Keresés

Részletes keresés

segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.11.14 0 1 20586

Az akkor elég nagy baj.

Mintha az első állomási kitérő a BJ előtt lenne.

Előzmény: Fizolti (20584)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.11.14 0 0 20585

De pont ez a lényeg, hogy nem kell a "váltókörzet váltójáról" beszélni.

Ez megint zavarossá tesz mindent.

Előzmény: Fizolti (20583)
Fizolti Creative Commons License 2020.11.14 0 0 20584

Az, hogy te nem tudsz róla, még van ilyen. 

Előzmény: r1232 (20582)
Fizolti Creative Commons License 2020.11.14 0 0 20583

Amennyiben a hívójelzés feloldása jelzés után már biztosan nincs olyan váltó, amire a hívójelzés érvényes, akkor a hívójelzés előtti váltókörzet utolsó váltóját le lehetne cserélni a hívójelzés előtti utolsó válóra. 

Előzmény: r1232 (20579)
r1232 Creative Commons License 2020.11.14 0 0 20582

Nem, ilyen nincs.

Előzmény: Fizolti (20581)
Fizolti Creative Commons License 2020.11.14 0 0 20581

Van ilyen. 

Előzmény: r1232 (20580)
r1232 Creative Commons License 2020.11.14 0 1 20580

Ez csak arra egy példa, hogy lehet egy kijárati jelző jelzése érvényes egy bejárati jelzőn kívüli váltóra is.

 

Nem lehet!

Előzmény: Fizolti (20577)
r1232 Creative Commons License 2020.11.14 0 2 20579

Vagy van olyan, hogy a hívójelzés feloldása jelzés után még van váltó, amire a hívójelzés érvényes, és a hívójelzés feloldása nem?

 

Ilyen biztosan nincs, nem is lehet, tekintve, hogy a hívó feloldó hol is helyezhető el? Olyan van, hogy ezen jelző után van még váltó, de arra értelemszerűen nem vonatkozik hívójelzés.

Előzmény: Fizolti (20572)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.11.14 0 2 20578

Ha ellenirányból másik jelző fedezi, akkor annak a hátuljára tesszük a feloldót, horribile dictu az lesz az első BJ. Van pont ilyen szolgálati hely az Ostbahnon (jó, ott nincs feloldó), Götzendorf, egyik irányból "kétrészes", a másikból egy, így került állomási területre egy kiágazás.

 

A színeslámpás szakszolgálat (©️Vendégsín) ne legyen szereptévesztésben!

Előzmény: Fizolti (20577)
Fizolti Creative Commons License 2020.11.14 0 0 20577

Alapvetően szerintem sem kéne lennie ilyennek.

 

De ellenirányból fedezheti egy váltót egy másik jelző is -  Tudok olyan nyílt vonali kiágazásról, amit a két szomszédos állomás kijárati jelzői fedeznek (ezeken hívójelzés nincs, és így természetesen hívójelzés feloldása jelzés sincs a bejárati jelzők hátoldalán). Ugyan ebben az állomásközben van egy önálló fedezőjelzőkkel fedezett fénysorompó, aminek fedezőjelzőin hívójelzés és a jelzők hátoldalán hívójelzés feloldása jelzés is van. Ez csak arra egy példa, hogy lehet egy kijárati jelző jelzése érvényes egy bejárati jelzőn kívüli váltóra is. És akkor innen adódik az a kérdés, hogyha a kijárati jelzőre kivezérelhető lenne hívójelzés, akkor fel lehet-e szerelni a bejárati jelző hátoldalára hívójelzés feloldása jelzést, és ha igen, akkor milyen feltételekkel lehetne kivezérelni. 

Előzmény: segélyvonókészülék (20575)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.11.14 0 4 20576

Attól, hogy ma nincs, holnap még lehet (másik vasútvállalat utasításrendszerében lévő lukaknál jön ez elő

 

Ha az általam idézett utasításrendszerre gondolsz, akkor azt kell mondjam, abban nincs ilyen lyuk.

 

Egyébként egyetértek.

És itt citálnám ismét Vendégsínt, nem a "színeslámpás szakszolgálat" kötözgetéseiheznkell az utasításrendszert illeszteni, hanem fordítva, a bizbert kell(ene) úgy kialakítani, hogy az megfeleljen egy ésszerű, és általános keretrendszernek.

