Keresés

Részletes keresés

peterch Creative Commons License 2009.08.02 0 0 247
Szia !

Mekkora hazat fogsz vele futeni? Mert 4kWh villany eloallitasanal 12kWh meleget kapsz. Valamint mennyiert fogod tudni eloallitani az energiat? Hogyan fogod tudni befolyasolni, hogy akkor legyen az elektromos energia szukseglet a legnagyobb, amikor a hideg is a legnagyobb?

Udv , Peter.
Előzmény: satya4 (246)
satya4 Creative Commons License 2009.08.02 0 0 246
Sziasztok lada motorral meghajtott generátorra gondoltam, folyamatosan menne földgázról, így meg lenne a fűtésem, meg az áramom is, vagy esetleg fagázzal nyomatnám.
peterch Creative Commons License 2009.08.01 0 0 245
Szia !

Minden problema nelkul, csak az a kerdes, hogy folyamatos uzemmodban menne? Az nem volna jo. Inkabb puffer tarolo + akkutelep. Ahol nincs villany a kozelben, ott lehet megoldas.
En rendeltem egy egyfazisos 5,3kVA-os teljesitmenyu diesel aggregatort, amit egy 11 lovas Janmar motor forgat. Vesz esetere rendeltem/ ha az orosz lezarja a gazt/ . Mivel hocserelos a szelloztetesem, igy ra tudok a hasznalt levegot elvezeto csore csatlakozni a kamraban a motor hutolevegojevel. A motor hutesere szolgalo levegot atnyomatom a csovon, ami felmelegiti a bejovo friss levegot. Igy a futes letudva. A villanyt meg arra hasznalom, amire kell/ fozes vilagitas ,haztartasa gepek taplalasa,stb.Ha kiszamolom a nyert ho es elektromos energia arat, akkor nem veszes a kulonbseg es vesz esetben az a 20-30% nem szamit. Ha viszont osszegyujtom az ismerosoktol is az elhasznalt olajat , akkor meg olcsobb is lehet.:-)

Udv , Peter.
Előzmény: satya4 (240)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.01 0 0 244
De egyébként biztos hogy rosszabb hatásfokkal üzemelne ez a rendszer.

Ebben az esetben a bejövő gázt használod fel mechanikai mozgás létrejöttére rossz hatásfokkal - 40% körül - , majd abból csinálunk valamilyen hatásfokkal - ideális esetben 90% körüli hatásfokkal - elektromosat, és azt elfűtjük.

Miért nem egyszerűbb egyből egy gázkazánnal fűteni, ami 80% körüli hatásfokkal bír? Nem kell esmmi átalakítás, egyszerűbb, stb.

Attila
Előzmény: Törölt nick (243)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.01 0 0 243
Ilyen szempontból bocs, benéztem. Úgy értelmeztem Lada motorral meghajtott generátorról, és a saját generátorát hoztam előtérbe.

Attila
Előzmény: schlumberger (242)
schlumberger Creative Commons License 2009.08.01 0 0 242
Lada MOTOR-ról van szó!!!
Előzmény: Törölt nick (241)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.01 0 0 241
Egy lada generátor még 1 kw-os sincsen.

Egy ház fűtésének nagyságrendleg 10kW körül van - persze ez erőssen változó lehet, lehet többszöröse, lehet kevesebb felépítéstől függően.

Azaz nem hiszem, hacsak nem passzivházban laksz. De akkor valószínűleg nem ebben gondolkodnál :-)

Attila
Előzmény: satya4 (240)
satya4 Creative Commons License 2009.07.30 0 0 240
Sziasztok, szerintetek egy lada motor el tudná látni egy 100m2-es ház fűtését télen generátorral össze kapcsolva, ha földgázról menne?
schlumberger Creative Commons License 2009.05.22 0 0 239
Atis57 Creative Commons License 2009.04.09 0 0 238
Szia!
tegnap láttam 1 mopedautó motorját (500ccm ) átalakitva benzin/gázra
a hengerfej alá tettek esztergált magasitó alátétet+ a kispolszki gyújtása. gyertya a befecskendezó helyére -- ide is 1 esztergált közdarab .
sajna léghűtéses,ezt akarják rézcsövekkel vizesre átalakitani. a hangtompitó dobra mégegy lemezburkolat -fűtésnek...
nagyszerűen forgatta a 4kW motort 2kW-al .....mert aszinkron generátor üzemben..
Előzmény: Törölt nick (228)
Atis57 Creative Commons License 2009.02.08 0 0 237

Szia!

 ezen az oldalon van elektromos autó is ..

