Keresés

Részletes keresés

Émile Creative Commons License 2011.02.01 0 0 1821

 Ezt én is megkérdezném : milyen anyagból van az a kazánház ??

Ja az enyém bővített kérdés !!

 Ha normál -lakóház minőségű anyagból készült anno, ott  a fagy kizárt.

 Egy lakóházban igaz az elején fűtés nélkül gyorsan esik a hőmérséklet, majd lelassul.

 Kb. 3 hét mire fagyveszély fenn állhat.

 Kell legalább 3 hét kemény hideg (ami a napokban is volt) amire  a károsodások előfordulhatnak.

 Természetesen fűtésnélkül hagyni egy épületet egész télen  - balgaság.

 Ezen intelmek csak egyedül álló cs. házakra vonatkoznak.

 Emeletes épülettekben  - ha legalább az épület lakásainak fele,   2/3-a  fűtve van  - át lehet vészelni egy lakást fagymentesítés nélkül is.

 Persze 2 -3 hetente nem árt rá nézni  !!

  Tehát ha valmi könnyűszerkezetes az a kazánház akkor más ahelyzet akkor oda kell figyelni  !!

 Na de ki telepít fészerbe kazánt ???

Előzmény: Teaway (1815)
mahrcs75 Creative Commons License 2011.02.01 0 0 1820

nyilván agyhalott vagyok, azért kérdezem...

szóval értem én, hogy egy bizonyos hőmérséklet fölött temperáltatnia kell, de ez lehetne lejjebb, mint 6 fok. A régi cirkóval mindig úgy ügyeskedtünk, hogy 2-3 fok volt és sosem fagyottt be, miért lenne ez másképpen a mostanival ?

 

Előzmény: M63FUN (1819)
M63FUN Creative Commons License 2011.01.31 0 0 1819

nem tudom hogy fizikai ismereteid és logikai képességeid milyenek. DE talán végig kéne gondolni mire való a fagyvédelem

és hányszor kell annak működnie. talán azért nem szabályozható...... (ha nem megy akkor szívesen elmondja itt pár ember) 

esetleg egy kis radiátor a kazánházba ami felviszi a hőmérsékletet ~8 fokra? nem nagy összeg, kazánnál nem is nagy meló.

Előzmény: mahrcs75 (1814)
mahrcs75 Creative Commons License 2011.01.31 0 0 1818

Igen, le vannak.

Előzmény: öregfa.. (1817)
öregfa.. Creative Commons License 2011.01.30 0 0 1817

Levannak szigetelve a fűtőcsövek a kazánházban?

Előzmény: mahrcs75 (1814)
mahrcs75 Creative Commons License 2011.01.30 0 0 1816

Köszönöm az értékes, használható hozzászólást :-) Szóval ötlet ?

Előzmény: Teaway (1815)
Teaway Creative Commons License 2011.01.30 0 0 1815

Milyen kazánház az, ahol 2-3 fok van??

Előzmény: mahrcs75 (1814)
mahrcs75 Creative Commons License 2011.01.30 0 0 1814

Sziasztok,

Van egy Bosch 3000 W típusú cirkónk. Ennek van egy fagyás elleni funkciója, ami nagyon szarul lett kitalálva, mert nem lehet a gépkönyve alapján állítani sem azt, hogy hány fokos fűtököri víz alatt kezdjen el egy pár kört fűteni és azt sem lehet belőni, hogy ez a fagymentesítő fűtés mekkora hőmérsékletű fűtővízzel menjen. Ezeken kívül minden marhaságot be lehet állítani, ezeket pont nem.

Ez azért gond, mert nekem kazánházban van, ahol kb. 2-3 fok van állandóan, így cirka 1-1,5 óránként teljesen feleslegesen csinál egy-egy ilyen "félfűtést". Az előző cirkónk nem volt ennyire "okos", mégse fagyott be a vize.

Nem tudtok valami megoldást adni számomra (azon kívül, hogy szigeteltessen a kazánházat) ?

