Az előző gondolathoz még annyit hogy az autó még azóta megy. A lábán haza mentem vele és a garázsban parkol, tehát szerintem annyira nem nagy a gond! Nem tudom hogy mi legyen vele?
A probléma akkor jött elő mikor egy nap kb 10 km után megálltam, leállítottam a motort. Ezt követően kb 5 perc után újra indítottam a járgányt de annak az önindítója csak indított de nem indult be. Ezután kivettem a kártyát majd ismételten újra indultam ekkor már nagy nehezen beindult, de úgy járt a motor, mindha nem az összes henger menne szinte fulladozva járt! Valamint egy pár másodperc után hangos kopogó hangja lett a motornak ami meg is maradt! Ekkor egyből mentem a szerelőhöz aki kicserélte rajta az üzemanyag szűrőt, de a probléma megmaradt.
Ekkor már egy másik szerelővel konzultált, és a főtengely csapágyazás hibát mondták, ja és ekkor mondták ezt a csodálatos összeget!
Nem tudom, hogy a nekem felkínált 10%-on sírjak vagy nevessek.
A te autód valószínűleg kifutott már a szavatossági periódusból is.
A vonatkozó jogszabály szerint a kötelező garancia személyautókra egy év (igen, 12 hónap), a szavatossági periódus (bizonyos feltételekkel) 36 hónap.
A Renault (meg Magyarországon minden importőr) saját döntése alapján 2 év garanciával árulta az autóit, a szavatossági periódus ezekre az autókra is a 36-ik hónap végén telt le. (Most hagyjuk a mindenféle extra hosszú garanciális akciókat és a külön tételként megvehető meghosszabbított garanciát.)
A garancia és a szavatosság között jelentős különbség van. A garanciális időszakban a gyártónak ingyen ki kell javítania a hibát, kivéve ha igazolni tudja, hogy a hiba a használó miatt következett be; a szavatossági periódusban megfordul a bizonyítási kötelezettség, akkor neked kell tudni bebizonyítani (pl. igazságügyi műszaki szakértővel), hogy a hiba már az autó megvásárlásakor fennállhatott (ilyenek lehetnek például a motorral kapcsolatos konstrukciós jellegű hibák).
A szavatossági periódus után a gyártónak elvileg semmi kötelezettsége nincs, saját belátása szerint "méltányosságból" ad vagy nem ad kedvezményt. A döntés egyik szempontja a márka reputációjának védelme, a többi a két fél üzleti kapcsolatának jellege. Nyilván nagyobb méltányosságot ajánlanak egy évente több tucat Renault autót vásárló és karbantartó cég felé, mint egy olyan ügyfélnek, aki használtan vette az autóját, és korábban sosem hagyott egy fillért sem a Renault-nál. (Hogy a két végletet említsem.)
Bízzunk benne, hogy sokáig nem lesz vele bajod! Én is még matekozom mikor rendeljem meg az új kézifékt, tavasszal új nyárigumik is kellenek, van még 3000 km olajcseréig, februárba az is esedékes, klíma se kapcsol be. Kár hogy ezeken az akkusaru levétel nem segít nálam :-)
Na, gyorsan beszámolok a ma történtekről: jártam szervizben itt helyben, izzót cseréltetni (bal első tompított+helyzetjelző). Ahhoz, hogy hozzáférjenek, kivették az akksit, és miután visszatették, csodák csodája, megjavult a kézifék :-) Szóval igazad volt, bár fogalmam sincs, meddig fog tartani ez a kegyelmi állapot.
Ja, és a rádiókód-problémát is megoldották pikk-pakk.
A renault hungarinal kerdeztem is hogy veletlenul nincs e ra valami extra garancia mert hogy egy komplett motor csak nem alkatresz. de azt mondtak nincs mert alkatresz. volt ra egy ev garancia oszt jovan. Es ha egy magyar megyeszekhelyen 5ot csereltek akkor nem keves volt bar lehet nem 1000es nagysagrendu csak szazas.
Az enyembe 80 ezernel csereltek igy most van egy 30ezres motor egy 110 ezres autoba.
Egyebkent a motorokrol jut eszembe hogy volt 2012ben egy visszahivasos motorcsere hullam 1.5 dci 107 lovasakat hivtak vissza. Onnan tudom hogy az en S3-asom egy ilyen cserelt motoru es a helyi renault szerviz is cserelt akkoriban 5 autoba szoval ha franciaorszagtol keletmagyarorszagig volt a cserebere akkor ez jo sok kocsit jelent de egy mukkot nem talalok errol a neten. Valaki tud valamit errol. Azert motorcseres visszahivasnak mar van sajtoviszhangja.
Nem feltétlenül.
A sajtót leginkább a biztonsági visszahívások érdeklik. Az nem igazán hírértékű, hogy egy műanyag szívócsövet fémre cserélnek, vagy fordítva. (A 2.2 dCi-nek ez volt az utolsó visszahívása.)
Komplett motort amúgy nem szokás cserélni. Ha egy autó saját lábon be tud menni a szervizbe, akkor általában elég azt az 1-2 konkrét alkatrészt cserélni, amivel probléma van. Ilyen volt pl. a hajtókar csapágyak megelőző jellegű cseréje az 1.5 dCi-kben.
De komplett motort (szerintem) tuttira nem cserélnek, az aránytalanul durva költségekkel járna. Ha ekkora a gebasz, akkor már inkább megvárják, hogy az a 10% körüli motor elhulljon, aminek el kell, és amelyik ebből jogosult a garanciális/szavatossági ügyintézésre, azt cserélik. Attól függ, mikor derül ki a hiba, de a garanciaidő lejárta után elég sokan kizárják magukat a szavatossági jogosultságból (nem viszik az autót karbantartásra a márkaszervizbe), tehát ez egy hatékony költség minimalizáló eljárás.
Mielőtt valaki jön azzal, hogy milyen utolsó genyák az autógyárak/importőrök/márkaszervizek, azt azért tisztázzuk, hogy ilyen esetekben sem hagyják magára a kötelező szervizeket elbliccelő tulajdonost, hanem ún. "méltányossági eljárás" keretében adnak egy komoly kedvezményt az illetőnek. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az anyagköltségre olyan 40-45 százalék kedvezményt adnak (a gyártó, az importőr és a márkaszerviz kumulatív árrését), a munkadíjból meg egy picivel többet is - az elmaradt hasznot a szerviz visszakapja valami nehezen meghatározható értékű marketing szolgáltatásban.
Na csak azert jutott eszembe mert akkor is keletkezett jopar ezer alacsony km-es motor ami leeshetett par kamionrol :)
Ez viszont biztosan nem így működik.
A garanciálisan cserélt alkatrészeket visszagyűjtik, és eljuttatják a gyártóhoz, egyrészt azonosításra (melyik gépsoron, melyik művezető felügyelete idején, melyik meo brigád ellenőrzésével készült), másrészt "termékfejlesztés" céljára.
Ha volt is motorcsere, a Renault azonnal ráhúzta az egészet a beszállítójára, a beszállító viszont már tolta is tovább a felelősségbiztosítójára. Egy ilyen sok-sok milliárd eurós bizniszben nem nagyon működik a "bizalom" elve, ha 13.657 darab motorcserét számláznak ki a Lloyds-nak vagy valamelyik másik nagy viszontbiztosítónak, akkor iszonyúan ott kell lennie a biztosítótársaság raktárában a 13.657 darab kiszerelt motornak. A biztosító viszont nem fogja továbbértékesíteni a kiszerelt motorokat, mert ha megbukik (és 13.657 darab motorral azért nem nehéz megbukni), akkor annyi a reputációjának.
Komoly cég nem kereskedik nagy tételben olyan használt áruval, amiről lehet tudni, hogy nem kóser.
Pont ma voltam renault bontoban es mellettem kerdeztek telefonon a motorhaztetot es az elso kerdes az volt hogy milyen szinu kell mert volt nekik ketto fele. Sot ami ujdonsag vol hogy azt is kerdeztek utangyartott jo e. Nekem uj hogy karosszeriat utangyartanak de sarvedore is ugyanez volt a visszakerdes. Kimentem hatra az udvarra volt ott par szaz kocsi nem hiszem ezek mellett par tizezres tetelert kockaztatna barki is.
Egyebkent a motorokrol jut eszembe hogy volt 2012ben egy visszahivasos motorcsere hullam 1.5 dci 107 lovasakat hivtak vissza. Onnan tudom hogy az en S3-asom egy ilyen cserelt motoru es a helyi renault szerviz is cserelt akkoriban 5 autoba szoval ha franciaorszagtol keletmagyarorszagig volt a cserebere akkor ez jo sok kocsit jelent de egy mukkot nem talalok errol a neten. Valaki tud valamit errol. Azert motorcseres visszahivasnak mar van sajtoviszhangja.
Na csak azert jutott eszembe mert akkor is keletkezett jopar ezer alacsony km-es motor ami leeshetett par kamionrol :)
S2 sotetedo belso tukor meg mindig elado. holnap rakok fel fotokat.
Mert az egész vas egészen más árkategória, sokkal kevesebbet számít, hogy eredetileg mennyi kilométert futott, és ha nem azért hozzák be, hogy feltámasszák, akkor az előélet piszkálása sem hoz akkora hasznot.
A helyzet a következő: az autóbontók pillanatnyilag a legnagyobb legális bűnszervezetet jelentik. Most január 1-től szigorodik ugyan a helyzetük, de természetesen a marék eddig is becsületes, átlátható bontós fogja megszívni, a többi maffiózó ugyanúgy bűnözhet tovább.
Nagyon egyszerű a képlet: keressetek bármelyik nagyobb Renault-bontóban SII motorháztetőt. Mi lesz az első kérdés? "Milyen színű kellene?"
(Ezen egy pillanatra azért gondolkozzunk el...)
Innentől kezdve egy kiszerelt motorra ránézésre azt mondani, hogy 30 ezret futott, morálisan teljesen más kategória. Amikor a bankrabló lövöldözni kezd, aztán még az egyik halott ujjáról lehúzza az aranygyűrűt.... Nemhogy kilométeróra nincs, amit vissza kellene tekerni, de még csak egy alvázszám sincs, ami alapján be lehetne azonosítani magát az autót.... Minden motor 30 ezret futott. Na jó, van amelyik akár 70-et is... :-)
Te megvennél egy motort, amiről azt állítják, hogy közel van a 300 ezer kilométerhez? Nyilván nem. Pedig a 300 ezret futottra SOKKAL nagyobb az esély: a GTK mindig az autó kárkori értékének valahány százaléka. Ép motort könnyebb kibányászni egy kevésbé tört autóból, viszont a kevésbé tört autó nehezebben esik le a GTK értékhatárig, hacsak nincs a kárkori értékben egy komolyabb értékcsökkentő tényező. Például a magas futásteljesítmény.
Szóval, ha ajánlanának egy 300 ezret futott motort, inkább addig keresnél tovább, amíg nem találsz egy 70 ezret futottat. Nos, a bontósok csak ezt a keresést rövidítik le :-)
Ja, és a 70 ezret futott esetében kacsintanak egyet, és azt mondják, hogy alig 20 ezerrel többért lenne egy 30 ezret futott is.
Mert az egész vas egészen más árkategória, sokkal kevesebbet számít, hogy eredetileg mennyi kilométert futott, és ha nem azért hozzák be, hogy feltámasszák, akkor az előélet piszkálása sem hoz akkora hasznot. Bár nagyon sok kint gtk-nak vélt autó kerül itthon forgalomba, ott a szokásos erős kozmetika van. Más a vevőkör is, nem feltétlenül az, aki a HAHU-n 100.000 km alatti 10 éves dízelautót keres. Bontott motorikus kopó alkatrészeknél egyébként is könnyebb megmondani, hogy mennyire van a valóságtól az ígéret.
