Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
Szerintem ket oka van. Tul sokat vasaroltak anno mozdonybol (a 6000 loeros mozdonyok is a kapzsisag jele) meredekebb szallitasi igeny novekedese joslatan felbuzdulva, a masikat meg ugy hivjak hogy "Precision Scheduled Railroading" amit a CN kezdett el es midnegyik Class 1 atvett azutan. Hosszabb egysegvonatok ritkabban jaratva kevesebb dolgozoval, csak a profit erdeket (operating ratio) nezve.
Nezzetek meg a UP-nak hany mozdonya taroloban varakozik.
Mennyi uj amerikai mozodonyt gyartottak az utobbi 2-3 evben? Nagyon keveset. Nincs igeny.
Átlapoztam az idei TRAINS-eket, nem volt hír róluk. Nem lehetett nagyon sikertelen az átalakítás, mert a 2015-ben kezdődött átalakítás után a Canadian 2018-ban is tett ilyet. Vajon az U az Ultra Cabot jelenti, aminek a beépítése része az átépítésnek?
Nemrég láttam a Norfolk Southern egyik SD70ACU-ját a Roanoke-i webkamerán keresztül. Ha minden igaz már eléggé kivesző félben van ez a típus ennél a cégnél. Idén már 46 darabot eladtak/visszaadtak a Progress Rail-nek,pedig néhány éve újítottak fel és alakították át őket az SD9043MAC-ből. Képen látható példány is eredetileg az Union Pacific-nél volt kezdte a pályafutását,majd 2014-ben adták el az NS-nek jó pár társával együtt.
Azért divisiontől kérdeztem, mert ő írta, hogy mi van ezekben a kocsikban, ami így ki tud gyulladni. Erre volt válasz az utalás a teherautó tartalmára.
Bocsánat a túl nagy logikai ugrásért :-) Mentségem, hogy téged nem vettelek figyelembe, mert neked ehhez a világon semmi közöd :-)
Úgy látszik a hozzászólás láncban elveszett a kiindulási infó. :-) Engem a Superliner I coach-baggage (31000-31047) érdekel. Erről kérdeztem még az elején, hogy van-e infó arról, hogy mikor kezdték belemezelni az ablakokat, ill. hogy melyik kocsiról van fotó és mikori, és azon be van-e lemezelve az ablak?
Meg érdekelne a smoking-coach-ra átalakítás (310xx > 315xx), hogy hogyan néz ki az alsó szint, de írtad, hogy ilyen infó nincs a könyvben.
Remélem, az elküldöttben majd látszik a két legalsó, a Surfliners és az NCDOT (North Carolina DOT).
A Surflinerek között van Cab/Baggage/Coach, az NCDOT-ok között meg Theater/Inspection (??), Coach/Bag/Bike, Bag/Lounge/Vending/Bike meg egyéb marhaságok (a vending pénzbedobós automatás?). Ezekkel érdektelenség miatt nem foglalkozom :-)
Van egy olyan feltételezésem hogy különösen a személyszállító járművek építésénél a gyúlékony, robbanékony cuccokat kerülni szokás vagy legalábbis a kocsiszekrényen kívülre vannak száműzve. Olajtartály, gáztartály is inkább alváz alatt, esetleg kifelé nyitott és a kocsi belseje felé zárt szekrényben vannak.
Kösz, csak annyit hallottam benne, ami erre vonatkozik, hogy egy utas robbanást hallott. Lehet, hogy valami tűzveszélyes anyagot szállított a kamion, vagy a motoros fej kiömlött dízelolaja és a motorbokk-kipufogócső hője okozta a tüzet? Az biztos, hogy sima ütközéstől a személyvagonok nem gyulladnak így ki.