Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
A ketuleses gepeknel van egy nagy elony, hogy a pilota es a navigator meg tudja osztani a feladataikat, azonkivul a vizualis legterfigyeles is effektivebb, tehat vadasz feladatkorben is van szerintem elonye, ha ketuleses a gep.
A "nagyon muszályt" nem a műszaki lehetőségeire értettem, hanem arra, hogy nyilván nem küldenek harcba egy double seatert, ameddig van bevethető normál együléses változat is. Márcsak azért is, mert a lelövése esetén fennáll a dupla emberveszteség... Üdv:
A Népszavában 8-án jelent meg egy Szekeres interjú. Szekeres szerint, ha van egy könnyű lövész század 100 fővel, és egy misszióba 110 főnek kell mennie, a különbséget kellene önkéntes tartalékosokból képezni. Létszámcsökkentés ügyében mond hasonló épületeseket.
Köszönöm a fogadtatást, de még korai! A hazaérkezés édes pillanatát még meg kell élni! Egyébként önként már nem óhajtok idejönni. Most úgy érzem, hogy elég volt. A feleségem meg nagyon úgy érzi. Ez volt a 4. féléves időszaka, amit nélkülem kellett megküzdenie itthon az 1-5 gyerekkel. Az az igazi teljesítmény! :)
"...Vonatoni szeretett Kádár, volt neki saját szerelvénye..."
igen, ez így igaz. ha jól emlékszem, a néhai Árpád motorvonat volt az ún. kormányvonat. amerre ment, mindenütt végig vonalbiztosítás volt(végig a pályán, állomásokon, stb.) meg persze vasúti forgalom stop mindkét irányban, több órás mellékvágányon veszteglésekkel. Nagy felhajtás és drága mulatság volt Kádár vonatozgatása.
Hello, szerintem sokan elolvasták, csak Stylist kivételével nem reflektáltak. Magukban hümmögtek, esetleg bólogattak....aztán leragadtak a 20-30 db-os "légierő" mellékvágányán. :-))
"Azért az F-15, F-16, F-18 kétüléses változataival is elég szépen lehet légiharcot vívni, ha éppen arra fegyverzik fel! :)"
Így van, ha nagyon muszály, végülis be lehet vetni őket is. Nem úgy, mint a Fulcrum UB verziót, amivel max. a sárkányrepülőket lehet ijesztgetni... :-)) Jé, nem is mondtam még: welcome home! Visszamész valamikor egy másik váltással, vagy egyelőre "house arrest"? :-)) Üdv:
Survivor ideidézte Tián ezredes MNO cikkét, ami nem piskóta. Egy ezredes, aki a honvédségi érdekegyeztető fórumon havonta elmondhatja a véleményét, szükségét érzi hogy egy nem elfogultságtól mentes napilap adta lehetőségeket kihasználja, és egy minden vonatkozásban objektív interjúban hallassa segélykiáltását a magyar haderőért. Ez itt a fórumon is több figyelmet érdemelt volna.
"Kéne szólni valakinek a U.S. Air Forces-nál, akik még mindig csak egy szerencsétlen magányos pilótával küldik fel a fighter jetek százait, hogy micsoda böszmeségeket követnek el, és hogy az okos zsidók már megint jobban tudják náluk, hogy merre hány méter... :-))"
Azért akad ott pár harci gép, amely csapásmérés mellett akár "vadászként" is használható és mégis két üléses. Sőt olyan is, amely kimondottan vadászgépnek készült még két ülésesen is! (F-4 Phantom II egyes alváltozatai, F-14 Tomcat, stb.)
Ejnye-ejnye! Te most komolyan egy 56-os bp-i viccre alapozol vitát ebben a topicban? Elég szomorú! :(
Mert ha azt mondod, hogy beültették Kádárékat - kik is voltak ott Ungváron a "kormányából"? - egy BTR-152-esbe, akkor talán még-még el is siklok felette. De hogy lánctalpas technikával vitték volna őket Szolnokig!?
Mikor és miért? A szovjeteknek nem volt egy vacak repülőjük, vagy helikopterük? Mi értelme lett volna őket megharckocsikáztatni?
Egyébként én még egyetlen egy a témával foglalkozó szakirodalomban sem találkoztam ezzel a tank-tour lehetőséggel. Mindenhol légi eszközt emlegetnek, bár közvetlenül senki sem látta Kádárt Szolnokra érkezni.
Viszont az eddigi leghihetőbb és számomra legszakszerűbb anyagot a témához kapcsolódva megtalálod itt:
http://vfek.vfmk.hu/00000034/006.html
"A legrejtélyesebb kérdésről, Kádár János Szolnokra érkezésének pontos időpontjáról és körülményeiről a visszaemlékezések és interjúk közül egyik sem tartalmaz megbízható adatokat. Nincs róla tudomásunk, hogy Kádár megérkezésének helyi, magyar szemtanúja lett volna. Néhányan, akik erről nyilatkoztak, csupán feltételezéseiket fogalmazták meg, vagy a november 4-e után másoktól hallottakat adták tovább. Kádár a helyi pártfunkcionáriusok közül először, délután 5 óra körül valószínűleg Kálmán Istvánnal, a megyei pártbizottság első titkárával találkozott. A hajnali moszkvai indulásból arra következtethetünk, hogy repülőgéppel Ungvárig, onnan tovább helikopterrel leghamarabb a déli órákban érkezhetett meg a Tisza-parti városba, ahonnan Konyev marsall irányította a Forgószél hadműveletet. Feltehetően a hajnaltól szovjet megszállás alatt lévő katonai repülőtérre szállhatott le a magyar politikusokat szállító gép. Kálmán Istvánt november 4-én délután páncélautóval a József Attila úti laktanyába vitték. Itt rövid megbeszélést folytatott Kádár Jánossal, majd mindketten szovjet katonai kísérettel a Beloiannisz út–Malinovszkij utca (jelenleg Baross út–Mária utca) sarkán lévő városi pártházba mentek, ahol már mintegy 15-20 kommunista funkcionárius gyűlt össze."