Míg egy valóban keveset futott ScenicnII-nek mondjuk egész jó ára van Németországban, GTK-ra törve egy ugyanilyen autó csak teherré válik.
Nem azt mondtam egyébként, hogy tuti, csak azt, hogy az esély egészen más.
Kis segítséget kérnék azoktól akiknek az enyémhez hasonló típusú motorjuk van a Scenic-jükben. Az enyém 2004 évi 1.5 dci 101Le. Következő a problémám, lecseréltem a motorolajat benne és ha jól tudom az előírt 4,5l. Az enyémben 5l-nél éri még csak el a nívópálca alját, kb 6-7l-nél lenne középen. Szóval kikellene szűrnöm hogy a pálca rövid vagy a nívópálca megvezető cső a hosszabb vagy esetleg még az olajdekni lehet más típusé ha passzolhat egyáltalán rá másé. Ha tudnátok pontos méreteket adni azt megköszönném!
Egyébként nem tudja csak az egyik, vagy másik oldalt behúzni az automatika. Legfeljebb azt érzékeli, hogy vmelyik kerék elfordul, és azért húz rá.
Pl: Ha emelőn van a kocsi, akkor ha be van húzva a "kézifék" és megmozdítjuk az első,nem fékezett kerekeket az automata utánahúzza az elektromos féket. Ez egy biztonsági tartalék az esetlegesen nem vízszintes talajon álló és bemozduló autó fixálására. Ez tudtommal független a gyújtástól.
Nincsen tippem, amíg tökéletesen teszi a dolgát, addig szerintem ne piszkáld.
Illetve mégis van: Az egyik oldalon a bowden valamiért megnyúlt, vagy központosítónál mozdulhatott el. De ez tényle csak egy tipp. Megbontással lehetne pontosítani.
A kintről behozott nem bontásra szánt autókkal ellentétben itt ráadásul sokkal nagyobb valószínűséggel jutsz valóban annyit futott motorhoz, mint amit mondanak róla.
Ezt a mondatod írói munkásságod részének tekintem :-))))))
Ne a bontóst keresd, úgysem tudod berakni a motort magad, hanem olyat szervizt, aki ezt vállalja. A típusazonosság sem feltétlenül igaz, de nyilván nagy előny. A motorszám meg azt hiszem neked sincs benne a forgalmiban, legalábbis én azt hiszem ennél az évjáratnál nincs csak motorkód.
A kintről behozott nem bontásra szánt autókkal ellentétben itt ráadásul sokkal nagyobb valószínűséggel jutsz valóban annyit futott motorhoz, mint amit mondanak róla. Igaz ez a dCi motor már nem kerül újan autóba, de kizártnak tartom hogy ne lehetne belőle 100.000 km alatti bontottat találni. Konkrétan nekem egy 45.000 km-eset sikerült találni, igaz az jó 2 éve volt, de akkoriban jöttek be 15.000-et futott darabok is. A teljes motorcsere 3-400 ezer(sok dolog függvénye, fűzött blokk vagy komplett, vezérléscsere is benne van-e vagy sem...), ezzel legalább a motorból kapsz egy ismert futásteljesítményűt.
Egyébként az itt leírt utóbbi tapasztalatok is bizonyítják, hogy motorikus problémáknál ez a legjobb út, ha nem akarsz állandó látogató lenni a szervizben. Ha egyszer valami fémtörmelék szétszóródott a motorban, akkor az időzített bomba.
Kis segítséget szeretnék kérni a hozzá értőktől a problémámra. Tulajdonomban van egy 2007 évjáratú 1.5 DCI motoros Renault Scenic 78kW -106 Le jármű. Sajnos az ünnepek előtt az autószerelő főtengely csapágyazás problémát állapított meg nála.
Arra kérnék segítséget, hogy költség hatékonyan hogy tudom orvosolni a problémát. Ajánlották a komplett motor cserét is de a keresgetésemkor azt mondta pár bontós nagyon nehéz ilyen motort jó állapotban találni, valamint típus azonosnak kell lennie, hogy engedélyezzék az átírást.
Mások azt mondták hogy csak a hibás alkatrészeket cseréljem le a motorban. Az hogy ezeket lecserélem attól még jól fog működni, na és sokáig? Erre a problémámra kérnék ötleteket.
Ja és volt egy autószerelő aki kerek-perec elmondta, hogy fel újítja a motort 500.000 Ft, én kérdeztem kiönti aranyból, na ez a helyzet.
..lehet nem ide tartozik a kérdés nem erre a fórumra akkor bocs előre is ..van nekem egy megan1 -esem is, ami el kezdett zörögni ..mint kiderült a klíma kompresszor kuplung szerkezete tört el..állítólag ez a rész csak akkor törik el 3 db szegecs ha megszorul a kompresszor.. na ezzel a kocsival túl sok problémám nincs ez teszi a dolgát..viszont most kéne nekem egy pár jó Renault bontó ahol tudnék venni egy bontottat..mert ez a paci már nem eshet ki alólunk mármint a nejem meg alólam sem ezzel kell dolgozni járnom..szóval megköszönném ha valaki tudna ilyen címeket mondani mondjuk Pesten vagy Pest közelben....
Egyszer, jó régen egy márkaszerviz számlája így kezdődött:
motor mosás (a külső felszín) - xx pénz....
Kinyittam a motorházat, pont olyan retkes volt, mint amikor leadtam az autót. (Vajon a többihez hozzányúltak-e ?????)
Elöttem egy srác majd infarktust kapott, mikor egy sima olajcsereért (2000 km után - akkoriban még volt ilyen) több mint a havi fizetését kérték el....
Először is nagyon sajnálom, és együtt érzek veled. Sajnos bizonyos szinten ki vagyunk szolgáltatva a kóklereknek, és nehéz előre kiszúrni, mert nincsen senkinek a homlokára tetoválva, "béna, gazember vagyok"! Többször végigolvastam a történetedet, és próbálok belőle tanulni. Pár hónapja vettem egy 1.9 GS-t, mivel kicsit több mint 200ezer van (a Km órában) gondoltam elviszem egy megelőző karbantartásra a kocsit. Nem vagyok már ebben annyira biztos, lehet hogy használom, és majd amikor tönkremegy keresek egy megbízható személyt, aki ért is hozzá! (Természetesen szűröket, olajat, és a vezérlést is kicseréltettem benne a vásárlás után, bár lehet hogy csak én is kifizettem a munkát!)
Nem normális dolog hogy attól kell félni, mikor ki hogyan ver át a kocsival kapcsolatban!!!
Szóval nincs semmi számlád... Akkor nem is ő csinálta. (Készíts legalább egy képet a műhelyéről a bociddal - ja persze, most vitted hozzá előszőr -, mert feljelenthet rágalmazásért...)
..természetesen csak garanciában és tökéletesen csinálhatja meg..mert a következő,lépés a feljelentés ha nem működik az sem akkor én is tudok hatékony lenni ..fizetni meg persze hogy nem fogok..semmiképpen ...ha nem tipp topp lesz a kocsi amit vissza kapok..akkor pontosan címmel névvel kiírom ide ki az aki így játszik..szerintem elég sokan hordják hordjátok hozzá a kocsitokat..
mi ez a hülye szöveg hogy elvész az olajnyomás , szétszedte ,kimosta , nem ellenőrizte az olaj járatokat ,trehány disznóvolt . az ó hibája nem a tied. de a tanuló pénzt se veled fizettesse meg. .
erősen gyanítom nem volt semmi gépmunka se új főtengely. max bontott csapágycsere .
mi a bánatért nem viszed be a tragacsodat a nemzeti közlekedési hatósághoz egy szakértői vizsgálatra ???????????
mondtad a paraszt gecinek hogy eleged van az egészből és feljelented ha nem csinálja meg garanciában ?
Ne legyél már nyulbéla , őgylátom rendesen gazsulálsz nehogy megbántsd a pici lekét a szarházi kontár szerelőnek .hány milliót akarsz az ablakon kibaszni ?vagy ennyire jól elvagy eresztve hogy leszarsz 2 x 3 x 300 ezer ft ot.
jól fizető kuncsaft vagy ! hol élsz . ha nem több mint a hold és csak pestközelben szívesen meglátogatjuk és meggyőzzük hogy ingyen kell villámgyorsan megjavítania . Naggyon meggyőzőek tudunk lenni .
Grand Scenic 2 gépünk pár napja azt kezdte el, hogy néha (nem minden esetben) az elektromos kézifék autómata behúzása után a bal hátsó keréknél mintha még "utánahúzna" olyan hangot ad. Ekkor kiadja a SERVICE és hol a parking breake checking, hol az ABS brake checking feliratot. A kézifék fog stabilan, ki is enged autómatán. Mit tudtok javasolni?
Ki is derult hogy nem jo a sutetedo tukor a S3-ba amit ugy vettem hogy S2-3 ba is jo de ez kettes csak. Szoval most elado, ha erdekel valakit maganba irjon.
Egyebkent az eredeti tukromrol a hideg ota levalt a fele foncsolozas, ilyet meg nem lattam.
A tükörházat kb 5 másodperc levenni, legfeljebb törik a fül. És? Feltanítani egy új kártyát kb. 40 másodperc pontosan tudod te is. Ha van 40 másodperc akkor 5 is. A lámpa mondjuk tényleg macera.
Ha van számlád az előző javításról, beépített alkatrészekről, akkor viszonylag egyszerű az eset. Ez egy garanciális javítás lesz amiért nem csak hogy nem kell fizetned, de általában az okozott kellemetlenségekért próbálnak kárpótolni vagy a legközelebbi javítási számládból jelentős kedvezménnyel, vagy csereautót biztosítanak a javítás befejeztéig.
Ha nincs számlád akkor kicsit nehezebb a helyzeted, de szerintem ekkor is vannak módszerek az okozott kár megtéríttetésére.
..ugye jött a szerelő elvontatta a kocsim.. mondom ma felhívom mi van ..azt mondja alulról megbontotta és megint hajtókar csapágyas a kocsi..mondom mi van ..mondom most csináltátok mondom 40 km-et se mentem.. azt mondja holnap szétszedik és megnézik hol szökik el az olajnyomás ..mert a gombánál mérte és ott volt terheléskor 4 bár alapon 1,4 bár de biztos a másik oldalon nincs mert útközben elveszik a nyomás..??????????????????????????????????????????????????????????????..ugyebár új főtengely új olajpumpa...olajfolyásom nincs sehol.. most mi van ???????????? létezik ilyen hogy elveszik az olaj nyomás valahol..vagy csak meg akar vezetni??????.. azért kezd elgurulni a gyógyszerem most már..
Belso tukor megbontasra nincs otlet? Mit pattintsak merrol merre es hol?
Nincs nálam az autó, így nem tudom neked most megnézni, de az biztos, hogy tök egyszerűen lejön.
Én egyszer egy piros lámpánál még vártam, akkor elkezdtem finoman kézzel "feszegetni", és könnyen lejött. (ciripelt a kis venti benne, azt akartam megnézni.)
Szóval semmi extra trükk nincs, ha jól emlékszem a szélvédőre merőlegesen húztam le.
Az efféle bizniszben a dolgok nagy része megrendelésre működik. Kell egy (márka, felszereltség, szín, stb..., tán még évjárat is). A többi meg megy a bontóba.
Ne félj sehova: minden nepper magánember. Jobb félni, mint beszarni. Nyugodalmas jó éjszakát!
Egyébként is, amikor a Lagúnádat elvitték (leakasztották a házadban a kulcstartóról), az sokkal nagyobb kockázat és több idő, mint kibelezni egy visszapillantó tükröt semmi idő alatt.
De nem ahhoz hasonlítunk. Ahhoz hasonlítunk, hogy én a kezedbe nyomom a kulcsot (pénzért), vagy azt mondom, hogy a jobb oldali tükörházban van, vedd ki magadnak.