Köszi,

 

Zoolka Creative Commons License 2011.01.29 0 0 1813

Én tegnap bementem egy boltba és még CSŐŐR nevezetű anyag is volt kapható,de az eladó közölt,hogy az csak új rendszerekhez jó........Viszont lebeszélt a fagyáló használatáról,mivel már rájöttek,hogy sok kárt okoz és a gari is ugrik ha feltöltöd vele a rendszert.Nekem kb.2 hónapja lett átpucolva az egyik  rendszerem,de az általad leírt hatásfok,egyéb mérésekkel 65%-os a kazán HMV köre(mivel a te módszereddel "csak" az mérhető és a kazánok kialakítása pl bitermikus,eltérő lehet),azonban még így is sokkal  jobb mint volt előtte,főleg a fűtési kör,bár kicsit aggaszt az eredmény.Te milyen vizzel töltöd fel a rendszert,vagyis inkább úgy kérdezem ha használsz adalékot akkor nem kell a spec. víz,úgymint desztillált eső stb?

Előzmény: CiluHS (1802)
enginer Creative Commons License 2011.01.29 0 0 1812

Nálam ezt mutatja a digitális fogyasztásmérő:

 

I. ~33W

II. ~50W

III. ~70W

 

 

Előzmény: tclar (1808)
szarkbarka Creative Commons License 2011.01.29 0 0 1811

Nekem egy Sanier Duval RenovaStar kombi cirkóm van.

Kérlek adjatok tanácsot, mert kb 2 hete elkezdett a cirkó a fűtés alatt olyan hangokat kiadni,  mintha egy lavórba magasról vizet csorgatnánk. Szóval nem igazán bugyborékol, de ha sokáig hallgatom, akkor a forrás hangjára is hasonlít. Többen mondták, hogy levegős lett. Elővettem a leírását, és megkerestem a légtelenítőt, ami a szivattyú tetejénél levő kis műanyag csavar. ez nyitva volt!! Elzártam,  de semmi sem változott. Viszont rendesen fűt, mintha semmi sem történt volna. A jelenség a HMV szolgáltatása alatt nem tapasztalható.

Szerintetek mit kellene tennem?

 

(a radiátorok is melegek, minden pontjukon->nem levegősek.)

 

Köszönöm előre is!

 

Szarkabarka

Dunit Creative Commons License 2011.01.25 0 0 1810

 Na ez az az eltömödött hőcserélő !

 

 De melyik oldalról ?

 Mert elvileg lehet a vízoldalról, itt valószinű erről van szó. De lehet a fűstgázoldalról is.

 Amikor a lamellák közé lerakódik mindenféle beszívott kosz/por.

 Ez veszélyes is lehet.

 Erre találták ki az évenkénti tisztítást. Sőt elvileg ez csak a kazánkarbantartás lényege, mert az egyéb elromlott alkatrész cseréje az nem karbantartás, hanem javítás.

 Amúgy a zárt égésterű kazánoknál kell e ez a tisztítás ??

Előzmény: djetta (1807)
CiluHS Creative Commons License 2011.01.23 0 0 1809

Eltömődnie nem kell, 1-2mm-es felületi "bevonat" már töredékére csökkenti a hőátadást, és meg tud bolondítani egy kazánvezérlést. 0.1mm-nyi lerakódás már mérhető a hatásfokban.

 

Egy laza kábel... nos, az elég banális hiba, bár kicsi felületi korrózió még becsaphatja a kazánt, egyéb esetben érzékelnie kellett volna a kontakthibát. (persze nem tudom, milyen kapcsolással és milyen mintavételezéssel nézi a kazán a hőmérsékletet, teltételezve, hogy digit a jelfeldolgozás)

Előzmény: djetta (1807)
tclar Creative Commons License 2011.01.23 0 0 1808

Sziasztok! C24 cirkom újabban csak 3-as szivattyúfokozattal hajlandó menni. Régebben úgy emlékszem 2-esen is ment. Mi változott? Fogyiban ez mit jelent? Köszi

djetta Creative Commons License 2011.01.23 0 0 1807

Tegnap ismét volt kint a szerelő. Kicserélte a két NTC-t gariban. Az egyiknél nagyon laza volt a kábel, remélem az volt a baj.

