Izzo ugyben:
Kaptam tesztelni egy Osram Super Blue-t.
55/60 -as , de nagyon allat. Ha szembol allok egy kicsit kekes, de nem veszesen paraszt. A fenye meggyozo, valahogy olyan feher...
A hatranya hogy darabja 2200Ft es csak 150 orat bir.
Ubi:
Hát hallod megnéztem a linket....
Ez 1 qrva nagy aranybánya lehet...
ÁLLAT!!!!
Ha lenne felesleges 100 gurigám biztos,hogy belevágnék 1 ilyesmibe...
Na?
Ki tartana velem???
Vagy egy kicsit megemeljük a klubtagságit és aztán a Klub lesz a tulajdonos..
:)
Nem kell most rögtön válaszolnotok.
Még aludhattok rá 1et.
:))))
Azt hallottátok,hogy a GE(GeneralElectric) vagyona "ötszázharminchatezermiliárd U$D"
$536.000.000.000.000.- ennyi... :)))
A magyar GDP pedig 40-50 miliárd USD.
Párszor megvehetne minket a GE. :((
Van mit ebből SAABra költeni mi?
Azt veszem észre,hogy gyengék a halogen fényszóróim.Mire lenne érdemes kicserélni az izzókat?Ha most köztünk lenne Mr.Izzó akkor tőle kérdeztem volna...(emlékeztek erre még egyáltalán???)
Kéne szerezni valahonnan wind deflectort a SAAB 900ra.Ki árul ilyet??
Hamár mindenki hozzászolt, akkor én is kifejtem a véleményem ebben az autós üldözés ügyben. (Ennek kapcsán volt 1-szer egy olyan kérdés is, hogy ki miért vett SAABot).
Elöször is az ember venne SAAB-ot. Venne Classic 900-at ugye.
Aztán, ha az nincs akkor 9-3 Aerot.
Aztán, ha az nincs akkor 9-5 Aerot.
Aztán, ha az nincs akkor Volvo S80 v. S60.
Aztán, ha az nincs akkor Volvo V40 v. V70.
Aztán, ha az nincs akkor Renault Megane (ez az asszony kedvence és szokta nézni a topikot csak azért került ide ;)
Aztán, ha az nincs akkor valami régebbi autót, mint Volvo Amazon vagy SAAB 99 vagy Jaguár XJR vagy Aston Martin esetleg Trabant (még a fém gömbölyübb kasznist).
Ha már itt járunk, akkor leirhatom, hogy azért vennék elsösorba új autót, mert nincs ház, meg garázs, meg píz mag, hogy bütykörésszek. De ha lenne, akkor is vennék egy valami újjabb autót a hétköznapokra és egy régebbit csak úgy hobbyból (pl Volvo Amazon khirály!)
Ja ha már itt jérunk leirom, hogy miért vennék 93 és nem 95t. (Márha érdekel valakit) Szóval a 93 létezik Hatchback-ben, míg a 95 nem. és ráadásul a 95t nem lehet kapni hátsó ablaktörlövel. (Nekem meg a mániám, hogy szeretek kilátni, még szar idöben is)
Mellesleg tudtátok, hogy a 93 kormányánál nem lehet magasságot állitani, csak ki-be lehet tollni. (95-nél igen).
Ja valaki megnézte a képeket amiket feltettem??? Vagy csak strapáltam magam feleslegesen?
Azért még ehhez a fuksz vágen - mucuki párbajhoz hozzátennék ezt-azt.
Szóval.
Itt csücsülük ojhópa szélén. Bruttó vásárlóerő-paritásunk vehemensen kúszik fel, egyéves nettó átlagfizunkból kijön egy 900as (hogy ez a számérték hol van a GNPnktől, azt ne feszegessük, vep.ból a szlovákok már vernek minket, hiába, nem lopták/adták/fusizták szét az országukat), de nem is ez a lényeg.
Hanem hogy
1, csóró népség vagyunk :)
2, sajna errefele sok ideig azt etették meg a néppel, hogy ami új, az mingyá jó is:
azé jobb, hogy vehetünk kereklámpás Ladát, mert az újabb moint az állólámpás merdzsó, jajdejóis nekünk, a friccek meg tartsák meg a vackaikat.
3, Ez azonban manapság már igaz is kezd lenni, inkább vegyünk valami új vackot, mint egy valha puccos régi vackot nyugatról, mert az csak egyszerű, hosszútávú hulladékexport onnan ide.
