egyik sem tervez olyan okosan mint a merretekerjek.:)
Azért ne essünk túlzásba :)
Vannak hibái és túl van már csicsázva a kezdeti egyszerű és nagyszerűhöz képest.
Van ahol simán betervez zárt, fegyvereres őrökkel ellenőrzött gyártelepre, csak mert a google szerint ott vannak burkolt utak. Vannak igen, de kerítésen belül :-) Tehát sokszor letérít az amúgy gyér forgalmú közútról, hogy kétes helyeken bukdácsoltasson, még ha opcióban nem is vállalom be a bringa tolást.
Igen, első hallásra ez OSM hiányosság, valószínűleg a térképen nem szerepelnek az átkelők. Mindenesetre mutass egy ilyet térképen, aztán megnézem, hogy tényleg erről van-e szó.
Egyelőre nincs lehetőség az egyes utak elrejtésére, ehhez át kellene állni a vektoros technológiára. Egy éve egyébként elkészítettem a vektoros változatot is, csak a teljesítménnyel nem voltam elégedett, ezért nem kapcsoltam be.
Mindenesetre ha lesz egy kis időm, akkor opcionálisan elérhetőve fogom tenni a vektoros térképet, mert bizony a teljesítményt leszámítva nagyon frankó, tetszőlegesen lehet rejteni/színezni/áttetszővé tenni bármilyen utat.
Kár, hogy csak most találtam ide, remélem van még élet errefelé.
Először is gratulálni szeretnék ehhez a munkához, mióta rátaláltam, gyakorlatilag függővé tett. :-)
Lenne is rögtön kérdésem. Mivel leginkább a Balaton körül bicajozunk, feltűnt, hogy a térkép nem kezeli a gyalogos/kerékpáros átkelők lehetőségét, így útvonaltervezésként sem számol velük, kivétel, ahol kerékpárút metszi a vasutat, vagy az a néhány gyalogos átjáró, amit az OSM is tartalmaz.
én nagyon szeretném elkérni azt a brouter profilt, mert már csak ez hiányzik, hogy oruxmapsban reprodukáljam a webes tervezést. nincs meg valakinek korábbról?
dap! Szia! Nagyonállat ez a merretekerjek.hu, fogadd gratulációmat, szép munka!
Van lehetőség arra, hogy a bringával nem járható utakat (pl. autópálya) elrejtsek a mapról? Általában szemmel tervezek, amikor kinézek egy túrát, de pár út megzavar. Illetve ugyanez tök jó lenne, ha én tudnám kijelölni, hogy pl. én nem akarok puha földúton/főúton menni, ne is lássam.
A megtervezett utat lementettem gpx fájlba, amit a KML/GPX fájlbetöltése opcióval feltöltöttem Oruxmapsba.
Ezt a fájlt kitudom aztán választani az útvonalak ablakban. Aztán meg eljön egy Navigálási lehetőségek párbeszédablak, de bármit választok ki és okézom le nem történik semmi.
Azt várnám hogy betöltse az elmentett gpx térképet.
Nem a név, mert adtam neki. Az OSM-en is megpróbáltam az importot, az alábbit küldte vissza:
It looks like your GPX file Siofokra.gpx with the description Siófok lefelé and no tags. failed to import. Here's the error: Found no good GPX points in the input data. At least 75% of the trackpoints lacked a <time> tag. More information about GPX import failures and how to avoid them can be found at: http://wiki.openstreetmap.org/index.php/GPX_Import_Failures
Végül a gpsmaps linuxos parancssoros program megette, azt mondtam neki, hogy gpx-ből csináljon gpx-et, és csinált :) Azt már megette a Basecamp is.
Időnként felbukkan az igény, hogy ki szeretné nyomtatni a juzer az útvonaltervet. Ilyet nem tud az oldal és igazság szerint nem is tervezek ilyet, mert szerintem az okoskütyük remekül kiváltják a papírt.
Esetleg valaki nyomtatott már ki gpx-et, van javaslat, hogy hogy érdemes? Nem fontos, hogy a merretekerjek térkép legyen alatta, csak tájékozódni tudjon rajta a felhasználó.
OSM-re ezt azért nem tudni importálni, mivel nem rögzített track. A Garmin valszeg azért nem nyitja meg, mert hiányzik neki valami metaadat, szerintem a név lesz az.
Készítettem egy útvonaltervet, letöltöttem a gpx file-t, azonban a Mapsource és a Garmin connect egyaránt azt mondja, hogy nem tudja megnyitni, részletesebb információ nincs az üzenetben. Így viszont nem tudom áttenni a gps-be.
Létezik ehhez a remek magyar honlaphoz hasonló Ausztriára? Avagy van-e valahol online megnézhető osztrák bringaút hálózati térkép. Guglizam, de még nem találtam, csak olyat ami papír térképeket ajánl megvételre.
Igen, ez sajnos ilyen, a domborzati modell (SRTM) felbontása nem elég nagy a precíziós magasság profilhoz. Ez egyébként az útvonaltervezésben is okoz kisebb anomáliákat, de nem nagyon lehet vele mit kezdeni, nincs jobb adatforrás.
