Keresés

Részletes keresés

bab1 Creative Commons License 2007.12.18 0 0 14094
Lockstock6 hajrá ! Sikerülni fog az ! Remélem nem kell a bontásig eljutnod !
Előzmény: lockstock6 (14087)
miko? Creative Commons License 2007.12.18 0 0 14093
:-)

itt pedig akár a szerelési kömyvet is megtalálod: http://www.babetta_love.extra.hu/
Előzmény: szbalogh (14092)
szbalogh Creative Commons License 2007.12.18 0 0 14092
Nagyon szépen köszönöm a gyors választ ! :)
Előzmény: miko? (14091)
miko? Creative Commons License 2007.12.18 0 0 14091
www.jawamoped.com
Előzmény: szbalogh (14090)
szbalogh Creative Commons License 2007.12.18 0 0 14090

Sziasztok!

Tudna valaki küldeni vagy feltenni ide nekem egy képet a Babetta kuplunkjáról? Gondolom valami röpsúlyos lehet neki. Vagy egy linket ahol van kép alkatrészkatalógusból.

Előre is nagyon köszönöm!

miko? Creative Commons License 2007.12.18 0 0 14089
Egyébként pedig amikor az ember vesz egy 25 éves babettát,akkor nyugodt szívvel ki lehet kapásból cserélni az összes szimmeringet.
Kb. 1 óra,az anyagköltsége kb. 1500 ft.
Nagy hibát nem követ el az ember,ha a valószínüleg elöregedett és/vagy kopott szimmeringeket kicseréli.

És máris egy valószínű probléma forrás kizárva.

De felőlem mindenki azzal szívatja magát,amivel akarja.
miko? Creative Commons License 2007.12.18 0 0 14088
"főtengelyszimmering??

Én arrafele semmiképpen sem keresgélnék."

Lehet,hogy Te nem,mert (már meg ne haragudj) de lövésed sincs az egészről.
A Tóni bácsi meg gépészmérnök, így "picit" valószínűbb,hogy kettőtök közül Ő mondja a frankót és nem Te,ezt elhiheted.

Valószínüleg én is hiába mondanám,hogy hiába a tökéletesen beállított karburátor (lásd. gyári), ha fals levegőt szív a motor valahol, pl. a főtengelyszimmeringnél.
Egyszerűen nem látod az összefüggéseket.
De ez nem is baj, hiszen nyílván van ami más közelebb áll hozzád és jobban vágod mint a gépészkedést.

Tök jó,hogy segítőkész vagy,csak a baj az,hogy nálad minden hiba oka a benzinszint.
És ráadásul nem tanultál a saját bőrödön sem,amikor az isten se tudja mekkora karburátor készletet próbáltál fel a motorodra, hány és hány benzinszintet állítottál, miközben csak egy gyertya csere kellett,hogy beinduljon a géped.

És ha visszaolvasod bárkinek bármilyen problémájához való hozzászólásaidait, mindegyikben a kulcs szavad:benzinszint.

Ne haragudj,de szerintem,ha valaki tréfából leengedné mindkét gumidból a levegőt, akkor rögtön neki állnál szitkozódva benzinszintet állítani,mert lusta a motorod.
Előzmény: subaaa (14086)
lockstock6 Creative Commons License 2007.12.18 0 0 14087
Na annyira hülye azért nem vagyok, ilyet ne feltételezz rólam! Üzemmeleg motorral kínlódok, mentem vele vagy 5 km-t, de utána sem volt jobb a helyzet. Hidegen szívatóval hiába húzom a gázt, alig változik a fordulatszám, aztán egyszercsak kiakad a szívató, na onnantól megindul a technika, bár amikor még nem éri el az üzemi hőfokot, csak kínlódik. De ez gondolom így természetes, legfalábbis simsonnál így van. Csak azt kell elérnem, hogy valahogyan felsúsuljon a keverék. A levegőelvétel már nemnagyon jöhet szóba, nemnagyon van már mit elvenni, ami van, azt még elveszem a csavarral, ha nem jön be, akkor a tömítések cserélem, ha úgysem lesz jó, akkor meg a benzinszint következik. Sztem is kevés benzint kaphat, valszeg azért csinálja, de a karburátor állítgatás az utolsóelőtti dolog, amit szeretnék, az utolsó meg a főtengelyszimmering.   
Előzmény: subaaa (14086)
subaaa Creative Commons License 2007.12.18 0 0 14086

főtengelyszimmering??

Én arrafele semmiképpen sem keresgélnék.