 russian self-made electric car

Előzmény: gacsat (236)
gacsat Creative Commons License 2009.01.07 0 0 236

 Itt a tuti megoldás:

http://englishrussia.com/?p=2198

gacsat Creative Commons License 2008.12.14 0 0 235
 Inkább azért,mert sokat kell sikálni a szélén rászáradt szmötyit. Amúgy igazad van: ez eddig eszembe se jutott! Ha nem takarom le,a párolgási hő viszi el a meleg nagyrészét,és csak a páratartalom nő.
Előzmény: jee_c (234)
jee_c Creative Commons License 2008.12.14 0 0 234
Ja, növeli a páratartalmat. Gondoltam rá, hogy amíg hűl a víz, le lehetne takarni, hogy ne párologjon. Mondjuk valami "igényes" műanyag fóliával, hogy utána könnyen le lehessen pergetni róla a vizet. Az igazi májerság az lenne, ha olyan dugó lenne a kádban, ami termosztátos, beállítod, hogy milyen hideg vizet engedjen le. (persze kihúzhatod, ha nem kell)
Előzmény: gacsat (233)
gacsat Creative Commons License 2008.12.14 0 0 233
 Ez a leg1xűbb,de a nejem nem szereti.
Előzmény: jee_c (232)
jee_c Creative Commons License 2008.12.14 0 0 232
Ilyeneket szoktak csinálni passzív házakban, alacsony energiás házakban. Az energiatakarékos panelfelújításnál is olvastam már, hogy tettek be egyes házakba szürke szennyvíz hőjét visszanyerő szerkentyűt (vagy hőszivattyú, vagy hőcserélő).

Én is gondoltam már ilyenre. Télen én azt szoktam csinálni, hogy zuhanyozáskor (kádban) nem hagyom lefolyni a vizet, és amíg még meleg, hagyom a kádban, hagyom kihűlni zuhanyozás után. Így a hője belemegy a ház fűtésébe. :) Olcsó megoldás, csak nem szabad elfelejteni aztán leengedni.
Előzmény: gacsat (231)
gacsat Creative Commons License 2008.12.14 0 0 231
 Mikor tegnap álldogáltam a zuhany alatt,az jutott eszembe (azon kívül hogy hátulról teszem be),hogy a gödörbe lefolyó melegvizet 1 egyszerű ellenáramú hőcserélő n keresztül kellene leengedni,és ezen keresztül előfűteni a boylerbe menő vizet. 1xűen egy 10centis saválló csőbe bele kéne tenni a spirálra tekert rézcsövet,és a bemenő vizet arra kanyarintani a padló alatt. Úgy 1m hosszan elég is lenne.
Who111 Creative Commons License 2008.12.13 0 0 230

Rozsdamentes kipufogó kell, akkor nem marja szét.

A katalizátorig meg úgyis nagy hőfokú lenne.

 

Igen, az agregátorral valóban probléma lenne, a füsttel.

Esetleg füstérzékelő beépítésével lehetne kompenzálni.

Meg jól megcsinálni...

 

A zajjal nem tudom mit kezdjek.

Esetleg az egész agregátort valahogy víz alá meríteni...

Előzmény: Atis57 (226)
Who111 Creative Commons License 2008.12.13 0 0 229

Ezt én is olvastam.

Talán krezidiesel kolléga meg tudná oldani, de én biztosan nem.

Még egy benzinest gyári szettel csak-csak átalakítok gázra...

Előzmény: Törölt nick (228)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.12 0 0 228
"Mopedautós jó lenne, de személy szerint nem találtam benzinest, csak dízelt."

Nem tudom igaz-e, de valahol olvastam hogy a dízelmotort is át lehet állítani gázosra, csak az alapjárati gázolajat kell biztosítani.
Előzmény: Who111 (223)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.12 0 0 227
"Egyébként gondolkoztam azon is, hogy egy sima 4 ütemű agregátort átalakítok gázosra (földgáz) és beszerelem egy nagyobb légtechnikai csőbe."

Sosem tudhatod mikor kerül füstgáz a csőbe. Meg a hangos is lenne.