 

Az azért elég borzasztó, hogy ha van pár "így sikerült" szerkezet a hálózaton, amihez aztán utólag hozzákendácsolnak valami előírást.

Előzmény: _Nyuszi (20574)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.11.14 0 4 20575

Eddig úgy értettem, a mozdonyon dolgozóknak fontos a definíció, nem az utasítást készítőknek. 

 

Nagyon fontos meglátás!

Az utasításszerkesztőknek (természetesen tisztelet a kivételnek) láthatólag rohadtul nem szempont egy használható, betartható, életszerű előírásrendszer előállíttása.

Felelősség sem terheli őket (egy mezei váltókezelő jóval komolyabb felelősséget kénytelen hordozni, mint ők). Ami nekik fontos, hogy a hatóság rácsapja a stemplit (ők sem felelnek az általuk elfogadott szabályokért), és felmarkolják a tiszteletdíjat. Kint a síneken meg majd megoldják, ahogy tudják, ha meg szitu van, úgy jártak, a nagy emberek álszent arccal fogják idézni azt a paragrafust, ami alapján az érintett elmarasztalható, a felmerülő ellentmondásokról meg majd kijelenti az eljáró bíró(nő), hogy igen, vannak, de nem képezik jelen eljárás tárgyát. Hány ilyen volt/van.

 

Szerintem itt cserélhető lenne arra, hogy a hívójelzés feloldása előtti utolsó váltóról kell lehaladni. 

 

Amennyiben magát a váltókörzet definícióját eleve úgy határozzuk meg, hogy a kijárati (vagy pl. pályaelágnál a mára bejáratinak átkeresztelt fedező-) jelző utáni utolsó érintett váltóig tart, ez ugye nem is téma többé.

 

Vagy van olyan, hogy a hívójelzés feloldása jelzés után még van váltó, amire a hívójelzés érvényes, és a hívójelzés feloldása nem? 

 

Nem tudom, hogy van-e, de nem kéne lennie, érthető okokból. Hisz akkor ellenirányból mi a túró fedezi azt a váltót?

Előzmény: Fizolti (20572)
_Nyuszi Creative Commons License 2020.11.13 0 2 20574

A kérdést én inkább úgy tenném fel, hogy előfordulhat-e olyan, hogy .... (itt a te kérdésed) és nem úgy, hogy van-e a hálózaton ilyen hely.

Attól, hogy ma nincs, holnap még lehet (másik vasútvállalat utasításrendszerében lévő lukaknál jön ez elő, ahol az az érv, hogy "jó, de hol van ilyen?".. Nem szerencsés).

Előzmény: Fizolti (20572)
kopaszsop Creative Commons License 2020.11.13 0 3 20573

a mozdonyon dolgozóknak fontos a definíció, nem az utasítást készítőknek.

ezek szerint akik írják az utasítás(oka)t, fingjuk nincs, mit csinálnak?

Előzmény: Fizolti (20572)
Fizolti Creative Commons License 2020.11.13 0 0 20572

Eddig úgy értettem, a mozdonyon dolgozóknak fontos a definíció, nem az utasítást készítőknek. 

 

Az alap felvetés ott indult, hogy a hívójelzés-feloldása jelzésnél van egy olyan rész, hogy "a Hívójelzés feloldása-jelzés előtti váltókörzet utolsó váltóját ". Szerintem itt cserélhető lenne arra, hogy a hívójelzés feloldása előtti utolsó váltóról kell lehaladni. 

 

Vagy van olyan, hogy a hívójelzés feloldása jelzés után még van váltó, amire a hívójelzés érvényes, és a hívójelzés feloldása nem? 

Előzmény: segélyvonókészülék (20571)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.11.12 -1 1 20571

Nem tudom értelmezni a mondatot, kérlek használj főneveket a névmások helyett, szájbarágósabb (pontosabb) megfogalmazásra van szükségem.

Köszi!

Előzmény: Fizolti (20570)
Fizolti Creative Commons License 2020.11.12 0 0 20570

Eddig úgy értettem, hogy nektek, lenne ez fontos egy definció, nem az utasítást készítőknek. 

Előzmény: segélyvonókészülék (20569)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.11.12 0 1 20569

Nekem semmilyen pontokban nem az, a jelzési utasítás készítőinek lehet, hiszem meg sem próbálták összekalapálni.

 

Nézd csak!

