Mekkora hazat fogsz vele futeni? Mert 4kWh villany eloallitasanal 12kWh meleget kapsz. Valamint mennyiert fogod tudni eloallitani az energiat? Hogyan fogod tudni befolyasolni, hogy akkor legyen az elektromos energia szukseglet a legnagyobb, amikor a hideg is a legnagyobb?
Sziasztok lada motorral meghajtott generátorra gondoltam, folyamatosan menne földgázról, így meg lenne a fűtésem, meg az áramom is, vagy esetleg fagázzal nyomatnám.
Minden problema nelkul, csak az a kerdes, hogy folyamatos uzemmodban menne? Az nem volna jo. Inkabb puffer tarolo + akkutelep. Ahol nincs villany a kozelben, ott lehet megoldas. En rendeltem egy egyfazisos 5,3kVA-os teljesitmenyu diesel aggregatort, amit egy 11 lovas Janmar motor forgat. Vesz esetere rendeltem/ ha az orosz lezarja a gazt/ . Mivel hocserelos a szelloztetesem, igy ra tudok a hasznalt levegot elvezeto csore csatlakozni a kamraban a motor hutolevegojevel. A motor hutesere szolgalo levegot atnyomatom a csovon, ami felmelegiti a bejovo friss levegot. Igy a futes letudva. A villanyt meg arra hasznalom, amire kell/ fozes vilagitas ,haztartasa gepek taplalasa,stb.Ha kiszamolom a nyert ho es elektromos energia arat, akkor nem veszes a kulonbseg es vesz esetben az a 20-30% nem szamit. Ha viszont osszegyujtom az ismerosoktol is az elhasznalt olajat , akkor meg olcsobb is lehet.:-)
De egyébként biztos hogy rosszabb hatásfokkal üzemelne ez a rendszer.
Ebben az esetben a bejövő gázt használod fel mechanikai mozgás létrejöttére rossz hatásfokkal - 40% körül - , majd abból csinálunk valamilyen hatásfokkal - ideális esetben 90% körüli hatásfokkal - elektromosat, és azt elfűtjük.
Miért nem egyszerűbb egyből egy gázkazánnal fűteni, ami 80% körüli hatásfokkal bír? Nem kell esmmi átalakítás, egyszerűbb, stb.
Szia! tegnap láttam 1 mopedautó motorját (500ccm ) átalakitva benzin/gázra a hengerfej alá tettek esztergált magasitó alátétet+ a kispolszki gyújtása. gyertya a befecskendezó helyére -- ide is 1 esztergált közdarab . sajna léghűtéses,ezt akarják rézcsövekkel vizesre átalakitani. a hangtompitó dobra mégegy lemezburkolat -fűtésnek... nagyszerűen forgatta a 4kW motort 2kW-al .....mert aszinkron generátor üzemben..
Inkább azért,mert sokat kell sikálni a szélén rászáradt szmötyit. Amúgy igazad van: ez eddig eszembe se jutott! Ha nem takarom le,a párolgási hő viszi el a meleg nagyrészét,és csak a páratartalom nő.
Ja, növeli a páratartalmat. Gondoltam rá, hogy amíg hűl a víz, le lehetne takarni, hogy ne párologjon. Mondjuk valami "igényes" műanyag fóliával, hogy utána könnyen le lehessen pergetni róla a vizet. Az igazi májerság az lenne, ha olyan dugó lenne a kádban, ami termosztátos, beállítod, hogy milyen hideg vizet engedjen le. (persze kihúzhatod, ha nem kell)
Ilyeneket szoktak csinálni passzív házakban, alacsony energiás házakban. Az energiatakarékos panelfelújításnál is olvastam már, hogy tettek be egyes házakba szürke szennyvíz hőjét visszanyerő szerkentyűt (vagy hőszivattyú, vagy hőcserélő).
