Keresés

Részletes keresés

smith Creative Commons License 2018.05.09 0 1 125754

Hidak témája: http://www.siocsatorna.hu/hajozas/mutargyak

A vízállást inkább a siófoki vízeresztéssel szokták megadni, 35m3/s körüli eresztés a szokásos hajózóvíz.

Előzmény: FOMA (125748)
riversea Creative Commons License 2018.05.09 -1 0 125753

A második brutál. Az így átalakított vizibuszok már inkább csak torzók.

 

Előzmény: TdiOxi (125750)
riversea Creative Commons License 2018.05.09 0 1 125752

Ez volt az első utam a Sión és még pont 15 kellene a vonalvizsgához, úgyhogy kérdéseitekre inkább a szakirodalomból vett idézettel válaszolok:

 

A csatorna három szakaszra osztható:

Siófok - Kapós torkolat: csak időszakosan, a balatoni vízeresztés időszaka alatt hajózható. Szélessége: 18-20 m, vízmélysége: 1,8-2,6 m. hajó forgalma nincs a Balatonfüredi Hajógyár termelésének megszűnése miatt.

Kapós torkolat — Szekszárdi a mellékvízfolyások vízhozamától függően vízeresztés nélkül is megfelelő mélységű és tartósságú vízi út alakul ki, de a hajózás ezen a szakaszon is alapvetően a balatoni vízeresztéstől függ.

Szekszárd - Duna közötti szakasz: állandóan hajózható, IV. kategóriájú szakasz. A torkolati mű - Duna közötti szabad folyású szakaszon a Duna visszaduzzasztó hatása biztosít kedvező hajóútméreteket.

 

A Sió mértékadó hídjának számít a szabad űrszelvénymagassága miatt a sióagárdi közúti híd (23,3 fkm), amely a csatorna legalacsonyabb hídja. Hasonló okból figyelmet érdemel a pálfai (66,1 fkm), a simontomyai (73,1 fkm), és a mezőkomáromi vasúti híd (98,2 fkm) is. Ezeknél a hidaknál áthajózás előtt a szabad űrszelvény pillanatnyi magasságának az ellenőrzése helyszíni méréssel elengedhetetlen.

 

Tudtommal a hajózás előtti napon a kollégák motorcsónakkal végigmentek a szakaszon és mind a meder állapotát, mind az űrszelvény magasságokat ellenőrizték. A hajózás egyébként Szekszárd fölött, csak előre bejelentett módon, hajózási program keretében lehetséges.

Előzmény: FOMA (125748)
TdiOxi Creative Commons License 2018.05.09 0 1 125751

Az ideiglenes célállomást tartom :) és emelek két vizsgálattal és egy Újvidékkel :D

 

 

 

 

Előzmény: linzib (125718)
TdiOxi Creative Commons License 2018.05.09 0 1 125750

Az új tulaj nagyon örült neki, nagy vizibusz rajongó nem véletlen döntött ismét a típus mellett. A már meglévőhöz hasonlóan lesz átalakítva, ami nagyjából megtartja a hajó formáját, legalább is az általam talált képet szerint. Viszont jobban igazodik a mai igényekhez.

Van egy másik verzió is a tavon, ez nem annyira hasonló típushoz, de azért így is elég jól látszik honnan származik.

 

Előzmény: riversea (125741)
Enzo Creative Commons License 2018.05.09 0 1 125749

1998-99-ben a Balatonon volt a NEPTUN is, az összesen 15.

Nehéz pontos számot mondani, a 301-esek nagy része járt a Dunán is, és a dunaiak közül is sok megfordult a Balatonon, talán pont az ALMÁDI volt közülük az egyetlen amelyik végig a Balatonon szolgált.

Előzmény: zjakabfi (125743)
FOMA Creative Commons License 2018.05.09 -1 0 125748

Én még azt kérdezem mellé, hogy hány problémás híd van, aminek a megemelésével könnyebb lenne a hajózás? A szekszárdi vasútiról halottam/olvastam, ha jól emlékszem, hogy az a legalacsonyabb. 