Egyébként is, amikor a Lagúnádat elvitték (leakasztották a házadban a kulcstartóról), az sokkal nagyobb kockázat és több idő, mint kibelezni egy visszapillantó tükröt semmi idő alatt.
Voltam egyszer márkaszervizben (akkoriban még külön volt a kulcs, és a távirányítós nyunyi). A kulcsot visszakaptam, a nyunyit nem. Jött a mese, hogy.... a besztercebányai szervizben kiesett a technikus zsebéből, pont akkor, amikor egy kassai autóban ült. Majd tovább folytatódott, hogy minden fönök egyszerre eltünt a cégtöl, a szervizfönöknek sürgősen Breznoba kellett menni (ott ült a kulcsra zárt irodájában).
Irány a megyei RFK "autócskázók" csoportfőnökéhez. Nagyon csúnyán elhúzta a száját, amikor megmondtam a cég nevét. Annyit mondott, ha egy napon belül nem tudom lerendezni az ügyet, menjek vissza hozzá.
Ezután jöttek az ajánlatok, hogy megrendelik németből (2 hónap), - kicserélik a biztonsági rendszert, de a különbséget (?) fizessem ki, stb. stb. .... már jön vissza a nyunyi Kassáról...
A dolog úgy végződőtt, hogy teljesen szüz biztonsági rendszert kellett cserélni (beszerelni) az autómban, a saját költségükre. Utána, egy hónap múlva eladtam az autót.
Szóval mi volt a kérdésed? Te pesti vagy, az egyik "haver" pl. zalaegerszegi, a másik debreceni, a 3. Pécsett van, stb, Melyik kezébe is nyomod? Nem egyszerübb a "helyileg illetékes havernak" egy teló, hogy "hé haver, utazik feléd egy autó, kulccsal együtt!" ? A "dicspécser haver" meg tovább hív a szállító embernek, meg a címzettnek is.
:D
u.i.: Nem Piti Jóskáról van szó. Lehet ragozni a témát.
Pedig egyszerű. Általában oda teszik a másikat, majd üzennek a "havernak", hogy hol az autó, miután eladták. A "haver" kiveszi onnan, és saját kulccsal viszi el az udvarodról / házad elöl.
Azt áruld el, hogy miért nem inkább közvetlenül a haver kezébe nyomja a második kulcsot?
Pedig egyszerű. Általában oda teszik a másikat, majd üzennek a "havernak", hogy hol az autó, miután eladták. A "haver" kiveszi onnan, és saját kulccsal viszi el az udvarodról / házad elöl. Hajnalra már vagy darabokra szedték, vagy átlépte pl. az ukrán határt.
Ha végig gyalogolsz egy (bármelyk) autóbazárban, gyorsan kiderül, hogy szinte mindegyikhez csak egy van. Érdemes kiszerelni a hátsó lámpákat, hátha elökerül a másik is :D (A bazáros pontos címet tud, kinek adta azt el ...)
En azt nem ertem igazabol hogy amikor kerestem autot akkor kb 20-at neztem amibol a felehez csak egy kulcs volt. Eszembe se jutott hogy ez ekkora gond. Kulfoldrol behozott autok mind de nehany magyar is volt kozte. Uk-ban neten megy minden soha senki nem latja az autot a biztositotol, soha nem kerdeztek hany kulcsom van.
Az igaz hogy gyarilag kettobol ha nincs egy akkor lehet valakinek terve a kulccsal de ugyanigy ha pl masoltattam egy harmadikat es elhagytam vagy a szervizben beepitett ember van kulcsmasolasra vagy ugyanezek permutacioi :) szoval az egeszet en ertelmetlen szorozesnak latom , egy lehetseges kiskapu a biztositonak.
Ami meg erdekes hogy neten se talalok errol semmit, marmint kulcsos esetkre parat de kartyasra nem nagyon.
szerviz tudja a kulcsot tiltani, de pl ha 3 kulcs van a kocsihoz akkor mind a háromnak ott kell lennie, és ha jól tudom max 3 kulcs tanítható meg az UCH-nak
szervizbe azt is le tudod kérdeztetni hány kártya aktív a kocsihoz szóval ha te 1 kártyát kaptál a kocsihoz meg 2 vagy 3 van tanítva érdemes tiltatni a másik 2 kártyát
Szerintem a biztositótól függetlenül nem árt, ha 2 kulcsod van. Én elvesztettem az egyik kártyát, és nem csináltattam rögtön másikat. A második gyári kártya amikor elázott, bizony nagyon könnyen komoly költséget okozó probléma alakulhatott volna ki (külföldön kulcs nélkül).....de szerencsére a kártya müködött. Hazaérkezés után csináltattam is egy második kulcsot. Cascóm egyébként nincs.
Egyébként a "bedugós" kártyánál nem hinném, hogy kiderül - első ránézésre - a turpisság, mert gyári tokban van az új kulcs. Az új kulcsot "feltanitják" a kocsira. Kivülről ugyanolyan. (a mechanikus kulcsot persze lemásolják).
a hiányzó második kártyáddal, ha valaki elviszi az autód, akkor érthető, hogy nem akarna fizetni a biztosító. Még talán korrektnek is mondható, hogy előre közlik, hogy ha hiányzik egy gyári kukcs, akkor nem is akarnak szerződni. Lehet, hogy atért nincs nálad a kulcs, mert valakinek komoly tervei vannak vele.
Csak egy ötlet: márkaszervizben lehet töröltetni kártya jogosultságot? Ha meg tudják oldani, hogy az autód csak a meglévő egy kártyával indítható, erről nyilatkozik is a szervíz, akkor a biztosító szerintem köt lopás cascot is.
Ha csak sima bedugos a kartya akkor van valami ami megkulonbozteti a gyari masodik kartyatol? sorozatszam vagy akarmi jelzi hog ynem gyari masodik kartya?
Ha meg van akkor ezekszerint nem lehet cascot kotni Magyarorszagon lopaskarral egyut ha csak egy kulcsom van? Ez kicsit durvan hangzik. Neten talalt esetben mikor kulcson vacakolt a biztosito ugyved elmagyarazta nekik hogy pl szervizben vagy barhol ahol leadod a kulcsot van lehetoseg masolni es fizettek. Azt ertem hogy ha ketto volt koteskor es egy eltunik akkor jo kiskapu a biztositonak de ha csak egy volt es kartyas akkor zarcserenek sincs ertelme.
Tudtok forumot ajanlani ami ilyesmirol szol? Nem birom elhinni hogy egykulcsos kocsikra nem kotnek lopascascot.
Több helyen is van. Az utastérben az elektromos kézifék gombjai alatt lévő lenyitható rekesz mögött van. Óvatosan túlnyitod a rekeszt és megtalálod. A másik a motortérben van. Ha szembeállsz, akkor a jobb oldalon az akksi és a kasztni között egy nagyjából háromszög alakú fedél alatt található. A fedél felfele kijön, igaz küzdeni kell, hogy kiférjen az akksi kiszerelése nélkül.
na hogy nekem se legyen őszinte a mosolyom, ahogy délután mentünk szilveszterezni találtunk a nejemmel egy klassz sípoló hangot a kocsiba.
Amit eddig kitapasztaltam, 70-tól motorféknél, mindegy hanyadik fokozat 4-5-6, olyasmi sírás/fütyülés/sípolás mint a versenyautók egyenes fogazású váltójának hangja
ha kinyomom a kuplungot megszűnik, üresbe na nem is emlékszem üresbe próbáltam-e
v__tibor megane forumon azt mondja lehet évekkel ezelőtt volt már téma
kérdés ez ilyen, vagy hiba
lehet a difi áttétel idővel bekopik egy irányba és ha visszafelé van erőhatás akkor ad ilyen hangot?
Kérlek benneteket, ha tudtok segítsetek, Kia Picanto és Renault Scenic típusú gépjárművekhez keresek Javítási és szerelési kézikönyvet magyarul (angolul nem) . Segítségeteket köszönöm,
Ez "hátulról" és anyós oldalról van fotózva. A vízcső ami a kép bal oldalán csatlakozik a hőcserélőbe a a motor váltó felöli oldala, a hengerfej mögött.
Jah, könnyen lehet, hogy a többnapos állás sem tett jót a kézifékemnek.
"fogod a kézifékkart, kihúzod, majd a kioldó gombot a közepén nyomva tartod. "
A kézifékkar mármint a műszerfal bal oldalán található izé, ugye? Ami a közepén van, és most perpill villog ott egy piros lámpa, az lenne a kioldó gomb? Eszembe nem jutott volna, hogy azt megnyomva IS kiold a kézifék...
Eltűnik a hűtő vizem, kiegyenlítő tartályból elfolyik.
Az lenne a kérdésem, hogy tudja-e valaki,hogy merre megy le a vízcső,mert a víz valahol a motor és a váltó között folyik el. Legalábbis alulról azt látom, hogy onnan, de én csövet sajnos nem látok sehol sem, vagy nem vettem észre. Hűtő az ok, nem szivárog.
A szenzorok szerintem kizárt, hogy másmilyenek lennének motorizáltság függvényében, nincs rá értelmes érv miért kéne így lennie. A bontó mellett a márkaszervizbe is érdemes bemenned megkérdezni, mert egyrészt lehet nem a világ vége az ára, másrészt megtudod a cikkszámát és rá tudsz keresni neten ha mégis horror áron lenne. Kivenni egyébként nem hiszem hogy nagy kunszt, az off Fordomból anno kilopták, egyszerűen csak ki kell nyomni hátulról azt is, de ez csak tipp!
A tükör kérdés látom megoldódott (az én tippem az volt, hogy bontott angol autóból van a tükör), a csere is úgy van ahogy írta fvcc, javaslom a lapos fakanalat, hogy azzal nyúlj mögé és akkor tuti nem roppan meg.
Keresd meg Develoopert, Budapesten rendel. Ő látott már pár kijelzőt. :) Ha lehet segíteni rajta, akkor valószínű tud is.
Az ajtóra az a megoldás amit írtak, gombok cseréje, de én tavaszig maximum WD40-el kezelném.
Mellesleg az autód félig japán, mert a Renault-Nissan házasságban született, a motorja pl Nissan eredetű. Pár apró hülyesége van ennek a típusnak is, de semmivel sem több, mint más autónak, ezek viszont könnyen orvosolhatóak több ismert embernél.
nincs fél éve komplett tárcs és fékpofa csere volt.... lehet valamit rá kellene fújni..?
Igen, alaposan be kell zsírozni a féktárcsát és a fékbetétet is :-)
:-))))))))))))
Valószínűleg azért csikorog, mert gyenge minőségű a cucc, vagy más a tárcsa és a fékbetét gyártója.
Mondjuk ez nem biztos, ültem már olyan autóban, amiben vadiúj Textar tárcsák és betétek voltak, mégis csikorgott.
Van egy zajcsillapító lemezke, 1-2 ezer forintért rendelhető, ezt be kell szerelni a fékbetét mögé, és segít a csikorgáson.
A másik, mivel 10 éves a kocsi az öniditója , azaz az indító gomb...úgy minden harmadik indításnál, csak másodgyára kapja el és indul..., ha nem indul hörög egy csúnyát....drága a cseréje...
Attól tartok, ez nem az önindító lesz, hanem az okoskerék....
Keress rá a kifejezésre itt a topik keresőben, a legfelső hozzászólás mellett, a bal oldali sávban. ("Keresés innen.")
ha nem nyomom tökig a kuplunkgot..., akkor nyikorog...elég ciki...a magas c-vel érkezni a kereszteződésekbe...
nincs fél éve komplett tárcs és fékpofa csere volt....
lehet valamit rá kellene fújni..?
