Keresés

Részletes keresés

Tamasch Creative Commons License 2013.02.22 0 0 19020
Tamasch Creative Commons License 2013.02.22 0 0 19019

Szia!

 

Eas-ről sajnos nincs közelebbi.

 

Ezeket pedig még 2010-ben kaptam el (szintén dokumentum jellegel)

http://indafoto.hu/Tamasch/image/17990045-3fa1ec1e/details/l/544767

http://indafoto.hu/Tamasch/image/17990047-e79c2a3f/details/l/544767

Előzmény: tamasi 48.-49. (19018)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.02.21 0 0 19018

Szia!

 

Köszönöm a link alatt található szívszorító képek látványát! Nyomtalanul eltűnik minden régi kocsi... :( 

 

Az Eas kocsikról nincs közelebbi fotód?

 

Az Eacs kocsi pedig igazi csemege számomra, mert tudok az 536-os kocsik létezéséről, de fotóm egyetlen példányról sincsen. :( Mire elkezdtem gyűjteni az Eacs ( és Eas ) kocsikat kép formájában addigra az 536-os széria már a végnapjait élte - a környékemen meg egyáltalán nem voltak ilyen kocsik tároláson. 

 

Esetleg Eacs kocsiról is érdekelne még kép ha lenne!

 

Köszönöm a segítségedet!

Előzmény: Tamasch (19001)
Csa80 Creative Commons License 2013.02.21 0 0 19017

Én tudom, nem én kérdeztem:-)

Előzmény: Es 42 55 554 0006-7 MÁV (19016)
Es 42 55 554 0006-7 MÁV Creative Commons License 2013.02.21 0 0 19016

Igen, volt.

 

 

Előzmény: Csa80 (19012)
Es 42 55 554 0006-7 MÁV Creative Commons License 2013.02.21 0 0 19015

Köszönöm szépen mindenkinek az infót! :-)

Csa80 Creative Commons License 2013.02.21 0 0 19014

Előzmény: Csa80 (19012)
Zsoltikarus Creative Commons License 2013.02.21 0 0 19013

Ez már a csehszlovák építésű Es 554-esek jellegzetessége volt. Őket 1980-ban gyártották.

Előzmény: Es 42 55 554 0006-7 MÁV (19007)
Csa80 Creative Commons License 2013.02.21 0 0 19012

Volt olyan amelyikeknek az alváz keretük beljebb volt, és még volt, hogy fekete is.

Előzmény: Zsivany2 (19011)
Zsivany2 Creative Commons License 2013.02.21 0 0 19011

Szerintem ezek gyárilag ilyenek, legalábbis én nem láttam nyomát sem az átépítés előtti állapotnak.

 

A németeknek volt hosszabb tengelytávú, de nem "erősített" alvázas kocsijuk, szvsz Quabla is abból csinálta, ahogy én is egy másik méretarányban:

 

  

Előzmény: Es 42 55 554 0006-7 MÁV (19007)
Csa80 Creative Commons License 2013.02.21 0 0 19010

mentek a mélek.

Es 42 55 554 0006-7 MÁV Creative Commons License 2013.02.21 0 0 19009

De most nézem, én írtam el. :-)

Alvázszerkezet = alvázkeret

Előzmény: Es 42 55 554 0006-7 MÁV (19008)
Es 42 55 554 0006-7 MÁV Creative Commons License 2013.02.21 0 0 19008

Egyébként ezt a Quablamodell honlapján olvastam:

 

"A hagyományos E, Es sorozatú (Roco, Klein Modellbahn) sorozatú kocsitíposokhoz képest a jármű szembetűnő különbsége a szélesebb hatméteres tengelytáv és a zárt alvázkeret."

 

Előzmény: Zsoltikarus (19005)
Es 42 55 554 0006-7 MÁV Creative Commons License 2013.02.21 0 0 19007

Nem tudom normálisan megfogalmazni, ezért bejelöltem most a mellékelt képen.

Gondolom a normál Es kocsik, azok melyeknek az oldalán alul beljebb van a kékkel bekarikázott rész. Ezeknek pedig egysíkban van az oldalfallal.

Ha tud valaki kérem válaszoljon a kérdésemre.

 

 

Köszönöm!

Előzmény: Zsoltikarus (19005)
szuromia Creative Commons License 2013.02.21 0 0 19006

Pálinkásat!

Ezeket elküldenéd nagyban, ha megvannak?

 

Előzmény: Csa80 (19003)
Zsoltikarus Creative Commons License 2013.02.21 0 0 19005

Ezek a "zárt alvázszerkezetű" Es kocsik

 

Ez alatt mit is értesz pontosan?

