Keresés

Részletes keresés

viennetta Creative Commons License 2011.02.07 0 0 1844

Sziasztok! Egy junkers cirkóm van, típust nem tudok mert nem vagyok jelenleg a lakásban. A lakóm azt mondja, hogy a víznyomás értéke alacsony, kb. 0,5 bar (ha fűt, picit több, kb. 0,7), de egyébként rendben üzemel a fűtés. A műszeren a zöld mező 1-2 bar között van, tehát akkor elméletben ott kellene lennie a mutatónak, igaz?

 

A kérdésem az volna, hogy néhány hétig üzemelhet-e még így a készülék, ha egyébként rendesen fűt és a melegvizet is rendesen szolgáltatja? A rendszer a tél elején volt légtelenítve is, ha ez számít valamit.

(Sajnos nem tudom most beállíttatni a normál víznyomást, a lakóm pedig nem ért hozzá.)

Nem okoz ez valamilyen károsodást a szerkezetben? Leállítja magát, ha még tovább csökken a víznyomás? Gondolom, van benne valamilyen biztonsági kapcsolás...

 

Köszönöm a választ!

nixon70 Creative Commons License 2011.02.07 0 0 1843

Leleményes!!!

Előzmény: Zoolka (1841)
Zoolka Creative Commons License 2011.02.05 0 0 1842

Írtad:"Az adalékhoz sima víz kell. De egyébként nem értem, hogy miért gond a sima víz?"azt szokták mondani,hogy eső vagy ioncserélt a tuti,az előbbi olcsóbb.Hogy mi a baj?Hát a10000 féle különböző vegyi anyagok forró közegben reakcióznak,elég csak megnézni a vízforralóba öntött ecet robbanását.Mi lehet a hőcserélőben és a rendszerben akkor + az adalék,imagine?

Előzmény: CiluHS (1837)
Zoolka Creative Commons License 2011.02.05 0 0 1841

Ha már levegősödés.......van fent egy régi radal radiátorom is az eggyik helyiségben,a többi új lapos mellett.Valahogyan mindig tele van levegővel (mivel alul vannak csövezve,nem a légtelenítőnél áll meg a szusz),már sok szakival beszéltem valami légtelenítési beiktatásról,sikertelenül.Amit kitaláltam ezennel megosztom a közönséggel,ft-ban egy százasba kerül az egész miután a radiátor végén fúrtam egy 3 mm-es furatot (az előtt pedig alul-felül elzártam a szelepeket stb metódusok).Légtelenítéskor elég csak felengedni a bilincset,sok nehézséget spórol meg.A kép magáért beszél:

 

 

 

 

 

Előzmény: CiluHS (1837)
Zoolka Creative Commons License 2011.02.04 0 0 1840

Westen Energyről van szó,valaki segítene,hogy a képen látható potméterek mire valók,főképpen a két középső?

Janimano Creative Commons License 2011.02.03 0 0 1839

Köszönöm, kipróbálom így.

Az őrlángot mindig elzárom tavasztól-őszig.

Az új hőcserélőn még elgondolkozom, megnézem, hogy mennyibe is fog ez fájni.

Előzmény: CiluHS (1838)
CiluHS Creative Commons License 2011.02.03 0 0 1838

Ha feljebb tekered a gázlángot, a hatásfok csökken. Azaz a hidegen kívül az esetleg túlságosan feltekert kazán is gond lehet. Érdemes megkeresni azt az állást (minimumot), ahol még elegendő, de nem csak a kemény télre, hanem az átmeneti időszakra is egy másik állást, és stopperórával megjegyezni a gázórán az eredményt. És akkor márciusban, amikor kevesebb is elég, akkor lejjebb venni, majd novemberben, amikor megint a keményebb fűtés kell, feltekerni. (ez évente 2 állítás, de 15-20%-ot szerintem hozhat egy hagyományos kazánon...) Akinek nem kombi a kazánja, nyárra az őrlángot ne égesse, igen sokba kerül.

 

Az átfolyós vízmelegítőt lehet savazni, de ha már ilyen öreg, egy új hőcserélő lehet, hogy hasznosabb lenne.

