Keresés

Részletes keresés

Újbuda-busz Creative Commons License 2004.03.07 0 0 518
BPo-7oo!

Ha jól emlékszem, a 26A 1996-ban szűnt meg.

Üdv. Új.

BPO-700 Creative Commons License 2004.03.07 0 0 517
A 26–OS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1929–TŐL NAPJAINKIG:

1929.11.20.
A 26-os autóbuszok Agyag utca – Balzsam utca – Göncöl utca – Árpád út – István tér útvonalon közlekedtek.

1930.01.31.
A 26-os autóbuszjárat megszűnt.
/Pótlására a 20-as autóbusz közlekedett./

1932.09.25.
A 26-os autóbuszok Erzsébet tér – Margit híd – Margitsziget, Gyógyszálló útvonalon közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban 6-os autóbuszok közlekedtek./

1939.09.01.
A 26-os autóbuszok útvonala rövidült, mert az autóbuszokat katonai célokra használták fel: Erzsébet tér – Margitsziget, Strandfürdő.

1939.10.05.
A 26-os autóbuszok ismét Erzsébet tér – Margit híd – Margitsziget, Gyógyszálló útvonalon közlekedtek.

1939. végén
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A 26-os autóbuszok Vígszínház és Margitsziget, Gyógyszálló között közlekedtek.
--- A 26A jelzésű autóbuszok Vígszínház és Margitsziget, Strandfürdő között közlekedtek.
/A 26A jelzésű autóbuszjárat megszűntetésének időpontja ismeretlen./

1940.07.02.
A 26-os autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat ismét katonai célokra használták fel.

1940.07.07.
Ismét közlekedett a 26-os autóbusz.

1941.04.03.
A 26-os autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat harmadszorra is katonai célokra használták fel.

1941.04.20.
Ismét közlekedett a 26-os autóbusz.

1944.
A 26-os autóbuszjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.

1948.08.01.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A 26-os autóbuszok – vasárnaponként – Blaha Lujza tér és Margitsziget, Gyógyszálló között közlekedtek.
--- A 26A jelzésű autóbuszok – hétköznapokon – Pannónia utca és Margitsziget, Gyógyszálló között közlekedtek.
/A 26A jelzésű autóbuszjárat megszűntetésének időpontja ismeretlen./

1950-es években
A 26-os autóbuszok Vígszínház és Margitsziget, Nagyszálló között közlekedtek.

1981.12.30.
A 26-os autóbuszok Nyugati pályaudvar és Margitsziget, Zenélő kút között közlekedtek.

1989.12.
A 126-os autóbuszok Káposztásmegyer, Szilas-patak – Szilágyi utca – Káposztásmegyer, Mogyoródi-patak útvonalon közlekedtek.
/A 126-os autóbusznak az útvonala semmilyen formában nem tartozott az alapban közlekedett 26-os autóbuszjárathoz./

1990.12.11.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A 26-os autóbuszok Nyugati tér – Margitsziget – Árpád híd, metróállomás útvonalon közlekedtek.
--- A 26A jelzésű autóbuszok – mint starndjáratként, csak strandolásra alkalmas idő esetén – Nyugati pályaudvar és Margitsziget, Zenélő kút között közlekedtek.
/A 26A jelzésű autóbuszjárat megszűntetésének időpontja ismeretlen./

1998.08.01.
A 126-os autóbuszok Káposztásmegyer, Szilas-patak – Farkaserdő utca – Homoktövis utca – Káposztásmegyer, Mogyoródi-patak útvonalon közlekedtek.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

ARIBOY Creative Commons License 2004.02.29 0 0 516
Kedves BPO-700!

Köszönöm az infókat!
ARIBOY

Előzmény: BPO-700 (515)
BPO-700 Creative Commons License 2004.02.29 0 0 515
Kedves ARIBOY!

Bocsánat a késésért!

A 38-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1949-TŐL NAPJAINKIG:

1949.03.14.
A 38-as autóbuszok Zalka Máté (Liget) tér és a rákoskeresztúri Újköztemető között közlekedtek.

1949.06.20.
A 38-as autóbuszjárat megszűnt.

***
1949.10.24.
„SZ” jelzéssel Csepel és Tököl között, 21,6 km-es útvonalon közlekedtek.
***

1949.12.01.
Az „SZ” jelzésű autóbuszjárat viszonylatjelzése 38-as jelzésre módosult.
/Az „SZ” és a MÁVAUT járatok összevonásával./

1955.03.14.
A 38A jelzésű autóbuszok Csepel, Tanácsház tér és Hárosi Iskola között közlekedtek.

1957.09.01.
A 38-as autóbuszok Csepel, Tanácsház térről csak Csepel, Autógyárig közlekedtek.

1959.11.29.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A 38A jelzésű autóbuszok Csepel, Tanácsház (Szent Imre) tér és Halásztelek között közlekedtek.
--- A 38B jelzésű (HÉV-pótló) autóbuszok Csepel, Tanácsház tér és Hárosi Iskola között közlekedtek.
/A 38A jelzésű autóbuszok néhány menetben Pestvidéki Gépgyárig közlekedtek!/

1969.12.01.
A 138-as gyors autóbuszok Csepel, Tanácsház (Szent Imre) tér és Csepel, Autógyár között közlekedtek.

?
A 38B jelzésű autóbuszok Csepel, Tanácsház (Szent Imre) tér és Lakihegy között közlekedtek.