A másik, mivel 10 éves a kocsi az öniditója , azaz az indító gomb...úgy minden harmadik indításnál, csak másodgyára kapja el és indul..., ha nem indul hörög egy csúnyát....drága a cseréje...vagy 10.000 szer biztos megvolt már nyomva és a legkeményebb teleken is elsőr pöccre indult....míg a dízel barátok már vagy két cigit elszívtak mire pedálra léptek...
tehát mi ez a két hatalmas probléma???
köszi...
egyébként fasza, még mindig öröm beleülni és elfolyni az űlésben...szépen gurul...pedig 2014-es 1.6 benzin autentic..
Segítséget szeretnék kérni. Az autóm( renault II Scenic 2005) hideg levegőt fúj bármelyik hőmérséklet fokozatban- azaz nincs fűtésem. A motor hőmérséklete gyári értéken van, a hűtővíz max jelzésig feltöltve. Ez a probléma 1 hónapja jelentkezett 1x, utána 1 hónapig volt rendesen, és ma megint nem volt. Tud- e valaki segíteni ebben a problémában?
Szia állítólag mindig új főtengelyt rakott bele, mert annyiért tudja megszerezni mint a bontottat 60000 huf-ért..hogy milyen csapágy ment bele az passz..
Igen, ha az akku épp már nem az igazi, több napig áll, akkor beadja a "parking brake fault" üzenetet, sípol, és nem tudod oldani.
A reset annyit jelent, mikor meghúzod a vészkioldót, az ugye laza marad, nem megy vissza. A menete az egésznek. vezető ajtó nyitva, lezárás gombot egyszer megnyomod, utána kártya be az olvasóba, start gomb nyomvatart, de pedált nem nyomsz. Ekkor ráadja a gyújtást, fogod a kézifékkart, kihúzod, majd a kioldó gombot a közepén nyomva tartod. Kb 5 mp-ig zúg-búg, utána helyreáll és behúzza a féket.
Köszi, jövő héten beszélek velük, hátha nálunk van tolatóradar szenzor. A gyári számát honnan lehet megtudni, mert ahol érdeklődtem, mindenhol kérték. Ma próbáltam szétszerelni..a stekker még csak-csak lejött, de a szenzort már nem tudtam kihúzni a hüvelyből..van rá valami egyszerű mód, mert nem akarom teljesen szétbarmolni :)
A jobb külső tükör kérdés részben megoldódott..vki az eredetire ráragasztott egy kb. fürdőszoba szekrényből való, de méretpontos tükröt..hát ezért torzított ennyire..otthoni körülmények között hogyan lehet külső visszapillantó tükörlapot cserélni?
Ezen felül még egy érdekesség, az automata fényszórót nem tudom lekapcsolni, ergó állandóan világít, ha kell, ha nem..találkozott már valaki ilyen problémával? A bajuszkapcsolón levő ,,AUTO" gombot ,,hosszan nyomom - elengedem - kijelzőn felirat megjelenik" nem működik..
"Ismerős Scenicnél okosan csináltuk. Ugyanez a jelenség, akku gyenge volt télen, és amiatt letiltott. Saru le, (csomagtartó elötte kinyit!!! :-) ) kioldó meghúz. Saru vissza, kézifék-reset megcsinálva, és tökéletesen működött. "
Igen, ez a 2004-eseknél elfordult, nekem is jó pár évvel ezelőtt frissítve volt egy frissített gyári programmal ez a bug. Nálad újraindítással nem aktivizálja magát? Próbáld ki úgy is, hogy járó motornál az első ablaktörlőt egy kattanásra lehúzod (szakaszos, vagy automata működés), majd hátramenetbe teszed. Ha ekkor sem töröl egyet a hátsó ablaktörlő, akkor biztosan valami nem stimmel. Megjegyzem, hogy én azért ellenőrizném, hogy működik-e az ablaktörlőmotor direktbe, valamint kimérném, hogy eljut-e az áram egyáltalán a motorhoz. Persze a Clip is jól jönne.
Egy oldalon belül találsz olyan cartársat, aki megoldást tud a problémádra. ;-)
Üdv mindenkinek! Segítséget szeretnék kérni egy 2004-es 1.4 Scenic felprogramozásához, jelentsen ez bármit is... Szerelőm mindent képes megjavítani a gépen, de a hátsó elektromos ablakok az istennek sem akarnak működni. Szerinte gyári programot kéne tenni a gépre. Ezt hogyan, hol és mennyiért lehet elérni?
Márkaszervizben, hivatalosan is rendelhető kártya, kb. 60eFt.
Én elvesztettem az egyik kártyát, a másikat pedig eláztattam a nyáron - szerencsére azóta is jól müködik - emiatt csináltattam egy "pótkártyát" az előbb belinkelt autókulcsos cégnél a márkaszervizes ár töredékéért. Napi használatra tökéletes, egy biztositós ügyben viszont lehet hogy megbuknék vele: a szabadkéz funkció nem müködik, egyértelmü hogy nem gyári eredeti.
Keresek meg negygombos kartya masolasi lehetoseget. azaz masodik kartya kene a cascohoz mert egy db kartyaval visszamondtak a lopaskart.
Ha esetleg megbuksz a "hamis" kártyával, véglegesen bukod a kártérítést, és a "priuszod" az összes ezutáni biztosítós ügyintézésedet kísérteni fogja.
Nekem 2007-ben elvitték az akkor 4 éves, csúcsfelszereltségű Lagunámat (2.2 dCi GT Privilége + komoly extrák). Az autót úgy tudták ellopni, hogy betörtek a lakásomba (miközben otthon aludtunk), és leakasztották az autó saját kártyáját a fali kulcstartóról, valamint a garázsnyitót is. Felmarkolták a forgalmit is, ami egy pulton volt, nem messze a kulcstartótól.
Első körben a biztosító (Uniqa) nem akart fizetni. Találtunk egy ügyvédet, aki 100e ft fix díjért plusz 20% sikerdíjért elvállalta az ügyet. A lopástól a biztosító fizetéséig ugyan összesen 2 év telt el, és összességében elég sokat buktam az ügyön (a biztosító kárkori értékbecslése olyan 10-15 százalékkal volt a valós piaci ár alatt, plusz ott volt a biztosítás önrésze, plusz ugye az ügyvéd 20% sikerdíja), de a végén mégiscsak komolyabb összeghez jutottam.
Ha érdekel, meg tudom adni az ügyvédem elérhetőségét.
Sziasztok, nincs veletlenul valakinek egy belso tukor szerelesi rajza? Vagy csak eleg ugyesen pattintani? A muanyag burkolat megbontastol felek kicsit.
Ahogy mindig most is "gyorskezű" Develooper megoldotta percek alatt. Itt is köszönöm! :)
Valóban "kiforrasztotta" magát és egy picit meg is olvadt a csatlakozó, továbbá a néhai hűtőzsír is kiesett a helyéről olyan állapotban volt, úgyhogy Dev mindent orvosolt, még a csatlakozót is kicserélte és újra lett fűtés az autóban.
Igazából mióta megvettük, 3 időszakos szervizen van túl, épp most volt a legutóbbi, de sajnos most nem a szerelőmhöz vittem, hanem márkaszervizbe. Pont a szellőző hülyéskedése miatt, meg egy indítókártya-foglalatot érintő probléma miatt. De lehúztak és hülyének néztek, és persze a szellőzőhöz hozzá sem nyúltak, merthogy "hát azt szét kell szerelni" (!!!).
Így egyrészt gondoltam leellenőrzöm, hogy legalább a szűrőket cserélték-e, másrészt azok után, hogy teljes hozzánemértésüket bizonyították, nem bízom rájuk a műszerfal szétszedését - gondoltam, esetleg volt már másnak is hasonló gondja a szellőzéssel...
szóval..az elsőnél nem volt olajpumpa csere, a másodiknál vagyis most igen ..mint kiderült nem köszörülnek főtengelyt hanem cserélik most is egy gyári újra cserélték.. hogy a vezérlés csinált e valamit vagy sem nem tudom az olajnyomás visszajelző vagyis a fedélzeti nem jelzett vagy nem vettem észre..minden esetre az olaj induláskor mindig rendben volt.. most hogy jött a szerelő a kulcsért meg a forgalmiért mert ugye ott hagytam a kocsit ahol megállt, azt mondja számára is rejtély, hogy mi történt azt mondta éves szinten vagy kb 50 főtengelyt cserél de ilyet még nem látott ő sem most várom hogy hívjanak hogy mi van a kocsival. fizetni már nem szeretnék többet. 3 és fél éve van nálam a kocsi 2 milláért vettem és ha az olaj meg a szűrő cseréket nem számolom akkor is 820000 huf. omba van azóta .. ebből a pénzből akár egy kocsit is vehettem volna..jó lesz ez a kocsi még valaha?..lehet ha elkészül tréleren elviszem egy autós ügynökséghez ott leállok a trélerről és beszámíttatom valamilyen kocsiba ..most 8 éves egy milliót még talán ér ebből kb 500 a részletem vagy 600 akkor marad 400 az jó mert tudok venni egy suzukit na nem valami ujjat csak valami 10 év felettit ..egy a gondom hogyan férek bele?..
amikor befelé dugod a szeget akkor az autó közepe felé nyomd a szög fejét amikor bement akkor kifelé, és így húzd meg a rádiót, lehet oldalanként is megmozdítani kicsit, ha kiakadt után aki fog jönni
ha picit megreszeled mint a képen van be is akad ahová kell
Elöször nem oldott, azt hittem befagyott, mert az egyik oldat fogta. Végül nem, csak az egyik oldalon összerohadt a bowden még elötte, de nem vettem észre, az elektronika meg nem engedte ki a működő oldalon. Amikor odavágtattam a vészkioldóhoz, és meghúztam, egyből elkezdett dolgozni, és húzta ki a kezemből a kart. Csattant párat, és ennyi volt. Ellendolgozott, vagy valamit csinált.
Ismerős Scenicnél okosan csináltuk. Ugyanez a jelenség, akku gyenge volt télen, és amiatt letiltott. Saru le, (csomagtartó elötte kinyit!!! :-) ) kioldó meghúz. Saru vissza, kézifék-reset megcsinálva, és tökéletesen működött.
Kimentem és megnéztem hogyan kell csinálni. 50 szegekkel csináltam Kb 4 cm toltam be őket és 1 maradt kint. Utána a középső és mutató ujjal kicsit szét feszítve meghúztam kifelé. Könnyen kijön. Próbáld csak meg.
És neked, amikor nem oldott, onnantól kész is volt, nem tudtad kioldani a vészkioldó nélkül?
Nekem csinálta egypárszor még a "check parking brake" hibajelzés mellett, hogy nem oldott ki elsőre, de azán kb. 3 másodperc után a második gázadásra kioldott szépen.
Nah, nem méricskéltem a szögek méretét (tuti nem 100-asok voltak meg nem is 25-ösök), de esélytelen vagyok, meg se mozdul. Feszegetni meg nem akarom, még eltörök ott vmit.
Én kézifékem is le van szedve. Egyszer akkuhiba miatt jelezte hogy "parking brake fault", nem oldott. Vészkioldót meghúztam, éltre kelt, és az egész mechnaikát összetekerte :-) leszedtem, meg lett csinálva, utána megint rákezdett, a hiba miatt a fogyasztási paramétereket nem láttam. Lekötöttem, mert ahogy nyitottam az ajtót már sípolt. Nemrég le is szedtem, garázsba pihen. Ebayen néztem, ha jól láttam, 90 környékén van egybe bowdenekkel, mindennel.
yess én is szegekkel szedtem ki ha 65 össel nem megy próbáld 80 assal de ugy emlékszem a szegeket szétfelékell fesziteni kihúzáskor kicsit
próbálgasd sikerűlni fog akár méjebbre is dughatod a szeget finoman
bajt nem csinál
Kézifék: hosszú ideje jelzett kézifékhibát, de a gyakorlatban nem vettem észre ebből semmit. Márkaszerviz teljes cserét javasolt, 170 rugóért, lazán.
