Nekem ezelőtt egy Mazda Xedos 6-om volt, hát annak a világítása olyan volt, mintha nem is égne, rakattam bele xenont, tompított és mikor refit kapcsoltam, semmit sem változott!! Ehhez képest a Grandis karácsonyfa számomra!!!:)))
Van belőle gyári xenonos is - az enyém sajnos nem az. Vagy H1 vagy H3 halogén izzó van benne - már nem rémlik pontosan. Én átlagosnak mondanám a fényerejét. Nem mondom rá, hogy húúú de jó, de azért vezettem már bőven szarabb világítással rendelkező autókat is.
A középső sort síkba csukni nem lehet sajnos - csak a leghátsót. Kivenni sem lehet. Én hoztam már haza benne 100x210centis műanyag bejárati ajtót is. Úgy csináltam, hogy hátra döntöttem a támlákat, mert arrafelé lemegy síkig. Hosszú 3 méteres cuccok is simán elférne hosszra (talán a 3,5m is)
Viszont így előretolva sem olyan kicsi ám a hely mögötte, mert ez egy nagyon hosszú autó (korabeli Saharan/Alhambra-hoz képest 13 centivel hosszabb például, de 4 centivel hosszabb az C8/Ulysse/Phedra családhoz képest is) . Ha la van csukva a leghátsó üléssor síkba, akkor kézzel alig tudom elérni nyújtózkodva a középső üléssor háttámláját a csomagtér ajtón benyúlva - pedig 192 centis vagyok.
Brutál nagy a csomagtere - apám Mazda 6 kombijáé ehhez képest komolytalan :) . Viszont nem magas - állítva bicikli például felejtős - ez inkább kombi jellegű autó , mint busz. Ez látszik is a formáján.
Anno nálam is felmerült mind a három típus, de a Previa nekem túl buszos, a Mazda 5 pedig nem egy kategória a Grandissal - pl 26centivel rövidebb - ami autóknál óriási különbség. A Grandisban teljes értékű a harmadik üléssor és még és még úgy is marad 300l körüli csomagtér méret - szemben a Mazdával.
Viszont sokan nem tudják, hogy a Grandisnál csak a középső üléssorban van 2db isofix és nem kivehetők az ülései. Ez sok embernél kizáró ok.
Nem tudom, hogy a Citroenéknél ez milyen költség, de Fiatéknál pl úgy tudom, hogy többszázezres tétel hivatalosan márkaszervizbren. Magyarul megérheti az immo kiütés+ bontott kulcs. Mondjuk úgy tudom, hogy van olyan gyártó, ahol gyári szám alapján tudnak új kulcsot adni hozzá, de ezek szerint nem a Citroen az :( ..
Hát ettől tartok én is (ti. nem a tréler a legdrágább). Amúgy apám először azt kérte, vontassam el, de Piliscsabáról Óbudára a 10-es úton...szétégne a kuplung. Meg most jut eszembe, nem is lehetne vontatni kulcs nélkül, mert beáll a kormányzár.
Ha egyetlen kulcs sincs, akkor szerintem még a tréler lesz a legkisebb költség. Ha van kulcs, de nem működik az immo (vagy van hozzá bontott kulcs+zárbetétek), akkor azt szokták még csinálni, hogy hozzáértő specialistával kiiktattatják az immo-t. Nem minden autónál lehetséges, de ha elvállalja a szaki, akkor sokszor elég a kiszerelt motorvezérlő is hozzá. A dízel grandisnál pl sajnos nem lehetséges, mert túl ritka és nincs hozzá crackelt motorvezérlő szoftver és/vagy okosság. Egyszer kérdeztem már..
Kicsit off-topic, de hátha tudtok segíteni: apámnak új kulcsok kellenek a C4-éhez. A szakszervíz azt kéri, hogy trélereztesse oda az autót, hogy az immobilizert hozzá lehessen kötni az autóhoz (a régi kulcsok elvesztek). Tudtok-e esetleg más megoldást, mert kb. 30 km-re van a szervíz, nem lenne kevés a tréler költsége?
nrg203, ha esetleg Baján jársz, kipróbálhatod az enyémet. :) Röviden: élmény vezetni, nagyon jó az úttartása, vezethetősége. Mivel nagy, parkolni városban nehezebb, de én eleve nem megyek szűkös helyekre. Én imádom, na.
