Amennyiben a hívójelzés feloldása jelzés után már biztosan nincs olyan váltó, amire a hívójelzés érvényes, akkor a hívójelzés előtti váltókörzet utolsó váltóját le lehetne cserélni a hívójelzés előtti utolsó válóra.
Vagy van olyan, hogy a hívójelzés feloldása jelzés után még van váltó, amire a hívójelzés érvényes, és a hívójelzés feloldása nem?
Ilyen biztosan nincs, nem is lehet, tekintve, hogy a hívó feloldó hol is helyezhető el? Olyan van, hogy ezen jelző után van még váltó, de arra értelemszerűen nem vonatkozik hívójelzés.
Ha ellenirányból másik jelző fedezi, akkor annak a hátuljára tesszük a feloldót, horribile dictu az lesz az első BJ. Van pont ilyen szolgálati hely az Ostbahnon (jó, ott nincs feloldó), Götzendorf, egyik irányból "kétrészes", a másikból egy, így került állomási területre egy kiágazás.
De ellenirányból fedezheti egy váltót egy másik jelző is - Tudok olyan nyílt vonali kiágazásról, amit a két szomszédos állomás kijárati jelzői fedeznek (ezeken hívójelzés nincs, és így természetesen hívójelzés feloldása jelzés sincs a bejárati jelzők hátoldalán). Ugyan ebben az állomásközben van egy önálló fedezőjelzőkkel fedezett fénysorompó, aminek fedezőjelzőin hívójelzés és a jelzők hátoldalán hívójelzés feloldása jelzés is van. Ez csak arra egy példa, hogy lehet egy kijárati jelző jelzése érvényes egy bejárati jelzőn kívüli váltóra is. És akkor innen adódik az a kérdés, hogyha a kijárati jelzőre kivezérelhető lenne hívójelzés, akkor fel lehet-e szerelni a bejárati jelző hátoldalára hívójelzés feloldása jelzést, és ha igen, akkor milyen feltételekkel lehetne kivezérelni.
Attól, hogy ma nincs, holnap még lehet (másik vasútvállalat utasításrendszerében lévő lukaknál jön ez elő
Ha az általam idézett utasításrendszerre gondolsz, akkor azt kell mondjam, abban nincs ilyen lyuk.
Egyébként egyetértek.
És itt citálnám ismét Vendégsínt, nem a "színeslámpás szakszolgálat" kötözgetéseiheznkell az utasításrendszert illeszteni, hanem fordítva, a bizbert kell(ene) úgy kialakítani, hogy az megfeleljen egy ésszerű, és általános keretrendszernek.
Az azért elég borzasztó, hogy ha van pár "így sikerült" szerkezet a hálózaton, amihez aztán utólag hozzákendácsolnak valami előírást.
Eddig úgy értettem, a mozdonyon dolgozóknak fontos a definíció, nem az utasítást készítőknek.
Nagyon fontos meglátás!
Az utasításszerkesztőknek (természetesen tisztelet a kivételnek) láthatólag rohadtul nem szempont egy használható, betartható, életszerű előírásrendszer előállíttása.
Felelősség sem terheli őket (egy mezei váltókezelő jóval komolyabb felelősséget kénytelen hordozni, mint ők). Ami nekik fontos, hogy a hatóság rácsapja a stemplit (ők sem felelnek az általuk elfogadott szabályokért), és felmarkolják a tiszteletdíjat. Kint a síneken meg majd megoldják, ahogy tudják, ha meg szitu van, úgy jártak, a nagy emberek álszent arccal fogják idézni azt a paragrafust, ami alapján az érintett elmarasztalható, a felmerülő ellentmondásokról meg majd kijelenti az eljáró bíró(nő), hogy igen, vannak, de nem képezik jelen eljárás tárgyát. Hány ilyen volt/van.
Szerintem itt cserélhető lenne arra, hogy a hívójelzés feloldása előtti utolsó váltóról kell lehaladni.