Ez egy általános benzinszint-probléma, amivel elég sokat el lehet játszogatni. És így ebben a hidegben nem is a legkellemesebb.

 

Mindenképpen várd meg, míg frankón bemelegszik a motor (ebben a pöcslefagyasztó hidegben 5 perc alapjárat minimum kell), s utána nézd meg, hogy ameddig rajta van a szívató, addig hogy viselkedik a motor.

 

Nekem is lehörög fél gáz után a motor, ameddig nincs bemelegedve, tehát van, hogy a második kilométer után jön csak meg az alapjárat, meg a maximális teljesítmény!!

Ebben a hidegben tripla hosszú ideig kell melegíteni a motort hogy jól működjön, s én el tudom képzelni, hogy te hideg motorral szórakoztál. Azzal meg naná hogy lehörög.

lockstock6 Creative Commons License 2007.12.18 0 0 14085
Na akkor először betekerem azt a rohadt levegőcsvart teljesen, ha nem jön be, akkor karbi le, tűszelep alól alátét ki, subertű lemezkéjét vissza felülről a másodikba. Ha így sem, akkor marad a bontás meg a főtengelyszimmering.
Előzmény: bab1 (14084)
bab1 Creative Commons License 2007.12.18 0 0 14084
No az a te bánatod, hogy nem sorban logikusan zárod ki a hibalehetőségeket ! Van olyan karbiállapot ahol a blokk jól teljesít, tehát azt vegyük jónak. A karbid vadi új , tehát vegyük jónak és próba. A jelenség alacsony szintre utal, vagy szegény keverékre, esetleg falslevegőre. A keveréket legegyszerűbb állítani, próba ! Ha jelenség marad vagy nem úszod meg a szint emelést/ szerintem ez lesz / , vagy falslevegő. Azt mondod fals kizárva, akkor szintállítás, esetleg a Tóni Bá által emlegetett ritkább trükkös falslevegő, de ahhoz szintén bontani kell, tehát először benzinszintállítás. Lehet hajligatni : ) ! És nincs egyszerre magas szint meg nem jut benya a gyertyára...
Előzmény: lockstock6 (14080)
miko? Creative Commons License 2007.12.18 0 0 14083
csak mutattam,hogy milyen egy alátét! :-)
Előzmény: Tóni bácsi (14082)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.12.18 0 0 14082

Pajti!

 

Ez egy akkora tömítés ami befér a tűszelep alá??? Engem inkább egy gyertya tömítőgyűrűre emlékeztet!!! :D

 

Tudod miből gyártottam magamnak tűszelep tömítést? Szétszedtem 3-4 egyfázisú földelt dugvillát, és kiszedtem belőle azt a fíber lemez rögzítőt, ami szétszerelésnél nem engedi kiesni az összefogó csavarját.

 

Ebből lehet a pontos méretet kivágni!!! :-)

 

Előzmény: miko? (14077)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.12.18 0 0 14081

Ha betekered és leáll, az jó jel. Legalábbis ami az alacsony fordulatszámhoz tartozó levegő igényt illeti.

 

Most állíts úgy üresjáratot, hogy a levegő csavar legyen teljesen betekerve. Tekerd be a schúber ütköző csavarját úgy, hogy ne álljon le a motor! Ezután lassan kezdd el a levegő csavart kifelé hajtani addig, amíg érzékeled, hogy emelkedik a fordulatszám. Amikor a legjobban pörög, hagyd abba a tekergetést! Most hajtsd vissza a schúber ütköző csavart addig, amíg nem áll be a normál alapjárat!

 

Már csak az a kérdés, hogy amikor magasabb fordulatszámon járatod, a szívóhatás megnövekedésére nem kerül-e be mégis falslevegő a hengerbe!!!

 

Az üzemanyag ellátó rendszer egyébként úgy van megalkotva, hogy a (tiszta) drótszűrő épp akkora fojtást ad, ami a normális levegő ellátáshoz kell. Annak hiányában már falslevegő nélkül is levegő túltengés jön létre a gázosítóban!