Ez a három jelenség együtt adja, hogy a hazai autópark nagy szegmensei:
1, az új kisautók (stift, matyiz, dévútikk, marhavagonRh-, stb.)
2, régi, széjjelhajtott, huszonéves német/japán excsodák, amik valaha autók voltak. (ez a kategória hál'Isten kezd kihalóban lenni, mert azóta ezek békésen oszlanak valamely erdő mélyén, ahova szétpusztulása után a tulaj betolta. Ilyenekre képes egy németautó-júzer :) )
3, egyéb őshonos állatfajták (trabivarburgladaskoda)
4, egyéb (pl. régi Rojcrojcok, vagy új audiesnyócasok :) meg minden más, ami autó)
Hogy ezt mérmondtam el?
Fuksz vágen vs. Mucuki
hát lássuk csak. Hasonló méretű példányaik mit tudnak?
-mucukistift-foxvágenholló
A lényeges különbség, hogy ha csak kalandoroknak, mert ha koccansz, meghalsz :), ezt a teljesítményt a mucuki kb. 40%kal kevesebbért tudja.
(A stift alapára 1.6M, a polóé 2.3)
Az tlag magyar júzer két évig melózik az egyikért, a másikért majd' háromig.
Ennyi erővel vehetne valami skodát (ha már a minőségre úgyse valami finnyás, meghalni se ágyba szeretne, miért is ne vegyen skodát? :) ) a fricceket ha már tömjük (ne tegyük, nem azért vannak) legalább jut belőle pár csehnek is.
De ha már így készülünka Béke-Nóbel díjra (ne tegyük, nem svédek adják :) ) akkor már inkább hazai terméket vegyünk. teljes egészében tudtommal csak 3 ilyen van: Audi TT (miért is ne? majdnem olyen biztonságos, mint a stift), a stift (ha van még), meg a VagonR-.
(tényleg levonok egy pár konklúizót, mielőtt széjjeloffolom a topikot :) )
1, a mucuki sem rosszabb, mint a foxvágen. Csak nem olyan szép, de legalább olcsó
Akinek meg sok pénze van és fukszvágenbe költi, annak úgy kell.
2, minden kocsi száksz, kivéve SAAB (egy kis látókörtágítás)
Most jutott eszembe, hogy nekem szombaton erősen jelenésem van :( és akkor nem lenne ideális.
De vasárnap rulez :)
Nászóval, ha már kérdeZtem, hogy mi az ami korrekt, akkor már én is elmondom :)
ToPLISTA (Blextár esetében toplusta :) )
1, SAAB 900,
(monjuk 1985ös turbós, közteshűtős, 3ajtós, fullos, monjuk sötétzöld, belül barna lykszplüssel... satöbbi, az első 6 helyen csak 900 old skool van, de ezt Aex jobban tudja, én nem találom a beszerzési ütemtervet :) )
ha azt nem lehet, akkor 9000,
ha azt sem, akkor 9-5,
ha azt sem, akkor 900NG,
ha azt sem, akkor 92
ha azt sem, akkor 93(95)
ha azt sem, akkor 9-3
ha azt sem, akkor (nagylevegő) Volvó, pl. 760GLE
ha azt sem, akkor (régi) Jaguárok (MKII, XJS, vagy XK6)
ha azt sem, akkor Aston Martin (DB, Vantage, Vanquish :) )
ha azt sem, akkor (azért ebben a magasságban már eléggé gáz van, úgymond konvergálunk vissza a 2105höz :) ) Citroen XM
ha azt sem, akkor (?) mittommémilyen merdzsó, csak állólámpás legyen :)
ha azt sem, akkor (47-49es villamos :) )
ha azt sem, akkor Maserati, vagy mondjuk egy kellemesebb Ferrarri (melyik ujjammal pötyögtem be olasz autót? megyek oszt levágom :) )
esetleg Rojcrojc (merugye igénytelen vagyok)
ha azt sem, akkor mégiscsak az a kockalada
ha azt sem, akkor régi, krómszellőzős, döntöttlámpás, osztotthátsóablakos Bogár (NEM fokszvágen! Nem fokszvágen! Nem fokszvágen!! Ugye, hogy nem az? :) )
Apropó Subaru, Fecó (autóértő pajti péntekről) szintén nagy rajongója a gépnek.