Előzmény: doncike (125747)
doncike Creative Commons License 2018.05.09 -1 0 125747

Köszi neked is a választ.

 

Van a Sión a vizállásnak (mélységnek) egy optimuma? Amikor már elég magas ahhoz, hogy nagyobb merülésű hajók is mehessenek, de nem túl magas, hogy a hidak alatt még átférjenek (akár némi visszabontással)? Nem lehet túl széles ez a tartomány.

Előzmény: riversea (125717)
doncike Creative Commons License 2018.05.09 0 0 125746

Köszi az infot.

Elég komoly "takarítás" kellene, mert ez a nem túl nagy hajó is sokszor éppen csak elfért.

Előzmény: Ádám Várkonyi (125715)
jakyg Creative Commons License 2018.05.09 0 0 125745

Köszi!

Előzmény: zjakabfi (125743)
zjakabfi Creative Commons License 2018.05.09 -1 0 125744

A szállítást végzőket aztán végképp nem bántotta senki.

 

 

Előzmény: jakyg (125740)
zjakabfi Creative Commons License 2018.05.09 0 0 125743

A BHRT-nél 11-re  emlékszem:

Arács
Györök
Szárszó
Földvár
Dörgicse
Akali
Almádi
Ederics
Szemes
csopak
Révfülöp

Ezek napi szinten jártak, kb. 8 járat volt alapból vízibusz.

 


Ezen kívűl, amikről én tudok:

Kenese
Zánka
Szabadi

Előzmény: jakyg (125742)
jakyg Creative Commons License 2018.05.09 0 0 125742

Csak kíváncsiságból kérdem: amikor a legtöbb vízibusz volt a Balatonon, akkor az hány darab volt?

riversea Creative Commons License 2018.05.09 0 1 125741

Ha valaki ennyire a szívére vette a viccet, sajnálom, de mindannyian tudjuk, hogy nem lesz belőle kiskanál, hanem folytatja az Ohridi-tavon, és ott is a „mi kutyánk kölyke marad”, a videó leírásában is szerepel. Bár gondolom, további plasztikai sebészeti beavatkozáson megy majd keresztül és ez által sokkal kevésbé fog majd korábbi önnön magára hasonlítani, és így élvezeti értéke is erősen lecsökken majd. Egyébként magam is vízibusz fan vagyok, a képeslap gyűjteményemből kb. 100 db. kizárólag vízibuszos témájú. Ezzel együtt a véleményem a következő (de nem kötelező velem egyetérteni!): tetszik, vagy nem, de ezek felett a hajók felett bizony eljárt az idő, a miérteket most külön nem részletezve, de egyet kell értenem a Bahart-tal, hogy cseréjükön gondolkoznak. Mivel az összes biztosan nem fog és nem maradhat a balatoni hajózás kötelékében, ezért egyet kellene kiválasztani és azt besoroltatni a nosztalgia flottába. Én mindenképpen az ARÁCS-ot választanám, tekintettel arra, hogy az még az eredeti formájában maradt meg, és „trópusi” kivitele miatt nyitott fedélzettel is rendelkezik. Szerintem a kriptahangulat és a nagy nekibúsulás helyett, ha egy reális és elérhető cél van kitűzve, azért lehet és kell is dolgozni, harcolni, de mindezt kellő tisztelettel, és megfelelő kommunikációval egybekötve. Ha ebben a szellemben lobbiznátok a Bahart-nál, talán vevők lennének az ötletre, s végül megmenekülhetne, s a tavon maradhatna a magyar hajógyártás egyik relikviája.

Előzmény: dabo1 (125731)
jakyg Creative Commons License 2018.05.09 0 1 125740

Szerintem kár ezt megint elkezdeni.

A tulajdonos eladta, az új tulajdonos elvitte, a szállítást végzők meg a megrendelt helyre hajóztak vele.

Előzmény: HG. (125739)
HG. Creative Commons License 2018.05.09 -1 2 125739

Egyébként a hajó oda úszott, ahová kellett neki:

 

...amiért a Macedón Hajózásért Egyesület vélhetően kellően hálás is (lesz).