 

Kérdeztem az eltömődött hőcserélőt. Azt mondta kizárt, mert kb 15-ös csőből van, az meg nem tömődik el ennyi idő alatt.

Előzmény: CiluHS (1802)
CiluHS Creative Commons License 2011.01.21 0 0 1806

Zeller, brokkoli, répa, petrezselyem, ennyi elég, vagy írjak még zöldségeket?

Előzmény: sjohn (1804)
trunka45 Creative Commons License 2011.01.21 0 0 1805

Köszi a jo tanácsot.Közbe elökerült a részletes leirása rajzal eggyüt ,itt elmagyarázza csak hivatásos szerelö nyulhat hozzá. Én is szerelö vagyok csak más müfajba de a leirásbol rögtön meg értettem melyik csavart kell a ora járásával megegyezöen vissza felé és csökken a égö felé áramlo gáz .Ök nyomásmérövel ajálják, de szerintem annyira nem vagyok vályt szemü meg fülü , hogy ne tudnám nyomáora nélkül beállitani.Ezélött 40 éve még nem volt a diesel adagolokhoz beméröpad csak a jobb helyeken, és kurblival meg kémcsövel ugy beáálitottam hogy nem füstölt és mégis erös volt nem mint a BKV buszai.Még egyszer köszi a segitséget.trunka45

Előzmény: CiluHS (1803)
sjohn Creative Commons License 2011.01.21 0 0 1804

Ha ott ülsz a gép előtt . és látom a NET is megy , miért nem guglizol egy kicsit , mielőtt zöldségeket írsz?

Előzmény: CiluHS (1803)
CiluHS Creative Commons License 2011.01.21 0 0 1803

Szerintem az ugyanaz, mint az én régi K18-am, mert C24-es alkatrészeket ajánlottak hozzá. Gondolom ez is fix égős, azaz vagy ég, vagy nem, önmagát nem szabályozza. A láng állítása nem bonyolult, csak ahogy nézem, a C24-et eléggé elburkolták már azon a területen, az őráln gegyújtásakor használandó gomb tengelyén van egy bordázott anyacsavar. Erre ellenirányból egy másik rá van szorítva, hogy ne mozduljon el (elvileg). Ha a fő csavar nem mozdul meg kézzel, akkor sajna szét kell tekerni a kettőt egymástól. Normál jobbos csavarnak megfelelően működik emlékezetem szerint, de tekergetni egyébként is csak begyújtott állapotban szabad, hogy lásd is, mit csinálsz.

 

Mielőtt elkezded tekergetni, a gázóránál begyújtott állapotban stopperrel tizedre pontosan mérd meg, hogy mennyi idő alatt megy 1 teljes kört a jobb szélső számláló. Ebből kiszámolhatod a teljesítményt, ha 342-t elosztod a mért idővel. És akkor a visszaszabályzás után ismét megmérheted. De mindenképp ellenőrizt több begyújtásnál, hogy rendesen be tud-e gyújtani a kisebb gázon. A névleges teljesítmény felénél nem tanácsos lejjebb venni.

Előzmény: trunka45 (1800)
CiluHS Creative Commons License 2011.01.21 0 0 1802

A víz leengedése nem sokat ér, különösen, ha nem egyenként lettek nyomás alatt a radiátorok az alsó szelepen "leengedve", de inkább átmosva. Ez kihozza a "darabokat", de ettől még marad benn bőven, a víz az olajat nem oldja, de a vízáram magával viszi, ami épp lejött. Én Sentinel X300-zal oldottam ki az olajat. Brutálisan fekete víz jött ki ahhoz képest, hogy előtte már a radiátoroknál az iszap le lett szedve.

 

Arra számítani kell, hogy a mosásnál a feloldódó olaj a HMV hőcserélőbe (ha kombi az eszköz) ki fog csapódni a hideg felületen, így azt a leürítésnél-öblítésnél külön érdemes kisavazni, rozsdamentes acél, bírnia kell.

 

És a vegyszeres kezelés után is érdemes a radiátorok aljánál is kiereszteni, a nagyobb darabok lerakódva ott várják a kiutat...