Én is gondoltam már ilyenre. Télen én azt szoktam csinálni, hogy zuhanyozáskor (kádban) nem hagyom lefolyni a vizet, és amíg még meleg, hagyom a kádban, hagyom kihűlni zuhanyozás után. Így a hője belemegy a ház fűtésébe. :) Olcsó megoldás, csak nem szabad elfelejteni aztán leengedni.
Mikor tegnap álldogáltam a zuhany alatt,az jutott eszembe (azon kívül hogy hátulról teszem be),hogy a gödörbe lefolyó melegvizet 1 egyszerű ellenáramú hőcserélő n keresztül kellene leengedni,és ezen keresztül előfűteni a boylerbe menő vizet. 1xűen egy 10centis saválló csőbe bele kéne tenni a spirálra tekert rézcsövet,és a bemenő vizet arra kanyarintani a padló alatt. Úgy 1m hosszan elég is lenne.
"Egyébként gondolkoztam azon is, hogy egy sima 4 ütemű agregátort átalakítok gázosra (földgáz) és beszerelem egy nagyobb légtechnikai csőbe."
Sosem tudhatod mikor kerül füstgáz a csőbe. Meg a hangos is lenne.
A léghűtésest viszont át lehet alakítani kvázi folyadékhűtésesre. Ha a hengerfejet körbetekernénk hőcsövekkel a bordák között, a hézagokat meg szilikonpasztával kitöltenénk lehet hogy még hatásosabb hűtést kapna mint eredetileg. Nem olyan nagy ügy, vékony réz csövek kellenének, meg némi víz beléjük. Az egésznek a hangszigetelés buktatója.
Szia! A motor vizhűtését szétszedik , a hűtő helyett a hőcserélő / esetleg az utastér fűtőtest vizbe meritve /, de 0,2,,,0,5 bar levegővel megnyomva a vizhűtőkör --igy akár 102--105 C fok is lehetne forrás nélkül--termosztát marad ... igaz ,hogy igy feljebb megy a vizhőfoka általában 90 fok környékere, de nem tud felforni a nagy viztömeg miatt. de ez kell i a hőcserélési lépcső miatt. / ált. 10--20 Cfok pluszban -azaz 70ki , 90 be / A kip .hőmérséklete . lehet alávinni de a savas viz szétmarja... ez a 25 fok tetszene ez adná + a hatásfokot... elvileg jó lenne az aggregát, DE A ZAJA? + ha enged v.melyik tömitésnél?
sziasztok ! TEHÁT: A tengelyen a generátor 8-10 kW ....de ez csak a 30 ---3XX % A hűtőviz , höcserélővel melegiti a HMV boylert. max 15-20% A fűtés . A kipufogó+ hangtompitóra épitett vizhűtéssel max 30-35 % Nem lehet 160 fok alá hűteni a kimenő" füstgázt" igy már akár benzinnel is lehetne "gazdaságos" persze némi vizgőz kell a légtorokba/ a jobb nyomaték miatt / De PB --földgázzal + a vizgőz már összemérhető a fűtési gáz felhasználással , s akkor ingyér van a villany.....
Viszont könnyű, egyszerű felépítésű erőforráshoz jutunk.Talán a névleges teljesítményének 25-30%-án járatva növelni lehetne az élettartamot. Persze optimalizálni kellene a vezérlést, gyújtást az adott terhelésre és fordulatra.
Eszembe jutott még egy lehetőség. A mopedautókban is 4-500 cm3-es, pár kW-os vízhűtéses motor szokott lenni. mondjuk ott már váltó, difi, sok egyéb karácsonyfadísz... viszont gondolom azok elég szívósak, hiszen többnyire teljes terhelésen járnak. :-) Ez az erőforrás esetleg még olcsóbb is lehet, mint a csónakmotor....
Talán egy 500 cm3 körüli csónakmotor... az vízhűtéses, a kipufogógáz hőjét is könnyen lehetne hasznosítani, és a zajszigetelés is megoldható, mert az egész blokkot úgy ahogy van be lehet burkolni, könnyen elválasztható a vizesblokktól.