Pénteken kidöglött az autó, mert meghalt az önindító. Az automata meg ugye önindító hiányában mozgásképtelen.
A következő történt:
Este hat óra M5 bevezető, Motorrad szerviz. A frissen vizsgázott Kawaért mentünk. Tekerem a kulcsot, semmi. Gyorsan ember a bikáztatáshoz. Ahogy rárakjuk a bikakábelt az önindító pörög, ugy hogy a kulcsot még el sem forgattam. Szépen magában, a motort nem forgatta. Ezért merítette ki az aksit.
A tünet világos az önindító mágnesének érintkezői beégtek ezért az állandó kapcsolás.
Motorra fel, irány Popovics úr.
Visszaérkezve, szürkületkor munkához láttam, fél tizenkettőre kész is lett. Vak sötétben tapogatózva még a kipufogót is le kell kötni hogy kiférjen az indító motor . Persze az aksi kimerülve. Kocsi ottmarad.
Reggel kalandosan kijutás kölcsönautóval. Megpróbálom bikázni, iszonyú zárlat. Idő nincs menni kell dolgozni, délután folytatás.
Persze azonnal rájüzzem hogy a sötétben nem vettem észre hogy az aksi kábel az önindító fém burkával testel. Egy csavar lazítás, meghúzás, a kocsi azonnal indul.
Jol megszivtam szombaton.
Remélem sokunknak hasznos lenne ha előzetesen tudná, mit kell ilyenkor tenni, mert én nem tudtam, és most fújhatom.
Szombaton reggel tankoltam tele a Saab-ot (42 Liter) egy pesti benzinkúton (M3-as kivezető), majd 5 perc autózás után az autó rendetlenkedni kezdett. Nem akart gyorsulni, "prüszkölt". Előzőleg teljesen jól működött, egy hónapja a komplett átvizsgálás mindent rendben talált. Eszembe sem jutott hogy visszaforduljak, mivel kötött programom volt.
A következő hasonló kúton (77 km) megálltam, leeresztettük a tank teljes tartalmát, majd új benzint raktunk bele (52 liter). A kutas aki segített, "megkóstolta" a benzint, és majd hanyatt esett. Azt mondta, ez valami nagyon elcseszett anyag. A leeresztett benzint elhoztuk. 20-30 km után az autó érezhetően kiheverte a dolgot, és normálisan kezdett gyorsulni is, bár érezhető volt, hogy valami nincs teljesen rendben.
Kazincbarcika volt a végállomás, ott pár óra állás után újra indulni kellet, de attól kezdve már nem járt rendesen a motor. Olyan érzésem volt, mintha teljesen elállítódott volna minden. Alapjáraton csak "röfög" az autó, gyorsítani csak kínlódva lehet.
A család az autóval ottmaradt, szerelőhöz kell vinni a gépet. Nekem vissza kellett jönni dolgozni.
Kérdés:
Mi a legcélravetetőbb megoldás ilyenkor (hogy a kutas se akarjon megverni)?
A FogyVédelem azt mondta, kútra vissza kell menni, két üvegbe tankolni, kutassal lepecsételtetni, aláiratni, ÁMEI.hez beküldeni, ... szerintem tuti megvertek volna.
jaja, megtaláltam, köszi, ezen szörnyülködtem az imént... Mer az, hogy valaki 2000. próbálkozásra sem megy át az ótó vezetési vizsgán, akkor még megértem... de egy több éve vezetö elvtársat ilyeneknek tegyenek ki... ahogy a Tudosók is énekelnék: "ez borzasztóóóóó"
'páv'-ot a keresőbe írva a Rendkivuli PAV ugrik ki. Én nem ástam bele magam, de az ismerőseim a PÁV-ot választották, hogy minél hamarabb motorra pattanhassanak...