Maszek szerelő megnézte: be volt rágódva az egyik bowden, azt kicserélték kemény 4 ezer Ft+munkadíjért. Pár hétig jó is volt minden, aztán most elkezdődött megint ugyanaz, és karácsonykor már nem is működött a kézifék (se automatikusan, se manuálisan nem lehet behúzni azóta). Január elején viszem vissza a sráchoz.
Kocsi füzetei nincsenek meg? Talán a szervízfüzet első oldalán ott van. Ha nincs, akkor rádió kiemel, és az oldalán lévő számsor alapján lehet kódot generálni. Androidra van alkalmazás hozzá, de ha lefényképezed, tudok segíteni.
4 napig nem használtam az autót (2006-os 1,5 dCi), és ma reggel indításkor a rádió-CD nem akart működni, kérte a kódot (amiről persze fogalmam sincs, nincs felírva sehova, eddig sohase volt rá szükség).
Az oké, hogy közben bejött a nagy hideg, meg hogy meghalt a kézifékem, de ezeknek elvileg semmi köze a rádióhoz... Olvastam a kezelési útmutatót, abban van ilyen, hogy aksi lemerülése vagy cseréje esetén szokta elfelejteni a kódot.
Tudna valaki így távirányítással valamilyen tippet adni vagy szerviz?
a kulcs nélküli ajtónyitás a mostani hidegben nem mindig működik, jellemzően csak egy ajtónál történő gombnyomással zárhatóak (vagy a távirányítóval). Érdemes ebbe jobban belebonyolódni, vagy ennek az elektronikája ilyen?
A mikró kapcsolók (sem) örök életűek, általában ezek romlanak el, kontakt tisztítás nem segít, csak a csere A gyári új gomb kb 5000/db.
Én innen a fórumról, meg a megane fórumon összeszedett infók alapján kb 200 ft-os mikrokapcsoló cserével megoldottam magam.
Az a kegyetlen, hogy volt egy jó autód, és "csak" karbantartó-megelőző jelleggel cseréltetted a csapágyakat.....most meg van egy rossz kocsi, és rengeteg kidobott pénz........
Lassan már kezdünk megbarátkozni a 2.0 dCi-vel (automata váltó), de van néhány apróság, amire szeretnénk megoldást találni:
- a hátsó tolató radar szenzorok közül az egyik elszállt, és azóta se elől, se hátul nincs radar. Hívtam több bontót is, de azt mondták, hogy ez a motor ritka, és nem egyezik sem az 1.5 dCi, sem pedig az 1.9 dCi szenzorával, és nincs nekik..ez tényleg így van? Tudna esetleg valaki egy jó bontót ajánlani Budapesten (újpest - zugló - óbuda környéken), ahol ilyen jó eséllyel felllelhető?
- a jobb oldali tükör elképesztően rossz, hogy annyira közel hozza a mögöttünk levő autót, hogy visszatekintés nélkül életveszély előzni, mert akkora holttér marad, hogy a mellettünk épp jövő autót nem lehet észrevenni. Lehet ebbe hagyományos tükröt kapni, és ha igen, hol? Tükörfűtéssel kell valamit szerelni, ha cserélem a tükörlapot?
- a navigáció kijelzője nappal alig látható, pedig már állítottam rajta a fényerősségtől kezdve a kontraszton át mindent. ez ennyit tud ezek szerint?
- a kulcs nélküli ajtónyitás a mostani hidegben nem mindig működik, jellemzően csak egy ajtónál történő gombnyomással zárhatóak (vagy a távirányítóval). Érdemes ebbe jobban belebonyolódni, vagy ennek az elektronikája ilyen?
Egyébként a fogyasztás kezd beállni 7,6-7,8-ra, fele autópálya - fele városi használatban. Utóbbiban - főleg a karácsonyi dugóban araszoláskor - nagyon kényelmes az automata váltó, mindenkinek csak ajánlani tudom. A 2.0 dCi motorról nem is beszélve :) Mivel japán autóról váltottunk, kicsit féltünk, de úgy látjuk, jó döntés volt, nagyon kényelmes és tágas autó..Ha egyszer el kell adni, nehezen fogunk megválni tőle :)
Az első 300000 ft-os javításnál megnézték vagy cserélték az olajpumpát? Ha jól gondolom akkor nem, mert a következő hiba a turbo volt... A támcsapágy kiszerelésénél megnézték-megmutatták annak állapotát (kenődés, megcsúszás, egyéb nyomok)?
Ha előzőleg cseréltek olajpumpát, akkor az vagy bontott (ami szintél lehet rossz állapotú), vagy nem megfelelő minőségű cserealkatrész volt. Ha meg nem cseréltek, akkor viszont nem ellenőrizték a pumpa állapotát és tisztaságát (fém szűrő).
Azért érdekes a történet, mert sorrendben a hkcs-turbo-támcsapágynak illene elhaláloznia, nem pedig fordítva. A szelepekhez, dugókhoz, hajtókarhoz nem kellett hozzányúlni (mert ha igen, akkor az ok lehetett akár egy elrakott vezérlés is, pár pillanatra beindítva........ ami jót tesz akár a hkcs, akár a támcsapágy párosnak is) egyik esetben sem?
"kiderült hogy olajpumpa keveset nyomott azért történt??? hogy a computer miért nem jelezte" - van a blokk oldalában egy kicsavarható szenzor, ha annak a blokkba eső része fémdarabokkal szennyeződik (hkcs darabok) akkor sem olajnyomás, sem olajszint hibát nem dob a fedélzeti.
Számlád van az elvégzett dolgokról???? Ha igen, akkor bombáztasd szét a komplett blokkot, ha egy "normális" szerelő meg tudja mutatni a hiba okát, akkor irány igazságügyi műszaki szakértőhöz, vegye fel a problémát, állapítsa meg amit meg kell, aztán vissza az első szerelőhöz, hogy akkor kérek szépen egy másik működőképes komplett motort, mert ha nem akkor bíróság stb stb stb. Ha új dolgokat raktak a blokkba és mindent leellenőriztek (hengerfej nyomáspróba, motor átmosása, olajnyomás ellenőrzése ), akkor én szerelői hibára gyanakszom(volt már ilyen nem is egy pl: autó császárnál hengerfejtömítést fordítva dobták rá az 1.9 dci-re), ami szintén garanciális probléma...
..beszéltem a gépműhelyessel ..azt mondta számára talány mi lehet a baj ..ma délután jönnek a kocsiért és elhúzzák.. nem köszörülte a főtengelyt hanem vadi új gyárira cserélte+ olajpumpa gyári új plusz csapágyak ..a rendszert átmosta teljesen ..olajnyomást mértek az is rendben volt.. tehát ő nem érti mi történt én meg aztán végkép nem...mindegy én a kocsit szeretném használni..hát kíváncsi vagyok nagyon mi lesz az eredmény..
A családban van egy Scenic II, 1.5 dCi, 2007, 102e km, 2 éve nálunk, jó kis kocsi :)
Megköszönném, ha 1-2 kérdésben tudnátok segíteni.
1. hogyan lehet a levegőszűrőt és a pollenszűrőt ellenőrizni (megnézni, kiszerelni)?
2. a szellőzéssel van egy kis gond: ha belső keringetésre állítjuk, akkor mintha valami elzárná a levegő útját, azaz a ventilátor ugyanúgy működik, de a szellőzőnyílásokból nem jön a levegő (korábban rendesen jött), illetve ezzel valószínűleg összefüggésben komolyabb kanyarban is mintha valami elmozdulna a szellőzőrendszerben, ekkor is úgy hallatszik, mintha valami elzárná a járatot, majd ellentétes kanyarban vissza.
Remélem, jól fogalmaztam meg. Előre is köszönöm, ha tudtok segíteni!
Ehhez milyen gépmunka kell, ha tmk jelleggel van cserélve? Csak akkor kell gépmunka, ha már sérült a csapágy. A köszörülés meg a vékony kéregedzés miatt megint csak bajos. Szóval célszerűbb egy bontott főtengely beépítése. A mosással viszont teljes mértékben egyetértek. Minden hasonló motorjavításnál alap lenne, hogy miszlikbe kell szedni, és alaposan kitakarítani.
ha kétszer egymás után volt csapágyas a motor, akkor azért át kéne nézni a kenési rendszert is, mielőtt harmadszor is
szétmegy
Én sem örülök, hogy igazam lett :-((((((
A helyzet az, hogy az eredeti hibát nem javították ki az autódon, és feltehetően ez okozta közben a turbód halálát is. Itt egy alattomos kenési probléma lehet, és amíg az nincs megoldva, addig csak egymást fogják érni a hasonló többszázezres javítások.
A helyzet idáig jutásában (amennyiben helyes a feltételezésem) a szerelődnek is óriási felelőssége lehet. Nem hiszem, hogy bármit be lehetne rajta hajtani, de mindenesetre meggondolnám, hogy legközelebb is hozzá megyek-e vissza. Talán nem is a szerelő a hunyó, hanem a gépműhely, de ezt nekik kell egymás között lejátszaniuk.
Tudom, ilyenkor jó lenne, ha tudnánk adni egy címet-telefonszámot, hogy kit keress, de motor ügyekben járatos szerelőben nem tudok segíteni. Mindenesetre addig ne adj ki pénzt az autóra, amíg az eredeti hibát be nem azonosították és meg nem javították. (Ez valami pimpf lerakódás, eltömődés lehet.)
hajtókar csapágyazás gépmunka és mosás nélkül ? Félelmetes ! ennél csak a sima gyűrűzést rühellem.
az összestől megvonnám azonnal a működési engedélyt . Csak sajnos a qrva kormánynak kell az adó még az ilyen kontároktól is .
kapaszkodj meg .jól meglettél kopasztva .
Dugattyúgyárban , komplett mosás ,fúrás ,faragás . szelepezve,síkozva kompletre összerakva , csak be kell építeni kerül 300 E hu forintba 1 év vagy 20. ezer km garanciával.
vidd vissza az autót mekk eleknek és közöld vele vagy megcsinálja garanciába vagy elviszed az autót szakértésre a NKH hoz és feljelented.
Tutira megcsinálja rendesen.mert jobban félnek tőle mint egy NAV vizsgálattól.
nem tudom de gondolom mert gépműhelybe csinálták..eddig úgy gondoltam mint ahogy én is felelősségteljesen végzem a munkámat más is megbízható most kissé összetört a hitem meg a bizalmam..állítólag lehet másnak is ilyen hangja pl ha fellazul egy befecskendező de nem tudom nem értek hozzá..