Előzmény: Janimano (1836)
CiluHS Creative Commons License 2011.02.03 0 0 1837

Én már azóta még egy kört futottam, mert megint fellevegősödtem. Régi fűtési rendszereknél láttam olyat, hogy a radiátor termosztát előtt felgyűlt a szemét, és eltömítette a szelepet. Nos, nálam, másfél éves rendszernél is ez volt. A kazánban kiégett iszap 10-12mm-es hosszúságú, 2-6mm-es alapélű kis hasáb jellegű pálcikákkal tömte ki a szelepeket. Ezek kiszedése után máris sokkal jobb. De ezt megelőzően kipróbáltam az épp akciós Fernox Cleaner F3 nevű készítményt. Ez egyszerre tudja azt, amit a másik cég X300 és X400 terméke küön-külön a papírja szerint. Mindenesetre a levegő miatt képződött rozsdát szépen összeszedte, a kiégett  iszap is szépen levált elég sok helyről, és nem csapódott ki a HMV hőcserélőn, mint a másiknál. Előtte kipróbáltam az X100-at, mint adalékanyagot, most pedig a Fernox F1-et. Ez utóbbi olcsóbb. Azt nem tudom, hogy van-e közte különbség, de az F1 vízlágyítóval is alaposan el van látva, és jóval csendesebb lett a terep, azaz egyelőre ez most jobban tetszik, de csak pár év után derül ki, mit tud. Mindenesetre a Fernox lényegesen olcsóbb, mint a Sentinel.

 

Az adalékhoz sima víz kell. De egyébként nem értem, hogy miért gond a sima víz? Mivel a fűtésen nem átmegy, hanem kering benne, ezért nagy meglepetést nem okozhat. Az oldott oxigén pedig előbb-utóbb elfogy, és a légtelenítőn távozik.

 

A 65%-os hatásfok elég szörnyű. Tiltsd le a fűtést, és csak HMV működhessen, ha más zavaró tényezők is vannak... és csak 2-3 perc nyitott állás után kezdjél mérni, hogy minden rendszerelem felvegye az üzemi állapotot és hőmérsékletet.

Előzmény: Zoolka (1813)
Janimano Creative Commons License 2011.02.03 0 0 1836

Valóban a teljesítmény beállítást kérdeztem, de ezt azért, mert mikor utoljára volt a szerelő és sztemkot cserélt, akkor eltekerte az állítót. Utána alig akart felmelegedni a radiátor és mivel láttam, hogy mit tekert és feljebb vittem. Azóta nincs is gond a meleggel. Mivel évente olvassuk le a gázórát és most egy kicsit soknak tűnt a fogyasztás, ezért gondoltam, hogy a teljesítmény megmérném, hátha egy kicsit visszább kéne állítanom úgy, hogy azért meleg is legyen.

Azt csak mellékesen jegyeztem meg, hogy az is lehet szerintem a probléma, hogy esetleg el van vízkövesedve a rendszer és talán savazással lehet rajta javítani. Ha azt mondod, hogy fűtésnél nem kell, akkor hiszek neked, mert nem vagyok szakértő.

Viszont az átfolyós vízmelegítőm (Hévíz, szintén 20 éves) már alig akar melegvízet csinálni, így szerintem ott már viszont kell a savazás. Vagy rosszul ítélem meg? Szívesen elfogadom a tanácsodat.

Előzmény: Émile (1835)
Émile Creative Commons License 2011.02.03 0 0 1835

 Figyú !

 Te a teljesítmény beálítást kérdezted - arra utánam már mintha választ is kaptál volna.

 Tény én csak közhelyet mondtam a hidegről.

 Most meg jössz ezzel a hőcserélő tisztítással. Ha jó a hőcserélő (azaz nem lukas ) néha tisztítani kell kivül gyakrabban- mondjuk min. kettő évente.

 Hogy belülről kell é ??

 Fütő kazánoknál szerintem nem , melegvizet is termelőknél igen.

 Hogy mivel ? Hát minden sav jó rá  !

 De azt inkább szerelőre kell bízni  !!!

Előzmény: Janimano (1834)
Janimano Creative Commons License 2011.02.03 0 0 1834

Tudom, hogy hidegek voltak, de ez egy 20 éves készülék. Cserélve volt már egy pár dolog benne, de a hőcserélőjéhez még nem lett nyúlva és gondolom már egy kicsit vízköves. Szerintem ráférne egy tisztítás, de itt ahányan vannak annyi félét mondanak, hogy melyik a jó. Valaki a sósavra esküszik, valaki a 20%-os ecetre. Más meg foszforsav és citromsav keverékére. Ezeket már gondolom körülményesebb beszerezni.

Új hőcserélőt nem szívesen vennék, mert nem igazán olcsó. :-(

Előzmény: Émile (1831)
Janimano Creative Commons License 2011.02.03 0 0 1833

Köszönöm szépen.

Előzmény: Zoolka (1832)
Zoolka Creative Commons License 2011.02.02 0 0 1832

1 perc alatt 46-ot (2 perc alatt 92 vagyis 0,092 m3  :-)))))))jobb ha úgy méred stopperral!

Előzmény: Janimano (1829)
Émile Creative Commons License 2011.02.02 0 0 1831

 Mostanában nagy hidegek voltak  !!

Előzmény: Janimano (1829)
mahrcs75 Creative Commons License 2011.02.01 0 0 1830

nagyot mondtál, öblögessél :-) okoska

 

Előzmény: M63FUN (1828)
Janimano Creative Commons License 2011.02.01 0 0 1829

Sziasztok!

 

Van egy kis problémám. Megnéztük most a gázfogyasztást és hát nagyon sok lett. Valamikor, valaki nagyon szépen leírta, hogy hogyan kell beállítani a C24-es cirkónak a teljesítményét. Visszanéztem májusig, de azt a hsz.-t nem találtam. Volt más leírás is, de azt nem igazán értettem.

Ha valaki leírná ezt nekem, akkor megköszönném. Azt tudom, hogy melyik gyűrűt kell tekerni, de nem tudom pontosan, hogy a gázórán a jobb szélső számnak egy fordulatot mennyi idő alatt kell megtennie.

Előre is köszönöm.

M63FUN Creative Commons License 2011.02.01 0 0 1828

bocsánatot kell kérnem!

nem vagy agyhalott, mert azzal ilyen vita amiben 2 megoldás is szerepel nem alakul ki.

ez úgy hívják "funkcionális analfabéta"

egyébként az egész világ hülye csak én vagyok kentaur.........

Előzmény: M63FUN (1827)
M63FUN Creative Commons License 2011.02.01 0 0 1827

2 konkrét megoldás javasoltam, és hidd el nem te vagy az egyetlen akinél kint van a kazán. (csak máshol normálisan van kialakítva a hely) de van egy 3ik ötletem is: vegyél egy fég c-24 est aztán kész, esetleg imádkozz! hátha az segít....... agyhalottakkal nem kívánok foglalkozni

Előzmény: mahrcs75 (1826)
mahrcs75 Creative Commons License 2011.02.01 0 0 1826

Megbántani nem tudsz, ahhoz azért előbb kell felkelni.

Egyébként ha te logikusan gondolkodnál, akkor rájönnél, hogy a felhasználók 99 %-ánál azért nem gond ez, mert belső térben van a cirkó (ott indokolt a 6 fok), nálam meg azért gond, mert külön...

Az elmúlt 10 éves használat - amíg nem ilyen 6 fokra beinduló cirkó volt a kazánházamban, hanem olyan, ami egyáltalán nem indult be - pedig bizonyítja, hogy szó sincs befagyásról. Csak erőlködés amit írsz csak, hogy igazad legyen.

De én nem ezért jöttem ide a kérdésemmel, hanem hogy okoskodás helyett megoldást találjak.

 

Előzmény: M63FUN (1825)
M63FUN Creative Commons License 2011.02.01 0 0 1825

én nem megbántani akarlak, de ha igény van rá.......... szóval neked konkrétan felmerül egy olyan problémád ami a felhasználók 99%-nak nem.  a mérnökök meg nyilván hülyék hogy arra terveznek nem a te problémádra..... nyilván annyi a logika hogy ha már a kazánházban is ilyen hideg van lehet hogy a rendszer egyéb részeinél még hidegebb. ennyi hogy mért 5 fok körül kezd izgulni a kazán. de marad a kérdés: feldobni oda egy kis radiátort? ha turbós a készülék akkor meg simán csinálnék neki egy szekrényt amit eps-el leszigetelnék

Előzmény: mahrcs75 (1820)
Émile Creative Commons License 2011.02.01 0 0 1824

 Hát persze akkor ez egy kis melléképület !

 

 

 De a mai világban eccerű a megoldás : utólag hőszigetelni  !!

 Sokba nem kerül, és talán még műhelyként is funkcionálhat  !