Személygépjárművem hamarosan meglátogatna egy szervízet agycsapágy, fék, meg lengéscsdillapító csere céljából... Eddig a Szikihez jártam, de kicsit elszontyolítottatok, ezért most tessék: kit ajánlotok?
Baas, te említettél egyet, amivel elégedett vagy, ő ki?
Ha nem lenne SAAB akkor a Volvot valasztanam. Nem azt mondom hogy ezek a legjobb autók, ve van bennuk valami ami a masokbol hianyzik.
Szeretem ha van valami egyeni bennuk, barmilyen gyartmany legyen az. Ezert szamomra a nemet autok nem sokat jelentenek. Egyetertek a LEXUS-al is. En meg bevennem a sorba a SUBARUt is.
Az uja autok egyre jobban elvesztik jelleguket. Csak az emblema felirata kulonbozteti meg oket. De errol minek irjak, mindenki tudja.
A regi autokat szeretem ezert. Rendben van egy ket kitores es nem a technikai reszletekre gondolok.
Az auto olyan mint az ember ruhaja. Aztan ugye ki szeret kinaipiaci holmikba jarni?
Mondjuk szeretem a pilotadzsekit is ami nem elsosorban szep hanem praktikus.
El lehet donteni ki mit valaszt, es ezert nem kell utalni.
Ez az en velemenyem.
Hat, ehhez inkabb nem akartam hozzaszolni, de lenkeyb felbatoritott engem is. Szvsz a 2. legjobb auto a vilagon az uj Mercedes C osztaly. Szerintem majdnem minden teren jobb a mostani SAABoknal, kiveve ket aprosagot: 1) nincs lelke 2) mindig alulöltözöttnek erzem magam benne. De különben szerintem mar nem is auto, hanem egy kis ufo. Mindent tud!
Disclaimer: Engem hm... szoros csaladi kötelekek fu=znek az MB Auto-hoz, de a fenti akkor is a velemenyem es nem fizetett hirdetes. :o)
A Mercedesről nem esett szó! Tudom nagyon sokan azt gondolják, hogy "bandita" vagy diplomata autó, de azt meg kell hagyni, hogy a régebbiek is, és a maiak is minőségileg véleményem szerint a legjobbak közé sorolhatók! Tudom, az áruk......, na de most az autó minőségéről van szó. Nekem azért a favorit a SAAB, mert amint már Zöldubi is említette emberközeli, és van benne valami olyan különleges amit szerintem minden tulajdonos, vagy aki már próbálta megérez minden egyes megtett méteren. Ezen kívül nem az a "tucatautó" amire minden harmadik megkérdezett ember azt mondja hogy ha egyszer sok pénzem lesz ilyet vennék pl Peugeot 206 -félreértés ne essék a WRC az ok, de az nem az amit az utcán látni- vagy mondjuk Auddi A3 ami tényleg nagyon tetszik még nekem is, de azért meggondolnám!
Na jól van nem untatom a publikumot, erről nagyon sokat lehetne írni.
Nekem a Twingo elött egy LEXUS-om volt (GS300) és bátran ki merem jelenteni, hogy a világ legjobb autója mind megbízhatóság mind menetkultúra, mind felszereltség szempontjából (vannak autók, amiben sokkal gazdagabb a felszereltség, de nekem a LEXUS bőven túlteljesítette a szükségleteimet). Rendesen majdnem sírtam, amikor anyagi okokból el kellett adnom, pedig csak 5 hónapig volt az enyém.
Volt elötte Ford Scorpiom (szar, de kényelmes), céges Seat Cordobám (szar), szintén céges Skoda Feliciám (egész kellemes, jobb, mint a Seat).
Én imádom az autókat, ezért számomra nagyon sok olyan autó van, ami nagyon jó, kényelmes és megbízható csak éppenséggel van bennük valami (formai jellegtelenség, stílustalanság stb) ami miatt nem a kedvenceim.
Szóval nekem (és hangsúlyozom NEKEM) a LEXUS testesíti meg a teljes harmoniát.
Félreértés ne essék, bolondulásig rajongok a svéd autókért (legyen az akár SAAB vagy VOLVO), mert nagyon emberközelinek és hihetetlen logikusnak tartom az általuk képviselt filozófiát, amiben az ember és azok hozzátartozoi (akár állatok is) állnak a középpontban úgy, hogy mégis nagyon egyéni, semmivel sem összetéveszthető autóik vannak (bár ez manapság talán kezd lanyhulni).