Érdemes elolvasni az egész tanulmányt. Ha még ezek után mindig a hk-s változat mellett maradsz, akkor az már legyen a Te bajod! :)
Üdv: Hamburger
Ui: Ne haragudj, de a "lopakodós" válaszod se győzött meg! :))
67 milla? Nem semmi!:( Ebből a pénzből teljesen fel tudnék tölteni és ki tudnék képezni egy századnyi alegységet (vagy rosszabbik esetben - egy hadilétszámú szakaszt (38-42 fő))...:((((
Gorbacsov ezután mászott bele ebbe a műbalhéba, a kabaré-puccsba. Utánna adta a naív primadonnát, hogy ő ,,házi őrizet alatt vol". Persze. Ezt elhiszi az, aki el akarja hinni...meg aki nem élt a SzU-ban. Egy mocskos szemétláda volt a Gorbi, csak a nyugat nyalta a seggét áhitattal, mert hogy ,,mennyire demokratikus egy szovjet vezető volt".:((( Egy tetves, tehetségtelen hóhér volt, aki sorra végigcsinálta mindazokat a gazságokat, aiket az elődei. Amikor meghalt a felesége és a nyugat ,,együtt gyászolt a megrendült Mihail Szergejeviccsel" - a FAK államokban az emberek pezsgőt bontottak. Valószínűleg az egyetlen olyan szovjet államfő, akit a FAK területén a lakosság döntő többsége osztatlan őszinteséggel gyűlöl.
Mondjuk 1991 márciusában a etiltott két tüntetés - a kommunisták és Gorbacsov ellen, és Jelcin és az orosz parlament mellett, - megért egy misét. Amikor a híres,magyar Parlament előtti Fidesz tüntetésre valami marha azt mondta, hogy ,,kétszáz ezer ember volt ott" - szarrá röhögtem magam! Aki ezt állította, annak halvány fingja nincs arról, hogy mennyi az a kétszáz ezer ember! 1991-ben a moszkvai tüntetéseken megjelent: az elsőn - közel 600 ezer ember (hivatalos becslés), a másodikon - 5 millió (hivatalos becslés 3 millióról beszélt!!!). Az egész városban sztrájkoltak a gyárak és a közlekedés, a helyi érdekeltségű vasutak is folyamatosan hozták az embereket a moszkvai megyéből(ők szüneteltették a sztrájkot erre az időre. A méreteihez és számához mérten a tömeg rendkívül fegyelmezett volt. A városi rendőrség nagyon-nagyon be volt szarva. Ráadásul akkor esett meg először, hogy a városi helyőrség megtagadta a parancsot és nem volt hajlandó kivonulni az utcákra. Két éjszakán keresztül szállították nagy titokban a főváros repülőtereire Ázsiából és a Kaukázusról a java részt nemzetiségiekkel feltöltött csapatokat. Az utcák a Manyezsnaja tértől a Majakovszkij térig tömve voltak emberekkel. Nomeg a többi, Kreml irányában vezető sugárút. Aki volt Moszkvában, az fel tudja mérni, hogy az mekkora távolság, és ehhez még jön, hogy mennyire széles a Tverszkaja (akkor még Gorkij) sugárút...
a hadosztályok, ugye, bementek a városba. Mekkora is Moszkva? Északról délre - 80 km, keletről-nyugatra - 60. Elfér benne két hadosztály harckocsi? Simán. Nyilvánvaló, hogy a fehér háznál csak részegységek tevékenykedtek (bár éppen azon a sugárúton jött befelé az egyik hadosztály ezrede).
Mit írjak róla? Az egésznek az előtörténete még 1989-ben indult. Túl sok esemény és előzmény volt, hogy azt röviden össze lehessen foglalni.:(( A lényeg az, hogy 1991 telén-nyarán az embereknek egyszerűen elegük lett az egészből. Oszt intettek egy viszlátot az elvtársaknak.
Pardon, a T-34-85 felett elsiklottam! Sorry. A T-34-85-nél ötödik embert csak azok a rádiós harckocsik kaptak, amiket 1944 második felétől bocsátottak a harckocsizó alakulatok törzsei számáta8nagyobb teljesítményű és méretű adók).
"Gondolom Mig-29 + Gripen + L39 + An26 + Jak52 + Zlin142 lehetett a képlete."
Az Antonov a JAK és a Zlin mióta HARCI repülőgépek? És akkor az Albatroszt még jóindulatúan nem is említettem, pedig az is olyan kőkemény szubszonikus harci gép, hogy egy Boeing 767-est sem tudna utolérni...
"A zsidók csak tudják, amennyit háborúztak, mégis mind a 100db ajándék F-16I gépet kétülésesre kérték."
Kéne szólni valakinek a U.S. Air Forces-nál, akik még mindig csak egy szerencsétlen magányos pilótával küldik fel a fighter jetek százait, hogy micsoda böszmeségeket követnek el, és hogy az okos zsidók már megint jobban tudják náluk, hogy merre hány méter... :-)) Üdv: