Black,
persze, egyetértek, én sem állítom, hogy a légzsákok számával egyenes arányban egyértelműen nő egy kocsi abszolút biztonsága. Az újságírónak hibaként felróni azt lehet, hogy miért nem emelte ki a saab biztonsági erényeit, miért engedi az olvasót abban a tévhitben ringani, hogy egy golf az 'esetleg' több légzsákja miatt biztonságosabb lehet.
Valaki írta, hogy felrótták vmelyik 93-nak az oldallégzsák hiányát az újságban. Az pedig széria!! No igen, de tudod vannak olyan, önmagukat minden erkölcsi gátlás vagy reális önkritika nélkül szakújságírónak defináló személyek, akik azt hiszik, hogy a légzsák és a biztonság összefüggő kifejezések...
Mert a szejcsentóban például azért van légzsák, hogyha nekimész vele a falnak, hibátlan frizurával halj meg... :)
vagy inkább :( ?
Az Vmax-os cikken kívül az összes megvan nekem is.
Egy kis adalék. A viggen a 99-es modellévben 225LE-s és 342nm-es motorral futott kizárólag sárga és kék színekben. A 2000-es modellévre lett 230LE és 350nm a motor, bevezették az ezüst és fekete színeket. A 2001-es évben asszem már csak az USA-ra koncentrálnak, lett egy új, vmi titán-szürke szín és széria lett a kipörgésgátló.
Tehát 230LE és 342nm nem köszön egymásnak.
Valaki írta, hogy felrótták vmelyik 93-nak az oldallégzsák hiányát az újságban. Az pedig széria!!
A Viggen (még a régebbi motorral is 6.8 sec alatt van százon, tehát vagy többel veri, vagy nincs 6.3 alatt.
A gyorsulás szerintem sem minden, sőt. A 185 lóerős turbos 9000-esről írták anno, hogy ferrari-gyilkos, ugyanis rugalmasságban verte, a sokkal kisebb teljesítmény ellenére is. Turbo.
A turbos táblázatodban a viggen és az aero ugyanazt a turbot 'viseli'. Ezek szerint a vezérlésükben van vmi difi, mert úgy tudom, hogy csak a viggen turboja tud a külső légnyomástól gyakorlatilag függetlenül azonos töltőnyomást felépíteni (emiatt hittem azt, hogy ehhez más, nagyobb turbo szükségeltetik).
A H.O.T. titulussal én is gondban voltam, ugyanis csak az ominózus 2-3 magyar lapban láttam a viggen után biggyesztve, sehol máshol. Mostmár tiszta :)
köszi mindent, jó Saabozást (nekem meglesz :-)))
lore
ps: jó lenne tudni, hogy mikor, mennyit és mely piacokra gyártottak a viggenből. Én vmi olyasmit tudok, hogy a 2000-es modellévben 3000 darabot gyártottak, melynek felét az USA beszipkázta...
KorZo,
tudod, ahhoz hogy újat mondj SAAB témában... :)))
(hogy én milyen szerény gyerek vagyok má'! :) )
Szóval.
az a czikk is megvan.
Nekem nagyon teccik! :))
Első oldal második mondata: 'Lássuk, melyek a 260 lóerős kupé erősségei és gyengéi!' Télleg, KorZo, szerinted egy hibát is említ? (becsületére legyen mondva :) )
A szövegben azért van már erősen.
Aszongya kétajtós kupé. Hmm. KorZo, szerinted is kétajtós? (mint autentikus hang a témában :) )
Aszongya, hogy a 'turbófeltöltő is nagyobb méretű, Garett-gyártmányúra cserélték le' Hmm.
