Keresés

Részletes keresés

Tomotius Creative Commons License 2009.05.16 0 0 3345
Nekem az a felsőjáratos angol szerkezet tetszik legjobban. Aranyozott ezüst a számlapja?

Az a kis pisztoly nem mindennapi darab. Ha két mm a lövedék mennyi az űrmérete a hüvelynek?
Előzmény: APT (3344)
APT Creative Commons License 2009.05.13 0 0 3344
A hétvégi börzei és egyéb termés. A kis pisztoly annyira kicsi (2mm-es szöges tölténnyel...), hogy az is idevaló...
A kis Csajka nagyon érdekes, a szokásos súlyos orosz vörös arany tok, de van benne hat kis brill is. Ilyet még nem is láttam, ráadásul újabb keletű, már "Made in Russia", svájci fémjelekkel. De cirill feliratokkal, mégis valami exportmodell lehet. Jól meg hozzá a régi arany ötrubeles. :-)))


Gempa64 Creative Commons License 2009.05.13 0 0 3343
Szervusztok !
Bocs, hogy beleszólok a nagyok dolgába, de véleményem szerint a szidolozás ( meg fogkrém, meg stb. ) csak időleges eredménnyel jár, mint a kilincsnél. Ha egyszer oxidálódott, akkor csak az újra aranyozás, stb segít. ( nem vészesen drága )
Egy komoly vegytisztítás után a tokot nikkelezni, a szerkezetet aranyozni. Az eredményt meg sem közelíti a sidol. Sajnos az oxid belediffundál az anyagba és a polírozással csak az oxidot fényesítjük. Sárgaréz szerkezetek a benne lévő sok ón miatt és a levegőben lévő kén miatt szinte azonnal feketednek, oxidálódnak. védelmet csak a levegőtől elzárás, ( pl. lakkozás nyújt ) Bár tüneti kezelésnek megteszi a sidol is.
Tisztítás után érinteni sem szabad kesztyű nélkül.
BoBoYSA Creative Commons License 2009.05.13 0 0 3342

A falióra csapágylemezeket mindig sydolozom a kotyva után.

A nagy fogaskerekeket pedig krétaporban átkefélem.

A fémtengelyeket és a fogastengelyeket  meg üvegkefével (utána meg vakaródzom egy napig).

 

Üdv

B.

Előzmény: ketyego (3341)
ketyego Creative Commons License 2009.05.13 0 0 3341

Nekem is praktikus lesz a szidol újbóli beszerzése - a régit nejem küszöb és kilincs fényezésre már elhasználta. :-)

 

(Amit tapasztaltam egyes szerkezeteknél, az az volt amit leírtam. A másik pedig a kotyva (szalmiákszesz) okozta elfeketedés/elszürkülés. Vagyis a tisztítás után csúnyább - de tiszta - lett a szerkezet.

Volt/van olyan szerkezet, melyik már eleve feketés volt, amin a tisztítófolyadék sem változtatott. Óvatos áttisztítás után ("szidolozás") szép lett, de nem volt az az igazi sárgaréz színe és néhány nap után újra visszaszürkült. Ez a szerkezet eredetileg aranyozva volt, de már nagy részben lekopott róla. Arra gondoltam, hogy talán valami alcsonyabb réz tartalmú takarékötvözetből készülhetett annak idején. Persze más oka is lehet.)

Előzmény: APT (3339)
BoBoYSA Creative Commons License 2009.05.13 0 0 3340
GemPa, IL-2, APT, Feribá köszönöm a tanácsokat, ha jutok valamire, majd persze beszámolok. B
APT Creative Commons License 2009.05.13 0 0 3339
Elszíneződik, feketedik még idővel az alpakka is, de biztos sokan láttak már aranytárgyon is erős kékesbarna elszíneződéseket. A réz felületeken gyakori a vastag zöld rézpatina is. Ezüstön, vagy ezüst-tartalmú ötvözeteken meg a szulfidos feketedés.