..na akkor elmesélem elölről...szóval vettem egy scenic-et 1.5 dci grand II ..olvasgattam itt a topikot és olvastam a hajtókar csapágy problémákról aztán hmm nem is tudom talán a C3-om révén kaptam egy szerelő címet ha gondom van nagyon perfekt az ember.. azt hiszem talán olajcserére vittem hozzá a kocsit és beszélgettünk erről a hibáról..mármint a hajtókar csapágy hibáról..120000-2400000 között jön ki a hiba..na azért én sem csak úgy megyek neki a dolgoknak lementem az egyik hivatalos Renault szervizbe ott kérdeztem hogy létezik e ez a hiba ők azt mondták nem és ez egy hülyeség én nem hittem nekik..szívesen megnézték volna a csapágyak állapotát 60000 huf-ért de ez csak megnézés lett volna..ezért én úgy döntöttem mivel a szerelő ennyiért még a csapágyakat is kicseréli akkor legyen..megtörtént a csere minden happy volt egészen fél évig..vendégségbe menet egyszer csak olyan furcsa hangja volt a kocsinak hmmm csattogott a motor ..mivel közel voltam a szerelőhöz begurultam ő meghallgatta és sehova mert csapágyas..otthagytam a kocsit..kb2 hét múlva kész volt a kocsi kerek 300000 huf-ért.. kérdésemre a válasz az volt, hogy elmozdult valamiért a támasztócsapágy és elzárta az olajnyílást, járatot és nem kapott kenést a hajtókar csapágy..mindegy perkáltam kocsi ment szuper..kb egy évet vagy egy kicsit többet..talán mentem vele 20000 km vagy lehet valamivel többet legyen 25000 viszont 3 szor volt olajcserém mert közben megadta magát a turbóm..mindegy most amikor azok a nagy ónősesős káoszok voltak hazafelé elkezdett megint csattogni a motor közel voltam be a szerelőhöz otthagytam szétszedték másnap mondta hajtókar csapágy.. kiderült hogy olajpumpa keveset nyomott azért történt??? hogy a computer miért nem jelezte..érdekes a zsigám azonnal egy piros visszajelzővel jelezte hogy gond van..na mindegy 23.-án elhoztam de nem mentem vele csak ma mert zavart amit az ABS ASR ESP-ről irt a computer..ma viszont mennem kellett vele Szecsőn lakom elindultam Nagykátára oda 10 vissza 10 kilométer visszafelé Szentmártonkátán a végén el kezdett csattogni a már "megszokott" hangon..gyorsan félre álltam ennyi..az hogy mekkora volt a hézag passz.. azt hogy a gépműhely hol van passz de azért azt megtudom...mivel most ott áll a kocsi egy parkolóban nagyon remélem hogy fagyállóval lett feltöltve a hűtő rendszer mert elég hideg van.. lehet felgyújtanám a kocsit meg talán mást is de egyenlőre van még rajta törlesztő részletem...már nem is tudom mit érzek haragot buszúságot, idegbajt..nekem szükségem van a kocsira meg a nejemnek is a sajátjára..amikor megvettem meg utána vagy 2 évig azt hittem ez a kocsi az álmaim autója ma már nem tudom.. volt egy pár autóm így még nem járta egyikkel sem..nem hiszem hogy ha újra veszek kocsit a Renault típus közte lesz..csak egyszer jó lenne már használni is gond nélkül egy darabig..
A nyugvóknak 2 dolog miatt jobb az esélye a túlélésre. Egyrészt 5-en vannak, míg a hajtókarcsapágy egyedül. Másrészt a blokkból közvetlenül kapják az olajat a nyugvók, míg a hajtókarcsapágyak a nyugvócsapágyon át, a főtengely furatain keresztül. Ha van egy kis kosz a nyugvócsapágyaknál, ahol a főtengelyen a furat van, már nem is indul el az olaj a hajtókarcsapágyakhoz. Hiába van meg a fő olajcsatornában az olajnyomás a blokkban, a hajtócsapágy lehet, mégis szárazon jár.
Ha egy hajtócsapra rákenődik a csapágy, azt már nem szabad új csapággyal köszörülés nélkül összerakni. A köszörülés buktatóját meg írtam a múltkor. (kéregedzés)
A clio motorjának szétszedésekor rengeteg kokszosodott olaj volt a főtengely nyugvócsapágyainál, és a furatokban. Ezt onnan szétszedés nélkül nem lehet kitakarítani. Ha meg ott marad, akkor intézi is mindjárt az új csapágyakat.
Az a gond, hogy egy teljes motor ki, szétszedés, mosás, összerakás munkadíjat sokan nem szívesen fizetnek ki első körben. (20-30 munkaóra megy rá) Pedig ezek a sorozatos csapágy és turbóhibák ide fognak vezetni. Az első csapágyhibánál, vagy turbócserénél rá kell szánni egy ilyen akcióra. Csak úgy lesz megbízható a motor.
pont ez akart leni a kérdésem lényege ha az olajazási rendszer a ludas akkor a nyugvók miért élik túl
lehet a főtengelybe kenődik be a csapágyanyag, ha nem megfelelően van kitakarítva -márpedig ugye elég nehéz kiszedni onnan- akkor nem vándorol el az olajjal hanem egyszer csak elindul a főtengelyből és már kész is a baj :(
lehet egy csapágyhibás autóból tényleg kifizetődőbb kivenni a főtengelyt és kimosni majd utána csapágyat cserélni
Szerintem is olajzási hiányosság vezetett az újabb csapágy problémához. A csapágy csere előtt az egész kenési rendszert, kartert, olajhűtőt, olajzó csöveket, nyomástartó szelepet ki kell tisztítani, majd olaj és szűrők cseréje után manuálisan is megmérni az olajnyomást.
Ezekután szerintem a turbónak sem lesz túl hosszú élete.
A főtengely nyugvócsapágyak szélesebbek, és nagyobbak a hajtókar csapágyakhoz képest, és a terhelés is jobban eloszlik közöttük, bár olaj nélkül az sem örök élet. :(
Ahogy Norci is, én is kíváncsi lennék a teljes történetre, és arra, hogy összerakáskor mekkora volt a csapágyhézag az új csapággyal. Milyen csapágyak lettek beépítve?
ha már szar volt akkor csak a csapágycsere kevés szerintem, az olajozási rendszerbe ki tudja merre kószálnak a csapágy darabjai, hol fognak felbukkanni, és ha felbukkan mit visz magával.
-csapágyat?
-turbót?
most gondolom nagyon nincs kedved az egészhez, de összefoglalnád az első csapágycserétől mi történt, miért hogyan lett cserélve először majd másodszor a csapágy
most eszembe jutott még valami miért mindig a hajtókarcsapágy megy a levesbe a nyugvócsapágyak miért élik túl ezt a mizériát?
OK első alkalommal ugye az kapja a nagy terhelést elfogy a csapágy megszorul megy a levesbe, második alkalommal gondolom az olajban lévő törmelék viszi halálba a csapágyat de miért ússza meg a nyugvó ekkor?
meglett a hiba a bal első érzékelő kicsúszott de én nem tudtam vissza kötni mert a foglalata nagyon ki volt tágulva, meg akna hiányában, vissza dugtam jó is volt addig ameddig ki nem rázódott..viszont azóta már gutaütést kaptam más miatt..
Na teljesen magam alatt vagyok..23.-án elhoztam a kocsit a szerelőtől (közel 300000 huf.) hazaértem ez kb 20 km, nem mentem vele (szerencsére) mert zavart ez a kiírás vagyis az abs asr esp..ma kellett volna menjek vele 20 km-t de ebből csak 15 sikerült ugyanis el kezdett csattogni a motorja..hallva a hangot, meg mivel már 2 szer volt hajtókar csapágyas a kocsi és most is ilyen szerelésből hoztam el, megint az lett.... 40 km-t sem mentem????????????????????? még csak haza sem tudtam húzni mert a vonószem a gépműhelyben maradt..remélem olvasol kedves szerelő, mert szükségem van a kocsira meg a nejemnek is a sajátjára..szóval piszok gyors megoldás kellene..
A legtöbb scenic nyöszörög. Ennek oka a rugó és a rugótányér közt van egy műanyag lap ami az idő során kicsit kijjebb dolgoz a rugó. A teleszkópon van egy porvédő és amikor berugózik a két műanyag összeér. Ez a jelenség csak hidegben jelentkezik. Nincs semmi hiba csak hangilag rossz hallgatni.
Nem tudom mi lehet a gond, de Én szívtam vele, csak a hátsó kerekek kapcsán kapcsán.
Az, hogy ABS/ESP gondod van a műszerfal kijelzéséből tudod gondolom, de azt hogy ez összefügg-e a hajtókarcsapágy és egyéb szereléssel azt miből tudod? Mert nekem csak diagnosztika mondta meg, hogy hol kell keresni a hibát /az, hogy jobb v. bal oldalon, elől vagy hátul/
Szóval mielőtt nekiállnál jobb kiolvastatni, még akkor is megviccelhet.
Addig is, ha úgy gondolod, hogy az első kerekeknél van a gond, nézd végig, a féktárcsa nyereg körül az ABS jeladó kábelt. /ilyet v. hasonlót keress: lásd kép/
Ezen menny végig, hátul, biztos, de elől is gondolom kb olyan 50 cm körül van egy csatlakozója azt érdemes megnézni, aztán mehetsz tovább ezen a kábelen.
Maga az ABS jeladó kábel ritkán megy tönkre!
esetleg nem volt féktárcsa cseréd is? érdemes megnézni az ABS gyűrűt a tárcsán, nincs e megsérülve /ütés nyom/
ABS jeladó kábelem van felesleg 2 db de csak hátra /persze ha megegyezik a cikk szám! :) /
Előre is ilyen kell, csak hosszabb...
Bocs, hogy csak most vauzok, de bejgli evés volt az ünnepekben, nem jutottam géphez :DDDDDD
Apum GSII-jében ma reggel nem indult el a levegő ventillátor, tegnap meg még gond nélkül működött. 2008-as 1.5 dCi, digitklímás. egyik fokozatban sem megy, a gombokra reagál, de nem fúj levegőt. Próbáltam visszaolvasni, hogy mi lehet ez, mert az előtét-ellenállás halálozásnál csak a fokozatok mennek el de attól még fúj ha jól emlékszem.
Kérdéseim:
- hol vannak a biztosítékok hogy megnézzem?
- ha előtét ellenállás mégis akkor azt hol találom?
Az enyém bal eleje mióta nálam van (3.5 év, közel 100.000 km) csinálja, nagyjából 0 fok körül vagy az alatt. Egyéb tüneteket nem mutat, melegebb időben még ezt sem. Ha nagy gáz lenne valamivel már tuti megadta volna magát ennyi idő alatt.
Egyekent talalkozott-e már valaki olyan problémával, hogy a szél menet közben vagy egyhelyben állva, az ablakemelő kapcsolók közt befúj? Ma menet közben igen kellemetlenül érintett, honnan jön ez? Hogy lehet ezt orvosolni? :-)
Én nem vagyok szerelő, de 10 éves kortól szerintem a jobban karban tartott a megbízhatóbb...
Ott a pont! :-)
Amúgy a Zafira rettenetesen nem egy kategória a Scénic-kel.... annak idején, amikor konkurencia-elemzést csináltunk a Renault-nak, a maga kategóriájában a Scénic jött ki a legjobb autónak, a Zafira a legrosszabbnak. A Scénic egy ötletes megoldásokkal teli szerkezet, amit rengeteg aprósággal hosszabb családi utazásokra is alkalmassá tettek, a Zafira ezzel szemben csak egy Astra, amiben több a fejtér. (De minek.)
üdv.BÚÉK MINDENKINEK!Autó csere miatt szeretnék infót kérni.Scenic és Zafira között ,melyik a megbízhatóbb autó.Egyterűek között ez a két típus ahogy tetszik,csak benzines.Erős motorral,körülbelül 10éves kortól.Mire érdemes oda figyelni Scenic-nél,nem akarok egyből költeni rá.Elektronikája tényleg bizonytalan?Köszönöm előre a válaszokat.
Én CSAK úgy használom a tető csomagtartót, hogy a két legtávolabbi helyre szerelem fel. Vittem már mindenfélét vele de leginkább létrát szoktam vinni a szakmámból kifolyólag. De volt fenn már tetőléc is 4m hosszban 20-30 db is. Még mindent el tudtam vele vinni. További szép napot!
Gondolom, vannak tető-díszléc, meg vannak tető-csomagtartó rögzítési pontok. Az első ugye krvaszép, ha felteszed (mármint az autó lesz szebb), de nem tehetsz rá semmit.
