Popovics úr nem tudja összehozni addig a benzintartályt?
A pumpát úgyis azzal együtt kell cserélni.
Alulról pántok tartják, szerintem nem nehéz cserélni.
Az elektromos rész esetleg nagyobb probléma.
Ezt a másik dolgot viszont nem teljesen értem.
"a dokinak nem jutott eszébe, hogy egy autóban amelyik majd 1 évet állt esetleg illene) kb. 100 km-rel, megemelkedett az olajszint" Mi emelkedett megy 100km-el??? :o)
Gondolom több benne az olaj - ami mindenképpen valami rendellenességre utal. Gyorsan utána kell járni
A legnagyobb probléma még mindig a benzin ellátás. Még "szerencse", hogy 2 hete kiszedtem megnézni, mert most kiderítettem, hogy nem belevaló elektromos AC-t tett bele a doki. Délután megyünk Baas-sal Popovicshoz 1 belevalóért. Az már "csak" hab a tortán, hogy a relé helyett egy átkötés volt benne, ezzel viszont gyújtással folyamatosan ment az AC (gondolom nem véletlenül relézték le gyárilag). Az oka is kiderült: a relével nem ment. Hogy miért? A biztosíték kontaktos volt. Persze ez babra munka végigmérni (egy lelkiismeretes szerelő kb.10 perc alatt rájött), egyszerűbb az egészet áthidalni. Az, hogy ebbe belehal a AC az nem számít.
Ja azért, hogy a nem megfelelő AC belemenjen szétverték a tank tetejét, ezért kellemes benzinszag is terjeng. Tehát tankot is kell cserélni.
Még egy apróság. Ebből remélem nem lesz problémám.
A type 37-es Borg-Warner-nél úgy kell megmérni a váltó szintet, hogy beindítod a motort, majd legalább 15 másodpercig járatod alapjáraton D,R és P fokozatban. Ezután járó motornál P-ben megnézed a szintet.
Ez eddig rendben. De mint tudjuk (Ez egy kicsit nagyképűen hangzik:o)) az 1979 előtti 900 GLE-ben type 35 BW van. Ennél egész másként kell szintet nézni. Beindítás néhány percig járatás P-ben, majd motor leáll (!!!!!) és lehet mérni. Ezt most olvastam a Baas kék Haynes-ében.
Na mármost nekem a motorolajban van valami nem odaillő. Olajcsere után (amit szintén én csináltam a légszűrő (a régit elviszem a talira okulásként) cserével együtt a nagy szerviz után. ugyanis a dokinak nem jutott eszébe, hogy egy autóban amelyik majd 1 évet állt esetleg illene) kb. 100 km-rel, megemelkedett az olajszint. Nem víz, hanem valami más olajszerű. A váltóból állítólag két szimmeringen keresztül kéne átszivárognia, de ha túl van töltve annak gondolom semmilyen szimmering nem örül.
Nem akartam ennyit írni, főleg nem a Black felségterületére bemerészkedni. Bocs Black.
Üdv.
Ui:
A tegnapi UEFA kupadöntőn a pálya széle tele volt hatalmas AxA feliratokkal. Jó a PR managered :o)
Páter! Mi a baj az autóval. Nehogy ne azzal gyere!
Megcsináljuk!
Amit a Polar telepén láttam Classic Convertible-t az mint kiderült a Csiszáré volt. Ahoz képest amiket hallottam róla egész szép volt. Bár úgy tudom az is valami papiros akcioval került legalizálásta.
Szivem! A kabrióval az a baj, hogy nem tudod forgalomba helyezni ha kintről hozod, mert hangos. Emlékeim szerint valaki érdeklődött már utánna és volt is szó róla a tobicban valamikor (Blekk?).
Szikinél már láttam egyet javításon (ha jól emlékszem nem a C-s rendszámú volt), de ott úgyis azt mondták, hogy nem jó mert a kabriónak nyöszörög a kasztnija :-)))
Az autódoktor 3 hónapos "lelkiismeretes" munkája nyomán az autóm gyakorlatilag mozgásképtelen, így sajnos 99%, hogy nem Saab-bal megyek a talira.
Szombaton mikorra tervezitek azt az 1-2 órát?
