Sokféle megoldást találtam, de talán ez a legrészletesebb.
1. Első lepésben lehetőség szerint a régi festéket távolítják el, majd egészen a fémig csiszolnak, nehogy repedés maradjon benne.
2. Ez után kap egy szép barna kétkomponensű alapozót,
3. ami után következhet a krémes durva gitt és a pórustömítő finom gitt.
4. Jön megint a csiszolgatás, majd egy újabb szórással felvitt réteg, a töltőalapozás. Ez egy szürke polyester spritzplastic anyag, amit ismertebb nevén szórógittnek hívnak. Szórógittet maximum 5 rétegben, 1000 mikron vastagságig használják,
5. majd 2 lépcsőben géppel csiszolják P100-120 illetve P240-280-es papírral.
6. Ezek után a szín előtti utolsó réteget fújják fel, amit munkanéven füllernek hívnak (füller jelentése: töltő/kitöltő). Ezt az anyagot 2-4 rétegben fújják (80-250 mikron vastagságig) és az előző réteg, a töltőalapozó egyenetlenségeit tünteti el, miközben a festék tapadását is elősegíti. A füllert bekeverés után 45 percen belül fel kell használni, száradása 20-40 perc 60 fokon, 8-12 perc infrával. Ezután már nem látszódhat a fém, sőt még a gitt sem.
7. A füller már védi a gittet a víztől, így előkerülhet a nagyon finom vizes papír. Csiszológéppel 320-500-as, kézzel 600-800-as papírral dolgoznak.
8. Ha ezek után is akad még némi hiba, azt egy zöld színű flekkgittel javítják.
9. A gittelés után egy napot kellene száradni, de mivel általában mindenkinek nagyon sürgős, és a technológiában itt lehet csak időt nyerni, gyakran előkerül az infrás szárító, amivel egy óra alatt ki lehet szárítani. Minden gitt kétkomponensű. és bekeverés után 4-6 percen belül fel kell használni. Száradási ideje 20 fokon 15-20 perc, infrával 4-6 perc. Ideális esetben mégis napokat kéne hagyni minden alapozási réteg után. A veterán autófényezések egy másfél hónap alatt készülnek, ott a vastagabb réteg miatt muszáj várni. Az újabb autójavításoknál - ha profi a lakatos - nincs olyan vastag gittréteg, ami egy-két nap alatt ne keményedne ki.
10. Az előkészített autó lemosva kerül a 20-25 fokos hőkamrába. Ott ragasztják ki a szükséges elemeket, miközben az autó felveszi a kamra hőmérsékletét. A fújás előtt utoljára vizes szivaccsal, antisztatikus és egyéb rafinált tisztítókendőkkel letörlik a felületet. A legnagyobb ellenség a szilikon. Hiába a szilikonmentesítő kendő vagy a festékbe kevert szilikonstop adalék, a túlzott gondossággal ápolt elemek gyakran annyira magukba szívják, hogy lehetetlenné válik a fényezés, mert a festék megszalad, szétugrik a szilikonos felületen.
11. A tisztított autóra a 4 bar légnyomással működő szórópisztollyal a színtől függően 2-3 rétegben szórják a festéket. Egy autóra a teljes fényezéshez - mérettől függően - 2-4 liter festék kell. A jól takaró színeket, mint például a fehéret, kétszer is elég átfújni. HS (magas szárazanyag-tartalmú) festékkel 1 szórásmenet is elegendő lehet. Minden réteg között pár perc szünetet kell tartani. A komplett festési folyamat 2-3 órába telik, ezért a festéket általában literenként edzik. A festékszóró pisztolyba egy töltéssel kb. 0,5 liter festék fér. Ha kész a fújás, negyed órát kell várni, majd a kamrát 60 fokra fűtik, és indul a szárítás. 30-40 perc múlva az autó porszáraz, és visszahűlés után azonnal szerelhető.
a segítségeteket és véleményeteket szeretném kérni az oldalkocsis Pannoniám újrafényezésében.