Mint ahogyan a BHRT-nek hálás lehet a Szovjet Hajózásért Egyesület, meg a Török Hajózásért Egyesület.

Előzmény: linzib (125718)
jakyg Creative Commons License 2018.05.09 0 0 125738

Meghirdetett program szerint Szörényvártól Eszékig mentünk és utána onnan Mohácsra.

Előzmény: FOMA (125737)
FOMA Creative Commons License 2018.05.09 0 0 125737

Akkor ezek szerint a tavaly meghirdetett Kantavár-út elmaradt, vagy azért a dunai szakasz megvolt?

 

Igazából főleg a Dráva miatt vérzett a szívem, hogy nem tudtunk rá befizetni munkahelyi elfoglaltság miatt, de így azért annyira már nem vagyok bánatos, a Duna azon része már megvolt, és amúgy is  elérhetőbb.

Előzmény: jakyg (125735)
guberavera Creative Commons License 2018.05.09 0 0 125736

Ez tetszik :)

Előzmény: riversea (125726)
jakyg Creative Commons License 2018.05.09 0 0 125735

Tavaly mentünk volna Drávaszabolcsra, nem volt elég víz. Most nincs tervben, de 1-2 hónapja elég víz van. :)

Előzmény: FOMA (125733)
FOMA Creative Commons License 2018.05.09 0 0 125734

Esélytelen, ahhoz alaposan rendbe kellene tenni a Siót.:-)

Előzmény: zjakabfi (125720)
FOMA Creative Commons License 2018.05.09 0 0 125733

Ha egyszer leszerződtök a Kantavárral egy Drávaszabolcs - Siófok útra, oda okvetlenül elmegyünk.:-)

 

(Amúgy mentünk volna tavaly is, meg az idei dunaira is, de egyik időpont sem passzolt, remélem, hogy jövőre összejön, ha ismét lesz út a Rohammal.)

Előzmény: jakyg (125713)
dabo1 Creative Commons License 2018.05.09 0 0 125732

A videó viszont jól sikerült, köszönet érte!

 

[Hogy valami pozitívat is mondjak. :-)]

Előzmény: riversea (125711)
dabo1 Creative Commons License 2018.05.09 0 1 125731

Te is tudod, hogy ez a történet itt többeknek bizonyos szempontból temetés. Ott meg ilyenekkel viccelődni ízléstelen.

Előzmény: riversea (125725)
dabo1 Creative Commons License 2018.05.09 0 3 125730

Az az áradó 'jóindulat' az esetek egy részében sajnos indokolt. Hogy a megfelelő formában/felületen érkezik-e, az már más kérdés.

 

Reméljük a hajó új tulajdonosánál is büszkén hirdeti majd az egyszervolt nagyszerű magyar hajógyártást, még hosszú évekig, évtizedekig.

Előzmény: linzib (125718)
smith Creative Commons License 2018.05.09 0 2 125729

Csak egyetlen megjegyzés: az érdekeltek körét nem szerencsés összemosni az érdeklődők körével...

Előzmény: linzib (125718)
zjakabfi Creative Commons License 2018.05.09 0 0 125728

Sic transit gloria mundi.

Előzmény: jakyg (125722)
HG. Creative Commons License 2018.05.09 0 4 125727

Nem, a bontóba kellett volna úszni neki, csak tovább vitte a folyás...

 

 

Előzmény: riversea (125725)
riversea Creative Commons License 2018.05.08 -1 2 125726

a Hajóregiszter is tudhatna róla

 

A Hajóregiszter én vagyok (a'la XIV Lajos), és ha ott voltam, tudnom is kellett volna róla, vagy nem?-:)))

Előzmény: Ádám Várkonyi (125724)
riversea Creative Commons License 2018.05.08 0 1 125725

a hajó oda úszott, ahová kellett neki

 

Remélem nem oda, ahova az orra mutat az első képen, mert akkor neki harangoznak, bár ha a harangja már nálad van, akkor talán mégsem, vagy mégis?!...-:)

Előzmény: linzib (125718)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!