Amennyiben magát a váltókörzet definícióját eleve úgy határozzuk meg, hogy a kijárati (vagy pl. pályaelágnál a mára bejáratinak átkeresztelt fedező-) jelző utáni utolsó érintett váltóig tart, ez ugye nem is téma többé.
Vagy van olyan, hogy a hívójelzés feloldása jelzés után még van váltó, amire a hívójelzés érvényes, és a hívójelzés feloldása nem?
Nem tudom, hogy van-e, de nem kéne lennie, érthető okokból. Hisz akkor ellenirányból mi a túró fedezi azt a váltót?
A kérdést én inkább úgy tenném fel, hogy előfordulhat-e olyan, hogy .... (itt a te kérdésed) és nem úgy, hogy van-e a hálózaton ilyen hely.
Attól, hogy ma nincs, holnap még lehet (másik vasútvállalat utasításrendszerében lévő lukaknál jön ez elő, ahol az az érv, hogy "jó, de hol van ilyen?".. Nem szerencsés).
Eddig úgy értettem, a mozdonyon dolgozóknak fontos a definíció, nem az utasítást készítőknek.
Az alap felvetés ott indult, hogy a hívójelzés-feloldása jelzésnél van egy olyan rész, hogy "a Hívójelzés feloldása-jelzés előtti váltókörzet utolsó váltóját ". Szerintem itt cserélhető lenne arra, hogy a hívójelzés feloldása előtti utolsó váltóról kell lehaladni.
Vagy van olyan, hogy a hívójelzés feloldása jelzés után még van váltó, amire a hívójelzés érvényes, és a hívójelzés feloldása nem?
Többnyire máshol is így van. Egyetlen helyet ismerek ahol jó lenne ha az onnan startoló személy 40-ét feloldaná valami, mert utána vagy egy km-t megyünk 40-el a kijárati jelzőig (váltó nincs, a kijárati jelző mindig szabad jelzést mutat), de valószínűleg az 1 perc menetidő többlet olcsóbb.
klederingen van fekete tábla. de mire a peron mellé érve elfogy a pzb sárgája (mert ugye elkezelni nem szabad), addigra felesleges gyorsítanod, ha nem egy zöld van a következő lámpáson.
Minket a mozdonyon nem érdekelnek a jelzővel nem fedezett, holmi relészekrényekben elkülönített váltócsoportok.
Minket az érdekel, hogy:
- mettől,
- meddig,
- mennyivel,
- miért?
És erre annyira határozott és egyértelmű választ várunk el, mint amilyen a közúton a jobbkézszabály. Mert nekünk sincs több időnk dönteni, mint Arankának az egyenrangú kereszteződésben.
Amit te váltókörzetként emlegetsz, az rohadtul más történet, mint amit mi nevezünk így.
Nosza, határoljuk el a két fogalmat egymástól, neked legyen csak meg a váltókörzet, tetszőleges számú a relészekrényedben, nekünk más meghatározás is jó lesz. Állomásszakasz, vagy állomáskörzet, vagy - hmsoft, gyere, neked mindig nagyon innovatív ötleteid vannak! - Malvin 1, Malvin 2, ... Malvin n, bánomisén.
Valamit, ami nem igényli a gépen ülő elmélyedt ismereteit az állomások jelfogótermeiben, vagy mittudoménhol.
A táblázás ellen semmi kifogásom nincs. Már azért sem, mert akkor egyértelműen látszana, hogy mi a probléma az egységes definícióval.
A felvetésed viszont érdekes: most erről azok a helyek jutottak az eszembe, amiken az állomás két végén vannak kijárati jelzők, de a vágány közepén van főjelzővel nem fedezett váltókörzet, ott sem tűnik egyértelműnek, meddig szól a bejárat, és hol kell legkésőbb megállni.
Maga a fogalom viszont használatban van állomások egy végén külön váltókörzetek elhatárolására. Esetenként pedig MV szempontból van jelentősége, és erre már egy egységes definíció nem alkalmas.