A másik meg ugye a csomagtartó szerelési helye, az első 2 rögzítési pontra. Ez a 4 (mindkét oldalon összesen) bír ki 100 kg-os terhelést. A 3., az utolsó nem bír el semmi terhelést, csak tartja a díszlecet.
Tudom ismétlésnek tűnik a kérdés, de sajnos nem kaptam választ, pedig fontos lenne, mert hosszú, de kis tömegű tárgyakat szeretnék szállítani. Ezért sokkal jobban tudnám a két távolabbi ponton rögzíteni...
Biztosan meg tudja nekem valaki mondani, mért van az beleírva a kezelési utasításba, hogy a hátsó két tetőcsomagtartó helyre csak ha nem szállítunk rajta semmit, tárolás jelleggel szereljük fel oda őket?! Na ez bonyolult lett, nagyon, tehát csak terheletlenül szereljük fel.
Megnéztem semmi különöset nem találtam az első kettő nyílás, és a hátsó kettő között.
egyébként, hogy lehet ennek a kocsinak a folyadék rendszerét légteleníteni vagy automatikusan légtelenít?..mert mi van akkor ha ilyen esetekben amikor hideg levegőt fúj egy légbuborék megy a radiátorba?..
köszi a választ..de az a baj ha a lehetséges legnagyobb hőfokra állítom 27 c. akkor is így történik, vagyis amikor már üzemi hőfokon ketyeg a kocsi és meleg levegőt fúj be, egyszer csak jön egy led vissza esés és a meleghez képest hideg levegőt fúj vagyis nem kicsi a hőfok visszaesés hanem óriási.. digit klíma kikapcsolva, de ha be van a jelenség akkor is ugyan ez.. amikor vettem a kocsit nem emlékszem , hogy ekkora különbségek lettek volna fűtés közben.. minden esetre köszönöm a tanácsokat..olyan nem játszhat be, hogy a táguló tartály szelepe nem engedi, vagyis túl nagy nyomást tart bent a rendszerben..mert azt észre vettem ha lecsavarom a tetejét egy erős szisszenés van és a víz eléggé feljön a tartályban majdnem kifut..?
Egyszerű megtudni. Hallani ahogy a kormánytól balra a relé kattog, mikor kapcsolgatja. Másik, lekapcsolod teljesen a ventit, picit leengedi a fordulatot...hasonló mint mikor nyáron klímázol. Én úgy tudom, Megane és Scenic esetében, ha dízel, van rásegítő.
Az 1.5 dci-ben nincs kiegészítő elektromos fűtés, az 1.9-ben kicsit másképp van.
Az 1.5-ben a motorblokk és az utastéri radiátor hűtőközege melegszik először, majd az üzemi hőmérséklet környékén kinyit a termosztát, ekkor ráengedi az autó elejében lévő hűtő hideg vizét a meleg rendszerre. A scenic fűtőkörét soha nem néztem, de elképzelhető, hogy a hideg víz először az utastéri radiátorba megy, hogy ne a meleg blokkra menjen a hideg víz közvetlenül.
A digit klimás rendszer figyeli a beltéri hőmérsékletet, és a befújt levegőt e szerint igazítja. Az is lehet, hogy azért vesz vissza a hőfokból, mert intenzív melegedést észlel. Ha max hőfokra állítod a hőmérsékletet, úgy tudom, hogy ott nem szabályoz, hanem korlátozás nélkül nyomja befelé a meleg levegőt.
De ekkor is fogsz érezni némi visszahűlést, mikor a termosztát kinyit, ez normális.
..aha..szóval érezve a hideg vizet zárnia kellene..(a klíma nem megy)..de ez pont akkor fúj forró levegőt amikor 3 led látszik..hmmm de értem amit mondasz..
86-89foknál teljesen kinyit jön a hűtőből a hideg víz, nem zár le ezért hűl el a motor, majd lassan bezár újra felmelegszik kinyit amikor kell, de megint nem zár vissza megint elhűl.....
hogy ehhez a fűtés, hogy jön azt passzolom, nem vagyok otthon a digitklíma működésébe
ha az öt ledből kettő kialszik azaz 3 világít akkor forró levegő jön a fűtőtestből egészen addig ameddig újra el nem éri az öt ledet vagyis az üzemi hőmérsékletet viszont akkor ismét langyos levegő jön addig ameddig újra visszaesik 3 ledig abban a pillanatban újra forró levegő jön és ez így megy egyfolytában.. digi klímás viszont a klíma tengelyem el van törve ezért nem üzemel( a rendszer letiltotta a komputer szerint). tud olyat egy termosztát hogy nem folyamatosan nyílik hő hatására hanem a felső végponton hirtelen kinyit az alsón meg rögtön zár mert ilyen érzésem van? ..ja és tényleg hol a termosztát?
..lehet de nem tom hogyan tudnám légteleníteni a rendszert mert a többi kocsival ellentétben nem találok rajta, vagyis a legmagasabb pontján a hűtő rendszernek légtelenítő csavart, vagy csak én nem tudom hol van?...
Sziasztok.. még egy érdekes jelenség..ha beindítom a kocsit elég hamar langyos levegőt fúj viszont amikor eléri azüzemi hőfokot vagyis 5 led világit akkor is csak ez a nem meleg de nem is a külső hőmérsékletű levegő jön be a kocsiba..viszont amikor vissza esik 2 ledet a kijelző egyszer csak forró levegő jön a fűtőtestből egészen addig amíg újra el nem éri az öt led hőmérsékletet akkor megint csak langyi levegő jön...ahogy megint nem tudom csak gondolom kinyit a termosztát ömlik a forró levegő.. mi lehet ez ..amikor zsigulim vagy dachiám vagy ford orionom vagy skodám stb. volt akkor mindig jött a forró levegő miután felmelegedett a rendszerben a víz..van valakinek ötlete vagy tapasztalata mi lehet ez?..
szia ..másodszor át lett nézve és kiderült hogy az olajnyomás halt be..előszór nem tudom..de most az olaj pumpa adta be a kulcsot cserélve lett..ez a kilazult jeladó ez merre van?..vagyis merre lehet?
..látom nincs megoldás a problémámra.. sebaj megy vissza a szerelőhöz..csak ugye az ember szeretné használni a kocsiját ha már ismét kifizet közel 300000 huf.-ot..mert ugye nem tudom hogy mehetek vele vagy sem?..
Ez az ABS-móka egy lelazult jeladó lehet, de ha kétszer egymás után volt csapágyas a motor, akkor azért át kéne nézni a kenési rendszert is, mielőtt harmadszor is szétmegy.
..látom nincs megoldás a problémámra.. sebaj megy vissza a szerelőhöz..csak ugye az ember szeretné használni a kocsiját ha már ismét kifizet közel 300000 huf.-ot..mert ugye nem tudom hogy mehetek vele vagy sem?..
Arra már nem emlékszem, hogy a II-es Scenicnél hogyan lehetett rávenni az autót, hogy ne húzza be a motor leállításakor, de valószínű úgy, mint a III-asnál, a kioldáshoz szükséges művelettel egy időben leállítani a motort. A kioldási művelet III-asnál a kézifék gomb lenyomásával, a II-esnél a középen lévő gomb benyomva tartása és a külső rész meghúzásával működik ha jól emlékszem. Így csak akkor nem húz be ha nem akarod, mert általában én azért szeretem ha rögzíti automatikusan az autó magát.
szia én megelőzés érdekében kicseréltettem a hajtókar csapágyakat aztán fél év mülva hajtókar csapágyas lett a kocsi..tehát mindegy .. vagy átvert a szerelő..
ok koszonom, esetleg a promlémas befecskendezők beazonosításában tudtok segteni? vagy a delphi szar ha mas van az OK. hajtókar csapágyaknál mik az érintett motorkodok? erzesre ugy gondolom hogy 4 hajtokar csapagyat kicserelni nem nagy ügy. ha nem kell főtengelyt köszörülni ( marpedig ugye ha nincs hangja akkor valoszinű hogy még nem kell, akkor egy olajteknő levétellel meg lehet uszni a dolgot, vagy rosszul gondolom? van valami specialis az 1,5 dci motoron ami miatt ez nem ilyen egyszerű?
Vagyis az automata kézifék félautomata lesz. És azért skandináv módszer, mert ott így oldják meg, hogy a hideg éjszaka némi pára és olvadt hólé okán ne fagyjon össze a fékbetét a tárcsával.
Nem tudom pontosan, milyen megoldást használ a Renault, mindenesetre azzal nem szokott probléma lenni :-)
Van egy kollégám aki renaultnal dolgozot és ő például esküszik az 1,5 motorral, mivel szerinte nagyon kiforrott az idok soran.
Hát, az idők során igen, de ha az 1M körüli ársávban nézelődsz, azok még problémásak lehetnek.
Kezdetben a Delphi-féle befecskendezőkkel voltak gondok, aztán jött a hajtókar-csapágy probléma, ami súlyos motorkárokat okozott. Elvileg csak bizonyos motorok érintettek, a gyakorlatban viszont mindenféle évjáratú motorral is előfordult baleset, itt a topikban is. Sőt, olyan is volt, akinél éppen a megelőzési céllal cserélt hkcs tört szét....
Ilyet sajnos az 1.9-es motorok is tudnak.
A többi tipikus hiba nem a motorral függ össze, inkább az elektronikával, a legnagyobb probléma az automata kézfék, aminek drága lehet a javítása. Ha működik, az autót át lehet tenni "skandináv üzemmódba," akkor utána gyakorlatilag örök életű lehet.
Érdemes odafigyelni a hátsó féktárcsa állapotára: ha cserés, az nem lesz olcsó, mert elvileg egyben van a kerékcsapággyal és az ABS-jeladóval. Gyakorlatilag van, aki bevállalja a cserét külön is, kiüti a csapágyat a fékből, de ez inkább barkács megoldás. Sok baráti szervizben elzárkóznak a művelet elől.
10-ből 10 autónál jelentkezik a műszerfal elektronikájának a halála, ezt a topikban olcsón tudjuk javítani (kb 20e ft). Az automata ajtónyitás szerkezetei is problémásak, ez vagy úgy marad, vagy kb egy huszasból lehet örök életű megoldást találni rá. Az összes autóban, amit megnézel, le lesz kopva a sebváltógomb, le lesz pattogva a festék az ajtóbehúzóról és az ablakemelő körüli műanyag panelről - persze ezeken is lehet segíteni.
..sziasztok.. grand scenic II.1.5 dci.. vagyis megint én..szóval egy évvel a hajtókar csapágyak megdöglése után vagyis főtengely köszörülés, ismét hajtókar csapágyas lett a kocsi..újra meg lett csinálva "drága autóm".. szóval 23.án elhoztam a kocsit, hogy most már jó..hát nem jó..azaz jó de most meg nin ABS em illetve ASR és ESP próbáltam betanítani de nem hajlandó szóval az lenne a kérdésem mi lehet a baj??valami vezeték szétcsúszott valahol..mert amikor leadtam javítani ennek a résznek nem volt baja és tudom hogy motor ki meg motor be volt..csak arra tudok gondolni hogy ott maradt le valami..
Szeretném még megkérdezni hogy a dízeleknek milyen tipushibájuk van kb milyen futasteljesítmény körül jelentkezik. Gondolom kettömegű olyan 200 környékén hal meg. Mi van a befecskendező rendszer elemeivel? rugalmas szíjtárcsa van mindket motoron? Milyen motorkodokat kell kerulni, mi az ami jo. Én inkább olasz autós vagyok és mielött belemélyedtem volna a JTD technikába én is osztottam steve véleményét a benzinesekről. Az egyetemen volt egy nagyon kedves oktatónk aki még úgy tanította személygépkocsiba benzines motort szerelnek, dizelt traktorba meg teherautóba. Ezzel mélyen egyetértettem , egészen addig mig az euro3 de leginkabb 4-5 csodákat ki nem találták. Ettől az emissziós hercehurcától egy benzines olyan kókadt lett hogy szégyen. Persze a turbósok OK azok elég élvezetesen hajthatók, de egy szívó , anélkül hogy bárkit meg akarnék sérteni , katasztrófa. Multkor egy 1,4 hondaba sikerult beulnom, na hire nem volt a regi porgos karalterisztikanak, olyan volt mint egy jó opel motor, alul még nem ment, felul már nem ment, középen meg csak ugy nem ment.