 

Egy jő mérési lehetőség, hogy a veszeres kezelés előtt megnézed a radiátor alsó leürítő csavarját, hogy belül milyen fekete a fényes helyett, majd a kezelés után megnézve már majdnem tiszta...

 

Mivel a kezelés leszedi az olajat, ami a sok kára mellett azért óvta a rendszert, valamilyen korrózióvédő adalékot be kell keverni a feltöltésnél (lehet jóval erősebbre, úgyis kell a légtelenítések miatt utántölteni. A Sentinelnél ex az X100, de van egy Fernox termékcsalád, abban is van mosó és védőszer is új rendszerekhez. A magyar gyártmányokban én nem találtam olyat, ami az új rendszerek előzetes leápolására volna való, mind a régi típusú iszaphoz van, azzal pedig itt sokat nem lehet kezdeni. Ott is van egy "cső őr" nevű szer, csak nem tudom, hogy az a mostani műanyag-réz-alu világban mit tud, mert a vegyészek szerint mindegyik anyag más típusú iszapot generál, p. a műanyag csöveg az aluminimum tartalmuk miatt a már sajnálatos módon megismert vörösiszapot termelik bele a fűtővízve, és egy modern megelőző löttynek már ezt is meg kell tudnia akarályozni.

 

Persze lehet, hogy van már hazai szer is, csak nem lehetett sehol kapni, ahol kerestem...

Előzmény: djetta (1799)
sjohn Creative Commons License 2011.01.21 0 0 1801

Leveszed a héjját , és a Honeywell feliratú gázszelepen van egy nagy ezüst színű csavar , azt kitekered és az alatta lévő műanyag csavarral tudod állítani.

Ha az óramutató járásával megegyezően tekered , akkor nő a lángja , ha ellenkezőleg , akkor csökken.

Előzmény: trunka45 (1800)
trunka45 Creative Commons License 2011.01.21 0 0 1800

SZia  keresek egy olyan embert ki ért a C-24 cirkohoz.Nagy segitség lenne , mert vissza kellene venni a láng eröségéböl.Szerintem sokat fogyaszt, tavaly öszel cseréltem le a C-21 azon tudtam a beállitásokat,szen nem , mert egy szakember azt monta egy tizesért állit rajta de nem mutatja meg hogy.Azért keresek olyan emberkét aki ért e tipushoz VARA -FÉG C-24Köszönöm a fáradozást. trunka

djetta Creative Commons License 2011.01.20 0 0 1799

Egyszer már le lett engedve belőle a víz kb 3 hónap után. Milyen adalékkal kell átmosatni?

Előzmény: CiluHS (1798)
CiluHS Creative Commons License 2011.01.20 0 0 1798

A savazás előtt mindenképp a rendszertakarítás a feladat, mert lehet, hogy nem égett még ki, és feloldható hosszú távon. Mert ezek az egyébként természetben is lebomló adalékanyagok nem bántják a rendszer elemeit, legalábbis ezt állították róla, kívül szétfolyt egy kicsi, és hagytam rajta a csövön meg a kötéseken, 1 hónap után is ragadt még, de nem lett semmi baja. Azaz valószínűleg nem kamuztak. Ha a takarítás után is még bugyborékol/rendellenesség van, akkor sajnos savazni is kell.

 

A mostani hibát akár ez okozza, akár nem, érdemes, mert takarítani csak egyszer kell, ha utána jól van üzemeltetve, már nem szabad, hogy gondot okozzon, 5-10 évente pótolni kell az adalékokat, de ennyi időnként 10eFt körüli összeg jóval olcsóbb, mint esetleg ledugult hőcserélőt 30ezerért savaztatni, majd 2-3 ilyen akció után újat venni... persze ezek a lebomló adalékok nem annyira régi technológia, hogy évtizedes tapasztalat lenne vele, de ahogyan a modern kazánok és hőcserélők sem épp szakállasak, az idő tudja igazolni, mi volt a legjobb megoldás.