Az oldalkocsi alu és fém darabjairól kromofággal lett a festék lemaratva, majd fémtisztára csiszoltam. A motort még ezután fogom szétszedni, de azt már homokszoratni is tudom, mert az már befér a közeli homokfúvó kamrájába.
Minden részletre kiterjedöen érdekelne a véleményetek, mivel ilyet még nem csináltam, de a felszerelés meglenne hozzá, csak a tapasztalat hiányzik.
Kérdesem lenne:
- mi a helyes sorrend ? (alapozó, szorógítt, gittelés, színrefújás, gyári csíkozás kézze, lakk)
- Kromofágot mivel tudom eltávolítani, hogy a kásöbbi festéket nem bántsa ?
- mivel érdemes az egyes rétegeket zsírtalanítani és csiszolni?
- milyen alapozót (alumíniumra és vasra) és hány régegben ?
- milyen szorógittet javasoltok
- milyen festéket javasoltok (2k vagy ?) és hány rétegben?
Le lehet festeni csak ki kell maszkolni rendesen a felületet mert csiszolásnál könnyen meg lehet sérteni az ajtó festését. És hát többször kell ugye csiszolni mivelhogy valszeg alapozni is kell...
Az újra ragasztás csekély +költség. Levéve elvárható mind az ajtó ,mind a díszléc normális előkészítése és fényezése. De zokniban is lehet lábat mosni...:-)
egy szerencsétlen parkolás közben sikerült meghúznom a kocsim oldalán az ajtót + a műanyag díszlécet. a márkaszerviz iszonyat árat adott. nem márkaszervizből van két ajánlatom, az egyik kicserélné a díszlécet, a másik állítja, azt is le lehet festeni (spéci festékkel, némi csiszolás után). Ez utóbbi megoldás nem csak olcsóbb, de logikus magyarázatnak tűnik, hogy így nem kell lefeszegetni a ragasztást.
Kérdés: tényleg le lehet szépen és tartósan festeni egy műanyag díszlécet?
Van egy szin amit a legtöbb boltba nemtalálnak ahol megtalálták ott meg receptúra nincs hozzá csak régifajta festékhez amijük már nincs az eu miatt... Mondták 1-2hét és utána néznek mit tudnak tenni... Bár fényezés még sokára lesz(talán október,november),de kiakartam 1decit kevertetni addig is...
Valaki tudna segíteni?
L97Y Tizianbraun metallic(nsu,vw,audi,porsche használta 1974-1976közt)
Nem karcol,de ha nagyon biztos akarsz lenni a dolgodban lehet kapni egy Abralon nevű csiszolószivacsot amit a csiszológépre lehet feltenni,és azzal még átlehet /kevés vizzel/ csiszolni a felületet. Ez 2000,és 4000 -es változatban kapható.
Köszi Megnéztem amikor ráfújtam a bázist semmi nem volt benne ezért meg is lepődtem, hogy lekkozás után tele van. 1500-2000, nem karcolja össze nagyon??? Az 1500-ast durvának tartom, de ha te így csinálod és szép, akkor biztos jó.
Először is nézd meg ,hogy a szemét a lakkban van és nem a bázisban ,mert ez utóbbiból már nem tudod polírozással kiszedni. Vizes polírpapírral 1500-2000 teljes mattulásig kell csiszolni amig a szemét körvonala látszik. Szárazra törlés után 3M 9374-es "fehérkupakos" pasztával alacsony fordulaton felfényesíteni a felületet. Ha eltűntek a csiszolási nyomok és fényes felületet kaptál érdemes 3M 9375-9376-os pasztával finomítani és fényesíteni. A 9376-os paszta egy petróleumszármazékot tartalmazó folyadék ,ami eltünteti a polírozási nyomokat és magas fényt biztosít.
Szevasztok fényező szakik!! Tegnap lefújtam a Suzukim motorháztetejét, j.e sárvédőjét metál ezüsttel(Z2S) Kicsit szemetes lett, ezt szeretném eltűntetni belőle. Olvastam hogy ki lehet belőle csiszolni. Hogy kezdjek neki A-Z-ig??? Hogyan csiszoljam, milyen papírral??? Milyen polírral hozzam vissza a fényét???? 3M polírrendszerből van egy csomó fajta, melyikeket vegyem belőle hogy szép fényes legyen???