1977.01.01.
A 138-as gyors autóbusz viszonylatjelzését 38gy jelzésre módosították.

1986.10.31.
A 38B jelzésű autóbuszjárat megszűnt.

1987. ősze
A 38B jelzésű – temetői – autóbuszok Csepel, Tanácsház tér és Hárosi Iskola között közlekedtek.

1992.01.02.
A 138-as autóbuszok Csepel, Szent Imre tér és Budatétény, Jókai Mór utca között közlekedtek.

1992.04.30.
A 38A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.

1992. ősze
A 38B jelzésű – temetői – autóbuszjárat 38A jelzéssel közlekedtek.

1995.08.01.
Ismét közlekedtek a 38A jelzésű autóbuszok Csepel, Szent Imre tér és Lakihegy között.

1995. ősze
A 38A jelzésű – temetői – autóbuszjárat ismét 38B jelzéssel közlekedtek.

1995.12.22.
A 38gy autóbuszjárat megszűnt.

1996.09.01.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A 38-as autóbuszjárat megszűnt.
--- A 38A jelzésű autóbuszok Csepel, Szent Imre tér és Lakihegy között közlekedtek.

2000.07.01.
A 138-as autóbuszok Csepel, Szent Imre tér és Budatétény, Campona között közlekedtek.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: ARIBOY (514)
ARIBOY Creative Commons License 2004.02.28 0 0 514
Kedves BPO-700!

A 38-as,138-as autóbusz közlekedés története érdekelne!
ARIBOY

Blöky Creative Commons License 2004.02.25 0 0 513
"1950-es évek közepén
...
--- A 37M jelzésű autóbuszok Óbuda, Miklós tér és Máramaros út között közlekedtek.
..."

37M csak a 60-as években jött létre.

37E-M összevonása 1977-nél korábban történt.

Előzmény: BPO-700 (505)
BPO-700 Creative Commons License 2004.02.24 0 0 512
A XI. KERÜLETBEN KÖZLEKEDETT VILLAMOSOK KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1910-TŐL NAPJAINKIG:

1914.
A 19-es villamosok Állatkert – Rákóczi út – Múzeum körút – Ferenc József (Szabadság) híd –Kelenföldi pályaudvar útvonalon közlekedtek.

1919.08.15.
Az 57-es villamosjárat megszűnt.
/Sajnos a villamosjárat üzembe helyezésének ideje ismeretlen, mely Kelenföld és Újpest között közlekedett./

1920-as évek végén
--- A 9-es villamosok Flórián tér – Lajos utca – budai Dunapart – Horthy Miklós tér (Móricz Zsigmond körtér) útvonalon közlekedtek.
--- A 41-es villamos Horthy Miklós út és Sósfürdő között közlekedett, ingajáratban.
--- A 48-as villamosok Margit híd, budai hídfő – Margit híd – Szabadság tér – Szabadság híd – Horthy Miklós tér (Móricz Zsigmond körtér) útvonalon közlekedtek.
--- A 49-es villamosok Déli pályaudvar – Margit híd – Kiskörút – Szabadság híd – Kelenföldi pályaudvar útvonalon közlekedtek.
--- Az 51-es villamosok Flórián tér – Lajos utca – Déli pályaudvar – budai Dunapart – Kelenföldi pályaudvar útvonalon közlekedtek.

1920-as években
Az 51-es villamosjárat megszűnt.

1930.09.16.
A 19-es villamosok Állatkerttől csak a Kossuth Lajos utcáig közlekedtek, mert a Rákóczi útról a Múzeum körútra kanyarodó villamosok a közúti forgalmat lassították.

1932.07.18.
A 19-es villamosok immár Keleti pályaudvar – Erzsébet híd – Kelenföldi pályaudvar útvonalon közlekedtek.

1930-as évek végén
--- A 9-es villamosok Margit híd, budai hídfő – budai Dunapart – Horthy Miklós tér (Móricz Zsigmond körtér) útvonalon közlekedtek.
--- A 27-es villamosok Városliget – Rottenbiller utca – Rákóczi út – Erzsébet híd – Horthy Miklós tér (Móricz Zsigmond körtér) útvonalon közlekedtek.
--- A 49A jelzésű villamosok Kálvin tér – Szabadság híd – Kelenföldi pályaudvar útvonalon közlekedtek.
--- A 61-es villamosok Déli pályaudvar – Szent Imre herceg útja (Villányi út) – Szabadság híd – Madách tér útvonalon közlekedtek.
--- A 66-os villamosok Nyugati pályaudvar – Petőfi híd – Horthy Miklós tér (Móricz Zsigmond körtér) útvonalon közlekedtek.

