Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BlackStar Creative Commons License 2001.06.04 0 0 2917
Thom,
közhasznú munka mint lebukorr hekker? :))

Egyébként ez a kép u.a. mint a másik, csak átneveztem.
Hmm.
Régen nézett már ki így :)
Most csinálok 1 döntöttorrút is.
Hmmm.
Aztán azon töröm az agyam, hogy hogyan is csináljam meg 3DSben.
Egyenként loftoljam ki a poligonokat? Ááá, az feleslegesen sok meló, van neki vagy ezer :)
Vagy esetleg fitmodifájoljam a keresztmetszetet az oldalnézettel...?
Hmmm.
Lehet, hogy ezt kéne.
Vagy tucc 1xűbbet?

Törölt nick Creative Commons License 2001.06.04 0 0 2916
dolgoznom kellett... :-/ aludtam volna bakker :)
a péntekenként meg... mind1 ;)
Előzmény: BlackStar (2912)
h i r d e t é s
BlackStar Creative Commons License 2001.06.04 0 0 2915
Thomm,
felfele görbítem a szájadszélét:
íme egy igencsak szemérmes kép.

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Igaz, itt még nincs kész.
Sőt, még most se.
De haladok :)

BlackStar Creative Commons License 2001.06.04 0 0 2914
Megkésve bár, de fogyva nem :)
Mik nem derülnek ki, ha az ember (blextár :) ) átsasolja a témát visszafelé :))
Előzmény: BlackStar (2913)
BlackStar Creative Commons License 2001.06.04 0 0 2913
Hoppá!

Boldog szülinapot Axa!
Előzmény: egoaxa (2896)
BlackStar Creative Commons License 2001.06.04 0 0 2912
Ahelyett, hogy aludnál...
Bezzeg péntekenként elhúztok nyóückor hajcsizni, mi??
Nézzemeg...
Megkapja a BSA vírust, oszt rámkeni.... :))
Előzmény: Törölt nick (2911)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.04 0 0 2911
szóltam én egy szót is a windowsod színbeállításairól??? ugye, hogy nem :)
a "dögöljön meg a szomszád tehene is" hozzáállás meg nem jellemzö rám, tehát szó nincs, hogy ilyet kívánnék neked... Csak vigyázz :)
Előzmény: BlackStar (2909)
BlackStar Creative Commons License 2001.06.04 0 0 2910
2FAST4U,
Hmmmm. Szerintem ne fóliázd le. Szép az így is...
Előzmény: 2FAST4U (2904)
BlackStar Creative Commons License 2001.06.04 0 0 2909
Thom! (csika! :) )
Mi a vindózom színbeállításával a gáz? Hiányzik belőle a tapadókorongos gárfild, vagy mi a baj? :))
A jogtiszta szoftverekről meg annyit, hogy van olyan ember, aki ha használ valamit, az jó(g)tiszta :)

Vagy csak nekem is jót kívánsz, ha már egyeseknek elvitte a gépét a kergemarhakór? :))

Előzmény: Törölt nick (2905)
BlackStar Creative Commons License 2001.06.03 0 0 2908
KorZo,

gratula a jeleshez! :)
Egyébként érdemes még beleolvasni az új Autó Magazinba is (bár hatszáz forint, ami több, mint két liter benzin), és ott pl. az E merdzsót nyalják olyan vehemensen, hogy az már komoly fényezésteszt.
De hát ne vágjunk az dolgok elébe, csak módszeresen.
Kinyitom az újságot, első czím:
Pótolhatatlan a pótkerék? - teszi fel a kérdést Balázs Viktor, a főszerkesztő.
A lapnyitó jegyzetben sok bölcsességet lehet fölfedezni, nekem ez a kedvencem:
'Az autóiparban ritkán fordul elő, hogy egy új technológia teljesen levált egy6 régit. Talán a tárcsaféket lehetne felhozni példaként, habár még mindig sok új autó fut hátsó dobfékekkel.'
Tehát, ez a szakujságíró, amikor beleül reggel a tömörgumis, karburátoros, sőt, még fagázosítós autójába, a várható esőre való tekintettel kifordítja a szélvédő első részét, elábrándozik a befecskendezőről (amit, most látom csak, mégis odavésett), majd -gyújtógyertya híján- feszültség alá helyezi az izzítólámpákat, továbbá a laprugókon és bőrszíjakon rugózó autójában elöl begyújtja a petróleumlámpát és útnak ered? Háááát igen.
:)
Az E-Klassze cikkhez:
A 43. oldal alján jegyzi meg a cikkíró, Csikós Zsolt, hogy milyen jó dolog ez az eszklássze, mert 'a nagycsaládosok számára vonzó lehet a raktérbe szerelhető két pótülés'
Hmmmm. És akkor az olvasó elmereng, előszedi az 1999/2-es Autó Magazint, majd a jobb oldal alján levő képre néz. Elolvassa a Palovecz Gábor által alkotott képaláírást, ami az 1959-ben készült Saab 95 egyik részletét méltatja:
'Vajoin hány svéd családnak volt szüksége a csomagtartóba szerelt harmadik üléssorra?'
Hiába no, kis perifériális gányolda ez a Saab, fel sem merülhet, hogy az ország határain kívül is égjen akárki ilyen bóvlival (kissé azért pozitív irányba mozdítja a mérleget egy mondta, ami ennek a jobb oldali oszlopnak a tetején olvasható, és a svéd tervezőkötletességéről szól), de akkor hogy lehet, hogy amikor Palovecz elolvasta Csikós cikkét, nem kérdezte meg, hogy
'jó, jó, de vajon hány német családnak lehet erre szüksége?'
Na sebaj.
Még egy apróságot, hadd örüljön KorZo:
A jelenlegi szám boríóján, az alul látható féloldalnyi Aston Martin kép fölött az írás:
Aston Martin Vanquish: a Ford Ferrarija.
Tehát a Viggen a GM kupéja.