A következő egyterűeken gondolkodom: Mazda 5 2.0, Mitsubishi Grandis 2.4, Toyota Previa 2.4.
Sajnos egyik autó sincs az ismerősi körömben.
A kereskedők nem valami készségesek. Én viszont úgy nem akarok autót, hogy ne tudnám, milyen vezetni, mit produkál különböző helyzetekben. (Pl. városban és lakott területen kívül is)
Valamelyikőtök, akinek 2.4-es Grandisa van, tud ebben segíteni, hogy kipróbáljam?
Eddig látatlanban a Grandis felé húzok, de szeretnék róla meggyőződni, hogy milyen maga az autó. :)
Az önindító cserének úgy kezdj neki, hogy először is leveszed a negativ sarut az akksiról :D .. Amúgy hibafeltárás szerintem nem kezdő kategória - már csak amiatt sem, mert a legrosszabb hibajelenség az ,ami nem folyamatosan áll fent. Addig sokszor a szakember is csak tippelni tud, amíg nem állandósul - magyarul adott esetben egyáltalán nem fog beindulni.
Én is ezért vettem újat. Illetve az a gond, hogy az önindítós szervizeken roskadoznak a polcok a Bosch, Magneti Marelli stb elterjedtebb márkák alkatrészeitől, de a ritka - pl sok japán - önindítókhoz alig akad alkatrészük.
Nekem most cseréltek önindítót, a gyári elkopott teljesen.. Célszerű felújíttatni, csak nekem idő hiányában muszáj volt egy újat vennem, valami névtelen kínait 20 ezer körül ha jól rémlik...
A gyárit meg leadtam egy autóvillamossági szerelőhöz, aki ha tud bele szerezni vagy csinálni valami picike alkatrészt (perselyt?), ami sajnos valami ritka méretű, akkor lesz egy olcsón felújított, de gyári önindítóm, amit alkalomadtán visszateszek a kínai helyett. Szóval ha le tudod tenni a kocsit és ha fel tudják újítani a gyári önindítódat, nehogy újat vegyél bele 80 ezerért...
Nekem 70-80e körül volt az ára a dízelhez - ha jól rémlik. Neked benzineshez felhoz a bárdi katalógus három félét is 28-35e Ft körül. Kérdés, hogy valóban jó-e valamelyik a Grandisba.
Mondjuk addig nem biztos, hogy érdemes cserélni, amíg be nem bizonyosodik, hogy tényleg konkrétan azzal van a gond, mert ha mégsem, akkor kidobott pénz volt. Számítógépen keresztül távgyógyítani nyilván én sem tudok - csak tippeket adni a szerintem lehetséges okokra.
Közben a műszerfalon úgy égtek, mint a neon lámpák, nem halványodtak el.Ma viszont szépen beindult. Csak akkor lenne gáz, ha dugóban lefulladok (mert ugye kezdő vezető vagyok), és ott nem indulna be...
A műszerfalon nem halványodtak el (vagy nem is égtek) indítózás közben a fények? Ha halványodik, akkor esélyesebb, hogy az akksi, vagy valami fő kábel, testkábel, testelés, érintkezési hiba, oxidáció a gond.
Ha viszont szépen világít közben a műszerfal mint a karácsonyfa, akkor inkább önindító, gyújtáskapcsoló vagy esetleg immobiliser gond.
Nekem a vásárlás után pár nappal csinálta azt, hogy nem indított az önindító - de az enyém dizel (mondjuk abban is mitsubishi electronics az önindító) De az enyém utána sem indult be.
Kiszereltem az önindítót és rákötöttem direktben egy akksira, de úgy sem mukkant meg - így vettem egy újat csúnya összegért. Azóta nincs gondom vele szerencsére..
Mik lehetnek az okok, hogy nagyon nehezen tudom beindítani a kocsit (nappali időszakban)? Elfordítom a kulcsot, semmit nem csinált... Többszöri próbálkozás után (kb 5 perc alatt) csak sikerült... És már többször is csinált nekem az elmúlt 2 napban.
Az aksi elvileg új, mert kb 1 hónapja cserélték ki a kereskedők.