Hozzájutottam két lemezjátszóhoz. Az egyik egy Dual CS 627Q, a másik Technichs SL-D3 Audiotechnika hangszedővel. Dual lemezjátszóm eddig csak egy volt (egy CS-508-as).
Mik a tapasztalatok? Volt már valakinek esetleg valamelyik a kettő közül? Melyiket érdemesebb megtartani?
Nem ismerem az említett lemezjátszók műszaki adatait, de a 685 komolyabbnak tűnik (pl valószínűleg nehezebb tányér)
Ami engem főleg visszatartana a cserétől az, hogy - a fényképek alapján nekem úgy tűnik - a 65--esben egy semmivel sem csereszabatos Philips hangszedő van. (Ha jól látom, még csak nem is T4P). Emiatt nem tudnád egy hangszedővel upgradelni. Ugyanakkor a 685-be bármelyik "szabványos" 1/2 collos hangszedőt bele teheted.
Lenne még egy kérdésem. Lehetőségem lenne elcserélni ezt a Philips 685 lemezjátszót egy Philips FP 650 lemezjátszóra. A tornyomhoz az utóbbi dizájnja illik. De kérdés hogy nem rosszabb-e minőségileg. Mert az fontosabb mint a külsőség.
leginkább földelési problémára gyanakodnék, mielőtt szétszedném-verném mindkét készüléket;)
nézd meg az összekötőkábel rendben van-e, van-e külön földelőmadzag a lemezjátszó felől, és az be van-e kötve az erősítőnél a GND feliratú földelőcsavar alá. egyelőre ennyi az okosság
Van egy Philips 685 lemezjátszóm és egy Philips FA-660 erősítőm. A kérdésem az lenne hogy normális-e hogy az erősítőt bekapcsolom a lemezjátszót pedig még nem és ha hozzáérek a lemezjátszó koronghoz (nem tudom a hivatalos nevét) a hangfalak berecsegnek. De olyankor is csinálja mikor rakom rá a lemezt és a lemez hozzá ér. Kipróbáltam másik erősítővel és azzal is csinálja. Sajnos másik lemezjátszóm nincs hogy azt is kipróbáljam.
A lézer nem rossz ötlet, csak jó helyre kell tenni. Ott van pl a DS Audio optikai hangszedője, ahol ugye a tű nem egy nehéz mágnest vagy tekercset mozgat, hanem egy nagyon könnyű tükröt. Eszméletlen követés, analóg hang.
A lézerest m,egcsinálták, azzal az a baj, hogy túl jó lett. Amit beletesznek, azt kegyetlen pontosan letapogatja, ha kell, ha nem. Azokat a porszemeket és egyéb szennyeződéseket, amiket a tű simán félrelök, azt a lézer pompásan letapogatja, és integrálja a műsoranyagba. Szóval jó cucc, csak nagyon tiszta szoba, és minden lejátszás előtt lemezmosás.
Ehhez volt nekem egyébként az a korszakos ötletem, hogy a tiszta lemezen akrillal vagy egyéb a lézer számára transzparens anyaggal kiönteni a barázdát, és mindjárt könnyebb a sima lemezt tisztán tartani...
;)
A lebegő tányér már fogósabb kérdés, mert amióta a Newton nevű fickó feltalálta az erő törvényeit, azóta elég nehéz ilyesmit rendesen megcsinálni.
Volt róla teszt, ahol a tesztelő már a nyitott ablak okozta huzat hatására is panaszkodott a maglevvel kapcsolatban. Ami meg a mágneses terét illeti, nem véletlen árulják a 2000 eurós lemezjátszót a legolcsóbb Ortofon hangszedővel...
Mindkét felvetésed abszolút jogos, de ezen kívül roppant érdekesen alakulhat minden lemezjátszással kapcsolatos mechanikai alapkérdések sora is, amelyek a tű-barázda kiindulási pontú, és mindeddig zárt rezonánskör "kinyitásával" kapcsolatos kérdéseket érintik...
Bocs, de ez az az adapter amivel a T4P hangszedőt be lehet tenni félcolos shellbe (nekem is van), de én azt nem tudom, hogy lehet a T4P karra felszerelni a félcolos hangszedőt.
Őszintén szólva én csak olyan adaptert ismerek, melynek segítségével a fél colos felerősítésű shellbe lehet betenni T4P hangszedőt is.
Olyan adaptert viszont én még nem láttam, amivel T4P karba fél colos hangszedőt bele lehetne tenni. (A már említett behátárolt műszaki paraméterek miatt is)
Egyébként annak idején léteztek nagyon jó T4P hangszedők is, még MC is (Ortofon, Technics) , melyek ára mára már eléggé húzós.
Sztem vedd fel velük a kapcsolatot amikor Nálad a lemezjátszó és Ők - vélhetően - segítenek, hogy milyen megoldást lehetséges a tű/hangszedő cserére. Sztem nem "lehúzósak"!