Láttam a Bíbor folyókat, de a Viggen nem bánt senkit és őt sem meri senki bántani, csak megy mint szél....
Bár az egyik főhős lopja el egy szerencsétlen értékpapír-kereskedő kinézetű embertől.
Annak egy sima 9-5-ös is megfelel,nemde?!
Egy Bmw-je van a másik főhősnek ( Jean Reno )
de az csúnyán összetörik, ebből is "láccik" , hogy mi a dörgés autó fronton :o))
Hali,
ezt a cikket természetesen már ismerem. Én a viggenes anyagokra gondoltam (bár már nekem is van szép kis gyűjteményem). Ráér amúgy vmelyik svédacél találkozón is.
Azóta persze egyre több saabos site-ot derítettem fel (TSN). Érdemes lenne egy link-gyűjteményt összeállítani...
Ha gyári prosikat nem tudok a polarnál kérni, akkor hol? Van a neten fennt beszkennelt ismertető, manual, stb.?
Ööööö, elvileg még párszor betekintke még (vizsga, feladatleadás, végre fel kéne vennem az indexet.. :) jó, hogy eddig engedtek vizsgázni anélkül... :)) )
Saabos czikk?
Eddig csak 1 van fenn a Neten, ez az, de mostmár muszáj elkezdeni (ezt is) melózni, mer' a végén még lenyúlják azt a SAABot :)
lp! A gyári SAAB miliméteres felni szerintem a legszebbek közé tartozik. Biztos láttál már olyat.
Nagyon sűrű küllői vannak. Az oldalon nem találtam képet, de otthon van róla, majd scannelek.
Ez egy jó kérdés... Legjobb tudomásom szerint csak az alapfelszereltségű turbókhoz adták a 390 miliméteres 135TRx390FH felniket, rajtuk a megfelelő (és Misleeen :) ) 180/65 HR 390 Misleeen TRX (összebrunyozom magam! Az má' majdnem CRX!! Ááááá :)) )-et, ahelyett, hogy normális 15 colos 5ésfeles Jx15FHA felnikre húzott 185/65 SR 15-ös mamuszba eregetnék a madrat. Ennek szerintem az az oka, hogy aszonták, hogyha valakinek telik egy alap turbóra, annak telljen már tupírozott turbóra is, ami már ismét szabvány tizenötcolos felniken van. :))
Egyébként még a CD volt ilyen felniken (nem kell felni, nem fog fájni, meggyógyít majd a doktorbácsi :) ).
Ezeknek a SAAB-oknak a befecskendezési rendszere az úgynevezett K-Jetronic
úgy van kitalálva, hogy indítózáskor nem kell semmit sem csinálnod (csak kuplung kinyom, kulcs elfordít)
Hogy miért is?
Nos ez a rendeszer el van látva:
1.egyrészt egy indítási"befecskendezővel" (olyan, mintha beinjekcióznál egy kis benyát csak porlasztottabb változatban) azaz idítózáskor befröccsent egy kis benzint a szívócsőbe.
Ezért csinálja azt, amikor indítózáskor elkapja, hogy Büümmmm (mint a gázfröccs nemde?)
2.Másrészt egy bemelegedés-szabályzóval (ugye Baas:-)), aminek az a feladata,
hogy a hideg hőmérsékletéhez igazodva látja el benzinnel a motort (hideg motor + benzin)
Erre többek közt azért van szükség, mert ha hideg a motor, akkor a benzin le tud csapódni a hengerek falára, ezért egy kicsit nagyobb adag benzin szükségeltetik a bemelegedésig.
3.A harmadik fontos elem pedig a pótlevegő-szabályzó. Feladata, hogy a hideg motornak
több levegőt biztosítson (a bemelegedéshez igazodva folyamatosan záródik, de üzemmeleg motornál sincs teljesen bezáródva) Ez tulajdon képpen olyan, mint amikor hidegen nem akarod, hogy leálljon a motor (egyes rossz autóknál), hanem egy picit tartod a gázon a lábad, és ezáltal ugye a pillangószelep egy picit jobban megnyílik, amiből az következik, hogy plusz levegőt kap a motor, nem csak az alpjáratit, és emelkedik a fordulat.
Ha legközelebb úgy érzed, hogy megszívta magát a gép, akkor teljes gázzal indítózz, ezt úgy nevezik, hogy "kiszellőztetni" a motort.