Idemásolok egy részletet Dr. Boost, tanult kollegámtól:
'T25M och GT17 är turboaggregat av fabrikat Garrett.' A cikk 2000/1-es keltezésű, tehát a 2000. modellévet még nem nagyon járatták be, legalábbis nem annyira, hogy egy Trollt összerakjanak:
Bilmodell Ĺrsmodell Motortyp Effekt Turbo
900.........94-98....B204L....185 hk..T25M
9-3.........98.5-99..B204E....154 hk..T25M
9-3.........98.5-99..B204L....185 hk..T25M
9-3.........99.......B204R....200 hk..T25M (mod. wastegate dosa)
9-3Viggen...99.......B235R....225 hk..TD04HL-15T
9-3.........00-......B205L....185 hk..GT17
9-3Aero.....00-......B205R....205 hk..TD04HL-15T
9-3Viggen...00-......B235R....230 hk..TD04HL-15T
9-5.........98-......B205E....150 hk..GT17
9-5trim kit.98-......B205E....190 hk..GT17
(A sok gányolt táblázatom után, tessék, egy professzionális! :)) )
Jól látható, hogy csak az összes B20xes motor Garrett-turbót kap, aminek egyébként a nevét is rosszul írták a cikkben. Tehát az eredeti turbót csak egy másik Garrettre lehet lecserélni. Azé ne nézzenek má' minket, az úgynevezett kedvesolvasóinkat hülyének, nem most jöttünk a hathuszassal! :))
A másik kedvenc részem a 'svájci pontossággal ékesített utastér'. Hogy ez a csávó nem látott Saabot még képen se azelőtt, az biztos :))
Biztos úgy volt a dolog, hogy elment St. Gallenbe, kiszállt puntószpó'ting/audiánégy/fukszv...ezt már le sem merem írni :))) autójából, beleült a Trollba, aztán René Hirschnek kellett kivakarnia pajszerral :))
De akkoris, nagy pozitívuma a cikknek, hogy legalább nem elfogult (vagy nem szellemi prostituált, mint általában az autós újsűgírók idehaza, mindeféle Audival megy ilyesmivel :) )
Apropó KorZo, ne szidd az újságírókat! Nemrég láttam egy nagyonkhirá' cikket a TotalCaron, a SAAB gyár eredetéről... :))
Ó sit!
Írtam egy mocsokjó hozzászólást, és elküldés előtt kb. 10 másodperccel fagyott a fendszer (picipuha súlyzottan száksz, főleg ami a wődfordöringyúzát illeti.)
Egy darab Sport Autóm van, mivel rájöttem hogy gyárilag szinesek benne a képek, ergo nem tudom őket kiszinezni, tehát nincs értelme megvenni. (az újság tartalma erőteljesen konvergál a NULLÁHOZ) Állítom több autós ismeretet szerzek, ha bejárom a parkolóházakat :-)))
Szóval: SA 2000/1 22-25. old. "A Troll nevében" tuning: Hirsch SAAB 9-3 TROLL 2.0 R
(Csillagom, megkaphatod ha érdekel)
Tartalom: Tisztán látszik, hogy aki írta (eredetileg) f@ngja nincs az autókhoz. Közhelyeket mond a turbómotor jellegéről, meg hogy milyen jó a karbonbetétes díszítés meg ilyesmi. VISZONT valószínűleg huzamossabban vezette az autót, és most talákozott először SAABbal, mert így kezdi: "Eddig az egyediség és a biztonság volt az két érv, amely a SAAB-kocsik megvásárlása mellett szólt. Eddig. ..." a továbbiakban kicsit elfogultan áradozik, hogy milyen jó (elgondolkoztam, hogy nem-e egy reklámcikkel van dolgom..), de semmi lényeg . Csak az adatok:
SAAB 9-3 2.0 Troll
260 LE / 5600 1/min
345 Nm / 2500 1/min
0-100ra 6,6 mp
100-0ra 37 m :-)))
átlagfogy: 13,6 l/100 Km :-))))))))))) Misa te jártál ennyivel, ugye?
Más. Képeket szeretnék látni a találkozó(k)ról. Hova forduljak?
KorZo, aki mindíg butaságokat ír. Lehet újságírónak kéne mennem ? Bocs AxA :-)))
Még egy teljescikkes versenyzőnk van, a Vmax, aminek csak a kezdeti pár számát vettem meg, tehát nyilván ez is még mazsolakorukból van.
A 40. és a 41. oldal felén helyezkedik el az eléggé pozitívan szemüveges a mondóka. ('hanem rendkívül erős turbófeltöltővel "hizlalt" motorjaival is világhírnevet szerzett magának, 'Arról, hogy a jármű a kanyarokban is "vezérsíkban" álljon' (ezt a mondatot így sajna nem értem :) , B.)'sportosra hangolt futómű gondoskodik.' , 'Az "országúti mennydörgés" remekül folytatja az "acélos" svéd hagyományokat.' )
Tehát fikázás nincs, azonban van két böki, a kisebb, hogy szerintük csak napsárga és égszínkék Viggen lehet, de nem, mert az ezüst és a fekete is bekerüölt később a palettába (ahogy az előző cikk is utal rá, bár mint említettem, ez egy régi újság :) ), ami viszont meredekebb, hogy az adatokhoz 2 literes mocit írtak! A 225 LE még OK, de a 230 Nm nyomatékkal nmem tudok mit kezdeni! Példának okáért egy 1985-ös Turbo már 2200-as fordulaton elérte ezt az értéket!! (majd 3000-nél a görbe érinti a 235-ös csúcsot)
Nam tudom, hogy mit kavarhattak be. a 2.0 T is 263Nm, a H.O.T. 283Nm, szóval ezt nem tudom mire vélni. De mindig inkább kama adatok, és pozitív hozzáállás, mint pontos adatok és szakújságírói prostituáltság :)
Nna, még van némi szöveg az előzetesekből, itt aztán teljes a káosz, sehova nem írtam dátumot, vagy újságot, de sebaj! :)
P.G. névvel a leghosszabb előzetes igencsak pozitív kicsengésű (akkor még úgylátszik a 'maga ura' volt a szakíró), az utolsó sora főleg: '... és mivel Saabról van szó - a teljes biztonsági felszerelés is.' Ezt úgylátszik azóta elfelejtette.
Ja! :)))
Arról nem is beszélve, hogy egy Saab-bal nem lehet féktelenkedni, mert már harminc éve csak tárcsaféke van, meg negyven éve átlós körű kétkörös fékrendszere... :))
A Hondával (ami azé' jó autó, na :) ),amire a czikkíró gondolt, nem hétvégi féktelenkedés, hanem életvégi...
:))
Még annyit az előzőhöz, hogy a gyorsulásbuzikkal ellentétben becakkozott egy rugalmassági táblázatot is, 60-100km/h-ra IV.-ben (ami egyébként 6,3s), valamint 80-120km/h-ra V.-ben (ami pedig 9,4s), tehát a muki azé' láttya, hogy nem a 100-ra kihegyezett kocsiké a világ, hanem amik még egyszer annyi idő alatt még egyszer annyira gyorsulnak :)))
Nincs semmi baj a cikk megállapításaival, csak rossz szemlélettel nézed a dolgokat.
Azért kell a SAAB hétköznapra, mert a nyomatéki görbéje alapján tisztán látszik, hogy nem kell másodpercenként rángatni a váltókart a városi közlekedésben, és azért jobb a Honda a féktelenkedésre, mert ha valamit elbaltázol, akkor nem kár érte!:))))))))
Na, akkor most egy jó Palovecz: AutóMagazin, 1999/7, 58. oldal. Végülis semmi rosszat nem ír, a végén megintcsak hisztizik a kézbőlkormánykereketkitépő hajlam miatt, de sebaj. Hiányolom a 'biztonság' kifejezést a szövegből. Azért az utolsó mondata korrekt: 'De ami mindennél fontosabb: a Saab-feelinget a Viggenbe is sikerült átmenteni' Okesz. Vagy csak aszitte, hogy német? :)))
Sport Auto 2000/5, 32. oldal, Teszt: Honda Accord Type R/Saab 9-3 Viggen
Ha engem arra kérnének, hogy fejből írjak egy cikket két általam ismeretlen autóról, a valószínűleg ilyen lenne. A 32.,33.,34, és 36. oldalakon végignyúló cikkben tulajdonképpen semmit nem tudunk meg az autókról, ami nincs benne a rövid műszakiadat-listán. (A képek azért szépek, de valahogy a képekre alapozott újságolvasásról kb. 4 éves koromban leszoktam :) )
Az, hogy pl. a Viggen max. nyomatéka majd' kétszerese a Hondáénak, és majd' harmadannyi fordulaton adja le, az kb. így csapódik le a cikkíróban: 'ez elég ahhoz, hogy távol tartsa a Hondát, de csak addig, amíg nem válik túlságosan kanyargóssá az út' Oké, oké, volt már rosszabb is, de a vége:
'Két eltérő egyéniségű autó, mégis jó lenne mindkettőt egyszerre birtokolni. A Saab-ot a munkába járásra, a Hondát pedig a hétvégi féktelenkedésre.' Sőt, igazából a Viggen a legjobban szartalicskázásra jó, ha bedöglik a traktor.
