Azért azt még meg lehet szokni. Az a Raketa Big Zeronál is ilyen - olyanom van, nincs vele baj szerintem.
A 2000 eurós ár - hát az már kevésbé megszokható. Ilyen áron tartok tőle, hogy pont annyira lesz sikeres, mint a névadó Ekranoplán - aminek az egyetlen prototípusa ott rozsdásodik éppen szét a fövenyen...
Csak rákérdeznék, hátha valaki többet tud erről az óráról, mert a neten gyakorlatilag nincs róla információ:
Amit tudok róla - a szokásos (és máig gyártott) Molnia ACsSz órák utódjaként készítették, valamikor a SZU végóráiban tervezhették. A konkrét darab 1990 utolsó negyedévében gyártott, de minden rajta lévő sorozatszám olyan nagyon alacsony (pár százas), hogy feltehetően még az előszéria példánya lehetett. Még a pontos gyári típusszámát sem tudom, a tokon nincs semmi feltüntetve, a ráírt jelzések alapján önkényesen M00420 típusként soroltam be magamnak, de ez közel sem biztos, hogy helyes. Egyértelműen az ACsSz továbbfejlesztése, jóval kisebb annál, egyetlen rugóházas, de valami jobbféle rugóval és máltai kereszttel. Két körös kronó, a repülési idő a bal kis segédszámlapon 12 óra + perc gyűjtős, középen meg centrál 60perc-másodperc gyűjtős második kör van két mutatóval, az alsó gombok kezelik, alul jobbra egyben másodperc-stop is a gomb, a felső gomb meg felhúzás-állítás. A gátszerkezet-billegő szerintem, jött az ACsSz-ből, de mind a billegő, mind a gátkerék megkapta a szokásos orosz Trilastic-mintájú ("Merci-csillagos") ütésbiztosítást, nagyon nagy fűtőbetétje van (nagyobb, mint az amúgy termetesebb előd órákban volt), és azokhoz hasonlóan összetett, komplex, sok-sok köves óramű, egész pontos és finom működéssel. Az üveg már síküveg és tükrözésmentesített, korábban ilyen nem volt. Érdekes viszont a hátsó burkolat, ami könnyűfém, vagy alu, vagy spiáter ötvözet présöntvény lehet, és szó szerint fel van fújódva és totál össze van repedezve, elölről látható is, hogy eláll a toktól több helyen, egy nagy darab hiányzott is, itt lemezzel kifoltoztam, műgyantával kikentem, és festettem, hogy egyben legyen valamennyire, meg kinézzen úgy, ahogy. Az erős gyanúm szerint az óra valami dekompressziós balesetet szenvedhetett el, extrém nagy magasságban "kipukkadhatott" az amúgy jól körbetömített tok, és a hátsó burkolat "fújódott fel", mert egyébként az óra hibátlanul működik, szerkezeti kárt nem szenvedett. Az biztos, hogy kizárólag a rendszerváltás, a SZU idők után tervezett gépek műszerfalaiba került be, és konkrétan egyetlen egy képet-példát találtam a neten, a legújabb Ka52-es "Alligátor" harci helikopter legfrissebb változatának a műszerfaláról, amiben már ez van (alul középen, piros nyíllal be is jelöltem). A Ka50-es korábbi, még szintén a SZU végóráiban tervezett harci helikopterekben, de a Mi28-as összes változatában a mai napig az ACsSz van.
Találkozott vele már valaki, tud esetleg róla többet?
Most figyelembe véve mindazt, amit elmondott @Péter Fórumtárs, én is egyetértek a Vympel-szerkezettel, de tudnod kell, hogy a mai-elemcserékhez kimagaslóan értő-órások zöme meglehetősen ódzkodik eme szerkezetek szervizelésétől, nem csoda, a werk dupla-hidas, tele nagyon rövid csapokkal, volt már dolgom ilyennel, tényleg nagy figyelmet igényel...
Ami engem illet, nekem a 2809-es werk a szivem csücske, ez van a Volna-kban-ill a Wostok Precision-okban, utóbbi aranyozott. Bevallom, mindkét óratest kicsike, de hát ugye nem lehet minden gömbölűű...
Ugyanakkor jóknak tartom a 2209-es 18-köves szerkezeteket is, a régieket, ezek az első Wostok-okban-ill MIR-ekben voltak fellelhetők.
A Vimpel egy meglehetősen finom, ennek megfelelően érzékeny szerkezet. Ha jól karban van tartva, hálás és hosszú életű óramű. Teljesen elhanyagolva meg tönkremegy - mint bármi más is, de nyilván azért jobban-hamarabb, mint valami sokkal robusztusabb kivitel.
Ergo jó állapotút kell venni, és rögtön le kell szervizeltetni, utána pedig 6-8 évente ezt újra megismételni. A mai világban az a gond, hogy ez a művelet simán meghaladhatja-elérheti az óra árát-értékét. De ez minden más mechanikus órára is igaz (csak nyilván a sokkal nagyobb értékűeknél arányosan kisebb tételről beszélünk, egy 1-2 milliós órára azért rákölt az ember 4-5 évente 100-200 ezret, egy 10 ezerért vettre meg nem akar 20-30 ezret sem költeni, holott enélkül pont ugyanúgy leépül az egész 10-15 év után).
A mai fogyasztói társadalmunk modern alkotásait alapul véve, gondoltam vásárolok magamnak egy régi idők talán minőségibb termékeiből származó mechanikus, felhúzható karórát. Gondoltam, nem szeretnék "olcsó sz@rt" venni, azonban nincs bosszantóbb annál mint amikor kiderül, hogy "drága sz@rt" vettünk. Mivel hosszabb távban gondolkodnék, ezért gondoltam, hogy megkérdezem tőletek, hogy egy régi Szovjet Lucs Vimpel karóra megbízható vétel-e erre a célra?
Van valami észrevétel a Lucs órákkal kapcsolatban?
Szerintetek a 2409-es billegő belepasszol a 2416B-be??-ahogyan látom, hát nagyon ott van!!-az az eset magyarázata, hogy hozzám került egy Amfibia, hajszálrugós, én meg cserélném mindenestŰŰl-akkor meg utána néznék egy régi Wostok-donornak...-köszi előre is.
Kocka rakéta. Szervizelve, újszerű szerkezeti állapotban, szép számlappal. A tok krómozása hibás. (a képet kinagyítva jól látható) Egy másik tokban gyűjteménybe, akár napi használatra is ajánlanám. A képek a szerviz során készültek. Személyes átvételben gondolkodnék. 8000 Forintot kérnék érte.