1940-es évek közepén
--- A 17-es villamos Bosnyák tér – Erzsébet híd – Horthy Miklós tér (Móricz Zsigmond körtér) útvonalon közlekedett.
--- A 27-es villamosok Bosnyák tér és Baross tér között közlekedtek.
--- A 33-as villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér – Krisztina körút – Horthy Miklós tér (Móricz Zsigmond körtér) útvonalon közlekedtek.
--- A 35-ös villamosok Horthy Miklós tér (Móricz Zsigmond körtér) – Fehérvári út – VÁM útvonalon közlekedtek.
--- A 48-as villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér – Margit híd – Kiskörút – Üllői út – Szent István Kórház (Nagyvárad tér) útvonalon közlekedtek.
--- A 49-es villamosok Berlini (Nyugati) tér – Kiskörút – Szabadság híd – Kelenföldi pályaudvar útvonalon közlekedtek.
--- A 61-es villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér – Villányi út – Horthy Miklós tér (Móricz Zsigmond körtér) útvonalon közlekedtek.
--- A 63-as villamosok Nagyvárad tér – Ferenc József (Szabadság) híd – Horthy Miklós tér (Móricz Zsigmond körtér) útvonalon közlekedtek.

1944.09.05.
A 66-os villamosok (miután a déli összekötő vasúti híd a légitámadás során megsérült és a vasúti forgalmat a Petőfi hídon biztosították) Nyugati pályaudvar – Nagykörút – Népszínház utca – Orczy tér útvonalon közlekedtek.

1944.09.27.
A 63-as villamosok Nagyvárad tér – Szabadság híd – Kelenföldi pályaudvar útvonalon közlekedtek.

1944.
A Budapest ostroma miatt az alábbi villamosjáratok megszűntek:
--- 9, 17, 19, 33, 35, 41, 48, 49, 49A, 61, 63.
/Figyelem! A villamos-vonalak nem azonos napon szűntek meg!/

1945.06.24.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- Az 5-ös villamosok Zsigmond tér – Széll Kálmán (Moszkva) tér – Déli pályaudvar – Krisztina körút – Bartók Béla út – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.
--- A 19-es villamosok Zsigmond tér – Krisztina körút – Kelenföldi pályaudvar útvonalon közlekedtek.

1945.08.01.
A 61-es villamosok Moszkva tér – Villányi út – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.

1945.08.09.
A 61-es villamosok Moszkva tér – Villányi út – Móricz Zsigmond körtér – Petőfi híd, budai hídfő útvonalon közlekedtek.

1946.01.18.
A Kossuth híd megnyitása miatt az alábbi forgalmi változások történtek:
--- Az 5-ös villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér – Mártírok útja (Margit körút) – Bem József utca – Batthyány tér útvonalon közlekedtek.
--- A 9-es villamosok Margit híd, budai hídfő és Kelenföldi pályaudvar között közlekedtek.
--- A 9A jelzésű villamosok Margit híd, budai hídfő és Móricz Zsigmond körtér között közlekedtek.
--- A 19-es villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér – Krisztina körút – Kelenföldi pályaudvar útvonalon közlekedtek.

1946.04.10.
--- A 35-ös villamosok Móricz Zsigmond körtér – budai Dunapart – Széll Kálmán (Moszkva) tér – Krisztina körút – Móricz Zsigmond körtér körforgalmú útvonalon közlekedtek.
--- Az 53-as villamosok Móricz Zsigmond körtér – Krisztina körút – Széll Kálmán (Moszkva) tér – budai Dunapart – Móricz Zsigmond körtér körforgalmú útvonalon közlekedtek.

1946.08.20.
Az újjáépült Szabadság híd átadása miatt az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A 9-es villamosok Margit híd, budai hídfő és Móricz Zsigmond körtér között közlekedtek.
--- A 9A jelzésű villamosjárat megszűnt.
--- A 19-es villamosjárat megszűnt.
--- A 35-ös villamosjárat megszűnt.
--- Az 53-as villamosjárat megszűnt.
--- A 48-as villamosok Jászai Mari tér – Marx (Nyugati) tér – Kiskörút – Szabadság híd – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.
--- A 49-es villamosok Marx (Nyugati) tér – Kiskörút – Szabadság híd – Bartók Béla út – Kelenföldi pályaudvar útvonalon közlekedtek.
--- A 61-es villamosok ismét Moszkva tér és Móricz Zsigmond körtér között közlekedtek.

