320D. Na megint olajcsere, évi 4. Ezt azért megbonyolították rendesen, légszűrőhöz szét kell szedni a fél autót. Gázolajszűrőt ha cseréltek van egy nagyon olcsó utángyártott találmány na azt felejtse el mindenki. Pollenszűrőből, légszűrőből mehet bele olcsóbb fajta de gázolajszűrőből a magyarnak a belsejéből leválnak papírdarabok és megy tovább a rendszerbe lentről..
Hát, ha a 2 éves újonan vett Civic után átülsz egy 4 éves, bizonytalan előéletű, 150 ezret futott dízelbe, érhetnek drága meglepetések... nem azt mondom, hogy érnek, csak érHETnek... szóval a biztosat feladnád, mert azzal a Hondával még pár évig biztos nem lesz gond.
A másik, hogy egy pár napi E90-ezés után visszaülve a Hondát egy pléhdoboznak éreznéd :))
Néhányszor már hozzászóltam it, annak ellenére, hogy offtopic autóm van. Most két kérdésem, illetve kérésem lenne:
1.) Szegeden fellelhető -e hozzáértő és lelkiismeretes szerelő, aki profi az E9x témában? (A C-Mobilról nem olvastam jókat.)
Mint írtam, nincs ilyen autóm, de régóta szeretnék egyet(első sorban 320d v. 325i). Visszatérő jelleggel vergődök a gondolattal, hogy 7-8 autó után egyszer egy BMW-m is legyen. Azt mondják nem vagy igazi petrolhead, ha még nem volt egy Alfád, meg egy BMW-d. No az Alfa már rég megvolt. :) (Jelenleg van egy nagyon jó, két éves és ráadásul újonnan vásárolt 1.8-as 140 lovas benzines UFO Civicem, tehát egy csere ötlete tűnhet kissé elmebajnak is...)
Viszont nálam alapvető, hogy legyen a _közelben_ olyan hozzáértő, akihez alkalomadtán lehet fordulni... És hát olvasva a topikot, erre látok is némi esélyt, hogy szükség lesz rá.. (Mert hogy ebben a szegmensben azért már nekem nem futja új autóra, inkább az a 3-4M közti kategória amit nézegetek, kb. sejtem hogy ott már elég sokféle probléma előjöhet).
2.) Másik dolog, ami lehet, hogy kicsit pofátlanul fog hangzani, de azért felteszem a kérdést - hátha: volna -e olyan szíves jelentkező, Szegeden, vagy környékén, aki hajlandó lenne pusztán jófejségből megmutatni az autóját (E90), vinne egy kört, hogy mégis legyen valami benyomásom, hogy mire vállalkozok, vagy egyáltalán, kicsit rendeződne a fejemben, hogy akarom én -e ezt....
Sajnos az ismeretségi körömben nincs kb. senkinek. Vezettem már E34-et, E39-et, E36-ot, de sok közük nincs az E90-hez... Aztán egyszer egy angliai barátom E92 325i-jét valamennyit, de kevés idő volt rá és jobbkormányos autó volt, az meg elsőre káosz. :). Szóval kínomban már gondoltam bérelek valahogy egyet, de itt arra se nagyon találtam lehetőséget... (Az, hogy percre beleülök egy kereskedésben és közben szúrós szemmel néznek rám illetve elolvasok róla minden lehetséges infót és fórumot úgy érzem még mindig kevés ahhoz, hogy felelős döntést hozzak, hisz élőben úgyis egész más)
Sajnos, cserébe a jófejségért nem sok mindent tudok felajánlani, maximum egy pakk sört, vagy ilyesmi, illetve ha az illető kíváncsi rá, szívesen odaadom a fent említett Hondámat kipróbálni, tapasztalatnak az is valami...