Egyértelmű tapasztalatom, hogy ezeket a pusztán vegyi tisztítás vagy csak esetleg szó szerint heteken át tartó áztatással, vagy sehogyansem tudja eltávolítani. A teljesen vagy részben elfeketedett felületű régi szerkezeteket műszaki értelemben teljesen jól kitisztítja a kotyva, az óramosó, de esztétikailag van, hogy jóformán semmi javulást sem hoz. Ilyenkor már automatikusan nyúlok a szidol után...
Előzmény: ketyego (3335)
Tomotius Creative Commons License 2009.05.12 0 0 3338
Persze fedőkő a horgonynál is van ;-)
Előzmény: Tomotius (3336)
ketyego Creative Commons License 2009.05.12 0 0 3337
Nem gondolom, hogy kellene bármiért bűntudatodnak lenni. :-)))
Előzmény: Tomotius (3331)
Tomotius Creative Commons License 2009.05.12 0 0 3336
Még egy kép a szerkezet részletéről: fedőkő a gátkeréken, élletört horgony. Koszosan is szép.
ketyego Creative Commons License 2009.05.12 0 0 3335

Igen, abban teljesen igazad van, hogy a sárgaréz feketedését nem szünteti meg a kotyva. Amúgy a kotyva is kémiailag tisztít, a benne lévő szalmiákszesz miatt. A szidol viszont mechanikailag is tisztít (csiszol) a benne lévő csiszolópor miatt.

 

(A kevés gyakorlati tapasztalatom alapján úgy gondoltam, hogy az elfeketedést

a sárgaréz valamilyen ötvözője okozza. Úgy jártam, hogy valóban csak mechanikusan sikerült a feketedést eltávolítani, de az egy idő múlva "visszajött". Legjobb megoldás talán az ismételt aranyozás lenne, ugyanis nekem a kopott aranyozású szerkezeteknél jelentkezett ilyen gond. Tomotius órája nem tűnik feketedettnek. Talán előbb egy nem látványos helyen meg lehetne próbálni szalmiákkal és ha tisztul akkor mehetne az elma vagy a kotyva. Ha nem akkor

még mindig lehetne szidolozni. :-)

Előzmény: APT (3333)
Tomotius Creative Commons License 2009.05.12 0 0 3334
Joco!
APT!
Köszönöm a tanácsot!
Előzmény: APT (3333)
APT Creative Commons License 2009.05.12 0 0 3333
A felületi elszíneződéseket, a nikkelezés, a réz feketedését sajnos a kotyva nem tünteti el, sem a normál szappanlúgos, sem a kiegyensúlyozottabb összetételű Elma kivitelben sem. Gyakorlatilag egyáltalán nem, fizikálisan teljesen tiszta lesz ugyan minden, de a kémiai felületi elváltozásokat nem szedi le.

A sidolt javaslom, a teljesen szétszedett, kiszedett chatonos hidakat kis pamaccsal sidollal tükörfényesre lehet tisztítani, és utána jöhet a normál kotyvás tisztítás. Csodás végeredményt tud adni.
Előzmény: Tomotius (3329)
Joco65 Creative Commons License 2009.05.12 0 0 3332
Szevasz Tomotius


Nagyon szep az ora.

En mar regota az Elmat hasznalom.
Csak pozitivat tudok mondani rola.
A kotyvaval voltak problemaim,de az elmaval ezek megszuntek.
Azthiszem a tobbiek is ezt fogjak javasolni.
Ok majd bovebben kifejtik elonyet.

Udv Joco65
Előzmény: Tomotius (3331)
Tomotius Creative Commons License 2009.05.12 0 0 3331
Minden a legnagyobb rendben van. Csak a bűntudat miatt nem volt képem jelentkezni.