A szintprofil szerint a Fővámtéri vásárcsarnok és a Szabadság-híd pesti hídfője közt van egy 8 méteres szintzuhanás, , majd ebben a mélységben megy át a híd a Duna túlpartjára. A budai hídfő és a Szent Gellért tér Gellért szálló felöli oldala közt szintén van egy 7 méteres szintkülönbség.
Tudom, a használatot nem igazán érinti, csak érdekesség. :-)
1. Szuperjól behatároltad a hibát (köszi): a kompkikötő nem volt összekötve az úthálózattal, térképhiba. Javítottam, jövő hétre jó lesz. Egyébként ilyenkor megteheted, hogy "új szakaszt" kezdessz a kikötő melletti útról, túllépve ezzel a problémás részen.
2.Talán jövőre kibővítem a lefedettséget, idén már nem hiszem. A szerverben lévő SSD-t igen nyúzza a heti térképfrissítés - egyenesen arányosan az adatok mennyiségével -, nem örülnék ha már idén kinyúvadna. :) Egyébként nagy távolságokra nem a legjobb ez az útvonaltervező szerintem, lassúcska. A Bikemap nem praktikusabb ilyen célra?
Először is nagyon köszönöm a munkádat, mert az emúlt hetekben nagyon rákattantam az oldal használatára, iszonyat jó funkciók vannak benne (pl. rövid link készítése vagy GPX mentés).
1. Egy bugriport jellegű dolog, bár lehet, hogy nem bug. Adott a következő helyszín:
Útvonal az lenne, hogy Loparnál leszállunk a kompról, áttekerünk Rab-ba, ott megint kompra szállunk, Novaljában pedig leszállunk, onnan pedig bringával tovább. Na, ezt az istennek sem hajlandó összefüggően megcsinálni, a probléma pedig talán térképhiba lenne? Mert a próbálgatásokkal arra jutottam, hogy a novaljai kikötőnél lehet a gond:
Amennyiben Rab után a "Trg Loza" részre kattintok, akkor szépen betervezi a kompátkelést. Amennyiben ezen kívül - akár már a Riva - sétányra, akkor Rabból kikompol a szárazföldre Stinica felé, majd a szárazföldről Priznánál jön vissza a komppal, és úgy jön Novaljába. Itt olyan szinten akad meg valamiért az útvonaltervezés, hogy ha Trg Lozáig be is tervezi a kompot, de utána következő pontnak a Rivát adom meg, akkor inkább visszamegy Rabba, ki a szárazföldre, majd vissza. Erre van valami ötleted, hogy miért csinálja?
2. Az internacionalizálódást volna mód folytatni? Mert mostanában a az osztrák bringautakat nézegetem, és nagyon sok egyelőre nem kezelt országot (Dél-Németország, Észak-Olaszország) érint, például Drauradweg, Donauradweg. Szóval volna mód kibővíteni Dél-Németországgal, Svájccal, Liechtensteinnel és Észak-Olaszországgal a térképet, hogy a határokon átnyúló bringautakat is tudja kezelni?
Ez nem öröm, mert csak a balra elkanyarodó talán cinkotai hév vonalat kellett felismerve mellőznöm még Bp.-en. És nagyon sokan kerekeztek mindvégig annó! Sosem voltam egyedül az útvonalon! Na ennyit az EGÉSZSÉGES TESTMOZGÁSRÓL amit a profit-hajsza / közlekedési lobby M0-ás álca ürügyén eltörölt eszerint! Gondolom az EGÉSZSÉGES TÁPLÁLKOZÁS is csupán lobby érdeket hajszol, akárcsak a cégbezárások / új telepítéseinél, ahol szintén szempont a csak buszos megközelíthetőség az ALVÓ VÁROSOK látszatra egészségesebb környezete érdekében. (Mese habbal, mert a füstokádék szétterjed a levegőben, és jut mindenhová!) Miközben a felfokozott közlekedés igény extra CO2 kibocsájtással fokozza a valóságos KLIMA KATASZTRÓFA veszélyét! MERT EZ UGYE ÉSSZERŰSÉG AZ ÉRDEKÜNKBEN, NEM ÖSSZE-ESKÜVÉS! Még arra emlékezem, hogy egy helyen a Gödöllő felé jobb-oldali kerékpárútról át kellett menni baloldalra, és ott volt-lehet végig járda/kerékpárút Gödöllőn belül biztosan.
Tönkretették. Az M0 építése miatt nem nagyon lehet megkerülni az országutat. A cinkotai temetőig fel lehet menni kerékpárúton (mellesleg ez a nagyobb emelkedő, utána már kevésbé emelkedik, ráadásul a két sáv miatt az autók kényelmesen ki tudnak kerülni akkor is, ha lassan mész). Az M0 keresztezése után a kórház előtti részig még van egy kerékpárút is, bár ahogy láttam, sehova nem vezet, viszont nem tudom, hogy utána a HÉV mellett van-e Gödöllőig járda vagy kerékpározható bármi, én az országúton szoktam kimenni. De tartok tőle, hogy mivel az M31-es is keresztezi a HÉV vonalát Gödöllő környékén, így ott se nagyon találsz átvezető utat.