Leírásból szerintem összesen ennyi található. Példának, mit hogyan lehet megcsinálni szerintem tökéletesek a már megjelent járművek (akár az én tátra fülkém .animated fájlja).
Több év kihagyás után a napokban ismét ráakadtam egyik régi kedvencemre a BVE/openBVE-re. Nagy örömömre szolgál hogy a program él, sőt fejlődik.
Annak idején elég sok időt öltem a kiegészítő gyártásba. Talán a régebbi tagok még emlékezhetnek rám annak idején azt hiszem Tibi-Train-el elsők között készítettünk belsőteres, MÁV kocsikat, valamint az én nevemhez fűződik a DESIRO modell is, melyet örömmel látom hogy aktívan használtok. Sőt nemrég phontanka még optimalizálta is. Innen is köszönöm a javító munkáját.
Noh de a lényeg. Teljesen megleptek azok az újdonságok amiket legutóbbi találkozásunk óta belezsúfoltak az openBVE-be.
Ezen felbuzdulva bele is fogtam egy nekem legkedvesebb villamos típus a TATRA T5C5 3d vezetőállásának elkészítésébe. Tudom hogy létezik már hozzá, de szeretném magam, nagy részletességgel elkészíteni.
Ebben szeretném a segítségeteket kérni, elsősorban TEXTÚRAFOTÓra lenne szükségem a vezetőállásról és leginkább a műszerfali elemekről (órák kapcsolók stb.)
Másodsorban pedig nem tudom létezik -e leírás Angolul vagy netán Magyarul az openBVE 3d cab szkripeléséről?!
Ígéretemnek megfelelően elkészült és már le is tölthető a tovább optimalizáló javítás a budapesti M4-es metró pályából.
Immár csak és kizárólag 2 hatványainak megfelelő méretű textúrákat használ a pálya, ill. a BVE -> Hmmsim konvertálás során a Hmmsim által a felületmegvilágítási funkció nem ismeretéből fakadó hibák elkerülése végett az állomási peronok B3D fájljaiból kigyomláltam az EmissiveColor parancsokat.
Innentől kezdve pedig végérvényesen megnyílik mindenki előtt a vonal egyszerű további fejlesztésének lehetősége - hajrá, alkotó kedvű népek, segítsetek be bátran a folytatásba!
Az új pályaverzió OpenBVE-re ITT, Hmmsim-re ITT tölthető le. Jó metrózást, sok élménnyel teli percet kívánok hozzá!
Noha már jó ideje szinte csak a Facebook-os OpenBVE Trains csoportban van élet, ha nagy ritkán mégis előfordulna, hogy valaki még ide is benéz...
Hosszas, csöndes szünet után a mai éjjel folytatódott az M4-es metró pálya építése nálam, most közel egy éven át kijavításra váró hibákat korrigáltam, így a jelenlegi legfrissebb, 1.5.2-es OpenBVE alatt is immár hiba nélkül működik mindkét irányban "vezetve" - már persze ha az vezetésnek hívható, hogy betöltés után benyomod a Ctrl+A-t, és ráhagysz mindent a CBTC-re végállomásig... elvégre úgy felel meg a valóságnak. (Igaz, sajnos a mesterséges intelligencia még mindig nincs az 1.4.3 szintjén az újabb verziókban, mert az 1.4.3-ban igazán élethű csak az automatika, de abban tényleg nagyon pontosan dolgozik.)
A pályám, amit építek egy jó ideje, az direkt úgy készül, hogy visszafelé is járható legyen. Én azt az egyszerű módszert használom, hogy hosszabb blokkokat egy b3d-ben építek meg, mondjuk házsorokat, vagy utakat, (több száz méteren át) így kevesebb freeobj parancsot használok, ami visszafelé segíthet majd. Lehet, hogy elveszik az építés varázsa, amikor visszafelé kell ugyanúgy pötyögni a parancsokat, de nálam a legtöbb időt az objektumok létrehozása viszi el, visszafelé már csak a pályába kell helyezni őket.
Van egy ilyen becsípődésem, hogy időnként rákérdezek felesleges dolgokra... a pálya vissza fordító programból, meg úgy a játékhoz készülő kiegészítő programokból lesz még valaha valami? Vagy fütyültek annak? Nem követelés képen kérdem, csak jó lenne tudni, hogy mi lesz. Továbbra is fennáll, hogy baromi sok idő megépíteni egy pályát, utána pedig belefárad az ember, hogy vissza felé is megcsinálja... :(
Publikálni szeretnék egy módosított modellt, csak akinél vannak az eredeti modell és jogai és engedélyt kéne kérni tőle, annak az elérhetőségei már megszűntek. Ilyenkor mi a teendő? Nyugodtan lehet publikálni a neve megjelölésével, vagy mi?
Köszi! :) Hát a Keleti pályaudvarig még nemigen jutott el a pálya, így ott biztosan nem láthattál a szimulációban mozgólépcsőt :), legfeljebb Kelenföld vasútállomáson, ami még anno Hill123/Levisboy 2008-as változatában volt eredetileg, de mostanra látván, hogy van értelme és igénye a folytatásnak, ezt és a liftet is átvettem belőle és beraktam az új verzióba, hadd növelje a kidolgozottságot - ennyi részletességemelés már úgyis meg se kottyan a mai gépeknek/telefonoknak, viszont mennyivel jobban és életszagúbban mutat már így az állomás. :) Az animált mozgólépcsődből azért remélem, lesz külön statikus modell is, hogy Hmmsim 1 alatt is játszható legyen majd hiba nélkül. Egyébként a valós helyszínnel összevetve elég korrekt az a Bikás park. Tavasszal sokat voltam ott, de most így az ősz és tél átmenete során is leszek még ott párat idén, így ha kell, majd besegíthetek textúrafotózással - bár sajnos jelenleg csak szappantartóval, a "nagy" gépem, a Panasonic FZ38 ugyanis pont a napokban kezdett úgy tűnni, hogy sajnos minden jel szerint a halálán van, de hát hiába, vén gép már az, immár 5 és háromnegyed éves, alaposan kiszolgálta idejét a negyvenezer vele készült fotónyi teljesítménnyel... De a végére azért még egy ilyen videó belefért a részéről szerencsére, ez jól jöhet a képeiden látható részek összehasonlításával.
Ja, és sok sikert a mozdonyvezetői vizsgádhoz, egy kalappal! :)
Egész jó a pazsindító műtárgyad. Én is építgettem ezt. De én természetesen a felszínről lefelé menetben vezetve is. A keleti állomáson volt lift a régebbi letölthető verzióba is? Mert arra nem emlékszem. Az egyik képen a háttérben lévő mozgólépcső helyett viszont tennék majd saját animáltat. Mint ahogy van is a többi állomáson. Mostanába nem nagyon van időm építeni. Nem is vagyon otthon. Tanulni kell sokat, belsőhasználatú mozdonyvezető suliba járok. A jelzéseket tanúljuk. Magolni kell szó szerint. De persze folytatva lesz majd. Még mindig csak ezekkel a képekkel tudok szolgálni.