 

 A 3 hét csak komoly épületekre érvényes !!

Előzmény: mahrcs75 (1823)
mahrcs75 Creative Commons License 2011.02.01 0 0 1823

Hát nem teljesen lakóház minőségű. Olyan 15-20-as téglából van, szóval jobban kihűl, mint a ház. Nem én telepítettem ide a fűtőberendezéseket, hanem az előttem itt lakó. Ha én csinálom, akkor párhuzamosan ugyanolyan szigetelő hatású anyagból csinálom.

Ráadásul a födémje valami fika, rossz szigetelésű cucc. Alacsony is, ezért szigetelő álmennyezetet sem tudok csinálni.

A 3 hetes időlimit érdekesen hangzik, erre oda fogok figyelni azért.

De a cirkón továbbra is szeretném lejjebb állítani a temperáló funkció hőmérséklet határát :-)

Előzmény: Émile (1821)
Émile Creative Commons License 2011.02.01 0 0 1822

 kérdésed :

 

de ez lehetne lejjebb, mint 6 fok."

 

 hát persze elég  bőven a  + kettő fok is !!

 

 Más : mostanában lakás mustrára jártam  - emeletes házakban.

 Nem lakottak a lakások . Amikor bementünk   ' kellemes'  12 - 14 fok csapott meg. Mondják a kínálók : temperálják a lakást nehogy szétfagyjon.

 Ha van pénzük,  miért ne !! 

Előzmény: mahrcs75 (1820)
Émile Creative Commons License 2011.02.01 0 0 1821

 Ezt én is megkérdezném : milyen anyagból van az a kazánház ??

Ja az enyém bővített kérdés !!

 Ha normál -lakóház minőségű anyagból készült anno, ott  a fagy kizárt.

 Egy lakóházban igaz az elején fűtés nélkül gyorsan esik a hőmérséklet, majd lelassul.

 Kb. 3 hét mire fagyveszély fenn állhat.

 Kell legalább 3 hét kemény hideg (ami a napokban is volt) amire  a károsodások előfordulhatnak.

 Természetesen fűtésnélkül hagyni egy épületet egész télen  - balgaság.

 Ezen intelmek csak egyedül álló cs. házakra vonatkoznak.

 Emeletes épülettekben  - ha legalább az épület lakásainak fele,   2/3-a  fűtve van  - át lehet vészelni egy lakást fagymentesítés nélkül is.

 Persze 2 -3 hetente nem árt rá nézni  !!

  Tehát ha valmi könnyűszerkezetes az a kazánház akkor más ahelyzet akkor oda kell figyelni  !!

 Na de ki telepít fészerbe kazánt ???

Előzmény: Teaway (1815)
mahrcs75 Creative Commons License 2011.02.01 0 0 1820

nyilván agyhalott vagyok, azért kérdezem...

szóval értem én, hogy egy bizonyos hőmérséklet fölött temperáltatnia kell, de ez lehetne lejjebb, mint 6 fok. A régi cirkóval mindig úgy ügyeskedtünk, hogy 2-3 fok volt és sosem fagyottt be, miért lenne ez másképpen a mostanival ?

 

Előzmény: M63FUN (1819)
M63FUN Creative Commons License 2011.01.31 0 0 1819

nem tudom hogy fizikai ismereteid és logikai képességeid milyenek. DE talán végig kéne gondolni mire való a fagyvédelem

és hányszor kell annak működnie. talán azért nem szabályozható...... (ha nem megy akkor szívesen elmondja itt pár ember) 

esetleg egy kis radiátor a kazánházba ami felviszi a hőmérsékletet ~8 fokra? nem nagy összeg, kazánnál nem is nagy meló.

Előzmény: mahrcs75 (1814)
mahrcs75 Creative Commons License 2011.01.31 0 0 1818

Igen, le vannak.

Előzmény: öregfa.. (1817)
öregfa.. Creative Commons License 2011.01.30 0 0 1817

Levannak szigetelve a fűtőcsövek a kazánházban?

Előzmény: mahrcs75 (1814)
mahrcs75 Creative Commons License 2011.01.30 0 0 1816

Köszönöm az értékes, használható hozzászólást :-) Szóval ötlet ?

Előzmény: Teaway (1815)
Teaway Creative Commons License 2011.01.30 0 0 1815

Milyen kazánház az, ahol 2-3 fok van??

Előzmény: mahrcs75 (1814)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!