A mm-es gumiról csak annyit, hogy tényleg 40 körül van, ráadásul csak a Michlen gyártja,
a legtöbb gumis is rendelésre hozat. Ha pedig nagyon nagy szerencséd van, és találsz használtat, akkor azt álltalában szarrá koptatta az előző tulaj, bikóz nagyon drága. :-)
Nekem is az volt rajta, és inkább lecseréltam colosra.
Hát ennyi, ha valamit nem értesz nyugodtan írj, ha tudok segítek.
Vérponty!
Mint VÉGZETT gépész kötelességemnek tartom hozzászólni.
A megszívásról: A benzin levegő keverék úgy elmegy, hogy nem alkot gyulladó összetételt. (egy gázpalackban is megnézhetnéd gyufával, hogy mennyi van még benne, ha nincs vagy nagyonkevés benne az oxigén) Tehát SAABot nem kell nagygázzal indítani, maximum egy gázfröccs az indítózás pillanatában. És 2-3 mp-nél tovább nincs értelme tekertetni se (általában), inkább egy kis pihi 2-3 mp, és újra. (én néha szoktam kínozni szegényt, de csak akkor ha elfagy a gázom :-)))))
A felnikről: ha lekopik a gumid készülj inkább egy komplett felni-gumi cserére, kerekenként 40-ből megúszhatod. Tudsz venni (talán a Szikinél is láttam egy párat) gyári alufelnit olyat mint az enyém meg Misáé. Az árakról Misánál érdeklődj, ő most szerezte. Sajnos nem gyárit nem igen tudsz venni, én sokat kerestem de csak Sparco-t találtam kb 50 eFt/db és az se pont jó (6*15 ET 35 a 5,5*15 ET 40 helyett, de ami jó, hogy van 6*16 ET 35 is ami azér engem vonz. Úgyhogy ha gazdag leszek, veszek)
vérponty:
20e? No.No. kb.40e/db !!!!!
Milliméter azért,mert a felni és a gumi átmérője nem collban hanem milliméterben van megadva és ez nem szabványos a collos gumikkal/felnikkel.
Asszem valami ilyesmi lehet az oka...
Az volt, amit a Traderben láttál. 1 hónapja 625e-ért nyomta volna el a tulaj, mostanra lement 495e-re(incl. radiómagnó+pioneer hátsó hangszórók).
A gumik olyan 85%-os készültségben vannak. Az, hogy milliméteres, az most pontosan mit jelent? Nekem most nagyon rossz? Drága lesz a gumicsere, ugye? kb 20e/db? A minőség nem kompenzálja az árat? Le kellene cserélni a jövőben?
Láttam az autód az AutoTraderben.Pont ua. volt az ára mint amennyiért te vetted.Akkor biztos az volt az ugye? A gáz az az ,hogy miliméteres felnik/gumik vannak rajta ,ami igen húzós lesz a késöbbiekben.Milyen állapotban vannak a gumiaid???
Tegnap kicsit megijedtem. Kimentem a szvíthárthoz B.örsre, indultam volna visszafelé, mikor (a daciás múltam alapján) jól benyomott gázpedállal indítottam a picit. Persze semmi, jól megszívta magát. Aztán indítóztam-indítoztam és a végén elindult. Mennyei öröm! Gépészek! Leírnátok, hogy ilyenkor mi történik a motorban+mi a legjobb gyógyszer, plíz. Persze úgy, hogy magamfajta humán is megértse.
Ja, balhátsó lámpám nem müxik. Izzócsere urgenta.
Izzókészlet speciális a Saabhoz, vagy standard megteszi? Hol lehet kapni?
Majd 1x szeretnék valami frankó felnit is. Bontó? Popovix?
en azert nem nezem le a vadiuj fosvageneseket, so=t!! nagyon batornak tartom o=ket, amikor 170-el elhuznak mellettem az M1-esen. En egy olyan "auto"-val nem mernek 170-eket menni. Persze o=k meg valoszinu=leg az enyemben felnenek, ugyhogy igy szep az elet....
Valaki nem tudja tenyleg, ho lehet olyan kormanyra valo bo=rhuzatot kapni, amilyen az Aeros gyereknek van?? (Dr. Makai, I guess) Mar egen-földön kerestem, eddig nem nyert. Nehogy man ezzel a szarsaggal is szegeny Popovicsot kelljen zaklatnom ;-)
olvastam róla(tok) az autófogyasztásos topicban... Nem semmi. Annyi időn keresztül egy szerelőnek sem jutott eszébe megnézni a légszűrőt? Végül kinek/hogy ugrott be?
Köszi a tippet, majd szólok a Viktornak, hogy nézze meg.
vp.
Ui: Ma átírattam a forgalmit. A kicsi végleg az enyém.