Én a munkám miatt voltam egy párszor Svédországban ( 3x 1 hétig, 1x7 hétig) és nagyon tetszett ahogy élnek és egy az egyben ez az életfilozófia köszön vissza az autóikból, ami szintén nagyon szimpatikus.
Ha nagyon gazdag lennék a következő autókat venném meg: LEXUS GS430, SAAB 93 Viggen (ha van belőle akkor kabriót, ha nincs, akkor Aero kabriót), VOLVO V70, JAGUAR XJS, RANGE ROVER 4.6 HSE. Német, olasz, francia, amerikai szóba sem jöhetne.
Bleksztár,
Én nem nyilatkozom, mert csak le lennék hurrogva :-)))
Véleményem szerint speciel a "fokszvágen" nem egy rossz autó de mind1. Persze vannak a "felsőbb" kategóriák (VW=Audi ugyebár).
Ja és vannak nagyon jó japán autók is, lehet, hogy nem annyira a hagyományok tisztelői, de azért aki azt mondja, hogy pl egy új Accord, vagy egy Lexus szar, az már nagyon elfogult lehet.
A Daewoo Suziki stb-ben egyetértünk!
(egész éjszaka sasoltam, de csak nem akaródzik írni, szóval megin én: )
Azon fillóztam, hogy abban ugye egyetértünk, hogy SAAB 900 rulez.
Na akkor egy bonyolultabb kérdés.
Mik dobogósak még? Tehát, mi az, ami a SAAB (900) után a második helyezett?
És mi a favorít úgy, hogy nem SAAB? (és adott esetben nem is Volvó?)
Tovább bonyolítva a kérdést: és miért?
(szabályokat tudjuk: a fokszvágen és a dévú nem minősül autónak, mindenki a saját fejéből írjon, 30 perc, 60%+tól kettes, tessék Uraim! :)) )
Örsgyülit kéne csinálni.
Ugyanis alapvető hiányosságok merültek fel.
Pl.
Aex és Trvszkij pl. nem ismeri egymást.
Hmmm.
Hétvégén összeröff.
Mitszóltok?
Más :)
Múltkor a Cseplin pábban ott volt Fecó is, aki egyenlőre nem csőlátó SAAB fanatikus (még :) pedig az autókhoz nagyon ért) és kijövetel után kipróbálhattunk Korzo 900-asát (Köszi!)
Érdekes párbeszéd zajlott le:
Fecó:
- Jé, annak ellenére, hogy hideg, milyen halk
Korzo:
- Azért ilyen hangos, mert rossz a kipufogó dob
Remelem, ido=közben mar nem aktualis, ennek ellenere egy kis info az osztrak SAAB-piacrol:
Ilyen *nincs*, nem volt es nem is lesz. A nehany 900-as amit latni lehet az utakon, altalaban fekete rendszamu (=legalabb 10 eve nem cserelt tulajdonost). A nehany auto ami a piacon van, mar fel eve is ott volt es ott is marad egy darabig. Ezekbo=l altalaban 2 arkategoria van: 1) 5-10 ezer schilling. Ezek az autok 88 es a halal (80?) közöttiek, fullrozsdak, fapadosak, lejart a mu=szakijuk is. Nem erdemes foglalkozni velük. 2) 40-60 ezer schilling. Ezek az uj (91-93) nem NG900-asok, altalaban gyönyöru= allapotban, extrakkal. Marmost aki ennyiert 10eves autot vesz, az nem normalis. 3 ev mulva ugyanolyan gyengecske lesz, mint az enyem (87-es), ugyhogy minek??
Turbo es cabrio itt *nem letezik*. A turbora marha sok az ado (nekem havi 30e Ft-ra jön ki!), ugyhogy csak a hozzam hasonlo o=rültek keresnenek ilyet, tehat senki. Cabrio meg... Ausztria hideg orszag :)
Röviden ennyit. A 9000 persze mas tema, de hat azt meg erdemesebb Svajcbol vagy Nemeto.-bol bevinni, mert ott nagyobb a piac.
sziasztok!
Thom méltán boldog!
Én pedig fájdalomtól megtört szivvel felajánlom
megvételre '82-es 900-as ötajtósomat.Hengerfejes lett szegénykém,meg lejárt a forgalmija.fekete testén kisebb-nagyobb hibák találhatók.
Akinek van helye,ideje foglalkozni Vele,annak megéri!!Hirdetés a SAAb 900 klub oldalán.
A 39.klubtag