(Néhány adat a két autóról:
Honda:...2.157 cm3, 212LE@7.200, 215Nm@6.700
Saab:....2.290 cm3, 230LE@5.500, 342Nm@2.500
Másik cikk, AutóPiac (alja levágva, nem tudom a dátumot), szerzője Csikós Zsolt. A cikk meglepően teljesen elfogulatlan, jól mutatja, hogy Cs. Zs. ért is az autókhoz, a kívetkező néhány idézet:
'...a Svédországból származó benzines turbóautók a "szuperbiztonságos" jelző mellé megkapták a "brutális" cimkét is...' 'Egyébként nbagyjából ennyibe kerül az alig gyengébb képességű 328-as BMW kupé...' 'A Saab több évtizedes turbómotor-tapasztalata miatt...' 'Minden kritián felül áll a finom anyagokkal burkolt belső, a zörejmentes összeszerelés, valamint a hamisítatln, többlemezes szellőzőrostélyos, középre helyezett gyújtáskulcsos, repülőgép-műszerfalas Saab-stílus.'
Amikor először olvastam a cikket, és az utolsó idézet utáni pár sorhoz értem, láttam az engem kerülgető lapos gutát (német rendszámmal :) ) :
'Am ha valakit nem érdekel a presztízs, és elnéző a minőség kisaebb hibáival szemben, az alig több, mint feleennyiért egy valódi Viggen-gyilkost vehet. A Fiat Coupé Turbo ugyanis már 6,3 másodperc alatt százon van, a Saabnak ehhez két tized másodperccel több kell, az ára pedig nem éri el a nyolcmillió forintot.' Öregem, ez asziszi, hogy a gyorsulási verseny 100-ig tart, és akkor kuplung-fék, mi?
Úgy látszik, meghallhatta, mert azonnal írta is:
'Azt azonban, hogy mi lesz vele húsz év múlva, amikor a Saab még legfeljebb csak a kamaszkorát éli, nem tudjuk.' Na azé'!
:)
Következő cikk mindjárt...
Hát akkor lássuk, a Viggen a hazai sajtó.
Első czikk:
2000. június 20. AutóMotor alapítva: 1948 (-ban - a szerk. megj.), borítón nagy, sárga Viggen, felette nagy sárga betűkkel SAABadedzés, alá Saab 93 2.3 H.O.T. Viggen - ugye a Viggent nem hívjuk H.O.T.nak, mert az 2literes, 200 lovas mezei 93 283 Nm-es forgatónyomatékkal, amit azért se értek, mert már szerepelt egyszer a H.O.T az AM-ban, és egyszer már az a bizonyos Palovecz is tesztelte az AP-ban.
De végülis nem gáz, mert még a motorra sincs ráírva, hogy ez nagynyomású turbós. Elég, ha mi tudjuk.
De lapozzunk bele a cikkhez! A 22.- oldalon levő cikk (nem vágtam le az alját, mert nem volt ott reklám :) ) bal felső sarkában, ahol elkezdjük az olvasást, a következő látszik.
93 23 H.O.T. Viggen.