-- Lista I
Márkaklubok Találkozója 2001 május 19, Szombat
BlackStar, gyalog
KorZo, Járművel (ha lennénk még. Egyedül nem megy :-D)
Egoaxa, jármű
MiSa, onboard
páter, (az időponttól függ)
-- Lista II
Magyar SAAB 900 Klub IV. országos találkozója, 2001 május 20, Vasárnap
BlackStar, gyalog (= nem SAABbal :) )
KorZo, járművel (Csillagom esetleg velem? mind2x)
egoaxa, ha ráérek elnézek arra :o)
MiSa ,most hallottam,hogy lesz valami SAAB tali! Mi is ez pontosan???? :)))
Asszem megnézem magamnak ezt a fehér szépséget, de igazán feketén szeretném. Mennyibe lehet az átfestés vajon?
Nézegettem a saabnet.com-on a convertible hírdetéseket, well, az ára miatt (2-3 milla körül) még várok egy kicsinykét. Garázs van :-)
Ismertek olyan céget/pasit, aki svédből hoz be használt autókat? Talán ez lehetne az igazi megoldás...Akkor már kint meg lehetne csináltatni a tuningolást.
Popovicsnál úgy 1 hónapja állt egy SAAB900i eladó... Fehér, Swiss Edition (Blekk majd ismerteti a felszereltséget :) -), amit láttam:
elektromos ablakok, tükrök, toló tető (az nagyon sirály dolog, ha nem ázik be :) ). fűthető ülések. 800e HUF volt az ár. Ránézésre kifogástalan volt az állapota.
a másik, azaz a convertible témában a Polar telepén amikor járkáltam, mesélte ez egyik srác, miszerint valaki nagyon akar venni, de nem nagyon van, pedig ő nézelődött. Magyar rendszámmal még én sem találkoztam ilyennel. De ha jól tudom a Csiszár Jenőnek van/volt ilyen (mintha rémlene valami olyasmi, hogy el akarta adni) A hátránya meg az, hogy ha éjszaka nem tudod zárt helyen tartani, neaggyisten lakótelepen lax, hát én azért gyomorgörcsöt kapnék, hogy pár tisztességes magyar polgár nem akarja-e véletlenül felhasogatni a szövetet, mert az jó poén...
Háát az az igazság,hogy lenne mit csinálni az autómmal szombaton ,hogy vasárnapra pöpec legyen..
De ha csak pár óráról van szó akkor OKés!!!
Megyek én is. :D
-- Lista I
Márkaklubok Találkozója 2001 május 19, Szombat
BlackStar, gyalog
KorZo, Járművel (ha lennénk még. Egyedül nem megy :-D)
Egoaxa, jármű
MiSa, onboard
-- Lista II
Magyar SAAB 900 Klub IV. országos találkozója, 2001 május 20, Vasárnap
BlackStar, gyalog (= nem SAABbal :) )
KorZo, járművel (Csillagom esetleg velem? mind2x)
egoaxa, ha ráérek elnézek arra :o)
MiSa ,most hallottam,hogy lesz valami SAAB tali! Mi is ez pontosan???? :)))
A következő az ötletem:
Nézzünk ki a Márkaklubbok talira. Már azért is hogy ne mondhassák hogy kivonjuk magunkat a klubéletből, bár teljas egészében tiltakozom az ilyen jellegű szervezések ellen. HA moziba megyünk ott sem a forgalmazó fizeti a mozijegyünket, nem a leonardodikaprio dobja össze a belépőt.
Aki ilyen szerencsétlen ne kezdjen szervezni.
És vajon milyen versenyautók lesznek kiállítva azon a napon amikor Fehérvéron Országos Bajnokság első és másodosztályú versenyek vannak?
Aki kiesik szombaton az elhozza az autóját? :o)))
És kispolszki tali is van azon a napon. Öket diszkriminálják? :o)
Szóval mindenesetre ha csak hárman megyünk, de nézzünk ki egy két órára.