Szóval 3. sokszázezres JTD autóm van de nagyon megbízhatónak tartom a technikat. Nekem még nem volt gondom se injektorral, se magasnyomásu pumpával, Azt meg hogy 200 ezrenkent cserélek egy kéttömegüt amit 80-100 környékén meg lehet venni ha kell, szerintem belefér, de eddig ezt is megusztam. Amugy gazolajbol prémiummal jarok és bar felénk az 5lábukutyasét használva nem vettem észre fogyasztascsokkenest a sogorok premiumanal igenis jelentkezett olyan 10% körüli.
Szóval szeretném hallani a tapasztalatokat/tudasbazist a dizelekrol, mire lehet szamitani. Van egy kollégám aki renaultnal dolgozot és ő például esküszik az 1,5 motorral, mivel szerinte nagyon kiforrott az idok soran.
szóval minden véleményt meghallgatok és megfontolok de egyenlőre tényleg az 1,5d és az 1,6 benzin között vacilálok, ha valaki meg tud győzni hogy miert 1,9dci azti is szívesen meghallgatom. elsősorban a fenntartás költségei fontosak ( szerviz/fogyasztas), szerelni merhogy van lehetosegem én fogom, mivel az autoszerelokben sokadszorra is csalodtam.
Ovi, bevásárlás stb max 5-6 kilométer egy irányba. A dízel igazából be sem melegszik.
Ez a használat nagyon megterhelő a dízelnek, erre az üzemmódra csakis szívó benzinest!
Benzinesnél is van modellfrissítés tehát ott is a 2006 utánit kell venni?
Igen, az 1.6 16V motor a 2007-es modellévben 6 sebességes váltót kapott, miközben a teljesítmény értéke is változott: 5 lóerővel alacsonyabbra specifikálták. Érdekes módon sokkal fürgébbre specifikálták, viszont érezhetően magasabbak a fogyasztási adatai.... Talán az EURO5 miatt?
Kérlek segítsetek abban, hogy hol tudok vásárolni használt, olcsó hidraulikus prést (csapágykinyomó prést), valamint Javítási Kézikönyv és karbantartás című könyvet magyarul (angolul nem jó). (útmutató és gépjármű javítás és karbantartással kapcsolatban). Az is érdekelne, ha ki tudnám nyomtatni valahonnan.
Nekem van egy eladó 2.0-as Scenicem. Automata. Debrecenben 10literrel el lehet járni vele. Országúton 7-8 pályán rendes tempóval 9-10 liter a fogyasztása.
Most hogy a másik forumon olvastam a fogyasztási adatokat, karácsonyi városi pörgés elött lenulláztam. 84 km-re 7.2 jött ki. Elötte a vegyes ~2300 km-re 6.4 volt. Régi 5-ös úton ballagtam már fel 4,2-es fogyasztással, kényelmesen, klímával, 2 személlyel. Végsebesség (német pályán ;-)) 212 volt, de olyan 180-ig éreztem hogy megy zokszó nélkül. Ez 1.9-es 131 pacis grand.
Biztosan meg tudja nekem valaki mondani, mért van az beleírva a kezelési utasításba, hogy a hátsó két tetőcsomagtartó helyre csak ha nem szállítunk rajta semmit, tárolás jelleggel szereljük fel oda őket?! Na ez bonyolult lett, nagyon, tehát csak terheletlenül szereljük fel.
Megnéztem semmi különöset nem találtam az első kettő nyílás, és a hátsó kettő között.
1.5dCi-1,9dCi-1.6-2-0 motorhoz és a grand hoz csak annyit, én az ősszel vettem 1.5dci-t
ma azt mondom normális városi haladáshoz a Grandba is elég a 106 paci pályára egy évben 2x szintén, országúton előzésnél lehet kevés. Nemrég írta valaki az 1,9 fogyiját én nem bántam meg, hogy az 1,5 lett jó 1-1,5L kevesebb
Köszi a hozzászólást, nagyon megfontolandó amit írsz az 1,6 motorrol. A fogyasztási adatot szintén köszi. Én is ezen gondolkodtam hogy mennyi lehet az 1,6 fogyasztása. A mobile-nak megvan az a jó szokása hogy feltünteti a városi fogyasztást. A 2 litert besaccoltam, de asszerint 3 (6,5 vs 9,6). A másik kérdésem hogy ugyanitt a 2,0 fogyasztása 11,5 nak van feltüntetve. Valós körülmények között mekkora különbség van a 2 benzines között? Nálunk is ez a fajta elővárosi használat lenne, de tényleg csak rövideket megyünk. Ovi, bevásárlás stb max 5-6 kilométer egy irányba. A dízel igazából be sem melegszik. Mi ez az okoskerék? Benzinesnél is van modellfrissítés tehát ott is a 2006 utánit kell venni?
jogos a pont viszont nagyon köszönöm stevenek a hozzászólást. Az 59. autom lenne tehat pár dolgon már túl vagyok. vettem én már sötétben, esőben, kép alapján, kisempróbálva autót, nem mondom hogy ne tudnám beszopni, de azért láttam már ezt azt.
A helyzet a következő: aki nem ért az autókhoz, az ne akarjon motorhibás autót venni, mert nagyon be fogja cuppantani.
A kereskedéssel szemben, ahol ezt az autót árulják, ott a Renault Császár márkaszerviz. Meg kéne tudni, hogy a "diagnosztika" ("valószínűleg turbóhiba") tőlük származik-e. És ha nem, akkor miért nem?
A turbóhibás motorokban mindenféle egyéb szopás lehet.
vagy keressek 1,6 benzinest? annak a tulfogyasztasabol eredoen evi 100-120 al tobb az ua koltsege. (8l vs 10l varosi hasznalat mellett...feltételezem). szóval kérnék egy kis segítséget tőletek.
A 2 liter különbség a fogyasztásban talán eltúlzott, a mi 1.6-osunk hosszú távú elővárosi-városi átlaga 7.7 - 7.8 liter volt, nem hinném, hogy az 1.5 dCi lement volna bőven 6 alá.
A benzines autót most kb ugyanannyiért veheted meg, de valószínűleg pár év múlva majd drágábban adhatod el. A nem tervezett költségek a dCi esetén magasabbak lehetnek, ilyen korban már beüthet egy-két többszázezres javítás (hajtókarcsapágy és társai, turbó, befecskendezők kettős tömegű, EGR-szelep stb). Viszonylag kicsi futásteljesítmény mellett a dízel alacsonyabb fogyasztása nem feltétlenül jelent alacsonyabb fenntartási költséget! A benzinesnek magasabb az üzemanyagköltsége, de az legalább tervezhető.
Persze a benzinmotorokkal is lehet pórul járni (okoskerék, katalizátor, egy-egy jeladó), de annak azért mindenképp kisebb lesz a költsége.
Esetleg meg lehet nézegetni a 2.0 literes benzinmotorokat. A Grand Scénicben szerintem eleve nem fogyaszt többet, mint az 1.6-os (hosszabbak a fokozatok, és van 6-ik is), és az az 1.6-osnál is kevésbé problémás motor.
Nem ismerem ezt az autót, de ez 1 millióért egy jól felszerelt, hibátlan autó,* ami sokkal jobb üzletnek tűnik, mint az általad kinézett motorhibás dízel 750-ért.
* a kuplung cseréje kijön egy százasból, és szerintem pont annyit le is lehet alkudni az árból.
Új vagyok a scenic fórumon, nem meglepő módon nagycsaládos. Bevásároltunk egy Grand voyagerbe, de asszinak nem jön be, megjegyzem hosszu utakra kivalo de mi rovideket megyunk , 10-20 km-es utakra hasznaljuk. Evente ketszer megyunk 150-200 kilometeres utakra. Nezegettem mit lehetne a voyka helyett és hat a grand scenic tunik sanszosnak. Olvasgattam a forumot tipushibakkal kapcsolatban, de ugye kispénzbol szeretnem meguszni a verdat. Nem szeretnek szop*rollert, de sok mindent meg tudok csinalni az auton.
Mivel olvastam, hogy kérhetem a véleményetek egy egy autoval kapcsolatban most belinkelem. Mi a véleményetek erről?
tenyleg csak turbohiba? hogy szurhető ki hogy nem injector? magasnyomású pumpa? itt irtatok regebben hogy egy turbocsere 500K , a neten 80ért van felujitott , akkor mitol ennyi? mit vonz(hat) még magával?
Évi 10-15ekm-et megyunk ezzel az autoval. Persze tudom, hogy 2006 utani kéne, vagy facelift meg hogy gyenge az 1,5 de mint irtam nem versenyauto kell, helyben szaladgalunk vagy orszagut max 100. talan az 1,5 gyorsabban melegszik, talán kevesebbet fogyaszt. talán kevesebb a hiba az 1,9 hez viszonyítva. vagy keressek 1,6 benzinest?
annak a tulfogyasztasabol eredoen evi 100-120 al tobb az ua koltsege. (8l vs 10l varosi hasznalat mellett...feltételezem).
Köszönöm szépen a segítséged, ezelőtt héten történt meg a kivétel, igaz lebontva a fél elejét, máshogy nem tudtuk kiszedni. Gyárilag felújított került be a helyére, eddig gond nélkül üzemel!
Az biztos, h többet nem állok neki otthon :)
Másik kérdésem pedig az lenne, hogy elkoptak hátul a fékbetétjeim, csere érettek lettek. Ki lett cserélve mindkettő fele (igaz a jobb oldalon kicsit nagyon be volt ragadva a munkahenger) és azóta a fékpedál nem középen, hanem kb az alsó harmadánál fog, úgy, h majdnem beesik a pedál. Rendszer le lett légtelenítve teljesen, levegő biztosan nincsen benne. Menet közben, ha egyszer megfékezem,majd utána rögtön még egyszer,akkor meg középen fog a fékpedál.Mitől lehet, hogy ezt produkálja nekem? Ahogy néztem ezek nem önállítóak, úh lett rajta állítva,de így sem javult a helyzet.
4 évvel ezelőtt (talán dec.21-én) vettük a GS-t, azóta mentünk 75-76ekm-t, mondhatom, maximális megelégedésünkre.
A múltkori üvegtető-kitörésen kivül semmi gond nem volt az autóval (kop-kop-kop), csak a szokásos olaj-szürő-fékbetét cserék, klimatöltés fordult elő, ill. pár marhaság amit én okoztam (kártya elvesztés, áztatás, vonószem kiszakadás......).
Remélem ez a jó helyzet továbbra is fennmarad, soha rosszabb autóm ne legyen :-)
Boldog karácsonyt, baleset - és hibamentes új évet kivánok a Cartársaknak !
Nekem a kormánymű produkált hasonló hibákat. Felemelve a kereket volt egy kis kotyogása, illetve kanyarban érezhetően ugyanezt a mozgást produkálta, ha pont ekkor hajtottam át valamin, ami függőleges irányú mozgásra bírta a kereket. Eleinte azt hittem lengéscsillapító vagy valami más a futóműben, de szervizben hamar kiderült, hogy nem. A felújítás emlékeim szerint 25.000 volt(sok egyéb csere, gömbfej, miegymás és műszaki vizsga is volt vele, ezért nem emlékszem pontosan). A menetstabilitás nagyon érezhetően javult, igaz a futómű több része ekkor lett cserélve. Azóta is jól szolgál.