Nem igazán. Aszfalton sokkal kényelmesebb, jobb, gyorsabb, könnyebb alacsony gördülési ellenállás mellett (tisztességesen felfújt gumi) kerékpárral közlekedni.
És persze ehhez 11 vagy 12 sebességfokozat kell hátul, hogy ne legyenek túl nagyok a fokozatugrások, ezért jó drágák is, 18-20 ezer forinttól indulnak a legolcsóbb kazetták.
Ezeknél jellemzően nincs elől váltó (mint az utóbbi pár év közép és felsőkategóriás hegyikerékpárjainál sem), elől egy 32 vagy 34 fogas lánckerék van csak. Hogy megmaradjon a szükséges áttétel átfogás mászáshoz és ereszkedéshez is, a hátsó lánckeréksor szélesebb átfogású a régebbieknél, a legrövidebb mászófokozathoz kell az 50 körüli fogszám. Jellemző kazetta típusok ebben a kategóriában: 11-46, 11-48, 11-51, 10-48, 10-51, nyilván a HG kazettatesteken minimum 11-es a legkisebb, de XD vagy MicroSpline kazetták indulhatnak 10 fogról.
Apropó fokozat: majd mindegyik elektromos biciklin, amit láttam nyáron a Balaton mellett, hátul volt egy ránézésre 50-es fogaskerék - azt hol meg mire használják?
Dunakeszi új bringautat kap. A 2-es út déli körforgalma és az eggyel beljebb lévő körforgalom közé építik. Ennek örülök. Egyrészt nagyon rázós az a néhány száz méter a kettesen, másrészt sok autó tart fel (jó, én tartom fel őket).