És a Sport Auto-t láttátok? Abban is van egy cikk: 9-5 Griffin.
Csak egy megjegyzés: mikor magyarázza el már valaki a "szakújságíróknak", hogy az autót nem a max. teljesítmény, hanem a forgatónyomaték gyorsítja? Tegnap néztem az idényzáró gyorsulási verseny felvételét, ahol a riporter sorozatosan olyanokkal borzolta az idegeimet, hogy "azért gyorsul jobban, mert 70Le-vel erősebb" stb...
Uraim!
A tegnapi naptól fogva az ótó speciális extrával gazdagodott: Bélával. :)
Béla standard birodalmi macsek, és a színét az ótó kárpittyához igazította :) Legjobban a macskaköves útburkolatot szeretit, és ha jól fékezek, akkor bólogat, mint Axa ótójában az a kutya :)
maratham
thom
u.i.: a boldog "papa"
1 esetben tudom elfogadni a késlekedést: ha én kapom a 900-as sorszámot a klubban, 8-D!!!
Mi van az új Lóerőben? Csak nem egy Saab...
Scan?
vp
ui. Ez a Viktor furcsa nekem. A múlt héten aszonta, a vezetékcserém (injektor--4. henger) anyagdíja 5-6 e Ft. Mondtam, akkor rendelje meg. Megrendelte, ma aszonta 10e Ft-ot mondtak neki árban. Most mi van? A cucc kell, mert qrvára jön ki a benyó, lassan már félek... De azé ez nem pálya.
Menjek más szerelőhöz? A Viktor most vagy nincs képben, vagy át akar... Ugye nem???
Csak ezt nem tudom...
MEgjött a jelentkezésed, csak nem volt időm reagálni.
Ezúton kérek elnézést mindenkitől aki jelentkezett és még nem került fel a listára.
A találkozón nagyon sokan jelentkeztek. Szeretnék mindenkivel beszélni, hogy tényleg komolyan gondolta-e. Ezért a csúszás miatt nem kerülnek fel az új klubtagok.
ne felj, verponty, meglösz mindön. Habar en pl. februar ota vagyok tag, megsem kaptam eddig semmit. Na persze tagdijat se fizettem egy lyukas garast sem ;)
Mind1, ha legközelebb Erdre visz az utam, majd megprobalok leakudni 10 szazalekot a Popovics-fele "felkaru rablo" arakbol :)) Vagy amit en kapok, az mar beleesik az "egyedi kedvezmeny" kategoriaba ?!? :)
Lassan 1 hete bejelentkeztem a Saab 900 klubba.
Válasz azóta sincs. Most mi lesz? Honnan lesz szerelős könyvem? És bézbólsapka, és kulcstartó??
Kulcstartó: egyetlen hugi volt Svédoban 2 hete, kértem, hozzon egy saabos kulcstartót. Szegényke lejárta a lábát utána, mire nagynehezen talált egyet. Mikor megkaptam a bizbazt, rájöttem, miért járta le a lábát. Ő olyan kulcstartót keresett, amin csak SAAB felirat van (0 Scania)+repülő. Hogy miért pont repülőset keresett, ne kérdezzétek. Lány. Szóval nekem van egy echte repülőgépes Saab kulcstartóm. Majd megmutatom.
Hv.-n egy olyan buliban voltunk, ahol meg a vecesneninek is ketcentisre volt tagulva a pupillaja, ha ertitek, mire gondolok ;) A zene speciel k**a jo volt. MIkor reggel fel kilenc fele tavozunk, latom, hogy egy Sziki-s nevjegy van az ablaktörlo=mre rakva. Vagy egy embere rakhatta oda, vagy o= maga, nem t`om. Mindenesetre sejtem erteni, miert van olyan magas munkadija, marmint hogy mire kelll az a sok le :)) Sziki go H.O.M.E. :)))
Persze lehet, hogy csak azt hitte, olyan allapotban tavozunk, hogy ezerrel nekihajtok az elso= fanak es ez erre a veszesetre szolt :)
Láttam a Bíbor folyókat, de a Viggen nem bánt senkit és őt sem meri senki bántani, csak megy mint szél....
Bár az egyik főhős lopja el egy szerencsétlen értékpapír-kereskedő kinézetű embertől.
Annak egy sima 9-5-ös is megfelel,nemde?!
Egy Bmw-je van a másik főhősnek ( Jean Reno )
de az csúnyán összetörik, ebből is "láccik" , hogy mi a dörgés autó fronton :o))
Hali,
ezt a cikket természetesen már ismerem. Én a viggenes anyagokra gondoltam (bár már nekem is van szép kis gyűjteményem). Ráér amúgy vmelyik svédacél találkozón is.
Azóta persze egyre több saabos site-ot derítettem fel (TSN). Érdemes lenne egy link-gyűjteményt összeállítani...
Ha gyári prosikat nem tudok a polarnál kérni, akkor hol? Van a neten fennt beszkennelt ismertető, manual, stb.?
Ööööö, elvileg még párszor betekintke még (vizsga, feladatleadás, végre fel kéne vennem az indexet.. :) jó, hogy eddig engedtek vizsgázni anélkül... :)) )
Saabos czikk?
