menj máshová... vagy eskesd meg jenát, hogy nem árt neki. harmadik opció: írass vele a szoftveredbe ledadogtató funkciót, pl 2800-as fordulatra :D aztán taposhatják neki a vizsgabiztosok :DDD
Klíma,hogy antipollution default, kigyulladt a motorjelző, utána eltünt. 2500-nél kicsit megformált, aztán ment. Nem rángatott. Egyszer csak elkeelkezdett lassulni és leállt. Tudtam,hogy kicsit várni kell,h újra eltudjam indítani, de semmi. Letiltott. Elvontattuk szerelőhöz mondta, h van pár hibakód, hétfőn villamosságis nézze meg. Holnap minden kiderül, ha nem akkor viszem vissza szerelőhöz, hogy csinálja meg szépen ha már annyit kifizetem érte, mert cseszte felrakni gépre motorcsere után....
Mit produkál az autó? Rángat, vagy megy rendesen? Én 2 évig jártam rossz katalizátorral, de ment rendesen. Angliából rendeltem egy után gyártottat, azóta jó. De első körben ki kell olvastatni hogy mi jelez be.
Köszönöm a tippet, gondoltam, hogy valami hasonló lesz, mert ha bemelegszik a motor minden működik rendesen, bár 18 órányi állás után sokkal jobban dadogott, fulladozott, majd iszonyat nagy füstfelhő után beállt normális alapjáratra, de a hibát még írja.Nem gondoltam volna, hogy benzinest is ki kell "kormolni", mint a dieselt, de úgyis megyünk kocsikázni, ott hátha rendbe jön, szerdán amúgy is megy szerelőhöz, olajcserére meg egyéb, majd megnézetem még vele. Köszönöm előre is.
Illetve kérdezem hogy tud-e valaki olcsó, jó bontót. Kormánykapcsoló illetve hátsó ablaktörlőmotor kellene.
Abban teljesen egyetértünk, hogy vannak ilyen helyek is, amiről te is írsz, és hogy őket aztá tényleg nem kéne sehol sem reklámozni.
Na ez spec pont nem ilyen hely volt. Ez a hely a vaskalapos, betű szerinti törvényeskedéssel való szopató helyek, és a teljesen zsebre dolgozó, seftelős, szabályokra magasról tevő, bontószökevényeket is simán útjukra engedő helyek között van.
Ami fontos, azt megvizsgálták (pl futómű). Ami meg papíron kötelező, de pl tönkre is teheti az autódat (leszabályzáson 10 mp 5x, füstgázmérés miatt, ami amúgy totál nem is üzemi körülmény, tehát kb pont nem tudni meg belőle, mennyit füstöl valójában az adott autó), azt meg megoldják máshogy. De persze ha ragaszkodtam volna, ők megcsinálják. De ha szétrepül, akkor azért nem vállalnak felelősséget. A fényszórómat pl pont beállították (feljebb vették, túl lent volt), de azzal, hogy utólagos xenon, nem foglalkoztak, mert az előírt fénykévét adja, tehát nem vakít általában. A fólia meg megint azért mehetett át, mert nem egy boyracer vagyok, aki a fekete fólián keresztül akarja észrevenni a ki nem világított öregnénit éjjel, hanem normális mértékben szűrő anyag, főképp infrát, és nem látható fényt (de betű szerint természetesen szabálytalan...).
És amúgy nem zsebre dolgoztak, kaptam számlát. És amúgysem írtam, hol van ez a hely (azt majd privátban, ha valaki kérdezi), csak hogy létezik ilyen. Amúgy szerintem ez lenne a normális. Ha már a szabályozás botrányos...
Én tegnap hoztam el szerelőtől a kocsit, motorcsere végre megoldódott az olajnyomás probléma erre menet közben kidobja hogy antipollutin default...már csinálta ezt régebben is, kiütötték a hibakódót és annyi. Most épphogy hazaértünk, leállt és le is tiltott a kocsi, úgyhogy most villamosságinál van, remélem nem komoly mert már unom, hogy ennyit ráköltöttem. Valakinek vmi ötlet?
Szerintem, az hogy vannak olyan műszaki vizsga állomások, ahol szabálytalanúl eltekintenek az kötelezően megnézendő tételektől az szerintem nem reklámozadandó egy nyilt fórumon.
