A 2A terminál teljes induló szintje átépült,mellyel növekedett a pultok száma,egy európai szinten is korszerű csomagszállító-osztályozó-ellenőrző rendszer épült be,bizonyos épületgépészeti korszerűsítések folytak.Nyílt egy új étterem(árakról ne beszéljünk).Bezárták az egyes terminált és épp a felújítás folyik benne.
Csak így hirtelen,ami eszembe jutott.
Amit te káosznak látsz,az szerintem csak egyszerű torlódás.Nézz körül csúcsidőben hányan "hemzsegnek" a reptéren.
Nem hiszem ,hogy bárki tökéletesnek találná a reptér működését,de nem tűnik ez olyan rossznak mint ahogy első indulatból gondolod.Messze van még a reptérhez a BKV,a MÁV,a Volán színvonala.Ne felejtsd el Ferihegy is Magyarországon van és a körülményekhez képest igenis színvonalas szolgáltatást nyújt az utazóknak.(hú de reklámízű mondat) Szerintem.
Üdvözlettel: viricsi
Ui: nem én vagyok a reptér PR managere,sőt még a fogadatlan prókátora sem.
pedig mint tudvalevő megyünk ám ejrópába. csak hát megint rossz irányba idnultak az elvtársak (megszokásból) kelet felé indult a menet. asztán körbe kerüjjük a fődet. oszt eccercsak elérjük ejrópát. ( ha megvárnak minket)....
2005. március elején felhívást tettünk közzé az AIRportal.hu-n a ferihegyi spotterek számára. Az alábbi kérdésre vártunk javaslatokat, ötleteket: Hogyan válhat Ferihegy spotterbarát repülőtérré?
Felhívásunkra rengeteg értékes, érdekes javaslat, ötlet és kérés érkezett. Ezen javaslatokat a mai napon összesítettük, közzétettük a www.airportal.hu oldalon, valamint elküldtük a Budapest Airport Rt. vezetése számára.
Köszönet mindenkinek, aki megosztotta ötleteit, javaslatait! Bízom benne, hogy hamarosan választ kapunk felvetéseinkre és a javaslatokat tettek is követik a közeljövőben.
Amennyiben további javaslataitok vannak, kérem azt is osszátok meg velünk, akár a tegnapi napon megnyitott saját fórumunkban.
Példul'? Az én tapasztalatom nem túl jó. Az egész számomra egy marha nagy káoszt mutat, ahol nem tudják megfelelően megszervezni a legalapvetőbb dolgokat sem, mint pl. beszállítás. (Nem látok a falak mögé, csak arról van tapasztalatom amit közvetlen látok.)
Tündérbogárka. Te mit tettél ez ügyben?! Az a (sok) poszter több éve hiányzik onnan. Ezen a reptéren több komoly gond van ezen kívűl és szemmel láthatólag nem változott semmi az évek alatt. Az én eszem nem kell oda, nem is szoktam vinni magammal, sok jól fizetett un. topmanager van ott, akinek az ilyen kis tételre való figyelés lenne a munkája. Csak nem te vagy az egyik?
Mert a tetves posztertől vakaródzna,ami pedig nem méltó egy vitéz Ebővárihoz. És ezen a szánalmas reptéren még a márvány is gránit.Ész az meg valóban sehol; még azután sem,hogy te beléptél a reptér területére.
Miért nem lehet az érkezésre néhány tetves Mo. és vidéke posztert felrakni az üresen tátongó hirdetőboxos plexilapokra. Kevés szánalmasabb van, mint egy rosszul managelt reptér, csupa márvány ész meg sehol.
Akkor el lehet kepzelni, hogy a ferihegyi korlatozasok miatt hogyan fog alakulni a keseshelyzet.
Vessunk egy gyors pillantast a mai, nem tul nagyforgalmu napra. Ma ketszer van erkezo-korlatozas, mindketszer 2 orara.
A generalt keses, az elso idoszakban 319, a masodikban 167 perc, de ez meg valtozhat. Ez a korlatozas mindketszer 28-30 gepet erint, a legrosszabb slot 25-30 perc kesest okoz.
Az,hogy itt pár megnyílvánulásban miről volt szó az nem tükrözi az egész reptéri társadalmat és hozzáállást!
A nagy többség azért rendesen végzi a dolgát(vagy inkább mindenki!)és nem lehet ezekből kollektív véleményt alkotni!Az ,hogy kik a vezetőink....hát azt ne firtassuk,de nem hiszem ,hogy bármiben befolyásolnák a "kollégák" közötti együttműködési hajlandóságot.Max akkor ha erősen etetik velük az "utáljuk a másik cég dolgozóit és tegyünk nekik keresztbe"szlogent.
Az igazi problémák majd akkor kezdődnek amikor nemsokára ugrásszerűen meg fog nőni a forgalom és új gurítási eljárások lesznek.Na akkor lesz majd igazi hüttyögés...:)))
Én eddig csak figyeltem ezt a társalgást és most is csak annyit akarok mondani, hogy Utas2 tökéletesen kifejezte az én észrevételemet is a kmplex szubkutúrával kapcsolatban.
Olvasgatva az iménti néhány tucat véleményt nem győzök azon gondolkodni, hogy habár mindannyian tudjuk, vagy legalábbis sejtjük, hogy a repülés összetett dolog, azért mindig van új a nap alatt.... mert azt azért nem gondoltam volna, hogy ENNYIRE egy komplex szubkultúra létezik Ferihegyen (a pszicho-hangulatot idéző kifejezésemet hellcat ihlette...)