Eddig csak 1 van fenn a Neten, ez az, de mostmár muszáj elkezdeni (ezt is) melózni, mer' a végén még lenyúlják azt a SAABot :)
lp! A gyári SAAB miliméteres felni szerintem a legszebbek közé tartozik. Biztos láttál már olyat.
Nagyon sűrű küllői vannak. Az oldalon nem találtam képet, de otthon van róla, majd scannelek.
Ez egy jó kérdés... Legjobb tudomásom szerint csak az alapfelszereltségű turbókhoz adták a 390 miliméteres 135TRx390FH felniket, rajtuk a megfelelő (és Misleeen :) ) 180/65 HR 390 Misleeen TRX (összebrunyozom magam! Az má' majdnem CRX!! Ááááá :)) )-et, ahelyett, hogy normális 15 colos 5ésfeles Jx15FHA felnikre húzott 185/65 SR 15-ös mamuszba eregetnék a madrat. Ennek szerintem az az oka, hogy aszonták, hogyha valakinek telik egy alap turbóra, annak telljen már tupírozott turbóra is, ami már ismét szabvány tizenötcolos felniken van. :))
Egyébként még a CD volt ilyen felniken (nem kell felni, nem fog fájni, meggyógyít majd a doktorbácsi :) ).
Ezeknek a SAAB-oknak a befecskendezési rendszere az úgynevezett K-Jetronic
úgy van kitalálva, hogy indítózáskor nem kell semmit sem csinálnod (csak kuplung kinyom, kulcs elfordít)
Hogy miért is?
Nos ez a rendeszer el van látva:
1.egyrészt egy indítási"befecskendezővel" (olyan, mintha beinjekcióznál egy kis benyát csak porlasztottabb változatban) azaz idítózáskor befröccsent egy kis benzint a szívócsőbe.
Ezért csinálja azt, amikor indítózáskor elkapja, hogy Büümmmm (mint a gázfröccs nemde?)
2.Másrészt egy bemelegedés-szabályzóval (ugye Baas:-)), aminek az a feladata,
hogy a hideg hőmérsékletéhez igazodva látja el benzinnel a motort (hideg motor + benzin)
Erre többek közt azért van szükség, mert ha hideg a motor, akkor a benzin le tud csapódni a hengerek falára, ezért egy kicsit nagyobb adag benzin szükségeltetik a bemelegedésig.
3.A harmadik fontos elem pedig a pótlevegő-szabályzó. Feladata, hogy a hideg motornak
több levegőt biztosítson (a bemelegedéshez igazodva folyamatosan záródik, de üzemmeleg motornál sincs teljesen bezáródva) Ez tulajdon képpen olyan, mint amikor hidegen nem akarod, hogy leálljon a motor (egyes rossz autóknál), hanem egy picit tartod a gázon a lábad, és ezáltal ugye a pillangószelep egy picit jobban megnyílik, amiből az következik, hogy plusz levegőt kap a motor, nem csak az alpjáratit, és emelkedik a fordulat.
Ha legközelebb úgy érzed, hogy megszívta magát a gép, akkor teljes gázzal indítózz, ezt úgy nevezik, hogy "kiszellőztetni" a motort.
A mm-es gumiról csak annyit, hogy tényleg 40 körül van, ráadásul csak a Michlen gyártja,
a legtöbb gumis is rendelésre hozat. Ha pedig nagyon nagy szerencséd van, és találsz használtat, akkor azt álltalában szarrá koptatta az előző tulaj, bikóz nagyon drága. :-)
Nekem is az volt rajta, és inkább lecseréltam colosra.
Hát ennyi, ha valamit nem értesz nyugodtan írj, ha tudok segítek.
Vérponty!
Mint VÉGZETT gépész kötelességemnek tartom hozzászólni.
A megszívásról: A benzin levegő keverék úgy elmegy, hogy nem alkot gyulladó összetételt. (egy gázpalackban is megnézhetnéd gyufával, hogy mennyi van még benne, ha nincs vagy nagyonkevés benne az oxigén) Tehát SAABot nem kell nagygázzal indítani, maximum egy gázfröccs az indítózás pillanatában. És 2-3 mp-nél tovább nincs értelme tekertetni se (általában), inkább egy kis pihi 2-3 mp, és újra. (én néha szoktam kínozni szegényt, de csak akkor ha elfagy a gázom :-)))))
A felnikről: ha lekopik a gumid készülj inkább egy komplett felni-gumi cserére, kerekenként 40-ből megúszhatod. Tudsz venni (talán a Szikinél is láttam egy párat) gyári alufelnit olyat mint az enyém meg Misáé. Az árakról Misánál érdeklődj, ő most szerezte. Sajnos nem gyárit nem igen tudsz venni, én sokat kerestem de csak Sparco-t találtam kb 50 eFt/db és az se pont jó (6*15 ET 35 a 5,5*15 ET 40 helyett, de ami jó, hogy van 6*16 ET 35 is ami azér engem vonz. Úgyhogy ha gazdag leszek, veszek)