Mindent meg kell téríteniük. Ha összetört az ütközéskor az ájfónod, vagy elszakadt a Hugo Boss öltönyöd, azt is :)) Ezeket persze a biztosító nem szokta hangsúlyozni... :DD
penteken a biztositos ember kuldott egy mailt hogy mivel nem az auto gyári alkatresze nem all modjukban a 2100 euros Schnitzer diffusor felarat teriteni csak a gyari alkatreszet. ugyveddel kuldettem valaszt hogy ez nem fog mukodni sot kezdjek szamolni a serules miatti ertekcsokkenest es az uj diffuzortol nem mondunk le. este 21.00 kor jott valasz nem az ugyvednek hanem nekem hogy hozzajarulnak a diffuzorhoz nagy kegyesen de beraturol es ertekcsokkenesrol mondjak le. na de en mar fel b..tam agyamat mar nem tagitok ugyhogy valaszoltam neki hogy bocs de mar az ugyvedem az illetekes velem nem tudnak egyezkedi. ugyhogy varom a valaszt de mar minden kell. mivel nincs 5 eves a kocsi az ertekcsokkenes is kell mar. lehet csak 2 ev mulva lesz penz de nem hagyom magam. ne nezzenek hulyenek.
volt vkinek olyan tapasztalata,h elől kicseréltem az angel eyes izzókat fehér ledesre és az egyik hátsó lámppa összes világítása hirtelen megadta magát,mitől lehet?
Nem vagyok ügyvéd, de láttam a folyamatot, meg évente 4-5 peres ügyet vagyok kénytelen végig szenvedni. A ptk törvény, és így erősebb, mint egy bármilyen gazdasági társaság (pl biztosító) bármilyen szabályzata. A biztosítók szeretnek hatóságot játszani, de nem azok.
A ptk nagyon egyértelműen fogalmaz: az okozott kárt meg kell tériteni. A biztosítás pont azért van, hogy a károkozó helyett teljesítsen, ha a törvényi feltételek fennállnak.
Ha casco-rol van szó, akkor persze nem ilyen egyszerű, de ha a másik fél kötelező biztosítása a fedezet, akkor keményen be kell állni a pedálba, és nyomni, csak kell egy pofátlan ügyvéd.
DAS nem fog segíteni utólag, csak ha előre köt velük az ember szerződést. Nekem sajnos folyamatban van egy hasonló ügyem 600ezres kárral és gyakorlatilag az ügyvédek sem tudnak csinálni semmit. Vissza kell menni a kályhához, megnézni a biztosító alapszabályzatában leírtakat, az abban meghatározottat kötelezők csak téríteni. Ha Casco, ha KGFB, semmi többet.
A ptk értelmében az okozott kárt meg kell téríteni, mindegy, hogy gyári vagy sem. A lényeg, hogy a forgalomban ezzel az alkatrésszel is részt vehessen, azaz pl. verseny alkatrész nem oké. Ha van róla számla, az az ideális, de nem kötelező.
Fordulj ügyvédhez, mert a biztosító nem abban érdekelt, hogy téged kártalanítson, hanem hogy a lehető legkevesebbet fizesse ki.
Van pl a DAS, ami egy kifejezetten autós érdekvédelmi szervezet, kérdezd meg őket.
Nekem anno az Allianz köcsögösködött, ügyvéd barátom végül peren kívül még a bérautó költségét is behajtotta rajtuk.
hat remelem nem Neked van igazad. a schnitzer elvileg gyari beszallito. az alaktresz pontosan arazhato bmw be rendelheto. a jogszabaly kimondja hogy a biztositotat kar nem erhet marpedig ha nem fizetik ki akkor engem kar ert.
A probléma. belémjöttek, lökhárítő meg stb.. satu. A probléma úgy kezdődött hogy egy schnitzer diffúzor került bele az M es lökhárítóba. A lökhárító gyári felszereltséghez tartozik de a diffúzor nem- A biztosító most azt mondja téríti az M es diffúzort de a schnitzert már nem mert nem az autó alaptartozéka. Én ragaszkodnék ahhoz hogy állítsa vissza az eredeti állapotot és engem ne érjen kár de úgy érzem patt helyzetben vagyok. Valaki valami infoval tud szolgálni? Állítólag a diffúzorrra külön biztosítást kellene fizetnem. Mi van???
Fogyasztásügyi kérdésem lenne. Most vagyok túl egy hosszabb túrán, Budapest-Konstanz-Säntis-Appenzell 1070 km-re 5,3 l jött ki. Ezzel lehetek elégedett nem?