korzo Creative Commons License 2001.06.02 0 0 2907
Szemelvények az új Autó Motorból:

24. old. Mercedes-Benz C Sportcoupé 200 Kompressor teszt
„…a Mercedes Sportcoupé láttán mindenki felkapja a fejét, az ínyencek szájában pedig összefut a nyál. Ez igen! Mibe kerül? Hűha, tizenhárom és fél millió? Hát ennyiért tudhat valamit… Tud is…”

ööö, mennyi is az Aero, amit annyira sokaltak? Na de tovább

„…bár ami azt illeti a tervezők jelszava a mindent a szemnek lehetett. … Ezzel nem azt akarom mondani, vagy sugalni, hogy hibádzanának a belső értékek, csupán annyit, hogy PROFESSZIONÁLIS MARKETINGSZEMPONTOK ALAPJÁN… adagolták a hatásokat. Ki akar, és ha akarna is hol tud ma sportosan autózni? Elegendő az autóválasztással jelezni a tulaj ilyetén hajlandóságát, de azzal hagyjuk is a csacsiskodást, hajtsunk rá inkább a komfortra mert az a lényeg!”

…hát ez a Karlovitz megírta az őszintét! Inkább nem is fűzök hozzá semmit. (bár a kedvenc PG-nk is elégé kitett magáért ebben a számban is)

KorZo, aki JELES bírálatot kapott a diplomájára. :-))

Törölt nick Creative Commons License 2001.06.02 0 0 2906
'stét

Ok, hogy mindent belezsúfoltak, meg piacfüggö, de most az eccer nem részletezted... megtennéd, lécci-lécci-lécci!?!?! :)

a motorokról is mesélhetnél, hogy akkor épp milyenek voltak...

*** Thom információt gyüjtöget jövöjének építgetésének céljábó'

maradtam
thom

Előzmény: BlackStar (2900)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.02 0 0 2905
Blekk! (endDekker...)

Tudod, az utsó kép tényleg khirály (a windowsod színbeállításairól most ne essék szó :) ), de arra még nem gondoltál, hogy ezzel felkelthetted a Béesááááá figyelmét? ;) Vaj' minden szoftvered legális? ;))

Előzmény: BlackStar (2902)
2FAST4U Creative Commons License 2001.06.02 0 0 2904
helo minden Saab-rajongó!

szeretnék öszinte véleményt kérni töletek az autom ügyében. Azon töröm a fejem hogy lesötétitsem-e az autom hátso ablakait (a B oszloptol hátra-körbe) vagy sem. čs ha mégis ráveszem magam akkor hol tudom ezt olcsobban megcsináltatni?? Nálunk ez 3750:- SEK-be (kb 110 ezer forint)kerül ami szerintem sok pénz... Van egy másik ötletem is miszerint az A oszlotol (a Szélvédön kivül az összes ablakot) foliázzam. Nem tudom ti láttatok-e ilyen "munkát" egy Saabon mert én még nem. (Nálunk általában a kombikat sötétitik de CSAK a B oszloptol hátra)
Ami a szint illeti nem akarom hogy koromfekete legyen, mert itt a müszakivizsgán nem engednek át ha a vezetö/anyosülés-es ablakokon minimum nincs meg a 75% os (fényerö amit te látsz bentröl ki) kritérium.