Előzmény: lockstock6 (14080)
lockstock6 Creative Commons License 2007.12.18 0 0 14080
Ha betekerem leáll a gép. Vagy akkor is lesz alapjáratom, csak az alapjárati csavaron tekerjek bentebb? Nem tudom, mekkora a levegőszűrő folytása, én kitakarítottam azt is, azt a drótfonatot is, a gyári légszűrője van, egy slagdarabbal összerakva.
Előzmény: subaaa (14073)
lockstock6 Creative Commons License 2007.12.18 0 0 14079
Tóni Bácsi! A magas benzinszintet úgy értettem, hogy mielőtt feltettem volna úgy ahogy volt, megmértem a miko? féle papírcsíkos módszerrel, és mivel magasnak bizonyult a szint akkor tettem alá egy alátétet, és így lett első alkalommal feltéve. Gyárilag is van egy alátét a tűszelep alatt, bár lehet, hogy inkább tömítés jelleggel tették alá, én  még egy ugyanolyat tettem alá egy másik karbiból. A levegőszűrőmbe van ez a drótszövet szűrő, azt is kifújtam sűrített levegővel.  Természetesen hallgatok az idősebbre, ezért meló után rögtön elmetem az autósboltba, és vettem tömítéskészletet, igaz, hogy 210-é, de azt mondták, az ami nekem kell belőle megegyezik.   
Előzmény: Tóni bácsi (14074)
lockstock6 Creative Commons License 2007.12.18 0 0 14078
Nemnem! Miért adná fel? Ha a tanár is megmocskolná a hülye diákot, mert nem érti meg elsőre, akkor hogyan haladna előre ez az ország? Mondjuk nekünk volt egy hálózattelepítő tanárunk akinek elkezdett vörösödni a feje, ha visszakérdeztél, ha meg mégegyszer visszakérdeztél, elkezdett ordítani! Egyébként rendes csávó volt....
Előzmény: miko? (14075)
miko? Creative Commons License 2007.12.18 0 0 14077
ilyen:

Előzmény: Totigyerek (14076)
Totigyerek Creative Commons License 2007.12.18 0 0 14076
Sziasztok! Mivel én is egy korrekt benzinszint-beállítás  előtt vagyok, engem is érdekelne, milyen alátét tehető a tűszelep alá.
miko? Creative Commons License 2007.12.18 0 0 14075
Hamarosan Te is feladod Tóni bátyám!

:-)
Előzmény: Tóni bácsi (14074)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.12.18 0 0 14074

Ideje lenne gondolkodnod egy kicsit!!!

 

Ha magas a szint, a motor inkább sok benzint kap, amitől viszont fekete lenne a gyertyád!!!

 

Nem azt írtad korábban, hogy a benzin a levett úszóházban 7 mm-re van a ház felső szélétől? Nos ez így tökéletes. (már, ha így is marad) Egyébként milyen alátétet tettél a tűszelep alá?

 

Próbálgathatod a levegőcsavar tekergetését, de ha nem vezet eredményre, kénytelen leszel utána járni, hogy mitől szegény a keverék!!!

 

Még egy dolgot kérdeznék: van levegőszűrő betét a gépben???

 

Ha a tökig betekert levegőcsavar fél fordulattal történő visszaállításával megy a motor, akkor kitartok a falslevegő elméletem mellett!!! A fél fordulat nem normális állás!!! Ugyanis ahogy miko? írta, a beállító csavaron beszívott levegő mennyiség az 1/3 - 1/2 fordulatszám tartományra is kihat. Normál esetben tehát magasabb fordulaton biztos, hogy bedúsul a keverék egy ilyen beállításnál. 

 

Előzmény: lockstock6 (14072)
subaaa Creative Commons License 2007.12.18 0 0 14073

A levegőállító csavart tökig tekerd be. Akkor zár el minden levegőt.

Ha így sem lesz jó, akkor nem úszod meg az úszóhajlítgatást. Alacsony szerintem a benzinszinted.

A gyertyának őzbarnának kell lenni, bár szerintem a benzinszintet nem csak a gyertyán érdemes nézni, hanem azt úgyis látod, hogy hol hörög le a moci.....

 

Légszűrődnek mekkora a folytása?? Mert ez is sokat befolyásol ám!!

Előzmény: lockstock6 (14072)
lockstock6 Creative Commons License 2007.12.18 0 0 14072
3-an 3 félét mondtatok, de legalább van valami kiindulás. A gyertya túl vilgosra ég ki, tehát biztos, hogy szegény a keverék. Mivel a miko? féle mérés arra az eredményre vezetett, hogy túl magas a benzinszint, ezért nagyon nagyon óvatosan tettem egy alátétet a tűszelep alá, így üzemel most, bár utána sem lett látványosan alacsonyabb a szint, sőt sztem nemigen változott semmit. A karbi és a szívócső köté én vágtam (kocogtattam) tömítést kringelitből, az sztem biztos jó, a henger és a szívócső között is van tömítés, nemhinném, hogy ereszt. A karbi ki van takarítva, gyári a belseje, azzal gond nem lehet, így marad a csavar állítgatása, de ez max fél fordulattal van kint, de akkor még veszek el belőle. A moci üzemmelegen produkálja ezeket a tüneteket.
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.12.18 0 0 14071
Jobbulást!
Előzmény: Törölt nick (14064)
Ricsi176 Creative Commons License 2007.12.18 0 0 14070

Ja amúgy melegen sem lehet beindítani szivatás nélkül pl ha megállok vele egy pillanatra azután már csak szivatásra indul vagy kb fél méter tolásra de szivatás nélkül (most én vagyok a hülye vagy csak a Cobra nem szereti a hideget?)