1946.10.14.
A 11-es villamosok Zsigmond tér – budai Dunapart – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.

1946.11.17.
A 11-es villamosok Nagyszombat utca és Móricz Zsigmond körtér között közlekedtek.

1947.05.01.
A 35-ös villamosok Móricz Zsigmond körtér és Albertfalva, kitérő között közlekedtek.

?
A 35A jelzésű villamosok is közlekedtek.
/Sajnos az útvonala ismeretlen./

1948.08.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 9-es villamosok Nagyszombat utca – budai Dunapart – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.
--- A 9A jelzésű villamosok ismét Margit híd, budai hídfő és Móricz Zsigmond körtér között közlekedtek.
--- A 48-as villamosok Marx (Nyugati) tér – Szabadság híd – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.

1948.10.17.
A 11-es villamosok Nagyszombat utca és Széll Kálmán (Moszkva) tér között közlekedtek.

1940-es évek végén
A 35-ös és a 35A jelzésű villamosjáratok megszűntek.

1949.03.21.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 9-es villamosok ismét Margit híd, budai hídfő és Móricz Zsigmond körtér között közlekedtek.
--- A 9A jelzésű villamosjárat megszűnt.
--- A 11-es villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér - Krisztina körút - Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.
--- A 18-as villamosok Nagyszombat utca – budai Dunapart – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.

1952.11.22.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 4-es villamosok Margit híd, budai hídfő – Nagykörút – Petőfi híd – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.
--- A 6-os villamosok Moszkva tér – Margit híd – Nagykörút – Petőfi híd – Petőfi híd, budai hídfő útvonalon közlekedtek.
--- A 66-os villamosok Nagyszombat utca – Margit híd – Nagykörút – Petőfi híd, budai hídfő útvonalon közlekedtek.
--- A 4É jelzésű villamosok Moszkva tér – Margit híd – Nagykörút – Petőfi híd – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.

1953.
--- A 18-as villamosok Óbuda kocsiszín és Móricz Zsigmond körtér között közlekedtek.
--- A 47-es villamosok Móricz Zsigmond körtér és Budafok, Forgalmi telep között közlekedtek.
--- A 48-as villamosok Madách tér – Szabadság híd – Albertfalva, kitérő útvonalon közlekedtek.

1955.
A 48A jelzésű villamosok Móricz Zsigmond körtér és Albertfalva, kitérő között közlekedtek.

1956.
A 18-as villamosok ismét Nagyszombat utca és Móricz Zsigmond körtér között közlekedtek.

1950-es évek második felében
--- A 4-es villamosok Margit híd, budai hídfő – Nagykörút – Petőfi híd – Fehérvári út – Albertfalva, kitérő útvonalon közlekedtek.
--- A 48-as villamosok Marx (Nyugati) tér – Szabadság híd – Albertfalva, kitérő útvonalon közlekedtek.
--- A 4É jelzésű éjszakai villamosok Déli pályaudvar – Margit híd – Nagykörút – Petőfi híd – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.

1957. első felében
A 18-as villamosok Margit Kórház és Kelenföldi pályaudvar között közlekedtek.

1957. második felében
A 18-as villamosok már csak Nagyszombat utca és Kelenföldi pályaudvar között közlekedtek.

1958.02.17.
A 66-os villamosok Nagyszombat utca – Margit híd – Nagykörút – Petőfi híd – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.

1958.07.07.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 9-es villamosok Margit híd, budai hídfő és Albertfalva, kitérő között közlekedtek.
--- A 9A jelzésű villamosok ismételten Margit híd, budai hídfő és Móricz Zsigmond körtér között közlekedtek.
--- A 11-es villamosok Óbudai kocsiszín és Margit híd, budai hídfő között közlekedtek.

1959.
A 42-es villamosok Kispest, Hoffhert Albert utca – Szabadság híd – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.

1959.04.30.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 4-es villamosok Margit híd, budai hídfő – Nagykörút – Petőfi híd – Fehérvári út – Budafok, Dózsa György (Városház) tér útvonalon közlekedtek.
--- A 6-os villamosok Moszkva tér – Margit híd – Nagykörút – Petőfi híd – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.
--- A 47-es villamosjárat megszűnt.
--- A 66-os villamosok Nagyszombat utca – Margit híd – Nagykörút – Petőfi híd, budai hídfő útvonalon közlekedtek.
--- A 4É jelzésű éjszakai villamosjárat viszonylatjelzése 6É jelzésre módosult.

1960.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 47-es villamosok Marx (Nyugat) tér – Szabadság híd – Móricz Zsigmond körtér – Budafok, Forgalmi telep útvonalon közlekedtek.
--- A 47A jelzésű villamosok Móricz Zsigmond körtér és Albertfalva, kitérő között közlekedtek.
--- A 48-as villamosjárat megszűnt.
--- A 48A jelzésű villamosjárat megszűnt.

1961.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 18-as villamosok ismét Margit Kórház és Kelenföldi pályaudvar között közlekedtek.
--- A 47A jelzésű villamosjárat megszűnt.

1962.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A 4A jelzésű villamosok Margit híd, budai hídfő – Nagykörút – Petőfi híd, budai hídfő útvonalon közlekedtek.
--- A 18-as villamosok Óbuda kocsiszín és Kelenföldi pályaudvar között közlekedtek.

