Mert sokan természetesnek veszik azt, ami neki megvan. Ha van autója, meg sokat lát, akkor mindenkinek van. Tavaly év elején nem érte el a 3 milliót a személygépkocsik száma, így több, mint minden harmadik embernek van autója. De ők ezt nem tudják, csak aki ilyet mond, annak kell, amihez képest többnek érzi magát. Tehát lehet, hogy amit szid, annál ócsóbb autója van, de van aki sznob arra, amije van, más meg a sznobokhoz kívánna tartrozni, és ezért az ő szemükkel nézi a világot.
De ugyanez, hogy egyesek azt hiszik, mivel ő netezik, akkor mindenki, és pl. miért nem hirdetnek neten egyesek, stb. Holott kb. 1.5, pozítív esetben másfél millió magán internet előfizetés van itthon az üzletiekkel együtt lévő bő 3 millából. Ha a családokat is figyelembe veszszük, akkor is jó, ha a fele magyar netezik otthon. De az egyszerűek az ilyesmiig el sem érnek ésszel.
Régebben valamelyik A betűs kúton tankoltam két falu között kétszámjegyű főúton. 3/4-ig tankoltam az autót és 230km alatt megette, miközben autópályán is mentem.
Ma én is láttam az ominozús riportot. Kikérem magamnak! kezdjük ott, hogy akinek van kocsija, az már nem számít annyira szegénynek. És együtt emlegetni a Suzukit a használt ruhával és a piszokkal?!
Valaki tudna segíteni?Kellene nekem 1 speckó alátét a szelepfedél müanyag részét fogja-Van egy kis válla is.Ez kellene nekem.Bontóba a környéken biztos nincs.A multkor a motorháztető kitámasztó pöckét is szervizbe vettem... Hátha van valakinek maradékba-szervizbe lehet nincs is...
Akkor csak biztosan a placebo hatás, hogy sokan mondták már, hogy külföldön jobban megy, fogyaszt az autó. Ezt még el is hiszem.
De emezt már nem. Ugye azok a kutasok is, akiktől ócsón lehet fű alatt üzemanyagot venni, a kertjük végében fúrt kútról, és a sufniban összedobott finomítóból nyerik a cuccot. Nem a kútról, ahol dolgoznak, és a hiányt nem oldják meg valahogyan okosban. Valahogyan meg kell, mert nyomtalanul nem tűnhetnek el a hektók a tartálykocsitól a pisztolyig, csak könyveléssel nem hiszem, hogy meg lehet oldani.
Én már itthon is éreztem, hogy egyik kúton jobb volt, a másikon rosszabb. Meg kollégának súgott a kutas haverja, hiogy mikor ne menjen hozzájuk tankolni.
Így lehet, hogy csak nálunk nagyobb az arány a tré üzemanyagok előfordulásában. De azok aztán hazavágják az érzékeny cuccost. Így csak oda lyukadunk ki, hogy igazából nem annyira a kihegyezett dieselek extrafinom tűréseivel, meg egyebekkel van a gond, hanem a naftával. Csak nem tudunk ellene tenni. Vagyis de, annyit, hogy ezt a kérdést a MÁV-ra, meg a Volánokra hagyjuk, és mi csak jegyet veszünk, hehehe.
A főnököm is ezelőtt szervízes volt a Mzadánál, és azt mondta, hogy itthon sokkal több gond van a dieselekkel, mint nyugatra, és ez a hazai szemetebb üzemanyag számlájára írható.
Nekem is, de van egy rokonnak, meg egy kollégámnak is és mindketten szívnak vele (Újan vették, mindkettő diesel)
Az egyik kevesli az erejét, sokat megy autópályán és a fogyasztással is elégedetlen, a másiknak meg garancia időn belül már komoly hibák jöttek elő (váltó, porlasztó csúcs, stb)
Én úgy vagyok vele, hogy most diesel autóm van, de nagyon erősen meggondolom, hogy valaha még egyszer dieselt vegyek.
Söt igazából az a drágább megoldás, még ha elméletileg, papíron nem is ez jön ki, a gyakorlat ezt igazolja...
itt már többen megírták, hogy elégedettek a szuzukijukkal...
a rádióban adatokat közöltek -némi kommentárral- az új-gépjármű eladásokról...
ami ide tartozik: a szuzuki eladás 2011-ben a 2010-es adatokat is alulmúlta, mert tavaly csak 1590 új autót tudott eladni itthon...
..a kommentár szerint azért, mert a szuzuki az olyan égő...mit szólnak a baráti társaságban... trendi a nagyobb karosszéria, vagy európaibb név...a listavezető az oktávia...hogy esetleg gyengébb a motorja, vagy nem olyan felszerelt, azt már nem látják úgy sem... :-(
Ezt a jelenséget tapasztaltam én is. Amikor 2009-ben megvettem 390-ért az akkor 19 éves 190 Mercit, bent a Suzukiban rögtön megjegyezték, hogy aha, Mercivel jársz, meg milyen jól néz ki, milyen jól megy egyeseknek. Olyan is, aki korábban újonnan vett Swiftet. De még akkor is bőven a háromszorosát érte kb. az övé az enyémnek.