Előzmény: djetta (1793)
CiluHS Creative Commons License 2011.01.20 0 0 1797

Hogyne lehetne benne iszap. Minden új rendszert 6 hónapos koráig le kellene takarítani olyan adalékkal, amit kifejezetten az új rendszerekben a gyártástól maradt olaj, hegesztési, és egyéb szennyeződések eltávolítására találtak ki. Pár napig kering benne rendes üzemi hőmérsékleteni (igazándiból érdemes egyszer 2 órára a max-ra feltekerni a hőfokot, amit tud a cucc...), aztán utána leereszteni, kiöblíteni, és hasonlóan az előzőhöz valamilyen iszaposodás gátló, korróziővédő anyaggal feltölteni. Több ilyen is van forgalomban.

 

A kimeneti hőmérő általában a hőcserélő után elég közel szokott lenni, és ha a hőcserélő túlmelegszik, hiába jön ki belőle esetleg hidegebb víz, a cső is vezeti a hőt, és azt is érzékelheti.

 

Nekem 1 fűtési szezon alatt 40%-os hatásfok romlás lépett fel az iszaposodás miatt teljesen új rendszernél. Volt melegvíz, volt meleg radiátor, de bugyborékolt a víz, ezt a szivattyúban is lehetett hallani, végül a HMV körön annyira nagy volt a "szigeteltség" a hőmérőnél, hogy pont ellenfázisban kezdett kapcsolni, és akkor lett gyanús, hogy itt valami nagyon nincs rendben. Azt láttam, hogy egyre melegebb primer körből lett meg ugyanaz a HMV. A HMV hőcserélőt savazni kellett, de visszakoszolódott pár hét alatt, ekkor jött a házi vegyszeres takarítás. Elég nagy meló, utólag inkább külsősekre bíztam volna, nem annyival lett volna drágább, mint amennyi küzdelem volt vele.

Előzmény: djetta (1790)
fenty Creative Commons License 2011.01.19 0 0 1796

Sziasztok!

 

Nekem a melegvízellátással van 1-2 hónapja gondom. Leírom a problémát, hátha valaki tud segíteni... Az a baj, hogy nem képes elég meleg vizet csinálni a kazán(Baxi 240i), eddig semmi gond nem volt vele, mikor pl. zuhanyoztunk még a hideg vizes csapot is meg kellett nyitni, mert annyira forró volt a víz. Pár hónapja meg már csak a melegvizes van nyitva!!!! A beállításokon nem változtattam semmit, igaz mostanában próbáltam a kezelőfelületről feltekerni max.-ig, de akkor sem lett sokkal jobb. Két dologra gondoltam: 1, a gázszeleppel(Sig 845) van gond és nem tud "elég" gázt adni.... 2, a hőcserélő elvízkövesedett vagy ilyesmi(kosz). Ha a hőcserélőt savazzam ki elsőre(mondjuk az olcsóbb), akkor azt milyen savval(van-e speckó)kell csinálni?

 

Köszi a segítséget,

 

fenty

Zoolka Creative Commons License 2011.01.19 0 0 1795

Nekem a kocsim gázos (lpg) .Sokáig hordtam szervízbe mivel nem ment igazán,pedig szoftveresen lett beszabályozva szakemberek hozzáértésével.........Egyszer azonban találtam egy sufnituningos műhelyt,a kezelés után már  130 fölé ment a sebességmérő kellemesen és a fogyasztás mégsem  lett több 10 liternél 140-es tempóná 190-ig nyugodtan húzhattam,pedig 10-20 % lassulást "írnak elő hivatalosan"  az lpg beszerelés után.A labormérés sem mindig mérték a gyakorlat  pedig még távolabb állhat.

Előzmény: Törölt nick (1778)
nixon70 Creative Commons License 2011.01.19 0 0 1794

"Víznyomást légtelenítőn elengedni?"

Azt írtam,légtelenítőn(ami lehet radiátoron ,osztón-gyűjtőn)vagy BÁRHOL!

Előzmény: CiluHS (1788)
djetta Creative Commons License 2011.01.19 0 0 1793

Ha tényleg a ráégett iszap, akkor mi a teendő vele?

Előzmény: Zoolka (1792)
Zoolka Creative Commons License 2011.01.19 0 0 1792

Egy hetesben is,főleg ha szögúj a rendszer és radiátorai..........

Előzmény: djetta (1790)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!