Saunier Duval kombicirkónál tapasztaltam, hogy amikor felmelegíti a fűtőköri vizet, akkor 2 Bar fölé megy a nyomás, és valamennyi víz kifolyik a biztonsági szelepen. Amikor visszahül, akkor lemegy a nyomás 0.8 Bar alá.
Arra gondoltam, hogy a puffertartályból szökhetett el a levegő nagy része; meg is találtam a szelepet, ahol biciklipumpával fel lehet pumpálni.
A kérdésem; ezt pontosan hogy kell kivitelezni ? Milyen nyomásértékre engedjem le a vizet, illetve pumpáljam fel ?
Nem akarom hogy túl sok vagy túl kevés levegő menjen bele.
az lenne a kérdésem .mitöl van az hogy 5 naponta le áll akazán c 6 hiba kodal elvileg valami nyomás kapcsolo nem zárodik ez mitöl lehet és mivel lehetne orvosolni ( junkers zs 24-2 ae turbos kazán)
Szia, teljesen ugyanígy vagyunk mi is, a mienk Savio424. 10 évet bírt (mi 8 hónapja használjuk), folyton kiáll hibára, szerelő nem tudja mi lehet a hiba. Én is bosch-t (ZW24-KE) néztem ki, nem akarok még egy olaszt.
Megrendeltem egy Baxi Mainfour240F turbós kombi cirkót de halasztom az egész munkát így aki esetleg ilyet akar az 145.000 Ft-ért megveheti. Februártól egyébként 10 %-al drágább lett.
Lenne valakinek ötlete arra, hogy egy fég-es cirkó miért nem hajlandó 40 C- nal melegebb vizet produkálni. A radiátorok gyakorlatilag csak langyosak és így nem lehet 20 C- t sem elérni. Kitakarítottam a hőcserélőt, de semmi sem változott. A szivattyúra gondolok még, bár magam sem tartom túlságosan logikusnak, de már egy ideje nem hajlandó elindulni hosszabb akár egy két óra után is. Normálisan bekapcsol, de folytonos égés mellett is ez a helyzet.
Sziasztok!1 kis segítség kellene:van egy 70 m2-es lakásom ami,egy régi parasztházból lett átalakítva,nagyon kis rész maradt meg a régi vályogfalból...30-as hőszigetelős tégla+10cm hőszigetelés,a padlóban is 5cm+a mennyezeten gipszkarton+légrés+ 30cm üveggyapot..teljesen új fűtésrendszer, lapradiátor,5 rétegű fűtéscső ,ami a betonban megy+ egy Beretta Smart turbo kombi kazán!Annyi a kérdésem van ,hogy 60 fokos vízzel fűtök(automatára van állítva a kazánon) 19.5 fokon van a termosztát..kb.3.5 óránként kapcsol be a kazán olyan 20 percre,majd a leállása után,felmegy a hőmérséklet 21-21.5 fokra a lakásban a hőmérséklet!érdemes-e kipróbálnom mondjuk 50 fokos vízzel a fűtést,hátha nem lesz olyan nagy hőingás(ha egyáltalán ez nagynak számít?!)..köszi a segítséget
Kérdezhetek valakit Chaffoteaux Nectra szörnnyel kapcsolatban? Csak mert nem találtam beírást ezzel a márkával kapcsolatban, és nem akarok feleslegesen terhelni senkit a kérdésemmel.
Ja és lene még egy kérdésem. Az egyik radiátor alsó csatlakozójára rákerült egy nyomásmérő egy szeleppel megtoldva. Hogy az ismerősünk ezt pontosan miért így oldotta meg, azt nem teljesen tudom, de a szelep dobozán valami 4-5 bar érték rémlik, hogy szerepelt, de 2 bar körül állandóan elenged. Szivarog vagy a berezonáláskor fröcsköl is. A nyomás pedig időről időre szép lassan lecsökken, pont mint novemberben a legelső hibajelenségnél. Ez a bizonyos szelep mennyire jó, ogy ott van?
Amennyiben ez egy biztonsági lefúvató szelep, akkor ezt lezárhatod, mert a készülékben a tágulási tartály tetején van egy 3 baros lefúvató gyárilag, amire egy szürke műanyagcső van kötve.
A tömszelence tengelyt finom üvegpapírral csiszold fémtisztára az esetleges kirakódástól, majd lágy, teflonos szilikonzsírral kend be. Nézd meg, hogy húzósan, de ne szorosan csússzon benne a tengely. Utána szereld vissza.
Nagyon köszönöm a segítségeket! A leírásokat letöltöttem és tanulmányoztam. A betegágyra sajnos és is csak azt tudom mondani, hogy egyelőre abból kell megoldanom, ami van, mert nem futja másikra. Illetve ha típust váltanék, akkor azt mondták, hogy kéményseprők, engedélyeztetés, önkormányzat stb. Nem tudom pontosan, hogy mennyi macera és pénz, de biztosan nem nulla. A másik oldalról meg eddig 10 évig hibamentesen elketyegett, így bíztam benne, hogy eztán is folytatja, ha egy kicsit helyrepofozzuk, de abban nem remélnykedtem, hogy a donor minden alkatrésze jó lesz hozzá. Mindenesetre tényleg szeretnék ennél maradni egyelőre, amíg nem tudok további összegeket átcsoportosítani kazán-projectre.
A hibajelenségekre visszatérve tehát a fekete kapcsolóházból csöpögő víz mindenképpen az alsó tömszelence hibája? A kapcsolóház kívül nem vizes, a csavarnál szivárog. Egyébként megcsináltam, amit a neobase-en írtál és iszonyúan be volt tekerve eredetileg a csavar.
A donorból egyébként elvileg átkerült a tömszelece egy része is, legalábbis azt hiszem, mert egyetlen alkatrészt találtam a megmaradtak között és az szerintem az eredetié. Megpróbálok képet feltenni.
A berezonálást, csörgést-zörgést pedig ezek szerint a váltószelepben átszakadt membrán okozza? Valamelyik weboldalon láttam alkatrészárakat, váltószelepre valami 17 pénz rémlik, tömszelencére meg talán 12. Ezek mennyire reális és naprakész árak?
Egyébként még novemberben valaki már ajánlotta a cégedet, talán a Megathermesek. A kérdésem, hogy ha mégiscsak szeretnék ennél a betegágynál maradni, vállalnád-e a javítását és a leírtak alapján nagyjából mivel kellene kalkulálnom financiális oldalról?
Ja és lene még egy kérdésem. Az egyik radiátor alsó csatlakozójára rákerült egy nyomásmérő egy szeleppel megtoldva. Hogy az ismerősünk ezt pontosan miért így oldotta meg, azt nem teljesen tudom, de a szelep dobozán valami 4-5 bar érték rémlik, hogy szerepelt, de 2 bar körül állandóan elenged. Szivarog vagy a berezonáláskor fröcsköl is. A nyomás pedig időről időre szép lassan lecsökken, pont mint novemberben a legelső hibajelenségnél. Ez a bizonyos szelep mennyire jó, ogy ott van?