Szoval ha valakinek valami jo ötlete/tipp van akkor kérlek válaszoljatok!

Kaptam egy képet de elég sz@rul látszik a "lényeg".

Egyébként az autom sötčt-kék metál szinü (asszem ezen a képen is ilyen szine van az autonak.)

BlackStar Creative Commons License 2001.06.02 0 0 2903
Ja, télleg!
Tegnap kinyitom az AutóMotort, (hihetetlen vizuális groffvadász ösztönömtől vezérelve azon az oldalon, ahol a Griff van: az utolsón. Bár ez a griff nem az a griff, ez a két karika helyett a lufira húzott alsónacis, de sebaj, végülis tesók :) ) és ahogy nézegetem a neveket, láttam Rijswand barátunk, és főállású topikalapító nevét is!
Gratula!
(ja télleg. Már gratuláltam is. :) )
BlackStar Creative Commons License 2001.06.02 0 0 2902
Azé rájöttem, hogy nem rólam fogják megmintázni az acélos emlékezet szobrát:
Amikor írtam aszta czikket a TotálCarba, félretettem egy rakat képet (még előtte), hogy azokat majd jól elküldöm, persze csak most találtam meg a czuccost, és ha nem akadok rájuk, sose jutnak az eszembe, hogy ilyen is kellet volna... {:l

Bácsik szerelnek ezerrel :)

A kép a legjobb tudomásom szerint a következőt ábrázolja (de ez nem biztos). A gyárban elkészült uccsó J21, meg az első 92es

A gyártósor, máshonnan.

Egy agyonzsúfolt motortér: a 92-es ásítás közben. :) Helyes kis bestia, mi? Még azt is lehet látni, hogy a fotósbácsi egy széken áll, és onnan paparadzol. Hááát, nem ilyennek kéne lennie egy fényezésnek még ma sem :))

Ááááááá fene... csak most látom, hogy ezekből 2 már fönnvan :) illetve csak hasonló.

Azért azt még tekintsük meg miben utazik manapság Blextár koma (vizsgára való készülés helyett :) )

BlackStar Creative Commons License 2001.06.02 0 0 2901
Aex!
Télleg, mél megérkezett? :)
BlackStar Creative Commons License 2001.06.02 0 0 2900
Thom!

Há' hogy a falusi manóba ne lett volna tovább a konvertiblö, mint a csukott, he? :)
Persze, hogy tovább volt, egy évvel, 94ben is Classic Convertible néven.
Általában mindent belezsúfoltak, de ez nem igaz, mert minden függ a piactól, ahová készült. Nnna.

Maradtál: Thom?
:)

Előzmény: Törölt nick (2895)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.01 0 0 2899
én meg majd felnött létemre játékokat kapok szülinapomra... chö...

hol lehet ilyet kapni?!?!? :))))

de tényleg!

Előzmény: egoaxa (2896)
vérponty Creative Commons License 2001.06.01 0 0 2898
Csak nem? Talán már jövő héttől klubtag lehetek?

Saab '84 Turbo Coupe....

vp

egoaxa Creative Commons License 2001.06.01 0 0 2897
Családi körben csak Assb nak jívjuk a Saab-ot. :o)
egoaxa Creative Commons License 2001.06.01 0 0 2896
Sziasztok!

Kaptam a szülinapomra egy másik Assbot is.
Ez 3 ajtós turbó.
Nagyon hasít , itt van róla egy kis filmecske is.

Törölt nick Creative Commons License 2001.06.01 0 0 2895
Ahoj-ahoj!

Saab-történeti kérdések következnek...
Mely évben volt a klasszikus 900-s utsó gyártási éve?
Abban az évben gyártottak-e convertible-t és ha igen, annak milyen volt a felszereltsége motor ügyileg, kényelmi (légkondi, bőrkárpit...) izé-hozék tekintetében?

ha tud valaki netalántán linket, ahol ilyenről infók, képek vannak, plíz, pötyöréssze már ide!

köfffffi
thom

u.i.: maradtam

Zölduborka Creative Commons License 2001.06.01 0 0 2894
:))))

Nagggyon állat!
Egyszer biztos be fogok szarni a röhögéstől! :)

Előzmény: BlackStar (2891)
BlackStar Creative Commons License 2001.06.01 0 0 2893
Naszóval.
Szerintetek mivel lehet az előző jőzer által széjjelsütött meg szétforgácsolt szivacsot kicsit lekezelni?
- Egyrészt lemosni
- másrészt állagot javítani
- harmadrészt meg összeragasztgatni

Aztán. Az alsó hálót sikerrel leszedték, majd visszakötözték spárgával. Szerintetek mivel próbáljam meg visszatenni? Ha lehet egyáltalán.
Aztán. Mivel pucoljam meg a kárpitot? Legyen a tisztító?