?
A 4A jelzésű villamosok Margit híd, budai hídfő – Nagykörút – Petőfi híd – Lágymányosi híd útvonalon közlekedtek.

1963.01.01.
A Dél-budai HÉV-vonalak megszűntetése miatt az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A 41-es villamosok Móricz Zsigmond körtér és Budaörs között közlekedett.
--- A 43-as villamosok Móricz Zsigmond körtér és Nagytétény között közlekedtek.
--- A 43A jelzésű villamosok Móricz Zs. körtér és Budatétény között közlekedtek.

1964.11.21.
Az Erzsébet híd megnyitása után az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A 19-es villamos ismét Keleti pályaudvar – Erzsébet híd – Kelenföldi pályaudvar útvonalon közlekedtek.
--- A 68-as villamosok Örs vezér tere – Bosnyák tér – Erzsébet híd – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.
--- A 68É jelzésű éjszakai villamosok Örs vezér tere – Bosnyák tér – Erzsébet híd – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.

1970.
A 66-os villamosok Nagyszombat utca – Margit híd – Nagykörút – Petőfi híd, budai hídfő útvonalon közlekedtek.

1970.04.03.
A 42-es villamosok Kispest, Hoffhert Albert utca és Madách tér között közlekedtek.

1970.05.03.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A 9-es villamosok Lánchíd (Jégverem utca) és Albertfalva, kitérő között közlekedtek.
--- A 9A jelzésű villamosok Lánchíd (Jégverem utca) és Móricz Zsigmond körtér között közlekedtek.

1971.03.07.
A 2-es metró útvonalának meghosszabbítása és az ezzel kapcsolatos Szentendrei HÉV kéreg alatti vonalvezetése miatt az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A 4-es villamosok Császárfürdő – Margit híd – Nagykörút – Petőfi híd – Fehérvári út – Budafok, Varga Jenő (Városház) tér útvonalon közlekedtek.
--- A 4A jelzésű villamosok Császárfürdő – Margit híd – Nagykörút – Petőfi híd – Fehérvári út – Lágymányosi híd útvonalon közlekedtek.
--- A 18-as villamosok Császárfürdő – Krisztina körút – budai Dunapart – Kelenföldi pályaudvar útvonalon közlekedtek.
--- A 66-os villamosjárat megszűnt.

1972.12.31.
A 2-es metró újabb szakaszának átadása, illetve a Rákóczi úti villamosforgalom megszűntetése miatt az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A 4-es villamosok Moszkva tér – Margit híd – Nagykörút – Petőfi híd – Lágymányosi lakótelep útvonalon közlekedtek.
--- A 4A jelzésű villamosjárat megszűnt.
--- A 9-es villamosok Batthyány tér és Budafok, Varga Jenő (Városház) tér között közlekedtek.
--- A 9A jelzésű villamosjárat megszűnt.
--- A 18-as villamosok János Kórház – Krisztina körút – Bartók Béla út – Fehérvári út – Albertfalva, kitérő útvonalon közlekedtek.
--- A 19-es villamosok Batthyány tér és Kelenföldi pályaudvar között közlekedtek.
--- A 41-es villamosok Budafok, Forgalmi telep és Budaörs, MÁV-állomás között közlekedtek.
--- A 43-as villamosok , Varga Jenő (Városház) tér és Nagytétény között közlekedtek.
--- A 43A jelzésű villamosok Budafok, Varga Jenő (Városház) tér és Budatétény között közlekedtek.
--- A 47-es villamosok Marx (Nyugati) tér – Szabadság híd – Fehérvári út – Budafok, Varga Jenő (Városház) tér útvonalon közlekedtek.
--- A 68-as villamosok Örs vezér tere – Bosnyák tér – Keleti pályaudvar útvonalon közlekedtek.
--- A 49É jelzésű éjszakai villamosok Moszkva tér – Krisztina körút – Bartók Béla út – Kelenföldi pályaudvar útvonalon közlekedtek.
--- A 68É jelzésű éjszakai villamosok Örs vezér tere – Bosnyák tér – Keleti pályaudvar útvonalon közlekedtek.

1980-as években
A 6É jelzésű éjszakai villamosjárat megszűnt.
/Pótlására 6É jelzéssel autóbuszok közlekedtek tovább./

1980.10.17.
--- A 47-es villamosok Deák Ferenc tér – Szabadság híd – Budafok, Varga Jenő (Városház) tér útvonalon közlekedtek.
--- A 49-es villamosok Deák Ferenc tér – Szabadság híd – Kelenföldi pályaudvar útvonalon közlekedtek.