A kotyvánál nem jobb lenne az Elma? Ha van valakinek tapasztalata kérem ossza meg velem. Én még nem használtam Elma-t, eddig túl drágának találtam, de ez mégis egy Agassiz. Ráadásul nem az enyém, szép munkát szeretnék kiadni a kezemből.
Előzmény: ketyego (3330)
ketyego Creative Commons License 2009.05.12 0 0 3330

Örülök, hogy "előkerültél" :-))), már azt hittem, hogy elvesztél. A jó öreg kotyvát már próbáltad?

Előzmény: Tomotius (3329)
Tomotius Creative Commons License 2009.05.12 0 0 3329
Felújításra került hozzám ez a szép Agassiz.
Milyen tisztító anyaggal lehetne legszebben megoldani a felületi tisztítást?
bmwr12 Creative Commons License 2009.05.12 0 0 3328
Szervusz !
Köszönöm.
Amatőr módon már megpróbáltam a geometriáját az én elképzelésem szerint megformálni, nem bízva az eredményben beszereltem, és igazolódott amit írtál. Valamennyivel hosszabb lett a járásidő, de 15-20 nap alatt "elfogyott frissítő hatás".
Ezért kérdeztem rá, hátha valami titkos, trükkös technológiát nem ismerhetek.
A hőkezelést meg tudnám oldani, de ez esetben már érdemesebb lenne a pontos geometriát is alkalmazni.
Sebaj, tudtam venni kissé más méretben: 4m/m helyett 3,2 és 0,18 helyett 0,22-est, ezzel eljár majdnem 40 órát, és az addigi járáspontosság sem változott számottevően.
A mérete miatt talán a be/elhelyezkedése a felhúzásoknál időnként változik, de ha minőségi a cseredarab (márpedig Doxa, és persze drága volt), akkor nem kell komolyan számolni a felesleges sikálódásokkal.
Persze elegánsabb az eredetivel...........
Még egyszer köszönöm !
Előzmény: APT (3326)
boxer-gs Creative Commons License 2009.05.12 0 0 3327

Egy egyszerű óra egy hatásvadász kis csínnyel.

Igazából semmire nem jó (na jó, áramszünet esetén talán megtalálod vele a kulcslyukat), de érdekesebbé vált az óra, kilógott a sorból, ezáltal átmenetileg eladható volt a maga erre fogékony korszakában.

Ma pedig a gyűjtők kedvelik az ilyen érdekességeket. Jellegzetes, karakteres és nem is olcsó példa erre a Sicura amúgy (lámpák nélkül) közönséges és gyakori "ugró órája".

Előzmény: glashuette (3323)
APT Creative Commons License 2009.05.12 0 0 3326
Nem segít. Ha valóban már elfáradt a rugó anyaga, akkor hiába tekered fel kifordítva (ezt valóban meg lehet tenni), pár fordulat után megint visszamegy eredeti állapotára.
A rugó tényleges felfrissítése elvileg hőkezeléssel lenne megoldható, a kitekert rugót kellene a hozzá szükséges (legfeljebb találgatható) hőmérsékletre felhevíteni, és a hozzá szükséges (szintén nem publikus) profil szerint lehűtve visszaedzeni.

Ha a hőkezelés nem jó, akkor vagy teljesen kilágyul az anyag, és gumimotor lesz belőle, vagy túledződik, és az első felhúzásnál ripityára törik.

A gyakorlatban az elfáradt rugót ki kell cserélni egy újra.
Előzmény: bmwr12 (3325)
bmwr12 Creative Commons License 2009.05.12 0 0 3325
Szervusztok, tisztelettel köszöntök minden topikolvasót !