Lehet azzal mindent egyébként. A düznit is lehet variálni. Valószínű hogy nem túlnyomásos a pisztolyod, így kicsit nagyobb üzemi nyomás kell az anyag felszívása miatt. Innen pedig már tudod a folytatást..
Én az alsótartályost a kerti növények permetezésére használom. Arra kiváló, és gazdaságos. Tekintve a vegyszer árakat. Tömlőm van elegendő hosszú, s amíg permetezővel 20 literből oldottam meg, most 5 literből kijön. Sokkal szebben beködösít a lombozatba. Valami hasonló különbség mutatkozik nagyságrendileg a fényezés területén is, amikor az alsó és felső tartályost kell összemérni.
Ha már ennyi jó tanácsot kapok profiktól amit megtisztelőnek érzek és szívom magamba a tudást lenne pár kérdésem:
-mindenkinél csak felsőtartályos pisztolyokat látok,az alsótartályost miért nemlátom sehol?Azok mire jók és mi a hátránya?Azzal nemkönnyebb festeni? -mondták a festékboltban az új vizes fetékekkel könnyebb elrontani a fújást és azt tanácsolták fényező fuja ha szépre akarom a kocsit.Kérdés mire gondolhatak amire ügyelni kell?Annyit mondtak nagyon könnyen lehet különböző árnyalat eltéréseket csinálni meg szerintük könnyebb megfolyatni.
No meg aztán melegszik is rendesen. Szerencsés vagy ha nem lesz libegős, hullámos a lemez. A felexes haladós, de nem javaslom. Harckocsira kétségtelenűl hatékony. Legfeljebb fordulatszám szabályzóssal, de a gyakorlat szerint a türelmetlenség és az adott lehetőség mindíg hozza formát. - Szóval a körexenter. Sokban van a papír, igaz, de a folytatás eccccerűbb.:-))
Jaja, excentercsiszoló a tuti. Flexxel nagyon észnél kell lenni, vékonyítja az anyagot, vagy ha mégis fexelni akarsz, tegyél rá csészekefét, vagy négerkorongot, azzal haladós és kíméletesebb a korongnál.
Akkor járható út egy P60-P180 környékével kezdeni és a gyári festék fölött lévő kokányságokat leturni egy rezgőcsiszolóval? Olyat meg nem tudsz csinálni hogy a gyári réteget meghagyod. Rezgő csiszoló nem épp a legjobb választás erre a célra ami jó lenne az a körkörös rotácios csiszoló.
Ahol javítva volt ott Rapid cinkromátos alapozó ugye a gittelés alá megteszi? NEEEM! Ha jót akarsz magadnak csak tiszta fémfelületre kittelsz és csak utána alapozol.Főleg nem Rapid-dal.
Akkor járható út egy P60-P180 környékével kezdeni és a gyári festék fölött lévő kokányságokat leturni egy rezgőcsiszolóval? Vagy fontos rezgőcsiszolóval,mert lehet hülye 5let de sarokcsiszolóval nem gyorsabb lenne?aztán rezgővel csak utána a finom munkát csiszolni.
Nemrossz jah csak bosszant,hogy a közvélemény meg rossz róla,ilyenkor néha elszomorkodok,hogy nem elsőgenerációs rx7 -t vagy alfetta gtv6 -t vettem,bár azokat is szidja a sok tudatlan nép.Ugye wankelt,hogy széthullik,olaszt meg hát valjuk be mint egy forró tüzes csaj ha nincs vele gond álom ha meg van akkor pénztárcát nemkiméli...
Ahol javítva volt ott Rapid cinkromátos alapozó ugye a gittelés alá megteszi?Természetesen fémtiszta felületre dolgoztam és biztonság kedvért evipasszal foszforsavaztam. Eddig időtállónak tünik a rapid ahova használtam fémeken...