teljes új futómű, zöldkártya, friss műszaki stb.
Az auto értéke min 300 ezer, de mivel egy másikat szeretne venni, és gyorsan kell intézkedni, még úgy is megéri ha bukik rajta. 200 ezerért odaadja.
Asziszem múlt pénteken volt az, amikor valami naaaggyon érdekeset láttam, amikor konzultációról jövet a Bertalajos utcánál beszálltam a 200 lovas, sárga kocsimba (ld. még 47esz villamos)
Az ablak előtt egy nagyon szép, ződ 900as villant el.
De nem is ez az érdekes.
Hanem a sofőr! :)
A múltkor láttam 600merdzsóban fél tonna smukk alatt görnyedő maffiózót, de ehhez a SAAB-sofőrhöz képest maga volt a kisebbségi komlpexus.
:)
Mi az az este???
Ja.
Az Iguanaba Bar & Grill-be megyünk!
Az MTV mellett van a Zoltán u. ban.
Szabadság tér -ből nyilik az utca.
És van parkoló hely előtte,azzal nem lesz gond.
Mi olyan 19:00 től tervezzük az odamenetelt az Axaval.Gondoltuk előbb nem nagyon megy senkinek.
Persze hogy latta mas is! Egy ilyen autora nem lehet nem felfigyelni! (ezt most nem az oker- sarga szinre ertettem, bar szo mi szo, eleg vad volt a kocsihoz:-))
En a rendezo helyeben azert valami szebb veget talaltam volna ki a kocsinak (de legalabb kozze tettem volna a helyet ahova leadtak bontasra:-)
hi.
Ja éppen 1 haverral dumáltam telefonon,amikor
felhivta a figyelmem a tv2 műsorára....
Nem kell mondanom tovább.
A végére nagyon varrógéphangja lett a 900nak. :(
Arrébpöcköltek vele a kereszteződésben valami tragacsot vagy 80-al.
És fojtatták a hajszát.
Tali PERSZE!!!
Ákos ez tök Égő!!!! ;)
Iguana Bar & Grill ????
Vendégségben voltam tegnap. Volt valami barom német film aszem a tv2n. Amire felfigyeltem az volt hogy egy 2 ajtos narancssárga (!) SAAB 900 turbóval üldözték a rosszemberek BMWjét. Nem kimélték. A csúcs az volt amikor átrepültek vele egy villamoson. A végére eléggé amortizálódott. Egy kicsit sajnáltam.
Látta valaki?
MÁS:
Csütörtök esti örsgyüléshez mit szólnátok?
Vista kávézó - ahogy szoktuk.
Vagy jöhet más ötlet is.
Hívott a Rijswand. Eredetileg vele beszéltem talit, de jöjjetek minél többen.
Idemásolom a cikkből a nekem orrot bántó részt:
"... A változás okáról ugyan nem hangzott el tájékoztatás, mindenesetre sejtjük az okát: a Saabot kevésbé szeretik a tolvajok."
Szerintem is, mi is azért fanatizálunk itt, mert félünk a tolvajoktól, egyébként pedig kizárólag Audit, Mercit, meg Bömöst vennénk.
Egyébként igaz, hogy az autóPIAC eléggé korrekten tájékoztat, de az autóMAGAZIN, bár sok munkatársuk közös, (gondolom) a 4xes áron vásárlók gondolatvilágához igazítottan erősen németautó-párti. Így pl. az autóPIACban, ahol egyébként a hibák, tévesztések, elírások is sokkal ritkábbak, eddig már két összehasonlító SAAB-teszt jelent meg (SAAB9-5 2.0 vs Volvo S80 T5, SAAB9-5 vs Volvo S70 T5 vs BMW520i) és nem volt benne malacság (bár a SAAB egyikben sem győz, azért nem érzek ki elfogultságot a cikkekből. Meghát a SAAB-Volvó tesztben elég nehéz a németeknek drukkolni :) ).
Egy kis tuningcsemege, sajnos csak a tengerentúlon!