Aztán meg az is eszembe jutott, hogy ennek a láthatóan extremely well menedzselt társulatnak az első emberét nevezte az év menedzserének a dicső ÁPV.....
Röhej....
A másik oldalon (tényleg az???) meg a jobbnál jobb (?) "cégmenedzserek" sokasága hagyta ott láb-, kéz- és a jóégtudjamégmilyen mélynyomású jegyét a nemzeti lobogóhordozó corporate kultúráján... hát.....
Bonyolult az élet vagy mi.
Nemsokára megnézem, hogy mi változott Ferihegyen. Majd megírom.
Hmmm... Egymásnak is elég érthetetlen amit írtok, hátmég egy kívülállónak... (nekem)
Valaki felhomályosítana, hogy mi az előteres munkaköri kötelessége, meddig vállal felelősséget, másrészt hogy a pilóták milyen esetekben támaszkodnak az előteresekre, és hogy mik azok az esetek, amik máshol (más reptereken) esetleg máshogy vannak megoldva?
Ciao Banán! Kénytelen vagyok rágni még egyet ezen a csonton, mert meg lettem szólítva, mint "kevésbé súlyosan" érintett "figura".:-) Az általad nehezményezett 678-as hsz ban leírt kocsmás hasonlatot nem saját kútfőből szedtem, ezt egy - ezek szerint nem kellőképpen tisztelt - pilóta kollégád írta az irányító topikban (11264 hsz). Én sem általánosságban írtam a pilótákról, hanem nagyon is konkrétan, példával, indoklással. És nem a repülési, szakmai tudásával volt bajom - azt nem is tisztem megítélni - hanem az emberi viselkedésével. Én sem úgy megyek oda, egy géphez, hogy "na ez biztos egy bunkó pilóta lesz", de ha mégis az, azt látom, és igenis bajom van vele. Lehet itt jönni azzal, hogy ki hány éve, meg hogy a repülés bizonyos részeiről mi még nem is hallottunk. Óvatos fejszámolással is, egy pilóta egy átlagos munkanapján max 1 órát hallgatja a Ferihegyi GRD és TWR frekit. (Bár inkább csak a felét) Egy előteres pedig 12 órát. Úgyhogy az ilyen irányú tapasztalatunk kicsit több, és gyorsabban gyűlik, még akkor is ha nem évtizedek óta csináljuk ezt. És sajnos vannak ilyenek. (ezt közben már máshonnan is megerősítették: 695 hsz) Ha Neked nincs bajod velünk, örülök, és ígérem azon leszünk, hogy ne is legyen. De ha magadra veszed azt, ami nem rólad szól, azzal nem tudok mit csinálni. És lehet, hogy Veled minden pilóta jó fej, velünk sajnos nem. Például az az ominózus húsvét hétfői Heathrow nem volt az. És azt az állításomat is tartom, hogy ez nem egyedi eset.
Az pedig, hogy marshaller2-vel milyen stílusban marjátok egymást a Ti dolgotok.:-)
Üdv; Kiskockás
Ha ebbe most belemennék, egy parttalan vita keretében a kígyó a saját farkába harapna.
Mert:
1. Egyoldalúan ismerjük csak a sztorit, a Te elmesélésedből, aminek a végén csúnya ítéletalkotás született.
2. Én nekem nem tetszett és elmondtam. Erre Te jöttél, hogy lenéző, lealacsonyító stb. vagyok és mit szólnának az előteres barátaim, hogy így beszélek kedves mindannyiotokról.
3.Ezután ismét elmagyaráznám, hogy nem mindenkiről rossz a véleményem, hanem csak azokról, akik olyanokat írnak reptéri kollegáikról (akik most történetesen pilóták), hogy idegbeteg állat stb.
4. Te pedig ezekre reagálva megkérdeznéd, hogy:
"Te hogy jellemznéd azt a kollégád aki annak ellenére ordít,hogy nem volt 10-15 mp az engedélykérés és az előteres megérkezése között?Ráadásul alul nyitva volt még...Nem volt slotja ,nem késett menetrendhez képest(felszálláskor még volt egy perce)tehát korábban is tudott elmenni!Mindezek ellenére olyan sebességgel gurult ami nem elfogadható.Ha valaki kitévedt volna elé(márpedig ez sokszor előfordul nálunk Ferihegyen)akkor igencsak nagyot kellett volna bólintani és utast lefejeltetni.
Lehet ,hogy az idegbeteg állat az egy kicsit erős(talán sértő is)de ha történt volna valami baleset akkor mi lettünk volna a hibásak!
Szal Te hogy jellemeznéd?"
Én pedig azt mondanám, hogy:
Ha ebbe most belemennék, egy parttalan vita keretében a kígyó a saját farkába harapna.
Tehát a kör bezárult.
Azért írtam a multkor, hogy részemről ennyi, mert nem szeretnék belemenni egy parttalan vitába.
Te hogy jellemznéd azt a kollégád aki annak ellenére ordít,hogy nem volt 10-15 mp az engedélykérés és az előteres megérkezése között?Ráadásul alul nyitva volt még...Nem volt slotja ,nem késett menetrendhez képest(felszálláskor még volt egy perce)tehát korábban is tudott elmenni!Mindezek ellenére olyan sebességgel gurult ami nem elfogadható.Ha valaki kitévedt volna elé(márpedig ez sokszor előfordul nálunk Ferihegyen)akkor igencsak nagyot kellett volna bólintani és utast lefejeltetni.
Lehet ,hogy az idegbeteg állat az egy kicsit erős(talán sértő is)de ha történt volna valami baleset akkor mi lettünk volna a hibásak!