1983.
A 41-es villamosok Budafok, Forgalmi telep és Kamaraerdő között közlekedtek.

1983.11.30.
A 43-as és a 43A jelzésű villamosjárat közlekedése szünetel.
/Sajnos azóta sem indult el…!/

1986.
A 9-es villamosjárat megszűnt.

1993.
A 41-es villamosok Móricz Zsigmond körtér és Kamaraerdő között közlekedtek.

1996.03.31.
A 49É jelzésű éjszakai villamosjárat megszűnt.
/Pótlására 49É jelzésű éjszakai autóbuszjárat közlekedett./

2003.11.01.
A 41-es villamosok Batthyány tér és Kamaraerdő között közlekedtek.

2003.12.01.
A 118-as villamosok Budagyöngye – Moszkva tér – Krisztina körút – Bartók Béla út – Fehérvári út – Albertfalva, kitérő útvonalon közlekedtek

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

ARIBOY Creative Commons License 2004.02.22 0 0 511
BPO 700:Köszi az adatokat!A 38-as busz család története is érdekelne,köszi előre is!
ARIBOY
próba nick Creative Commons License 2004.02.22 0 0 510
Megtörtént, már csak a modikon múlik.
Egyébként a nyitó hozzászólás alapján vetemedtem erre a gonoszságra, gondoltam valamelyest ez is hozzátartozik. Sajnos.
Előzmény: BPO-700 (508)
próba nick Creative Commons License 2004.02.22 0 0 509
Bocs... próbálkozásról szó sem volt, csak gépelési hibáról... :)
(a nickem nem azért próba nick, mert ezen tesztelek - viszont a kép valamelyest ideillik ;) )
Előzmény: BPO-700 (508)
BPO-700 Creative Commons License 2004.02.22 0 0 508
Légyszíves!

Mert ha megnézed, akkor ez tényleg off! ez a topic nem arról szól, hogy ezen szórakozzunk és próbálkozzunk!

Üdv: BPO-700

Előzmény: próba nick (506)
BPO-700 Creative Commons License 2004.02.22 0 0 507
EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ NÉHÁNY KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNET IS (ZÁRÓJELBEN A HOZZÁSZÓLÁS SZÁMA)

Az adatok 37-es autóbuszok és 9-es, 35-ös, 36-os, 38-as, 47-es,48-as, 49-es villamosok történetével bővültek!

Autóbuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)/

1 (20); 2 (47); 3 (255); 4 (375); 5 (106); 7 (347); 8 (107);
12 (133); 13 (471); 14 (138); 15 (302); 16 (383); 19 (332);
20 (166); 24 (222); 25 (121); 27 (245); 28 (320); 29 (376);
30 (73); 31 (7); 32 (444); 33 (136); 37 (505); 39 (42);
40 (53); 41 (198); 42 (379); 43 (70); 44 (148); 45 (445); 46 (446); 47 (200); 48 (202);
52 (36); 53 (242); 54 (33); 55 (104); 56 (392); 59 (350);
60 (431); 61 (278); 62 (279); 63 (197); 66 (247); 67 (291); 68 (372); 69 (59);
70 (475); 73 (9); 77 (43); 79 (250);
80 (393); 81 (335); 84 (342); 86 (204);
92 (251); 93 (199); 94 (203); 95 (397); 99 (79).

Villamosok és trolibuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)/

1 (96); 3 (472); 5 (385); 6 (390); 7 (22); 9 (489);
10 (399); 11 (23); 16 (27); 17 (38); 18 (282); 19 (208);
21 (29); 22 (109);
30 (378); 31 (283); 32 (110); 34 (112); 35 (490); 36 (499); 38 (500); 39 (113);
41 (209); 43 (132); 44 (210); 45 (135); 47 (486); 48 (487); 49 (488);
56 (395); 57 (114); 58 (30);
62 (474); 65 (473); 67 (219); 68 (396); 69 (220);
70 (373); 71 (306); 72 (353); 73 (394); 74 (333); 75 (351); 76 (377); 77 (391); 78 (401); 79 (380);
80 (388); 81 (146); 82 (354); 83 (334); 84 (307); 85 (201); 86 (384);
96 (295); 97 (382); 100 (345).

Csepeli gyorsvasút (389);
Ráckevi HÉV (400);
Fogaskerekű vasút (299).

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (476)
próba nick Creative Commons License 2004.02.22 0 0 506
Nem, csak a csukó " lemaradt. :)
Egyébként ha nagyon off, szóljatok és kiszedetem.
Csakhát megláttam a topic-ot és eszembejutott a péntek délelőtt :)
Előzmény: Tector (504)
BPO-700 Creative Commons License 2004.02.22 0 0 505
A 37-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1949-TŐL NAPJAINKIG:

1949.09.19.
A 37-es autóbuszok Bécsi út és Testvérhegy között közlekedtek.

1950-es évek közepén
A 37-es autóbusz-vonalat három felé módosították:
--- A 37J jelzésű autóbuszok Óbuda, Miklós tér és Jablonka út között közlekedtek.
--- A 37M jelzésű autóbuszok Óbuda, Miklós tér és Máramaros út között közlekedtek.
--- A 37E jelzésű autóbuszok Óbuda, Miklós tér és Erdőalja út között közlekedtek.