Előzmény: Es 42 55 554 0006-7 MÁV (19004)
Es 42 55 554 0006-7 MÁV Creative Commons License 2013.02.21 0 0 19004

Nagyon sajnálom én is ezeket a kocsitípusokat. (Gags, Gg, Ggs, Es, E, Tcs stb..) :-(

Es kocsival kapcsolatban lenne kérdésem.

Ezek a "zárt alvázszerkezetű" Es kocsik léteztek már a 80-as években is, vagy később lettek átépítve valamikor a 90-es években?

Belinkelek egy képet is, látszik, hogy a kocsi alja másabb.

Fotó: Zlatnyik Ferenc

 

 

Nagyon jók a legutóbb feltöltött képek!

 

Csa80 Creative Commons License 2013.02.21 0 0 19003

 

2006 dombovár

Zsivany2 Creative Commons License 2013.02.21 0 0 19002

Köszi!

Előzmény: Tamasch (19001)
Tamasch Creative Commons License 2013.02.20 0 0 19001

Sziasztok!

 

Gags-ok EaXX-ek Szentivánról, a gönyűi kikötőből és Miskolcról inkább csak dokumentum jelleggel.

 

http://indafoto.hu/Tamasch/egy_vagon_kep

 

Gönyűn volt vagy 400 EaXX kocsi összesen de nem nézték jó szemmel ha fényképezett valaki. :(

 

Zsivany2 Creative Commons License 2013.02.20 0 0 19000

Igen, a 190-es átszámozásról tudtam.

 

Egy külföldi fórumon merült fel a téma, hogy a románok állítólag 1994-ben felújítottak Gags kocsikat (románt, nem MÁV-ost). Náluk akkor cserélték a forgóvázat is.

Mivel a MÁV-osnak is változott a forgóváza, meg láthatólag az ajtók is nagyon különbözőek a kocsikon, ezért gondoltam, hogy volt esetleg egy felújítási hullám.

Előzmény: tamasi 48.-49. (18996)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.02.20 0 0 18999

Tagps kocsik?

 

Ha modellezéshez kellettek a képek, akkor egész biztosan én lehettem a tettes aki küldött képeket neked!

 

Bocsi de már nem emlékszem mikor is lehetett ez, pár éve... 

Előzmény: Zsivany2 (18997)
Zsivany2 Creative Commons License 2013.02.20 0 0 18998

Köszi!

Előzmény: vasutTOM (18995)
Zsivany2 Creative Commons License 2013.02.20 0 0 18997

Mintha már kaptam volna tőled képetek. Vagy az a Tagps volt?

Előzmény: tamasi 48.-49. (18994)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.02.20 0 0 18996

Gags kocsik tekintetében tudok némi infóval szolgálni neked, de nem dátumszerűen!

 

1990-ben a 49-es vonal alsó szakaszát kijelölték kocsitárolásra... - állomások területét és nyíltvonalat is!

 

Sajnos abban az időben fényképezőgépem nem volt, de néhány Gags kocsi pályaszámot feljegyzeteltem, melyek között szerepelt a 196-os fő sorozatszám, valamint a 190-es fő sorozatszám! Később kiderítettem hogy a 190-es fő sorozatszámú kocsikon megszüntették a tetejükön lévő töltőnyílásokat. Ezért történt meg a fő sorozatszám csere. A kocsik sorozat száma nem változott.

 

Szóval a Gags kocsik egy része jóval előbb át lett számozva 190-esre.

 

Gags kocsikat 1994-ig tároltak a 49-es vonalon.

 

Remélem más személyek több infóval rendelkeznek a kocsikat illetően. Én ennyit tudtam elmondani.

 

Remélem hogy ennyivel is tudtam valamicskét segíteni...! :) 

Előzmény: Zsivany2 (18990)
vasutTOM Creative Commons License 2013.02.20 0 0 18995

Levél ment a kiskunos címedre!

Előzmény: Zsivany2 (18990)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.02.20 0 0 18994

Szia!

 

Én fotóztam pár Gags kocsit itt a környékemen! Van róluk oldal fotó, gyári tábla fotó, pályaszám fotó, REV adat fotó.

 

Ha kell valami szólj! 

Előzmény: Zsivany2 (18989)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.02.20 0 0 18993

Szia!

 

Funkció nélkülivé váltak, vagyis munkanélkülivé. :(

Előzmény: Dolmi mackó (18988)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.02.20 0 0 18992

Szia!

 

Szomorú látvány a selejtsor...! :(( 

 

Esetleg lenne fotód Eas vagy Eacs kocsikról is ugyanilyen kivitelben valahonnét régebbről?

 

Engem meg az érdekelne....

Előzmény: Tamasch (18987)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.02.20 0 0 18991

Szia!

 

Én úgy tudom hogy 2003. óta ahogy lejárt a kocsik fővizsgája úgy álltak le sorjában...!

Előzmény: Panzer VI (18983)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!