Lenne egy kérdésem hozzátok egy gondommal kapcsolatban, hátha valaki tud segíteni a megoldásában.
- Adott egy meghajtórugó (4m/m x 0,18) ami eléggé "elfáradt", a tisztított szerkezetet kevesebb mint 24 óra időtartamban képes csak üzemeltetni. A rugó eredeti darab, nem rövidített egyik vége sem.
Hallottam egy >>> kifordításos<<< módszerről, amivel frissíteni lehet a rugót.
Erről tudna valaki tájékoztatni, hogy ezt hogyan is kell elvégezni ?
Köszönöm.
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.12 0 0 3324
köszi
Előzmény: APT (3321)
glashuette Creative Commons License 2009.05.12 0 0 3323

http://www.vatera.hu/egy_nagyon_ritka_hattervilagitasos_svajci_giroxa_146962061.html

 

Ez valami vicc? Mi lehet ez? Mindennap meg tudnak lepni valamivel.

APT Creative Commons License 2009.05.11 0 0 3322
A billegő felső fedőkövének a csavarjai ezeken a szerkezeteken így állnak, ez rendben van (csak csúnyák, nyúzottak). A lyukaskövet szerintem egy préselhető kővel pótold, de prés (minimum szegecselő) és megfelelő dörzsár ehhez is szükséges.
Nem olyan reménytelen ez, még simán menthető az óra.
Előzmény: BoBoYSA (3316)
APT Creative Commons License 2009.05.11 0 0 3321
Ez egy JLC szerkezet, használja az AP, Patek, V&C is. A konkrét, hiányos (gyakorlatilag komplettírozhatatlan) szerkezet ára teljesen, szerintem egy nagyságrenddel elszállva irreális.

Abból kell kiindulni, hogy a legolcsóbb, ilyen szerkezetekkel szerelt 70/80-as évekbeli JLC Heraion modellek árai 200K körüliek. Igaz, azokban a rotor nem aranynehezékes, és nem Giromax, csak "sima" a billegő - viszont komplett órák.
Előzmény: Törölt nick (3314)
IL-2 Creative Commons License 2009.05.11 0 0 3320
Zenith-nél általában ez a csavarok helyes pozíciója.

Előzmény: BoBoYSA (3316)
Franek-52 Creative Commons License 2009.05.11 0 0 3319
Szia.
A felső hídban, szerintem is jól állnak a csavarok. Viszont mindenképpen cserélni kéne két polírozott fejűre. Az alsó csapágykövet felfúrni, óvatosan. Ne menjen el a középpontja. És egy foglalt követ kéne besajtolni. Nagy munkába kezdtél!!!
Feri'bá
Előzmény: BoBoYSA (3317)
Gempa64 Creative Commons License 2009.05.11 0 0 3318
Szervusztok ! A fedőkő csavarjai a Zenithnél így vannak jól betéve. ( tudomásom szerint )
Előzmény: BoBoYSA (3317)
BoBoYSA Creative Commons License 2009.05.11 0 0 3317

Még egy adalék: a lyukaskövet az tartotta a helyén eddig, hogy a fedőkő alatt pakolás volt, ami azért kellett, mert a billegőcsap le van törve.

(Azt gondolom, hogy felső csap is le van törve.)

 

 

BoBoYSA Creative Commons License 2009.05.11 0 0 3316

Szervusztok.

Zsebórás szakértőktől kérdezem:

Ez egy Zenith roncs. Törött billegőtengely... és sok minden amit le sem írok, de legalább elméletben sejtem a megoldást (mint a biliárdnál: fejben megvan, már csak be kell lökni).

Viszont a fent látható fordítva betett csavarokat ha kiveszem, mik az esélyeim? Tudok egy menetet vágni a fedőkő tartó lemezbe és új csavarokkal szabályosan visszafogatni, vagy ez reménytelen?

A másik, hogy a billegő alsó lyukaskő valószínűleg eltört, és kimarák a foglalat peremét, és ez szerintem egy pótlás, ami kiesik. Fúrjak egy lyukat és egy perselybe foglalt lyukaskővel pótoljam? Vagy próbáljam a fészket kimarni? (Kőfészek maróm nincs.)

 

Köszönettel

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!