1973.
Az autóbuszok Árpád hídtól (Szentlélek tértől) közlekedtek.

1977.01.01.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A 37J jelzésű autóbuszjárat viszonylatjelzése 37-es jelzésre módosult (Óbuda, Korvin Ottó tér - Jablonka út).
--- A 37M és a 37E jelzésű autóbuszjáratok összevonása után 137-es jelzéssel közlekedtek tovább Óbuda, Korvin Ottó tér és Máramaros út között Erdőalja út érintésével.

---

Akinek pontosabb adadat van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Tector Creative Commons License 2004.02.22 0 0 504

Budapesti délelőtt

(Túl sok infót adtál meg a tagen belül, volt benne törés, táblázat, stb. :o) )

T.

Előzmény: próba nick (501)
próba nick Creative Commons License 2004.02.22 0 0 503

A bp-i tömegközlekedés jelene. :)

sz Creative Commons License 2004.02.22 0 0 502
ezt elnyomtad :D
Előzmény: próba nick (501)
próba nick Creative Commons License 2004.02.22 0 0 501
BPO-700 Creative Commons License 2004.02.22 0 0 500
A 38-AS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1912-TŐL NAPJAINKIG (1970):

1912.
A 38-as villamosok - időszakos jelleggel - Rókus Kórház - Salgótarjáni utca - Ferenc József laktanya útvonalon közlekedtek.

1913.
A 38-as villamosok immár rendszeres menetrend szerint közlekedtek.

1914.07.
A 38-as villamosjárat megszűnt.

1920-as évek végén
A 38-as villamosok ismét Rókus Kórház - Salgótarjáni utca - Ferenc József laktanya útvonalon közlekedtek.

1944.09.27.
A 38-as villamosok Orczy tér - Salgótarjáni út - Ferenc József laktanya útvonalon közlekedtek.

1944.11.18.
A 38-as villamosjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.

1945.05.26.
A 38-as villamosok Corvin Áruház és Bajcsy Zsilinszky laktanya között közlekedtek.

1949.05.18.
A 38-as villamosok Népszínház utca és Bajcsy Zsilinszky laktanya között közlekedtek.

1970.04.02.
A 38-as villamosjárat - a Kelet-Nyugati metró átadásával egyidejűleg - megszűnt.

---

Akinek pontosabb adada van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: ARIBOY (496)
BPO-700 Creative Commons License 2004.02.22 0 0 499
A 36-OS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1912-TÓL NAPJAINKIG (1994):

1912.01.01.
A 36-os villamosok Eskű tér és Kőbánya, Kápolna tér között közlekedtek.

1920-as évek végén
A 36-os villamosok Rókus Kórház - Salgótarjáni utca - Kápolna tér útvonalon közlekedtek.

1944.09.05.
A 36-os villamosok Baross tér és Kápolna tér között közlekedtek.

1944.09.27.
A 36-os villamosok Orczy tér - Salgótarjáni út - Kápolna tér útvonalon közlekedtek.

1944.11.18.
A 36-os villamosjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.

1945.04.30.
A 36-os villamosok Corvin Áruház és Kápolna tér között közlekedtek.

1949.05.18.
A 36-os villamosok Népszínház utca és Kápolna tér között közlekedtek.

1954.02.10.
A 36A jelzésű villamosok Orczy tér és Kápolna tér között közlekedtek.

1955.
A 36A jelzésű villamosjárat megszűnt.

1956.
A 36-os villamosok közlekedése - az '56-os harci események miatt - szünetelt.

1957.01.04.
Ismét közlekedtek a 36-os villamosok Népszínház utca és Kápolna tér között.

1960.06.16.
A 36-os villamosok ismét Baross tér és Kápolna tér között közlekedtek.

1968.08.06.
A 36-os villamosok Festetich Gy. utca és Kápolna tér között közlekedtek.

1994.08.31.
A 36-os villamosjárat - takarékossági okok miatt - megszűnt.

---

Akinek pontosabb adada van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: ARIBOY (496)
ARIBOY Creative Commons License 2004.02.21 0 0 498
?
Tygris_ Creative Commons License 2004.02.16 0 0 497
hello
ARIBOY Creative Commons License 2004.02.16 0 0 496
Kedves BPO-700!

A 36-os és 38-as villamosok közlekedés történetére is kiváncsi lennék!
Üdv:ARIBOY

Blöky Creative Commons License 2004.02.16 0 0 495
"1914.
A 35-ös villamosok Rákóczi úton át közlekedtek"

Eredetileg: Kőbánya - Kelenföld

1915:
Keleti pu. - Erzsébet híd - Krisztina krt. - Margit krt. - Budai Dunapart - körförgalom (vagy visszafelé?). Vele "szemben" járt a 33-as.

1918-ig: meghosszabbítás a Thököly úton át a Városligetig

1919-ben megszűnt.

Előzmény: BPO-700 (490)
Blöky Creative Commons License 2004.02.16 0 0 494
"1970.05.03.
A 9-es és a 9A jelzésű villamosok csak Lánchídtól (Jégverem utca) közlekedtek"

A 9A megszűnt, ás a 9-es egész nap járt Albertfalva kitérőig.