És a műászerfalat? Mivel lehet lekenni?
Maga a nagy, felülkétlyukas, bennekesztyűtartós mászerfalelem is mehet pancsolni a kádba? Annak se lesz baja?

BlackStar Creative Commons License 2001.06.01 0 0 2892
Hüddehosszúlett!
Sebaj.
Már megszoktátok :)))
BlackStar Creative Commons License 2001.06.01 0 0 2891
Naésakkor következzék a várvavárt ülésboncolgatás boncolgatása báj: Black'Hentesh'Star.

(Hihetetlen érdekes a téma, igaz? Sebaj, én mindent megteszek, hogy ne kelljen a 4 óra múlva írandó gépszerk vizsgával törődni :) )

Nnna.
Először is a 900-as ülése pont olyan, mint a 900-as, csak nem olyan gyenge és erősebbek az anyagai.
Ezzel asziszem mindent el is mondtam.
Amikor ugyanis úgy határoztam, hogy fölmegyek a galériára, (ahol a nemes vad tanyáz, mert máshol nem fér el) és öt perc alatt lehúzom az üléshuzatot, és elviszem a mosodába, akkor még nem tudtam, hogy egy sima negyvencentis, krómötvözet csavarhúzó legfeljebb a huzatot sértheti meg, másra nem alkalmas. Én ugyanis többek között ilyen szerszámokkal voltam felszerelkezve, és mivel az emelet egyben műhelyként is szolgál, közelemben köszörű, -gépi fűrész és sarokcsiszoló is volt. Később rájöttem, hogy hiába tenném ezeket tönkre.