-- Lista I
Márkaklubok Találkozója 2001 május 19, Szombat
BlackStar, gyalog
KorZo, Járművel (ha lennénk még. Egyedül nem megy :-D)
Egoaxa, jármű
-- Lista II
Magyar SAAB 900 Klub IV. országos találkozója, 2001 május 20, Vasárnap
BlackStar, gyalog (= nem SAABbal :) )
KorZo, járművel (Csillagom esetleg velem? mind2x)
egoaxa, ha ráérek elnézek arra :o)
KorZo,
köszi :) Valószínüleg élek 1. esetben a lehetőséggel, a 2. esetben meg valószínűleg én is hozok valakit, tehát akkor 'autó'-val jövök (a, verzió: Hruscsov utolsó bosszúja, b, verzió: ezüstszürke zsebtigris :) )
Hahó AxA! Elvégeztem egy töréstesztet a rendszámtáblakerettel és tanusíthatom hogy, megfelel a SAABokon való felhasználásra. Egy kis csiki-csuki után kb. 60-nal kiütöttem egy útszélétjelzőműanyagoszlopot, ami még felállt utánna de elég sz@rul nézett ki. A keret a rendszámmal együtt felvette a lökhárító szép lekerekített formáját, de egy kb. félperces egyengetés után teljesen hibátlan. Még egy karcolás sincs rajta (csók a szitaműhelynek :-))
Mostanában rámjár a rúd. :-( 7 éve vezetek, de annyit összesen nem szívtam mint az elmult 2 hónapban. Szörnyű.... de legalább leadtam a diplomám időben :-)
Akkor most mi van a szombattal? Menjünk vagy nem? Ha megyünk konvojban kéne, mint anno az 500-asok. :-)
KorZo, aki most pihen és AUTÓt szerelget
na tessék mire beírom ilyenek kerülnek a topikba....
-- Lista I
Márkaklubok Találkozója 2001 május 19, Szombat
BlackStar, gyalog
KorZo, Járművel (ha lennénk még. Egyedül nem megy :-D)
-- Lista II
Magyar SAAB 900 Klub IV. országos találkozója, 2001 május 20, Vasárnap
BlackStar, gyalog (= nem SAABbal :) )
KorZo, járművel (Csillagom esetleg velem? mind2x)
Megnéztem, bár nem tudok svédül... :)
A www.motornord.se -nél 6450 korona.. az milyen cég, nem ismered? Mert arra gondoltam, hogy velük megcsináltatom, és itthon berakatom SAAB szervizben... ez hülyeség?
na, figyuzzatok,
szeritnem most azt kénel eldönteni, hogy megyünk a márkatalira vagy pedig nem.
Háttérinformáció: a szervező gárda némi készpénzt (egy Mátyáskirálynyit :) ) kér mint beugró (ugrani azért nem kell)
Ésszerűnek látszik a feltételezés, hogyha autónként megyünk vagy öten (bezzeg a Volvósoknak könnyű: van Volvóból nyolcszemélyes... :) ), akkor össze lehetne dobni a cehhet (csak nem vagyunk hülyék fejenként fizetni, vagy nem? :) )
Ehhez viszont meg kéne tárgyalni, hogy ki jön autóval, ki meg nem (én hosszas vívódás után úgy döntöttem, hogy gyalog jövök... :) )
Ez az egyik.
A másik, hogy a talira is össze kéne népszámlálódni, gondolom ez sem hátrány.
Tehát javaslom, vegyük példát a bömszisekről, akik minden tali alatt széjjeloffolják a topikjukat mindenféle jelentkezési ívekkel, azaz az új jelentkező bekopipésztezi az eddigi névsort, és hozzáteszi a sajátját.
Ezt azért is lenne fontos, mert úgy látom, hogy főleg munkahelyről neteztek, tehát péntek este már semmi érdekes nem lesz.
Tehát
-- Lista I
Márkaklubok Találkozója 2001 május 19, Szombat BlackStar, gyalog
-- Lista II
Magyar SAAB 900 Klub IV. országos találkozója, 2001 május 20, Vasárnap BlackStar, gyalog (= nem SAABbal :) )
Én nemrég találkoztam ezzel a fórummal és meg kell hogy mondjam tetszik.
Na persze kérdésem is van, mégpedig:
Az utóbbi időben egyre többször gondolkodom egy SAAB gépjármű saját tulajdonba vételéről.
Az anyagiak mivel egyenlőre korlátoznak, meg egyébként sem értek nagyon hozzá a ti tanácsotokra volna szükségem, hogy kb. mennyiért tudnék venni egy 1983-1993 között gyártott 900 16V Turbo típusból egy jó állapotban lévőt.
Átlagban pedig ezen gépjárművek átlagos benzinfogyasztására is kiváncsi vagyok.
a bsr egy elismert svéd tunig cég akik föképp a Volvo/ Saab/ VW koncern -turbomotoraira koncentrálták a programukat.
a cim "www.bsrab.se" ott menj be a chiptrim, onnan pedig be tudod magad klickelni a neked megfelelö oldalra...
Ami az automat illeti, én épp most cseréltem le egy ujabbra 99-es 2,3t szintén 9-5 sedan fullos 33000 km-ben.
De a szürke (9-5 2,0t 135 000km) fogyasztása a városban 12-15 l/100km között mozgott. (ez persze a forgalomtol reggeli/délutáni sorok, meg a jobb lábamtól függöt:)))