Előzmény: BPO-700 (489)
Blöky Creative Commons License 2004.02.16 0 0 493
ad 9)

A 10-es évek elején:
Flórián tér - Budai Dunapart - Ferenc József híd - Kiskörút - Margit híd - körforgalom (ellenirányban a 7-es közlekedett).

1915-19:
Flórián tér ... Vámház krt. - Üllői út - Orczy út - Elnök u. - Népliget

Előzmény: BPO-700 (489)
Blöky Creative Commons License 2004.02.16 0 0 492
ad 49)

1910-15 között Retek u. - Hűvösvölgy.
1915-18 között valamikor a száma 83-ra változott.

Ugyanakkor az 51-es volt:
Kelenföldi pu. - Átlós út - Krisztina krt. - Margit híd - Nyugati pu.
Ebből 1915-18 között körjáratot szerveztek, visszafelé Kiskörút - Ferenc Józseh hídon ment.
Ennek ellenirányú járata lett a 49-es.

Előzmény: BPO-700 (488)
ARIBOY Creative Commons License 2004.02.16 0 0 491
Kedves BPO-700!

Köszi,a villamos közlekedés történeteket!
Üdv:ARIBOY

Előzmény: BPO-700 (486)
BPO-700 Creative Commons License 2004.02.16 0 0 490
A 35-ÖS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1914-TŐL NAPJAINKIG (1953):

1914.
A 35-ös villamosok Rákóczi úton át közlekedtek.
/Sajnos a vonal két végpontja ismeretlen./

?
A 35-ös villamosjárat megszűnt.

1940-es évek közepén
A 35-ös villamosok Horthy Miklós (Móricz Zsigmond) körtér – Fehérvári út – VÁM útvonalon közlekedtek.

1944.
A 35-ös villamosjárat megszűnt.

1946.04.10.
A 35-ös villamosok Móricz Zsigmond körtér – budai Dunapart – Széll Kálmán (Moszkva) tér – Krisztina körút – Móricz Zsigmond körtér körforgalmú útvonalon közlekedtek.
/Ellenkező irányban 53-as villamosok közlekedtek./

1946.08.19.
A 35-ös körforgalmú villamosjárat – az újjáépült Szabadság híd miatt – megszűnt.

1947.05.01.
A 35-ös villamosok Móricz Zsigmond körtér és Albertfalva, kitérő között közlekedtek.

?
A 35A jelzésű villamosok is közlekedtek.
/Sajnos az útvonala ismeretlen./

?
A 35-ös és a 35A jelzésű villamosjáratok megszűntek.

1951.04.30.
A 35-ös villamosok Pacsirtatelep – Határ út – Pacsirtatelep körforgalmú útvonalon közlekedtek.

1953.04.24.
A 35-ös villamosjárat viszonylatjelzése 31A jelzésre módosult.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2004.02.16 0 0 489
A 9-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1920-AS ÉVEK VÉGÉTŐL NAPJAINKIG (1986):

1920-as évek végén
A 9-es villamosok Flórián tér – Lajos utca – budai Dunapart – Horthy Miklós (Móricz Zsigmond) tér útvonalon közlekedtek.

1930-as évek végén
A 9-es villamosok Margit híd, budai hídfő – budai Dunapart – Horthy Miklós (Móricz Zsigmond) tér útvonalon közlekedtek.

?
A 9-es villamosjárat megszűnt.

1946.01.18.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A 9-es villamosok Margit híd, budai hídfő és Kelenföldi pályaudvar között közlekedtek.
--- A 9A jelzésű villamosok Margit híd, budai hídfő és Móricz Zsigmond körtér között közlekedtek.

1946.08.20.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 9-es villamosok Margit híd, budai hídfő és Móricz Zsigmond körtér között közlekedtek.
--- A 9A jelzésű villamosjárat megszűnt.

1948.08.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 9-es villamosok Nagyszombat utca – budai Dunapart – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.
--- A 9A jelzésű villamosok ismét Margit híd, budai hídfő és Móricz Zsigmond körtér között közlekedtek.

1949.03.21.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 9-es villamosok ismét Margit híd, budai hídfő és Móricz Zsigmond körtér között közlekedtek.
--- A 9A jelzésű villamosjárat megszűnt.

1958.07.07.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 9-es villamosok Margit híd, budai hídfő és Albertfalva, kitérő között közlekedtek.
--- A 9A jelzésű villamosok ismételten Margit híd, budai hídfő és Móricz Zsigmond körtér között közlekedtek.

1970.05.03.
A 9-es és a 9A jelzésű villamosok csak Lánchídtól (Jégverem utca) közlekedtek.

1972.12.31.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 9-es villamosok Batthyány tér és Budafok, Varga Jenő (Városház) tér között közlekedtek.
--- A 9A jelzésű villamosjárat megszűnt.

1986.
A 9-es villamosjárat megszűnt.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!