Egy időben engem is érdekelt ez a nagymotor téma. Asszem 250 ccm-hez már nagymotor-jogsi kell, tehát olyan amivel már akár egy 5.7 literes boss hosst is vezetehetsz. Ezt 2 féleképpen lehet megszerezni. Az egyik a hagyomásnyos kétlépcsős út, először 150 ccm-ig jogsi, utána (talán egy év után? ) lehet a nagymotorjogsit letenni. Másik lehetőség a PÁV. Erről asszem vannak topikok is. Nagyon nem melegedtem bele, mert a nejem belebetegedne ha motoroznék, inkább legyen akármilyen kocsim. Mondom: jó! :-)))
Velkám vagy, de asszem hülyeséget írtam, a Goldwing az nem is chopper, hanem inkább egy kétkerekű autó. Mindegy, vannak olyan Harley-s japcsik, ez a lényeg :-)
Wow! Olvasva a manulat, olyat is tud, hogy automatikusan kapcsolja be és ki a hátsó ablak/tükrök fűtését. Gondolom induláskor. 2 oldal a manualban csak a programozás :-)
Van valakinek CD-váltója? Az ugyanis nincs benne, a Polárnál 140-ért adják +beszerelés. fargo barétom viszont aztat mondta, hogy csak a csatlakozó egyedi az ilyen típus-specifikus hifi alkatrészekben, de van interfész, amivel viszont már a 60-70k-s cd-charger is jó bele. Valami Clarion-t vagy Pioneert emlegettek a szervízben...
Láttam egy kék villámot gyanús (nagy, fém, koszos) alkatrészekkel a hátsó ülésén. Ezeket ki lehet nyírni? :-) Amúgy igen, ki lehet. Csúnya kéken füstölő 95 borzolta a kedélyeket, valszeg turbokuka-effektus. Na, lore, sátáp!
Igen, az automata klíma néha be-ki kapcsolja a belső levegő keringetést. Hogy mi alapján? Pontosan nem tudom, de az biztos, hogy nem a külső-belső levegő hőmérséklet-különbség alapján. Azt vettem észre, hogy nagyon poros úton, tehát ahol a levegőben bizonyos méret feletti szilárd anyag van, ott mindig bekapcsol (telekre menet, homokos földút) De ezen kívül városban is be-ki szabályoz néha, de mivel levegő-szennyezettséget nem tudok mérni.... Az biztos, hogy a Trabant bűze nem zavartatja:)))
Várjá LP,
figyu, nekem van itthon pár ilyen égőm, jó hogy eszembejut. Mivel egyenlőre úgyse tudom összerakni a műszerfalat, meghívhatlak egy ilyenre :))
(Blxtr, a Bőkezű Rócsild :) )
Ha évente csak egy darab ilyen izzót kell cserélned, akkor ki lehet bírni :-)
Hátha olvasott valaki erről valamit:
a viggenben az automata klíma néha automatikusan bekapcsolja a belső levegő-keringetést. De nem akkor amikor gyorsan le kéne hűteni a belteret, hanem látszólag esetlegesen (a múltkor egy dugóban figyeltem meg). Létezik, hogy ebben már van vmi érzékelő, ami a külső levegő minőségét ellenőrzi (mint pl. az S60-ba lehet kérni)? Nem hinném, de akkor miért csinálja? Lebattyogok a manual-ért, de ha tud vki vmit, ne tartsa vissza...
lore
ps: a KAE-ben hírdetnek egy 99-es kék viggent...
Jó estét!
Sajna nem tudtam ma jönni a talira :(
Sebaj.
Leközelebb meglesz a SAAB-ülésem.
Télleg, nem tudjátok, mivel toldjamfoldjam az ülés szivacsát, mert az eksztulaj kicsit betegre vigyázott rá :)
lore!
Végül a Polárnál kaptam azt a bizonyos izzót, pedig más szervizekben is néztem. De! 570 Ft/db!!!!!!! Ugyan ez az izzó (1,2W) autósboltban nem forrasztható kivitelben max. 50 Ft/db! Beszarás! 570 Ft! Hát nem is ér többet:))))
axamondta,hogy Közlek.múzeum előtt gyülekező du.18h kor. stop.
Gyertek gyerekek...
Valszeg az ottani vasútikocsinakálcázottkafeteriában fogunk leledzeni...