Vannak akik SAAB-okat tuningolnak itthon? (tudom, nem igazán kell, de hátha az eredeti kevés valakinek)
Nem tudom pontosan, Gyôri Gáborék csinálták, napokig tartott nekik is rájönni, mert piszok alattomos hiba volt, csak néha jelentkezett.
Talán valami kontakthiba-testzárlat a generátornál? Nem emlékszem pontosan :(
BlackStar vs. aM utólagos engedelmeddel forward-oltam szösszenetedet Csikós Zsoltinak. Egyébként (bár nem olvasom az aM-t) nem hiszem, hogy ha tényleg ilyesmit írtak le, akkor az az itthoni szerkesztőség tollából származna. Az Autópiac munkatársai eléggé respektálják kedvenc márkánkat.
Van egy olyan átható mellékérzésem, hogy itt még nem hőbörögtem ki magamat az éppen aktuális autóMAGAZIN egyik baráti böffenésén.
Nnnna.
Ugye tudjuk, hogy idén, a miniszterek átülnek Audiból SAAB-ba.
Ez eddig a tény.
Az aM ezt úgy aposztrofálja (egy kicsit sarkosítottam a véleményt, hogy még a vaknak is szemet szúrjon.) kb. : azok a rohatt miniszterek, vót pofájuk kivakarni a seggüket a csodálatos csúcsszupervávv! Audiból, és beletunyulni egy holmi alpári, primitív, pusztai, kőkorszaki, elmaradott, elavult, ígénytelen, barbár, ósdi, SAAB-ba, fujfuj!
Egy kicsit fel***ssza az agyam, amikor így nyiltakoznak, a jó pubiként németországnak nyaló újságok. (Mondjuk csodálkoznék is, ha a német Dietmar Metzger főnökölte újság esetleg másgént vélekedne.)
most már értem, én ezt a neccképbe való visszatéréses tricket nem csináltam és
csak az aréna nevű hiperaktív elmegyogyiban próbáltam tájékozódni reménytelen.
Na a roncsról:
jelenleg Győrben egy szerelő tágas udvarán ázik fázik szegényke,
annak akit érdekel majd megadok egy mobilt, ahol a korábban
leírt baleset főszereplőjét lehet elérni. Onnantól az ő ügye a dolog.
Vigyázat ő is SAABos!!!!
Ha nem írtam volna:
az autó alapjában véve totalcar-os
de szerintem sok használható dolog lehet még benne
pl. a jellegzetes hűtőrács tropa - sajnos. :(( de neked az már van ugye :))
alvázszám viszont már nincs benne :(((
Kék háttér, vilkék betűk (ez a difólt)
qwerqwer belépett.
fon dö Senkiháuz belépett.
von Degecz kilépett.
sdfgg belépett.
Mucsa_józsi: Nagymellű nimfomániás lányok írjatok!
qwerqwer kilépett.
qwerqwer belépett.
qwerqwer kilépett.
Haborodott_Alfonz szerint.
Tanyassy_Geza: Aki szintén Alsóbivalyröcsögekutánypusztáról van irlyon!
Óóó, elmondom én szívesen...
Nászóval.
Az úgy van, hogya megjelenik az eblakban nyoma egyáltalán értelmes információnak, akkor kiad egy kis ablakot, hogy Trefort csett loginn, ekkor beírod a NÉV:-nez hogy Ede bácsi the original :) és akkor tisztességesen kipakolja a főablakodat, ezenkívül megjelenít egy alkalmazást, ami az Aréna nevet viseli. Ezt érdemes nyitva hagyni, hogyha keresnek, ebben ottlegyél.
Aztán. Vissszatérsz az Neccképp/Ekszplórer ablakodhoz, és lent, megjelenik egy vagon szoba.
Megkeresed, hogy SAAB_900-
Mert van, épp ott csücsülök.
De ha nincs, akkor beírod, vagy beírsz valami hasonlót (SAAB90.000, vesszenek a béemvések:), és hasonlók :) )
Ha esetleg a szoba jobb felső sorában a neved nem vastagon, előtte kukaccal jelenne meg, akkor menekülj, és nyiss egy másik néven szobát. :)