Írd meg magánban, vagy adjál ötletett, hogy hova érdemes elmenni, de ne olyan megjelőléssel, hogy ide menj, itt jó pénzért megoldanak mindent.
Én is tudok pár helyett ahol vastagabb a műszak végére a vizsgáztató zsebe, mint egy kilos kenyér.
Így ha lehet a későbiekben ezt hanagoljuk.
Ez az én véleményem, természetesen mindenkinek megvan a sajátja.
Ez az üzenet jelenthet pusztán csak elkoszolódást is, főleg, ha huzamosabb ideig csak városi, rövid távokon használod a kocsit, s ott sem pörgeted meg rendesen - tehát nem feltétlenül romlott el vagy vált csereéretté bármi is a kocsidban.
Ugyanilyen kocsim van (csak 2 évvel öregebb), s ha nálam megjelenik az üzenet, akkor már rá sem hederítek. Egyrészt, mert pár indítás után elmúlik, másrészt - tapasztalatból mondom - ez nála annak a jele, hogy ki kéne ruccanni vele a városon kívül és s "égetni" kéne egy darabig a rendszert.
Aki még nem hallotta volna ezt a kifejezést, az nézzen utána: Italian tune-up :-)
Sziasztok 1 hete vettünk egy 2004.10.-i 307 SW-t 2.0 benzinest. Ma reggel azt írta ki, hogy "antipollution fault"!Hibakód olvasóval kiderült, hogy a hibakód PO410, amit igencsak nagy keresés árán elvileg sikerült kiderítenem, hogy a Szekunder levegőrendszerrel van valami bibi.Mit tudok ilyenkor tenni, azonkívül, hogy szerelőhöz viszem, Illetve járt-e már valaki így, és megtudja mondani árban mire számíthatok a javításban,cserében.,és hogy mi okozhatja ezt a hibát?!?! Előre is köszönöm: Csaba
Ellenpélda: ahová én vittem és viszem, ott kérik. Elég alaposak... De mivel van arany árban vett 2 ülésem, így nem gond. Jártam már így is ,hogy ennek ellenére elírták és vissza kellett vinnem . Na az már nem tetszett annyira, mert újra akarták vizsgáztatni 5 percen belül... Persze a költségemre. Ki is nyílt az anyázós uzsák és azóta nem viszem a KPM-hez.
Ha már így félig aktivizáltam magam, én is szeretném jelezni, hogy a szintén 7 személyre vizsgáztatott SW-m sosem rendelkezett 7 üléssel, vizsga idejére sem, és több helyen is vizsgázott már. Igaz, én lustaság okán nem sajátkezűleg viszem, de eddig még sosem állt elő a szerelő azzal, hogy probléma lett volna vele.
Meglett a csörgés oka, még mielőtt motort cseréltünk volna. :) :)
A szívótoroknál lévő műanyag fojtószelep házban az egyik pillangószelep letört, és a turbó által keltett nyomás miatt berezonált, és emiatt adott ki csörgő hangot.
Azért köszönöm mindenkinek a segítséget, szerencsére kisebb lett a baj mint gondoltuk.
Erre reagálva és teljesen egyetértve tudatnám mindenkivel, hogy a 9 éves SW-m még SOHA nem vizsgázott 7 betett üléssel... Utólagos xenonnal és agyonfóliázott szélvédővel meg B-oszlop előtti ablakokkal viszont kb MINDIG! És mindezt több telephelyen is előadta, legutóbb 22.000 magyar pénzért. És ezen legutóbbi helyen még rendes futómű-vizsgálatot is kaptam. De a "baromságokkal" (=xenon, fólia, ülések, 5100-as fordulaton füstgázmérés 5x) ők sem fogalkoztak.
A mi SW-nk nemsoká 13 éves lesz, tehát túl vagyunkk már pár műszakin (legutóbb tavaly.)
Eddig sehol sem kérték s nem is nézték a plusz üléseket, azaz azok "hiányát" - de annyira, hogy még az sem zavarta őket, hogy állandóra fel van szerelve a csomagtér-elválasztó háló, ami miatt amúgy sem lehetne hátra beülni. Ráadásul tavaly máshol vizsgáztattunk, mint a megelőző években.
Szóval szerintem érdemes előtte megkérdezni ott, ahova mennétek, hogy feleslegesen ne kelljen pótüléseket felkutatnia annak, akinek esetleg nem lenne.