A léghűtésest viszont át lehet alakítani kvázi folyadékhűtésesre.
Ha a hengerfejet körbetekernénk hőcsövekkel a bordák között, a hézagokat meg szilikonpasztával kitöltenénk lehet hogy még hatásosabb hűtést kapna mint eredetileg.
Nem olyan nagy ügy, vékony réz csövek kellenének, meg némi víz beléjük.
Az egésznek a hangszigetelés buktatója.
Atis57 Creative Commons License 2008.12.12 0 0 226
Szia!
A motor vizhűtését szétszedik , a hűtő helyett a hőcserélő / esetleg az utastér fűtőtest vizbe meritve /, de 0,2,,,0,5 bar levegővel megnyomva a vizhűtőkör --igy akár 102--105 C fok is lehetne forrás nélkül--termosztát marad ... igaz ,hogy igy feljebb megy a vizhőfoka általában 90 fok környékere, de nem tud felforni a nagy viztömeg miatt.
de ez kell i a hőcserélési lépcső miatt. / ált. 10--20 Cfok pluszban -azaz 70ki , 90 be /
A kip .hőmérséklete . lehet alávinni de a savas viz szétmarja...
ez a 25 fok tetszene ez adná + a hatásfokot...
elvileg jó lenne az aggregát, DE A ZAJA? + ha enged v.melyik tömitésnél?
Előzmény: Who111 (225)
Who111 Creative Commons License 2008.12.12 0 0 225

Ha a termosztátot benne hagyom, akkor a motort nem tudom túlhűteni.

 

A kipufogó hűtését úgy képzelem, hogy:

1. Lehet 160 fok alá hűteni, mivel nem kell huzat neki.

2. Az a titok, hogy már a katalizátor után kell hűteni.

Így 40 fokosra simán ki lehetne hűteni.

A maradék meg egy levegő-levegő hőcserélőn adná le a hőjét a szobának, és a

végén csak kb. 25 fokos füstgáz távozna a rendszerből.

 

Dolgozom egy ilyenen, bár most éppen nem. :-)

 

 

Egyébként gondolkoztam azon is, hogy egy sima 4 ütemű agregátort átalakítok

gázosra (földgáz) és beszerelem egy nagyobb légtechnikai csőbe.

Termeli az áramot miközben a rajta átáramló levegő fűti a lakást...

(Mivel léghűtéses.)

Előzmény: halaloszto (218)
Atis57 Creative Commons License 2008.12.12 0 0 224
zia!
a diesel mégjobb is...bármilyen olajjal elmegy ...
ez a 3,,500 ccm amúgy is közelebb áll 1 háztartás igényeihez.
Előzmény: Who111 (223)
Who111 Creative Commons License 2008.12.12 0 0 223
Mopedautós jó lenne, de személy szerint nem találtam benzinest, csak dízelt.
Előzmény: Törölt nick (221)
Atis57 Creative Commons License 2008.12.12 0 0 222
sziasztok !
TEHÁT:
A tengelyen a generátor 8-10 kW ....de ez csak a 30 ---3XX %
A hűtőviz , höcserélővel melegiti a HMV boylert. max 15-20%
A fűtés . A kipufogó+ hangtompitóra épitett vizhűtéssel max 30-35 %
Nem lehet 160 fok alá hűteni a kimenő" füstgázt"
igy már akár benzinnel is lehetne "gazdaságos" persze némi vizgőz kell a légtorokba/ a jobb nyomaték miatt / De PB --földgázzal + a vizgőz már összemérhető a fűtési gáz felhasználással , s akkor ingyér van a villany.....
Előzmény: gacsat (216)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.12 0 0 221
Viszont könnyű, egyszerű felépítésű erőforráshoz jutunk.Talán a névleges teljesítményének 25-30%-án járatva növelni lehetne az élettartamot.
Persze optimalizálni kellene a vezérlést, gyújtást az adott terhelésre és fordulatra.

Eszembe jutott még egy lehetőség. A mopedautókban is 4-500 cm3-es, pár kW-os vízhűtéses motor szokott lenni. mondjuk ott már váltó, difi, sok egyéb karácsonyfadísz... viszont gondolom azok elég szívósak, hiszen többnyire teljes terhelésen járnak. :-)
Ez az erőforrás esetleg még olcsóbb is lehet, mint a csónakmotor....
gacsat Creative Commons License 2008.12.12 0 0 220
 A csónakmotorok sokkal kihegyezettebbek mint az autómotorok,ezért az üzemidejük is kisebb. Legjobb 1 erre a célra gyártott Perkins lenne.
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.12 0 0 219
Talán egy 500 cm3 körüli csónakmotor... az vízhűtéses, a kipufogógáz hőjét is könnyen lehetne hasznosítani, és a zajszigetelés is megoldható, mert az egész blokkot úgy ahogy van be lehet burkolni, könnyen elválasztható a vizesblokktól.
halaloszto Creative Commons License 2008.12.12 0 0 218
a kipuffot muszaj huteni!

hiszen a hutovizbol nem te dontod el mennyi hot vehetsz ki. ha tulhutod az sem jo neki, ha nem hagyod hulni az sem jo neki.

viszont hogy a kipuffot mennyire hutod le az nem erdekli.

vajk
Előzmény: Who111 (217)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!