Az más tészta, hogy több nő is csak a csillagot látta, és hasonlóan reagált, több korosztályból is. Fiatal, vállakozónej kollegina az utcán mutogatott az elejére, és mondta, hmm, Mercivel nyomom. Vagy a közös képviselő középkorú felesége. Milyen szép autóra cseréltem. Mondtam, hogy nekem az előző Fabiám is szép volt, ami amúgy majd háromszor annyiért ment el. Erre ő, hogy de ez mégiscsak Merci, nem Skoda. Egyszerűen csak a márkát nézik sokan, és hiába öreg, olcsó, rögtön dolgozik bennük ez a dolog.
..."Suzukira pisilő matricát aggatnak az autójukra"... ez olyan jóóó... főleg, ha füstöl is, és nem megy, de kiírta még azt is, hogy: powered by jobbláb... (előttem okádta a füstöt a baromarcú)
Ez még igaz, de ha továbbra is ilyen kevés új Suzukit adnak el itthon, akkor változni fog a helyzet. Ha valaki 2015-ben 2011-12-es évjáratú használt Swiftet akar venni, akkor nem nagyon tud majd válogatni. Ha pedig nem tud válogatni, az magasabb árakat hozhat (egészen pontosan mérsékelheti az áresést). Figyeljétek meg, lesz még olyan, hogy Németországból hordják be a nepperek a használt Suzukikat.
Mondjuk most még kivinni lenne érdemes. Múltkor néztem az Autoscouton, hogy az én Swiftem a németeknél jó 400-500 ezer forinttal többet érne.
Pont ezen viccelődtem valakivel a múltkor. Ha vennék egy új Swiftet 2,5-3 millió forintért és beállnék itt a társasházi parkolóba, akkor a lakók többségének le sem esne, hogy új autót vettem. Viszont, ha ugyanennyi pénzért vennék mondjuk egy használt E46-os BMW-t, akkor egyből felkapnák a fejüket, hogy miért megy nekem ilyen jól és lehet, hogy valaki felnyomna az adóhivatalnál, meg összekarcolnák az autót. :D
Ettől függetlenül azért egyszer kipróbálnám, hogy milyen irigyelt BMW-snek lenni. :D
A lentiekhez én is hozzátenném a saját nyavajgásomat. :) Az egy dolog, hogy a nép egyszerű gyermekei fikázzák a márkát, meg Suzukira pisilő matricát aggatnak az autójukra. Tegyék, ha ettől olyan boldogok. Az engem már jobban bánt, ha az autós magazinok és internetes oldalak is kicsit mindig fikázva állnak hozzá a márkához.
Figyeljétek meg, még, ha dicsérik, akkor is beszúrnak valahova egy "ahhoz képest, hogy csak egy Suzuki"-szerű megjegyzést. Ez olyan, mintha egy kollégámnak azt mondanám, hogy "tök jól dolgozol, persze csak ahhoz képest, hogy egy nő vagy". A Suzuki a magyar autós újságíróknál mindig mínusz öt pontról indul.
Jellegzetes totalcaros szófordulat "az egy új Suzuki áráért", ami főként valami régi, most olcsón megvehető exprémiumautó tesztjekor sütnek el, szinte sugallva azt, hogy vannak olyan hülyék, akik mondjuk egy 6 éves Audi A6 helyett új Swiftet vesznek.
- Most a legújabb Swiftnél azon sírtak, hogy jaj, alig lehet megkülönböztetni az előzőtől, alig változott valamit (egy francokat nem változott), bezzeg, ha egy VW-csoportos márka picit új lökhárítót, vagy fényszorót, tehát egy lightos faceliftet kap, akkor azt már ünneplik.
- Fúdedrága, nagyondrága: ez most a legújabb, amit mindig olvasok a Suzukiról. Az más kérdés, hogy azonos kategóriában más márkákhoz (főleg a japánokhoz) képest még mindig a legolcsóbbak között van a Suzuki. Ráadásul megint csak más márkáknál többször is találkoztam azzal, hogy a listaárhoz hozzáteszik, hogy azért ebből lehet alkudni. A Suzukinál erről megfeledkeznek, mindig csak a listaárat emlegetik, pedig elég lenne csak egy pillantást vetniük mondjuk a szalonautok.hu-ra, hogy lássanak a valósághoz közelebb álló árakat.
- Az egyetlen igazán korrekt tesztet a legújabb Swiftről az Autó és Stílus című lapban olvastam. Nem nyalta az autó fenekét, de meglepően korrekt volt és mentes volt a szokásos "höhöhö, ez egy Suzuki" tiszteletköröktől. Nem is értettem, aztán a cikk elolvasása után vettem észre, hogy nem magyar szerző írta, hanem egy olasz autóslap cikkét fordították le.
A fentiekkel nem azt írom, hogy kapjon pozitív diszkriminációt a márka, hanem legalább az autós újságírók kezeljék már egy szinten a többi autóval a suzukikat.
Sőt, ez azért is jó, mert megfogadtam, ha ötösöm lesz a lottón - ha majd egyszer veszek egyet - akkor mindenképpen lesz egy Kizashim, így senki nem fog gyanakodni, csak összesúgnak a hátam mögött, hogy szegény, hogy le van csúszva.:-)))
jellemző, hogy a barátok közt sorozatban is a balfasz vilibácsinak is természetesen szutyukia van...a többinek akérmilyen használt szar, akkor is jobbnak van feltüntetve...
a diákok közti felmérésből kiderült, hogy a szegénység egyik jellemzője a szuzuki...csak így...akármilyen, mindegy...szuzuki, és kész! szegény!