 

Tóni bácsi Creative Commons License 2007.12.18 0 0 14069

Tételezzük fel, hogy felszerelés előtt rendesen kitakarítottad azt a karbit. Tételezzük fel, hogy a gyári (63, 35) fúvókák vannak benne. Ezesetben a schúbertű középső beállításával, valamint az üresjárati levegőcsavar ütközéstől 1,5 fordulatra történő kihajtásával menni kell a gépnek! Persze csak akkor, ha rendesen be van melegedve. Ha menet közben melegen rángatózik, de kissé benyomott szívatóval felpörög, nem a benzinszinttel lehet gond!

 

Ilyen jelenséget falslevegő produkál(hat)!!! :(

 

Ellenőrizd, hogy a szívócső két végén lévő tömítések megfelelően tömítenek-e!

Ha ez is rendben van, lehet, hogy főtengely szimering problémád lesz! :( 

Előzmény: lockstock6 (14065)
bab1 Creative Commons License 2007.12.18 0 0 14068
Szerintem, se a súbertűt, se mást nem kéne piszkálni, hanem úgy hagyni ahogy gyárilag volt és egyszerűen beállítani a csavarokkal, meg figyelembe venni, hogy hideg van és picit melegíteni kell mire beáll a normális működése. Ha a gyári állapotában lévő karbival rendesen beállítva is alacsony lesz a szinted, akkor úgyis muszáj lesz hozzányúlnod : ((
Előzmény: lockstock6 (14065)
bab1 Creative Commons License 2007.12.18 0 0 14067
Apádnak igaza lehet, hogy sok a levegőd, tekerj a csavaron, de ne az alapjáratin, hanem a levegőcsavaron/ a másik mellett / , s ha szerencséd van , annyi, és nem kell a jó karburátorodhoz nyúlnod.
Előzmény: lockstock6 (14065)
miko? Creative Commons License 2007.12.17 0 0 14066
Ha jól emléxem szereztél egy gyári,még sosem használt porlasztót.
Nos örülj neki,hogy még senki nem állt neki széthajlítgatni az úszóját,megváltoztatni a gyári beállítását.
Hát ne te kezdd el elrontani azt amit a gyárban beállítottak.

Az alapjárati meg csak elnevezésében az, kb. a fordulatszám 2/3-ában érezhető jelentősen annak a csavarnak az állása.
1/4 fordulatonként állíts rajta.

A gyertyakép meg világosbarnán jó.
Előzmény: lockstock6 (14065)
lockstock6 Creative Commons License 2007.12.17 0 0 14065
Hát kikészít ez a kis mocsok! A finomhangolása került napirendre, de nem jutok előbbre. Indulni indul faszán, alapjárat is van, az elindulással sincs gond, de amint picit jobban pörög , elkezd köhögni, nem húz, ha ráhúzom a csutkagázt meg hörög. Na megnéztem a gyertyát (175-ös Brisk) /egyébként ennyit a csoda Densoról, egy nagy rakás .... - brisk 100X jobb!/! Világosbarna, tehát szegény a keverék. A lehető legjobban felvettem a súbertűt, de ugyanaz a tünet, viszont ha menet közben egy picit benyomom a szívatórudat, akkor megtáltosodik! Úgy húz mint egy igás ló! Nem is hittem volna, hogy ilyen faszán tudja vinni a 100 kilómat! Ez ha jól gondolom az alacsony benzinszint tünete lesz. Apám megőrít, hogy túl sok a levegője, mondom tudom, azt mondja akkor csavarj még bentebb (az alapjárati keverékállító csavaron). De ha még bentebb csavarok, akkor már alig fog valamicskét kapni, meg úgy nehezen is indul. Szóval a kérdésem a következő: Befolyásolja annyira az említett csavar a keveréket, hogy ez kihat a felsőbb fordulatszámtartományra is, vagy annak csak az alapjáratra van hatása? Tehát érdemes csavargatni, vagy kezdjem a benzinszinttel inkább?


Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!