Ez azért már neccesebb. Vagy ezek nem jártak suliba? Sebaj! Tévedni emberi dolog. Főleg azért vagyok ilyen elnéző, mert a cikkben nyoma sincs a hazai sajtó tipikus németautós buziságának, eléggé korrekt, ettől az egy mondattól ('...Viggen erőellátásáról egy 2,3 literes'(ugye, hogy ismerik a számokat? :) - a szerk.) 'nagynomású - erre utal a nevében szereplő H.O.T. rövidítés'... azért ragaszkodnak! :) ) eltekintve nyoma sincs a PG-féle anyaszomorításnak (idézek a cikkből: 'A kényelmi és biztonsági elvárásoknak a szinte teljes alapfelszereltség hivatott eleget tenni, s ha ehhez hozzáadjuk a Viggen teljesítőképességét, sportos vonásait és a szülői ház hírnevét'(kiemelés tőlem, B.)'akkor a több, mint 12 millió forintos vételár is bátran versenyképesnek titulálható)
Akárhogy is osztokszorzok, ez egy korrekt cikk.
(Sze nem nyali, se nem fika. Ritka, mint a fehér Volvó :)) )
Aex!
Nemá! :)
Akkor megpróbáljam a virtiol@gmx.at-ra?
Mostmár okos voltam, jól látható helyre tettem el a másolatot. Bár Axa is aszondta, hogy amit küldtem, nem találta. Lehet, hogy gányolódik a szolgáltató? Hmm.
Ja, Fecó szolgáltatta (már rég :) csak hülye vagyok, oszt' mindig elfelejtem) a BMWsx mesekönyvet, én meg a Volvósat... SAABos nincs? (Ja, ne szóljatok Axának, hátha elfelejtkezik, hogy van nálam 2 mesekönyve is :) amiket en lehet fénymásolni :( mert kitörne a gerincük)
Lore!
van pár Viggenes cikkem, ha gondolod.
Itt vanakk előttem. Hmm. Ezekből még nem is szemléztem. Namajmingyá! Leszittnemulass! :))
Hali,
igen én kérdezetm pár napja a viggenről. Megnézem az Edmunds.com-ot is. Amúgy sok privát saabos oldal is van, szerencsére 99-ben sokat foglalkoztak a viggennel. Engem igazából függetlennek tekinthető tesztek érdekelnek, úgyhogy megköszönném ha kölcsönkaphatnám az említett újságokat (btw már pár hónapja gyújtöm a viggennel foglalkozó cikkeket, rendes kis dokumentációt akarok összetákolni, szeretnék évtizedkre tervezni :). Majd megpróbálok képben lenni, mikor van talitok (vagy volvo) és akkor megszervezhetnénk...
Amúgy pár nap és cca. 300 km-es viggenezés után csak azt tudom mondani, hogy qúúú.va jó!!! :-) A hangja, a futóműve, a motorja, a beltere... imádom.
az a franya mail csak nem gyün errefele... nem t`om, mi van itten.
Valaki kerdezte parszaz hozzaszolassal ezelo=tt, tudunk-e Viggen teszteket. Igen! Itt a neten az Edmunds.com jut eszembe, elegge erdekes volt. Legalabb nem szidtak. Ha tenyleg erdekel, nekem van egypar nyomtatott formaju is (Road and Track, Car and Driver, ilyesmik -utobbi neten is elerheto= kene hogy legyen). Szoval nem valami sz***os ejropai ujsagbol. (na jo, gondolom a svedek csak nem szidjak a sajat vasukat ;) Dobj egy melt, hv.-n Pesten vagyok altalaban, kölcsönadhatom. Angolul persze nem art hozza tudni :)))
Ja, 9-5 Aero tesztek is vannak, amiben azert a motor megiscsak ugyanaz. Vagy nem, Black? ;)
lp!
offtopic velemenyeddel off- es ontopic is melysegesen egyetertek. bezony, az emberi ertelemnek a jelek szerint csak felso= hatara van, az eloszlasa meg nem mindig olyan Gauss-görbes, mint lennie kene :(
Bleck, tefigy... tényleg volt Tico. De egy szóval nem mondtam, hogy nem nyomja a mogyoróim a kormány, és hogy nem idegesít a slusszkulcs a térdkalácsomban...
Mellesleg a legutóbbi napfogyatkozásnál hárman aludtunk benne. Tény, hogy reggel jógával tudtunk csak kiszállni.
namind1.
nemkötexik
fexik
jókutya :)