A hámozás művelete ugyanis a következő:
Van egy szék. Ez a vezetőoldali, aminek nincs csavarja alul (ezért is ezt nyúttam le), magyarán önhordó. A kb. 30 kilós tömegéből 5 kiló a kosz, különös tekintettel a szivacsdarára meg az olajra, és ezeknek pormacskákkal történő hibrid kiadásaira. Ezek prímán összefogják az ember kezét, az pedig az üléshuzatot, de igazából mindent, sőt, nem is kell a kéz hozzá, alapból is tudják ezt.
Az első műveletnek a fejtámla leoperálását jelöltem ki. Axa zt mondta, hogy a tetején van egy csavar, de ezt félreértettem, és bár nem láttam rá utaló jelet, a támla tetején kezdtem kutakodni. Aztán lámpával megvizsgálva látszott, hogy lejjebb van a gond, valami csavar alulról, tehát a támla tetejéről tartja a dolgot. De én hogy nyúlok be oda? Alul az egész hárpit még a helyén, fölül pedig a lyukon a csavarhúzó se fér be. Sebaj, érdemes lyukvadászat kezdődik: tapizzuk ki a csavart! Természetesen semmi eredmény nem született, ezért nekiláttam alulról levetkőztetni az ülést. ez sem egyszerű feladat, a háttámla huzatát alulról összezáró cipzár csak beetetés, ezt nem ilyen könnyű leszedni, helyette jó svéd szokással védacél kapcok rögzítik a textilt a vázhoz. Ezekhez bizonyára célszerszámot is készítettek, mert ezeket nem az ideális pl. kézzel leszedni. (fogó meg miért is férne oda? :) ) De azért, elkezdtem a dolgot, a támla hátradöntőjével ellentétes oldalon. A hátradöntő kar oldalán már a kar házának két csavarral rögzített fedelét le kellett lazítani. Leszedni a támladöntést állító gomb miatt nem lehet, de nem is kell, némi vérizzadás után épp hozzáférhető a lemezke. A hozzáférés még nem jelent leszedést is, ezért megint ügyskedek az acéllal. Dévid Kopperfild közben megkapta élete első három infarktusát, Uri Geller pedig csömört kapott a kanalaktól. Ezek után jöhetne hozzám konzultálni, biztos hallana érdekeset. :)
Miután sikerült leszedni (hogy föltenni hogy fogom? Hát hogy nem így, az biztos :) ), elkezdtem fölfele cibálni a huzatot. Eddig alig másfél óra telt el, tehát az előzetes időbecslésem némileg pontatlannak bizonyult.
Tudjátok, miért olyan szép feszes, egészen kockáshas-hatású a háttámla alja? Mert bele van varrva egy kis textil henger, aminek egyik fele a huzaton van, a másik fele (ami értelemszerűen ki van lapítva, az ülés szivacsain belül, az ülés vázához van fogatva. E célból egy drót készült acélból :) ami ezen a textilizén van átdugva. Ennek a leszedéséért a középkorban máglyára vetettek volna :) , de itt még nem tartunk, mert ez csak kiadós vizitelés után lehet megtenni, a kárpit pedig egy helyen foszladozik, ahol a tulaj annó belemászott az ülésbe. Ezt olyan érzékkel helyezte ez az üléskárpit két és fél négyzetméterén, hogy amikor majd szerény Blextár személyem boncolja a fotelt, feseljen, mert úgyis azt szeretem :)
Tehát, a még meglevő textilhenger és az ülés szivacsa mellett, az öt centi átmérőjű lyukon benyúlok a kárpit alá, és megpróbálom kitapperolni, hogy hol lehet az a fejtámasz-rögzítő csavar. Időközben képesítést szereztem profi nőgyógyászi pályára is :) A csavar megvan - de hogy csavarjam ki? Nincs akkora kereszthornyos, ami a kárpit alá befér.
De. :)
Öcsémnek mindene van, így mimiatűr kereszthornyosa is, amit majdnem beleejtettem a parketta repedésébe :) de a célnam megfelelt, fejtámla kiszed, nyugtató beszed, órára ránéz, két és fél óra elteltét konstatál, láncfűrészről ábrándoz :)
Ezután kiakasztottam azt a legfeljebb ceruza vastagságú sdronyt, ami keresztben rögzíti a kárpitot a csuklóvastagságú öntött svédacél ülésvázhoz. Szerintem ez lehetne jövőre a Világ legerősebb embere vetélkedőjén műsorszám. :)
Azért lassacskám mgvagyok a háttámlával, leszedem a kárpitját, és röpke fél óra alatt a fejtámlát is megskalpolom.
Örülök, mert valami azt hitette el velem, hogy közel a vég. Mármint a feladaté inkább, mint az enyém :) de ez nem ilyen egyszerű.
Az aljnak ugyanis Trollhättanban úgy látszik feladatnak tűzték ki azt, amit a 9-5-nek a csomagtérkampóinak is, nevesítve, hogy el kell bírnia az autót. Már csak azért is gondolom, mert az ülőlap elején és hátulján egyenként hat-nyolc darab vaslapocskával, tehát a már említett U alakú acélpiócával van odaharaptatva a vázhoz. Ezeket leszedni se semmi munka, de akkor már szólnék az ülés vázáról is. Az alsó rész kb. öt miliméter vastag acéllemezből készül, bizonyos részeken kissé vastagabbakkal megerősítve. A szélükön pedig, hogy kissé megerősítsék őket, vissza vannak hajlítva. Ezek a visszahajlítások mellékállásban temetkezésipari tevékenységet is űznek.
A sírba visznek ugyanis.
Ezekbe van tudniillik a kápritot két oldalt leszorító, ceruzavastag huzal belefeszegetve. Jellemző, hogy az egyik oldalon a kárpit leszedését követően sem tudtam az immáron csak 1, azaz egy oldalon beakasztott huzalt kiszedni.
A 'felhasználóbarát' fogalom a valós életben történő megvalósítása odafenn még eléggé gyerekcipőben jár :))
Na sebaj.
Most lennvan a huzatom, és nem thom, hova vigyem kipucoltatni? :))
Ja igen.
Kérdés.
...
a következőben :)

BlackStar Creative Commons License 2001.06.01 0 0 2890
Összeröfi... Nem rossz ötlet! :)
De az az adatbázis már nálunk is készül.
Bár itt inkább a 900-ason van a hangsúly...

Ja igen.
Akinek van bármilyen nagyméretű, vagy akár kisebb mászaki rajza vagy látványterve vagy akármilyen oldal, elöl vagy béámilyen nézeti képe (ami csak kontúrt tartalmaz) az legyen szíves közölje velem
csak úgy mint bármilyen SAABos információt
Thx :)

lore Creative Commons License 2001.05.31 0 0 2889
Jövő héten elutazom kb. 10 napra, de aztán szervezhetnénk egy kisebb meetinget, adnátok jó kis viggenes cikkeket (legalább le szeretném fénymásolni), fülig ér a szám, megcsócsálnátok a viggent, fülig érne a szátok. Egyszerű a képlet, mi? :-)

lore
ps: tényleg komolyan gondolom egy minél teljesebb viggenes adatbázis/dokumentáció létrehozását...

Előzmény: BlackStar (2888)
BlackStar Creative Commons License 2001.05.31 0 0 2888
Émmeg csak irigykedhetek...
De sebaj, akkoris szábom lesz.
Én leszek a vodkás rabló :))

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!