Itt le van írva, nincs ezzel a világon semmi gond:

https://de.wikipedia.org/wiki/Anschlie%C3%9Fender_Weichenbereich

Előzmény: Fizolti (20561)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.11.12 0 1 20568

Aspern Nord (in St) ilyen, van egy 16-os a peron után, a ZVS előtt. Mert előtte egy évet kellett negyvennel menni.

Előzmény: Panzerbear (20567)
Panzerbear Creative Commons License 2020.11.12 0 0 20567

Többnyire máshol is így van. Egyetlen helyet ismerek ahol jó lenne ha az onnan startoló személy 40-ét feloldaná valami, mert utána vagy egy km-t megyünk 40-el a kijárati jelzőig (váltó nincs, a kijárati jelző mindig szabad jelzést mutat), de valószínűleg az 1 perc menetidő többlet olcsóbb.

Előzmény: kopaszsop (20566)
kopaszsop Creative Commons License 2020.11.11 0 0 20566

klederingen van fekete tábla. de mire a peron mellé érve elfogy a pzb sárgája (mert ugye elkezelni nem szabad), addigra felesleges gyorsítanod, ha nem egy zöld van a következő lámpáson.

Előzmény: Panzerbear (20544)
kopaszsop Creative Commons License 2020.11.11 0 2 20565

és nem kell a kottát se lesegetni, hogy milyen mütyürkék vannak a szolgálati hely mellé pingálva. (y)

Előzmény: segélyvonókészülék (20538)
kopaszsop Creative Commons License 2020.11.11 0 2 20564

az nem forgalmi szempontból van. a mozdonyvezetőt pont nem érdekli.

Előzmény: Fizolti (20527)
Fizolti Creative Commons License 2020.11.11 -1 0 20563

A kérdésre válaszolj. Azt én is le tudom írni, hogy te nem érted mi a probléma. 

Előzmény: r1232 (20562)
r1232 Creative Commons License 2020.11.11 0 2 20562

Azt sem érted, mi a probléma. Ez így kb. süketek párbeszéde.

Előzmény: Fizolti (20557)
Fizolti Creative Commons License 2020.11.11 0 0 20561

Melyik pontokban probléma a váltókörzet kifejezés értelmezése? 

Előzmény: segélyvonókészülék (20559)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.11.11 -1 0 20560

r1232 érti.

Tök másról beszélünk.

Előzmény: Fizolti (20557)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.11.11 -1 5 20559

Minket a mozdonyon nem érdekelnek a jelzővel nem fedezett, holmi relészekrényekben elkülönített váltócsoportok.

Minket az érdekel, hogy:

- mettől,

- meddig,

- mennyivel,

- miért?

 

És erre annyira határozott és egyértelmű választ várunk el, mint amilyen a közúton a jobbkézszabály. Mert nekünk sincs több időnk dönteni, mint Arankának az egyenrangú kereszteződésben.

 

Amit te váltókörzetként emlegetsz, az rohadtul más történet, mint amit mi nevezünk így.

 

Nosza, határoljuk el a két fogalmat egymástól, neked legyen csak meg a váltókörzet, tetszőleges számú a relészekrényedben, nekünk más meghatározás is jó lesz. Állomásszakasz, vagy állomáskörzet, vagy - hmsoft, gyere, neked mindig nagyon innovatív ötleteid vannak! - Malvin 1, Malvin 2, ... Malvin n, bánomisén.

 

Valamit, ami nem igényli a gépen ülő elmélyedt ismereteit az állomások jelfogótermeiben, vagy mittudoménhol.

Előzmény: Fizolti (20558)
Fizolti Creative Commons License 2020.11.11 -1 0 20558

A táblázás ellen semmi kifogásom nincs. Már azért sem, mert akkor egyértelműen látszana, hogy mi a probléma az egységes definícióval.  

 

A felvetésed viszont érdekes: most erről azok a helyek jutottak az eszembe, amiken az állomás két végén vannak kijárati jelzők, de a vágány közepén van főjelzővel nem fedezett váltókörzet, ott sem tűnik egyértelműnek, meddig szól a bejárat, és hol kell legkésőbb megállni. 

Előzmény: segélyvonókészülék (20552)
Fizolti Creative Commons License 2020.11.11 -1 0 20557

Maga a fogalom viszont használatban van állomások egy végén külön váltókörzetek elhatárolására. Esetenként pedig MV szempontból van jelentősége, és erre már egy egységes definíció nem alkalmas. 

 

 Láthatóan nem érted a problémát. 

 

Előzmény: r1232 (20554)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!